» Poradna » Zpět na dotaz

Reklamace "voděodolného" telefonu

JackBrno  |  22. 8. 2018 13:04:13  |  Odpovědí: 0

Taky blbě :) Výrobce jasně sdělil, že i přes certifikaci IP68 může dojít k poškození telefonu. Tím pádem je na riziko uživatele, jestli to bude zkoušet nebo ne. A hlavně jsou tady dva faktory, které vylučují úspěch. 1) v prvních šesti měsících od nákupu prokazuje prodejce, že zařízení je v pořádku a spotřebitel závadu způsobil porušením záručních podmínek. To by byla určitá šance na úspěch. Jenže telefon je starý už rok a zbytek záruky už přechází důkazní břemeno na spotřebitele a on musí prokázat výrobní vadu a že neporušil záruční podmínky (např. že měl důkladně uzavřené krytky). 2) ta věta, že i přes certifikaci může k poškození dojít. Ale hlavně ten bod 1) je dost jasný. Jinak moc nechápu to doporučování soudního znalce. Tady přece není žádný spor o tom, zda do telefonu voda vnikla nebo ne, což by mohl znalec osvědčit, ale jde o to, jestli spotřebitel porušil nebo neporušil záruční podmínky např. tím že neměl důkladně zavřené krytky nebo zda telefon neponořil hlouběji, než norma stanovuje a nebo jestli ta voda kolem telefonu příliš neproudila (nepohybovalo se s telefonem), protože ta norma počítá pouze se statickým tlakem vody, ne pohybující se vodou. A jak by mohl znalec dodatečně zkoumat bez křišťálové koule, to fakt netuším ;) Ono to zní pěkně, sežeň si soudního znalce. Jenže znalec i když si ho zaplatíš, musí být nestranný a držet se pouze ověřitelných faktů, která případně musí být přezkoumatelná jiným znalcem (třeba znalcem protistrany a nesmí být snadno vyvratitelná). V tomto případě by neměl znalec co zkoumat, protože u té "nehody" nebyl a nemůže soudu potvrdit, jestli měl spotřebitel důkladně všechny krytky uzavřeny nebo ne. Takže ne, znalec opravdu není snadné a všespasitelné řešení, jak to ze tvého příspěvku vypadá a navíc to samozřejmě není zadarmo ;)

Jméno:
 

E-mail (nepovinné, adresa bude v zabezpečené podobě zobrazena u přezdívky):

:-D :-)) :-) ;-) :-P :-| :-/ :-( 3-[ :-O B-]

Pravidla diskuzí v Poradně webu Živě.cz

Zasláním příspěvku do Poradny souhlasíte s těmito pravidly:

  • Podmínky užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Příspěvky se musí týkat tématu otázky.
  • Příspěvky nesmí obsahovat vulgární výrazy a slovní útoky na jiné osoby. Příspěvky nesmí poškozovat web Živě.cz ani jeho provozovatele.
  • Je zakázáno vkládat do příspěvků odkazy na stránky nabízející obsah porušující autorská a jiná práva.
  • Příspěvky nelze využívat k propagaci.
  • Příspěvky, které porušují pravidla diskuzí, budou odstraněny. Případně budou upraveny tak, aby neporušovaly pravidla diskuzí. V textu bude následně uvedeno, že příspěvky byly ze strany moderátorů upraveny.
  • Právo moderovat Poradnu mají pouze zástupci vybraní redakcí Živě.cz. Základní kontrola příspěvku probíhá ještě před jeho zveřejněním.
  • Živě.cz je soukromý web a provozovatel má při řešení sporů, které se týkají příspěvků v Poradně, vždy konečné slovo.

Kdy vám můžeme smazat příspěvek?

  • Když budete vulgární.
  • Když budete slovně útočit na ostatní.
  • Když se nebudete držet tématu dotazu.
  • Když budete poradnu zneužívat pro reklamu.
  • Když záměrně zneužijete cizí přezdívku.
  • Když budete porušovat zákony.
  • A když budete na takové příspěvky reagovat, protože se vždy mažou včetně odpovědí ve stromu.