» Poradna » Mobily

Reklamace

 |   |  Android Chrome 92.0

Zdravím,Mám dotaz ohledně reklamace. Uplatnil jsem ji na zařízení a Alza sdělila, že oprava je nereálná kvůli neopravitelné vadě a dali mi dobropis. Jenomže zařízení bylo vybaveno také ochrannou fólii a Alza se k tomu postavila tak, že dobropis je pouze na cenu zboží bez fólie (cca 400kc rozdíl). Jiný způsob než dobropis se mi s nimi nedaří vyhadat. Jak mohu postupovat? Přece kdyby mi reklamaci uznali, vrátí mi zařízení i s fólií ale v případě dobropisu to neřeší a prakticky to vnímám jako by mě obrali.

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Tady máš něco podobného, hodně štěstí v dohadování s alzou:https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/20206/uznana-rek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Tu fólií máš taky od nich?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 92.0

Tato věc má k řešení po právní stránce dvě věci. 1) jakým způsobem určíš vyřízení reklamace. 2) zda nalepená ochranná fólie je považovaná za zboží upravené podle přání spotřebitele, dle jiného ustanovení zákona 89/2042 Sb.Máš právo si jednou určit, jak má být reklamace vyřízená: § 2106(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právoa) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,b) na odstranění vady opravou věci,c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebod) odstoupit od smlouvy.(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.(3) Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle § 2107. Pokud ti nabízí dobropis, tak z toho vyplývá, že náhradní kus ti nemůžou poslat, protože ho nemají skladem. Takže vyřízení reklamace dle odst. 1) písmeno a) nelze použít. Takže ti zbývá jenom odstoupit od smlouvy dle písmene d), jehož výsledkem je vystavení dobropisu. Tady nevyhádáš nic. Tak si nech poslat peníze, než to uřvaný zelený se zasekne na následujícím a to fólii.Mohli by použít ustanovení, že od smlouvy nelze odstoupit, protože zboží bylo upraveno na přání zákazníka. A to tak, že fólii nelze odstranit bez jejího poškození nebo ztráty funkce (lepidlo). § 1837Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvyd) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,Takže ti vrátí na tvé náklady mobil a šmitec. Když nebude uřvanec sv*ině, tak s tím, že Ukázat celý příspěvek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 93.0

Takže asi s fólií moc nenadělám, i když mi ji instalovali přímo oni před prodejem. A možná ještě dotaz - výměnu za jiný kus mi nenabídli z důvodu, že mobil jsem od nich koupil v akci s tím, že zatížení bylo "rozbaleno". Takže bylo cca o 1500 Kč levnější než "nerozbaleno". V této situaci mi nabízeli, že stejný kus po reklamaci mi dají jen když doplatím rozdíl 1500 Kč. Tady asi taky nemám moc šanci pochodit, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X Chrome 93.0.4577.63

Můžete trvat na řešení reklamace výměnou kus za kus. Tomu ale nemusí prodejce vyhovět, máte právo na opravu nebo výměnu. Pokud vaše právo není do 30 dní od podání reklamace naplněno, odstoupíte od smlouvy a obě strany si vrátí plnění, tzn vy přístroj alze, alza vám peníze.Tzn Alza to nedokáže opravit a zároveň vám nenabídla výměnu za nový kus ani alternativní zařízení, navrhla odstoupení od smlouvy. Můžete počkat plných 30 dní zda nezmění názor, což pochybuji, takže pokud vám odstoupení nabízí hned, tak ho vezměte, dostanete své peníze dříve.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 92.0

Tady také nepochodíš. Z hlediska zákona se jedná o použité zboží, na které byla poskytnuta sleva a zákazník s tím byl seznámen. Tedy pokud by měli ještě jiný kus, rozbalený, vrácený, tak mění kus za kus jako stejnou kategorii. Ale nový kus rozhodně nepošlou bez doplatku, protože posílají nový kus, na který z důvodu použití nebyla poskytnuta sleva. I zde postupují v souladu se zákonem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 92.0

Ale tazatel nechtel usetrit 1500 Kc, ze by chtel novy telefon za pouzity. Tazatel chtel svych 400 Kc (nebo nalepeni nove folie), ktere dal za v Alze za folii a jeji nalepeni.Docela me prekvapuje, ze tak velky obchod s tim delal takove cavyky. Jejich nakupni cena te folie muze byt opravdu klidne 10 Kc. Zbytek je marze a nalepeni provede prodavac, ktery tam stejne je a musi byt placen bez ohledu na to, zda nalepi o folii vic nebo min.Opravdu bych od Alzy cekal, ze bez reci nabidne dobropis na zaplacenou cenu telefonu a zdarma nabidne nalepeni stejne folie na novy telefon zakoupeny u nich. Takhle si jen delaji spatnou reklamu. Ale asi uz jsou tak velci, ze uz i to jim muze byt jedno a zeleny zmrd to prekrici...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 92.0

Nevím, co vás na tom překvapuje, myslíte, že peníze se vydělávají tak, že je rozdáváte?Co pozoruji, tak to funguje naopak. S menším se dohodnete. U molochů jako Alza těžko, a těch důvodů bude víc. Jednak Alza má slušné právní zázemí. Mají jasné směrnice, které jako zaměstnanec nechcete porušit. A taky jde o to, aby se tohle neopakovalo, povolíte jednou, a zítra je tam s reklamací půlka internetu.Nechci Alzu v žádném případě obhajovat. Všechny služby nad rámec prodeje v eshopu nějakým způsobem smrdí. Ať už ta jejich prodloužená záruka, lepení skel, prodloužená doba vrácení... ne, Alza je od toho, abych si tam koupil za nepříliš vysokou cenu zboží, a to ihned vyzvedl.Měl jsem v Alze už určitě přes 30 reklamací a všechny, až na jednu, prošly v pohodě. Ta jedna taky, ale k vrácení peněz požadovali jednatele společnosti, což jsem tehdy ještě nebyl, a tahat do fronty v Alze jednatele kvůli pár stovkám? Takže jsem jim to nechal a pro příště se zařídil (hint: nenakupujte s firemními údaji).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 78.0

