» Poradna » Zpět na dotaz

Reklamace tvrzeného skla

Danek  |  23. 9. 2018 11:30:27  |  Odpovědí: 11

Plně souhlasím. U doživotní záruky má každý výrobce nastaveny jiné podmínky. Většinou to je tak, že u doživotní záruky platí pouze tzv. omezená záruka po dobu výroby a následné podpory samotného produktu. A pokud podpora skončí, výrobce většinou v rámci zachování dobrých vztahů se zákazníkem nabídne v rámci reklamace zákazníkovi nějaký alternativní produkt. Jako člověk pracující v IT servisu s lidmi mohu zákazníky dělit do tří kategorií. První kategorií jsou naprosto bezproblémoví zákazníci, kteří k nám chodí s důvěrou, nechají si vše vysvětlit, popřípadě si poradit. Tito zákazníci jsou v případě neoprávněné reklamace schopni svoji vinu uznat. Druhou skupinou jsou tzv. opatrní zákazníci, kteří si nechají poradit, nicméně si poskytnuté informace ověřují i z dalších zdrojů. V případě neoprávněné reklamace jsou sice naštvaní ale nakonec chybu uznají. No a třetí skupinou jsou tzv. vychcaní prudiči, kteří při nákupu srovnávají ceny s internetem (většinou herueka seřazená od nejlevnějšího), nejraději by za internetové ceny nakupovali i v kamenných obchodech (aby nemuseli platit poštovné a v případě reklamace to nemuseli nikam posílat). A v případě reklamace by chtěli okamžitě vracet peníze, vyměnit produkt ihned na místě za nový a v případě neuznané reklamace (oprávněně zamítnuté) chybu nepřiznají a ještě se hádají jak za to nemůžou a "to samo" a podobně. Smutné je, že většina zákazníků nedokáže pochopit, že stanovisko ohledně reklamace určuje autorizovaný servis, nikoliv prodejce/technik, na které si na místě otevírají hubu s sprostě jim nadávají. Několikrát jsem výše uvedenou situaci zažil a mohu konstatovat, že jednak mi to moc příjemné není, že se mnou dotyčný jedná jak s nějakým odpadem společnosti. Další věcí je, že když autorizovaný servis z nějakého oprávněného důvodu reklamaci neuznal, já jako prodejce s tím nic neudělám. V případě, že bych zákazníkovi dal jiný či nový produkt, musel bych to pak platit ze svého. V případě že bych mu vrátil peníze, šla by firma do mínusu. Ale smutné je, že takových zákazníků, co přijdou reklamovat politý notebook, utopený telefon, rozflákaný dotyk na telefonu, mechanicky zničenou komponentu, zlomený konektor na nabíječce atp., takových jsou desítky. Občas mám pocit, že tito lidé by nejraději dostávali produkty zadarmo s doživotní zárukou a v případě jakéhokoliv problému s produktem (i když si za to mohou sami) by nejraději brali výrobek opět nový a ještě lépe novější model. Několikrát jsme měli na firmě ČOI kvůli tomu, že si nějaký pablb na něco stěžoval, nicméně, vždy jsme jednali v souladu se zákonem, takže díky bohu žádný problém nebyl.

Jméno:
 

E-mail (nepovinné, adresa bude v zabezpečené podobě zobrazena u přezdívky):

:-D :-)) :-) ;-) :-P :-| :-/ :-( 3-[ :-O B-]
 

Pravidla diskuzí v Poradně webu Živě.cz

Zasláním příspěvku do Poradny souhlasíte s těmito pravidly:

  • Podmínky užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Příspěvky se musí týkat tématu otázky.
  • Příspěvky nesmí obsahovat vulgární výrazy a slovní útoky na jiné osoby. Příspěvky nesmí poškozovat web Živě.cz ani jeho provozovatele.
  • Je zakázáno vkládat do příspěvků odkazy na stránky nabízející obsah porušující autorská a jiná práva.
  • Příspěvky nelze využívat k propagaci.
  • Příspěvky, které porušují pravidla diskuzí, budou odstraněny. Případně budou upraveny tak, aby neporušovaly pravidla diskuzí. V textu bude následně uvedeno, že příspěvky byly ze strany moderátorů upraveny.
  • Právo moderovat Poradnu mají pouze zástupci vybraní redakcí Živě.cz. Základní kontrola příspěvku probíhá ještě před jeho zveřejněním.
  • Živě.cz je soukromý web a provozovatel má při řešení sporů, které se týkají příspěvků v Poradně, vždy konečné slovo.

Kdy vám můžeme smazat příspěvek?

  • Když budete vulgární.
  • Když budete slovně útočit na ostatní.
  • Když se nebudete držet tématu dotazu.
  • Když budete poradnu zneužívat pro reklamu.
  • Když záměrně zneužijete cizí přezdívku.
  • Když budete porušovat zákony.
  • A když budete na takové příspěvky reagovat, protože se vždy mažou včetně odpovědí ve stromu.