Jenže obyčejnou FABku žáci dříve nebo později překonají. Na škole jsme měli takový ten prosklený kabinet nebo co to bylo za třídou, byl věčně zamčený. Kluci hráli ve třídě fotbal, rozbili okno, opravu zaplatili, ale když ho školník opravářům odemknul, tak se zmocnili klíčů a během dlouhé přestávky se jim podařilo v nedalekém zámečnictví nechat vyrobit náhradní klíč, pak hráli asi půl roku fotbal v kabinetu, než se na to přišlo...
Škola není vězení (a imho by se jím neměla stát), jde mi o to, že jde udělat levné nebo drahé zabezpečení, ale skutečně nepřekonatelné je časově i finančně pro školy nedostupné. Žáci si najdou cestičku a především nejslabší prvek v zabezpečení jsou zpravidla lidé. Učitel nebo školník nechá klíče přístupné, napíše si heslo na monitor v kabinetu... Pro zabezpečení je třeba udělat rozumné maximum, ale pokud se studenti pro něco rozhodnou, tak je ani FABka nezastaví, jen zpomalí.
Navíc podle mě je principiálně špatný předpoklad, že studenti jsou zlí (i když tedy zakladatel tohohle vlákna dokazuje opak). Podle mě hlavní starostí správce školní sítě je zabezpečit data před útoky zvenčí, s útoky zevnitř je třeba počítat, ale imho se to v principu neliší od situace, kdy žák třeba zapálí odpadkový koš. Stává se to, ale normální žáci to nedělají a nikdo rozumný po školách nechce zdůvodnění, jak je možné, že dítě může hodit zapálenou sirku do koše.
S výjimkou věznic, kde se opravdu důsledně řeší vnitřní zabezpečení, je klíčovým prvkem vnitřního zabezpečení jistá ochota lidí spolupracovat a "nesabotovat" systém.