Ahoj Kláro, celé vlákno jsem nečetl, jen jsem ho tak prolétl, hraju WoW 10 let (od Bety) a vystřídal jsem pár strojů během těchto let. Shrnu to do kostky, WoW má zastaralý engine, který byl během 10 let sice notně aktualizován, ale jádro enginu, zůstává stejné a je to znát. Hra není optimalizovaná zrovna nejlépe a hra jede svižněji na strojích s intelem a grafikou od nvidie, nejsem fanoušek ani jedné firmy, ale prostě tak to je (jen aby bylo jasno). WoW je tzv. CPU intensive game, stejně jako World of Tanks, tudíž, zjednodušeně řečeno nejvíce práce vykonává CPU, protože v MMO hrách jako takových je mnoho draw callů (zhruba 5x-6x více než v obyčejných hrách, nepoužívají se stejné Assety atd. poté až předává práci GPU, ale textury nejsou zrovna 4k a celkově scéna není tak náročná pro vykreslování pro GPU, spíš, jde o to, že se volá hodně věcí najednou a dopočítává), o to tady nejde, tady jsem odbočil. To, že je WoW náročné na procesor více, než na GPU je fakt, ovšem díky tomu, že engine je zastaralý, nedokáže reálně využít více než 4 jádra, tudíž AMD s 8 jádry, je naprostý nesmysl. Důležitá je frekvence, procesor g3258, přetaktovaný na frekvenci kolem 4.5Ghz je velmi slušnou volbou, za tu cenu, jakou se prodává, ovšem i5 je samozřejmě lepší volba, výkonově řečeno i5-4690K, ale cena je značně odlišná, je otázka, jestli ti to stojí za příplatek, v obou případech budeš muset taktovat (dostat se na frekvenci kolem 4.5Ghz je optimum) doopravdy zde hraje největší roli frekvence, poté až jádra - 4 jádra poznáš většinou v raidech, kde je hodně AOE effectů (area of effect) a hráčů 25+ a hodně NPC. Kdybych měl porovnat raid Highmaul (aktuální ve WoD), tak ten není moc náročný, ale Blackrock Foundry (v následujícím patchi) je oproti tomu dost náročný. Ty si zmínila, že máš v notebooku i5 a hra se ti seká, není i5 jako i5. Mobilní verze i5 jsou dosti osekané od dekstopu a nelze je zaměňovat, i na dekstopu máš různé druhy i5 s rozlišným poměrem cena/výkon. Já hraji… WOW na 2560x1440 na ultra, ale bez stínů při 50-60FPS v aktuálním raidu (s i5-2500k @ 4.9 Ghz, gigabyte gtx 670 4GB (taky OC), 8GB ram 1600mhz, SSD crucial 128GB) . Doopravdy je nejdůležitější vybrat vhodný procesor, já jsem byl ochoten si připlatit za i5-2500k, je to na tobě, jestli ti to stojí za to, měl jsem 2 jádro od intelu zhruba na 4Ghz, v době WOTLku a při raidování ICC jsem měl zhruba 40-45FPS ale na FULL HD, ne 2560x1440. Mám zkušenosti s fx6300 na 4.2 Ghz co jsem měl možnost vyzkoušet, při stejném nastavení co mám aktuálně (viz výše 2560x1440, ultra, bez stínů) jsem dosahoval průměrně o 15-20 FPS méně než s mým starým i5 2500k@ 4.9Ghz, ne všude samozřejmě, ale doopravdy jen v místech, kde docházelo k hodně efektům na ráz... SSD je velmi dobrý pomocník, ale ne nezbytný. Poznáš to hlavně tam kde, dochází k loadingu, takže všechny instance, když se portuješ, vstupuješ do raidu, dungu, arén, bg atd, následně ovlivňuje rychlost načtení NPC v lokaci, neuvidíš prodlevy, které například v Orgrimmaru s HDD trvají 5-6 sekund, než se načte vše z HDD, s SSD je vše ihned, ale je to jen otázka komfortu, jestli ti za to stojí, není to nic, bez čeho se neobejdeš, můžeš si dokoupit třeba později. Grafickou kartu bych volil buďto novou teď GTX 960 nebo 270 od AMD, s 960 nemám zkušenosti, ale podle testů vypadá za tu cenu/spotřebu/výkon jako solidní kartička, s 270 mám zkušenosti a výkon oproti mé gigabyte gtx 670 4GB OC je zhruba o 5-10 FPS nižší, což není zas tak moc, ale když se to nasčítá... je ve výsledku vše znát, opět volba jen na tobě, ber na vědomí, že připlatit se vyplatí na CPU než na GPU, takže když vezmeš i5-4690k nebude vadit když pojedeš s 960, budeš dosahovat téměř stejných výsledků jako s 2x 980 ve sli. Ovšem naopak, když vezmeš g3258, tak silnější grafika z toho už tomu moc nepomůže.. jestli mi rozumíš, prostě priorita CPU>GPU.No napsal jsem svůj názor, vyber si podle sebe, jestli ti to za to stojí, musíš vědět ty, my ti můžeme poradit s komponenty, ale ve finále volba stojí na tobě, jsou to tvoje peníze, promysli si to... Ukázat celý příspěvek