A o jaké zařízení je jedná?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 92.0

Podle mě není důvod , aby prodejce vracel peníze za fólii. Ta není předmětem reklamace a je to jiné zboží. Spíš by měli vrátit tu fólii, ale neuším, jestli potom ještě k něčemu je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 91.0

alza udělala chybu že mu jí zadarmo nalepila.. tím podle něj převzala veškerou odpovědnost za osud a hodnotu folie v budoucnu.Ani nechci domejšlet co by se stalo kdyby i za to nalepení chtěla peníze..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 91.0

No zadarmo, nechali si za to kralovsky zaplatit. Taka folia stoji z Ciny (od predajcu ktory predava aj jeden kus a tym padom ma na tom svoju marzu tomu zodpovedajucu) tak 30 Kc. V ceskych obchodoch je bezna cena cca 100 - 150 Kc s DPH, marzou, nakladmi za pobocku, dopravu do pobocky... Alza ju predava za 400 Kc. Myslim si ze to ze maju v cene tej folie aj take sluzby ako jej nalepenie je uplne prirodzene pri takej cene.U hamburgeru z restauracie za 350 Kc tiez ocakavas lepsi servis (napr. pohodlne sedenie, objednanie od stola, prinesenie k stolu, klimatizovany priestor, pouzitie socialneho zariadenia v cene...) ako u hamburgeru zo stanku za 60 Kc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 93.0.4577.63

Ještě drobné upřesnění - folii lepila přímo Alza před prodejem na moji objednávku a folii jsem pochopitelně zaplatil včetně služby lepení... Po pár víkendových mailech jsme s Alzou došli k nějakému konci. V prvé řadě děkuji WiQiX, protože jsem pročetl článek z dTestu a na Alzu jsem nejdříve vznesl opatrnostní dotaz, jestli mi bude fólie vrácena, když dobropis se vztahuje pouze na mobil a reklamace se fólie netýkala. Odpověď mi přišla více než nahrávající na další komunikaci, že fólie nemůže být vrácena z důvodu způsobu provedení reklamace. Odkázal jsem se tedy na ně s § 2944 a § 2951 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, které byly zmíněny v dTestu. K tomu jsem ještě přidal řečnickou otázku, že přece pokud by reklamace byla úspěšná, tak by mi vrátili zařízení včetně fólie - zvlášť když byla výslovně uvedena na reklamačním listu jako nepoškozená. Následující odpověď Alzy byla, že mě budou kontaktovat z reklamačního oddělení a budou se se mnou domlouvat na kompenzaci fólie.Takže krátké shrnutí - jde to se domluvit na náhradě fólie, jen se jim do toho nechce a očividně spoléhají na to, že se lidé smíří s tím, že se jim doplněk nevrátí jak v původní podobě, tak ani finančně :) Byla to malinká částka, nešlo mi ani tak o peníze jako spíš o princip. Děkuji všem za pomoc a snad tohle vlákno bude vodítko pro další, se kterými se Alza bude pokoušet vydrbat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 92.0.4515.159

Píšeš:Byla to malinká částka, nešlo mi ani tak o peníze jako spíš o princip.A o ten princip přesně jde, spoléhají se na to, že jde v porovnání s cenou mobilu o marginální částku a že spotřebitel nebude vynakládat úsilí o její vymáhání. U jednoho jsou to řádově stovky korun, ale pokud to udělají u tisíce zákazníků, tak už jde o statisíce. A aby to nebylo u daleko více drobností.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Možná se s tebou v rámci dobrých vztahů nějak domluví, ale kdyby došlo na skutečný spor, tak tu fólií nemáš šanci vysoudit, protože to je jednorázově použitelné zboží, nainstalované na tvoji výslovnou žádost. A za to opravdu prodejce nenese zodpovědnost a nemá povinnost ti ji kompenzovat v případě neopravitelnosti výrobku. Ta fólie je tvoje záležitost navíc a v podstatě by sis měl sám zajistit její odstranění a telefon do reklamace dát bez ní. Ta fólie není součástí výrobku a reklamace samotného výrobku se jí nijak netýká a to přes to, že ji nejde bez poškození demontovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Fólie



40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

Vyzývavá krása, rafinovanost, nevinnost i perverzní voyeurské fantazie. Filmaři už se sexu ve filmu nebáli, a tak dala 80. léta vzniknout řadě kultovních ženských erotických symbolů.

Marek Čech
Filmy a seriály
Bezpečnostní díra ohrožuje routery 17 výrobců. Na stupnici závažnosti má 9,9 bodů, útočníci už ji zneužívají

Bezpečnostní díra ohrožuje routery 17 výrobců. Na stupnici závažnosti má 9,9 bodů, útočníci už ji zneužívají

** Experti odhalili chybu, ohrožující routery nejméně 17 výrobců ** Útočníci tuto chybu začali aktivně využívat k instalaci botnetu ** Bezpečnostní nedostatek CVE-2021-20090 je velmi vážný

Karel Kilián
RouterHackingBezpečnost

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 11 chladičů pro procesory

Test 14 batohů pro školní notebook

Jak řešit kyberšikanu