Hele řeknu ti to na rovinu. Pracuji v servise tak ti můžu říct jak to chodí. Zákazníci k nám nosí telefony v různých stavech, což samo osobě ani tak nevadí, protože pokud telefon není viditelně mechanicky poškozený, tak by to zárukou mělo projít, škrábance odpovídající obvyklému používání nemají na funkci vliv. Všechny telefony, které jsou od koncového zákazníka přijaty k reklamaci jsou sváženy do autorizovaných servisů, které má daný výrobce pro daný region nasmlouvané. Prodejce jako takový nemůže uznání či zamítnutí záruky ovlivnit. Jeho povinností je pouze od zákazníka vadný produkt přijmout a zaslat do autorizovaného servisu. Zbytek je na servisu, jak se k tomu postaví.Ono je sporné, jestli za uznání/neuznání záruky může prodejce, protože ten se v 99% řídí stanoviskem autorizovaného servisu které rozhoduje o výsledku opravy. Ustanovení § 625 občanského zákoníku uvádí, že se práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. Pozor, ty reklamaci u něj pouze uplatňuješ, o verdiktu rozhoduje většinou autorizovaný servis.Jedinou obranou, v případě že ti zamítnou záruku, je vyžádání fotodokumentace s viditelným sériovým číslem daného produktu. Takto by si servis neměl dovolit falšovat důkazy. Ze zkušeností vím, že některé servisy menší oxidace neřeší a vymění kus za kus, někteří při sebemenší přítomnosti kapaliny záruku zamítají. Ono také záleží na domluvě se zákazníkem. Nejednou jsme byly nuceni vracet peníze, protože se zákazníkem nebylo kloudné domluvy - bohužel toto všechno jde pak z kapes prodejce a nikdo mu to neuhradí. Pamatuji si jednu slečnu, která reklamovala telefon LG (evidentně po pádu) kdy ji přestal fungovat dotyk, ale sklo neprasklo. Servis tehdy vyměnil celou dotykovou vrstvu za novou včetně rámečku. Bohužel, LG vydalo novou revizi dílu u které byla kolem displaye tenká stříbrná linka, takže zákazníkovi se tedy vracel kompletně záručně opravený telefon s rozdílem že měl kolem displaye milimetrovou… dekorační linku. Bohužel s milou paní nebyla domluva, odmítala telefon převzít, protože si koupila telefon bez linky a že trvá na tom, že ho chce zpátky bez linky. Oprávněné argumenty, že ji byl telefon v záruční době opraven, splnily se zákonem dané podmínky a že telefon odpovídá stejným nebo lepším parametrům byly na nic. Zákaznice se chtěla soudit a podávat podněty na ČOI (očividně prostě chtěla získat zpátky peníze). Nakonec se ji vrátila kupní cena (firma hradila ze svého) telefonu, protože nebyl čas se s ní dohadovat.Proto ti navrhuji, abys počkal do zítra na status a uvidíš. Možná se strachuješ předčasně. Pokud ti to zamítnou z důvodu oxidace, popros o opětovné přezkoumání (třeba to dostane jinej technik) a požádej o fotodokumentaci oxidace. Každopádně snaž se jednat nekonfliktně, TSBohemia neovlivní to, co si namyslí v servise :) Ukázat celý příspěvek