jj.
v lecčems máž pravdu. U potravin slevněných o 70% je to jasný (teda za předpokladu, že je to fakt těch reálně 70%) - tam se podíváš na dobu spotřeby a řekneš si třeba - mnojo, těm jogurtům končí trvanlivost dneska, ale co, ono to do zítra vydrží, tak co bych si jich pár nekoupil na sváču.
Nebo dejme tomu limonádu (ala Cola a jiné ochucené hnusy, krom džusů) můžu na vlastní triko klidně skladovat a konzumovat další týden, aniž by se jim cokoliv stalo.
A koneckonců ono i ten opensource soft má své háčky - akorát o nich vývojář informuje předem - např. používáte to na vlastní triko, on nenese žádnou odpovědnost, pokud si tím zmrvíte komp atd. Celkem jasná pravidla, která člověk vezme na vědomí a počítá s nimi.
Spíš bych byl pro, aby si na ty firmy co dělaj ty předváděčky někdo tvrdě došlápl ne proto, že někoho legálně okrádají (to dělají i výrobci potravin apod. s různými rádobyvýhodnými baleními), ale kvůli tomu, jak to dělají. Pokud se například ví, že používají i psychický nátlak s prakticky zjevnou hrozbou fyzickým násilím - řvaní do x-ichtu z bezprostřední blízkosti atd. tak by si je mněl někdo tvrdě podat. Udělat tohle někdo mé babičce, tak mu asi zpřerážím kosti.
Jedna věc je prodat draho nějaký šunt (když koupíte dvě balení za "výhodnou" cenu, tak dostanete dárek apod.), druhá věc je ten nátlak a výhrůžky.
To je stejné, jako mi nevadí, když se mně jako turistu snaží "vzít na hůl" a např. s araby musím smlouvat o ceně - ukecám to na polovinu a stejně tuším, že nejspíš platím víc, než kolik by dal místní, ale budiž. Ale když kolega v Rusku cosi kupoval u stánku a prodavačka mu "omylem" "zapomněla" vrátit za 500 rublovku (platil cca 100), tak se samozřejmě nas.al a tvrdě si na ní došlápl a nechal si vrátit drobné do posledního rublu (normálně by mávl rukou a nějak to zaokrouhlil nahoru) - tohle se prostě nedělá.
PS: všimli jste si, že tu není povolené slovo k-sicht, ani x-icht?