V telefonech se nevyznám. Ten můj umí tak akorát volat a posílat sms a jestli umí i něco jiného netuším, protože mi je to jedno.
Každopádně pokud je v manuálu toto:
"Vaše zařízení podporuje odolnost proti vodě a prachu. Aby si zařízení odolnost proti vodě a prachu uchovalo, řiďte se pozorně těmito tipy. V opačném případě by mohlo dojít k poškození zařízení."
A pod tím toto:
"Neponořujte zařízení do vody hlouběji než 1,5 m a pod vodou ho nenechávejte déle než 30 minut"
a toto:
"Zařízení bylo testováno v řízeném prostředí a získalo certifikaci odolnosti vůči vodě a prachu v konkrétních situacích (splňuje požadavky klasifikace IP68 uvedené v mezinárodní normě IEC 60529 – stupně ochrany poskytované ochrannými kryty [Kód IP]. Podmínky testování: 15–35 °C, 86–106 kPa, 1,5 metru, 30 minut). Bez ohledu na klasifikaci je možné, že v určitých situacích dojde k poškození zařízení"
Podle mého laického názoru je jasně uvedeno, že uživatel nemá ponořovat telefon hlouběji než 1.5 m a dýl než 30 min. Z logiky věci vyplývá, že se počítá s tím, že do 1.5 m a do 30 min ponořovat ten mobil může.
A co se týče uvedených hodnot testování, je sice hezké, že ten mobil tak testovali, ale není uvedeno, že má uživatel ty teploty a tlaky dodržovat. Tak to podle mě uživatel nemusí ani běhat s teploměrem a tlakoměrem. Navíc tam není uvedena teplota čeho a tlak čeho A je sice hezké, že se tam píše, že může za určitých situací dojít k poškození, ale to neznamená, že se i na ty určité situace nevztahuje záruka.
Takže pokud někdo udělal fotku třeba v bazénu kousek pod hladinou a dělal ji chvilku a nateklo mu do mobilu tak by ta reklamace uplatněná být měla. Pokud teda byl kryt správně nasazen, nebyla překročena ta hloubka a čas a de to nějak dokázat (např. posudkem, že je netěsnost v konstrukci)
No nic, dal jsem si pivko a du ponořit místo mobilu do bazénu sebe.