Jsou dva základní faktory, které ovlivňují celkem zásadně vyhledatelnost přes vyhledávače:1) on-page faktory, to jsou zejména kvalitní texty, popisky zboží, meta tagy, titulky, přehledná a jednoznačná navigace skrze web (prolinkování souvisejících částí)2) off-page faktory, to co je mimo web, tedy výskyt odkazů vedoucích na tvůj web odněkud z internetu.Bod 1) je relativně snadný stačí udělat web přehledný a srozumitelný pro návštěvníky a web se pak bude líbit i vyhledávačům. U bodu 2) je to těžké a naprostá většina "SEOmanů" to vyřeší tak, že napráská odkazy na tvůj web do spousty bezvýznamných katalogů v internetu, což je málo účinné a někdy i škodlivé a v horším případě ještě začnou SPAMovat v různých diskuzních fórech jako "spokojený zákazník" pochvalu a odkazy na tvůj e-shop, což dokáže věrohodnost tvého webu zabít, přestože to možná krátkodobě přivede pár návštěvníků navíc. Seriózní firmy to dělají jinak a spočívá to obecně v budování dobrého jména, sem tam nějaký článek na specializovaném oborovém webu atd., ale není to nic levného.