» Poradna » Programy

Render CPU vs GPU

 |   |  Android Chrome 79.0

zdravím, stříhám videa v Sony Vegas pro 14 a chtěl bych se zeptat: mám CPU i3 4150 a GPU GTX 1060 3gb. přes co je lepší render? slyšel jsem že prý přes GPU je rychlejší, ale menší kvalita a větší velikost videa. nebo jak to je? co se mi víc vyplatí? děkuji za pomoc

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Ne, žádný vliv na kvalitu to nemá, to jsi četl nějaký nesmysl. Má to vliv pouze na rychlost. Takže pokud program umí využít k renderování GPU, tak je rozhodně vhodné využívat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.88

Pokud používá integrovaný encoder, pak ta kvalita může být nižší.Ale to asi nebude tenhle případ, a pak je to vskutku jedno.Obecně platí, že čím méně vláken encoduje jeden snímek, tím vyšší kvalita. Proto má u vyššího množství vláken (>8) smysl rozdělit film na více částí a encodovat je paralelně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Mozilla 68.9

Takže u 16vlákna nastaviť afinitu na 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13 a 15 (požijú sa len jadra, nie aj vlákna)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 79.0

Není náhodou číslování jader a vláken od 0? Tedy jádra : 02468... A vlákna 13579.. ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Mozilla 68.9

Máš síce pravdu, ale čo by sa zmenilo, keby sa nastavilo na 0, 2, 4, 6...? Aj tak by sa použilo 1 vlákno a tak jeho výkon by bol výkon jadra (keďže by jadro bolo zaťažené len 1 vláknom).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.88

Proč nastavovat afinitu? To ať si řeší scheduler.V encoderu je třeba nastavit odpovídající počet vláken, to je všechno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Mozilla 68.9

Ak chceš použiť 8 jadier a v programe to nastavíš na 8, scheduller vie, že nemá použiť 4c/8t? T.j. nepoužije vlákna 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Mozilla 68.9

Prušak skúšal prejsť z 1950X na 2990WX. Výkon u SW, ktorý nevie využiť 64 vlákien mu šiel dole kvôli scheduleru. Aj keď on asi počet jadier v aplikácii nenestavoval (spýtam sa ho najbližšie).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.88

Nevím, jak se chová scheduler ve Windows, ten má teď dost pošramocenou pověst.Ale scheduler ví, která vlákna spolu sdílejí prostředky, a proto pokud bude moci, nebude využívat SMT. Pokud máte 32 jader a k tomu 64 vláken, rozdělil bych film ke zpracování na 8 částí a každé přidělil 8 vláken.Ano, některé části budou rychlejší, některé pomalejší; zrychlení nebude lineární. Ale přidávat ještě afinitu, když mi v OS běží další desítky až tisíce vláken, které stejně všechny nezvládnu menežovat, mi přijde jako zbytečnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.88

Porovnanie si môžeš urobiť aj sám.Vyrenderuj nejaké kratšie video pomocou CPU, potom GPU a porovnaj - čas, veľkosť súboru, kvalitu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 79.0

Dobře. Díky za radu. Zkusím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 71.0

a to tě nenapadlo to zkusit a udělat si sám názor na to jakej je mezi tím rozdíl ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 79.0

Chtěl jsem názor odborníků

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Firefox 71.0

Tady?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.108

nazor odbornikov mozes mat uprdele, mne napr. ciberlink cez nvidiu video vyrata 3x rychlejsie ale potom nejde spustit, takze ho mozem dat maximalne do kosa ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Render, Sony Vegas Pro