» Poradna » Ostatní

Reklamace oxidace

 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.94

Ahoj, zítra si jdu vyzvednout mobil, který jsem dal 14 dnů zpět na reklamaci v TSBohemia. Mobil se vypl a už nešel zapnout, taková klasika . Už mám nějaké zkušenosti s reklamacemi, očekávám, že padne slovo OXIDACE a reklamace bude zamítnuta. Ten mobil neviděl vodu ani z pěti metrů . Lze se nějak hned na zítra připravit a být schopen se tomuto odmítnutí hned bránit? Díky za rady

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.94
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.94

Děkuji. Problém je že nemám telefon s prokázanou vodotěsností . O moznosti znalce vím, spis mi jde o to jestli není jiná cesta. Je to hnus že si může servis napsat oxidace a hotovo, bez zaplacení znalce s tím nic neudeláš....ale není jina moznost co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 50.0.2661.87

Hele řeknu ti to na rovinu. Pracuji v servise tak ti můžu říct jak to chodí. Zákazníci k nám nosí telefony v různých stavech, což samo osobě ani tak nevadí, protože pokud telefon není viditelně mechanicky poškozený, tak by to zárukou mělo projít, škrábance odpovídající obvyklému používání nemají na funkci vliv. Všechny telefony, které jsou od koncového zákazníka přijaty k reklamaci jsou sváženy do autorizovaných servisů, které má daný výrobce pro daný region nasmlouvané. Prodejce jako takový nemůže uznání či zamítnutí záruky ovlivnit. Jeho povinností je pouze od zákazníka vadný produkt přijmout a zaslat do autorizovaného servisu. Zbytek je na servisu, jak se k tomu postaví.Ono je sporné, jestli za uznání/neuznání záruky může prodejce, protože ten se v 99% řídí stanoviskem autorizovaného servisu které rozhoduje o výsledku opravy. Ustanovení § 625 občanského zákoníku uvádí, že se práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. Pozor, ty reklamaci u něj pouze uplatňuješ, o verdiktu rozhoduje většinou autorizovaný servis.Jedinou obranou, v případě že ti zamítnou záruku, je vyžádání fotodokumentace s viditelným sériovým číslem daného produktu. Takto by si servis neměl dovolit falšovat důkazy. Ze zkušeností vím, že některé servisy menší oxidace neřeší a vymění kus za kus, někteří při sebemenší přítomnosti kapaliny záruku zamítají. Ono také záleží na domluvě se zákazníkem. Nejednou jsme byly nuceni vracet peníze, protože se zákazníkem nebylo kloudné domluvy - bohužel toto všechno jde pak z kapes prodejce a nikdo mu to neuhradí. Pamatuji si jednu slečnu, která reklamovala telefon LG (evidentně po pádu) kdy ji přestal fungovat dotyk, ale sklo neprasklo. Servis tehdy vyměnil celou dotykovou vrstvu za novou včetně rámečku. Bohužel, LG vydalo novou revizi dílu u které byla kolem displaye tenká stříbrná linka, takže zákazníkovi se tedy vracel kompletně záručně opravený telefon s rozdílem že měl kolem displaye milimetrovou dekorační linku. Bohužel s milou paní nebyla domluva, odmítala telefon převzít, protože si koupila telefon bez linky a že trvá na tom, že ho chce zpátky bez linky. Oprávněné argumenty, že ji byl telefon v záruční době opraven, splnily se zákonem dané podmínky a že telefon odpovídá stejným nebo lepším parametrům byly na nic. Zákaznice se chtěla soudit a podávat podněty na ČOI (očividně prostě chtěla získat zpátky peníze). Nakonec se ji vrátila kupní cena (firma hradila ze svého) telefonu, protože nebyl čas se s ní dohadovat.Proto ti navrhuji, abys počkal do zítra na status a uvidíš. Možná se strachuješ předčasně. Pokud ti to zamítnou z důvodu oxidace, popros o opětovné přezkoumání (třeba to dostane jinej technik) a požádej o fotodokumentaci oxidace. Každopádně snaž se jednat nekonfliktně, TSBohemia neovlivní to, co si namyslí v servise :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.94

Jenže oxidace jsou takové české klišé a s prominutím kecy a na funkčnost produkt (pokud nezoxidují vrstvy v displeji) nemají na funkčnost produktu vliv. V počítačích oxiduje zlato, stříbro, měď, hliník a nikdy to nezpůsobilo nefunkčnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 50.0.2661.87

S tím já souhlasím, že mnohdy oxidace nemá s funkčností nic společného. Se servisem to ale prostě nejde vyhádat. Jakmile tam vidí kapičku tekutiny nebo náznak cizího zásahu (ohlodané šroubky, porušené pečetě a podobně) automaticky zamítají jako CID (poškozeno zákazníkem nebo oxidace). Servis se vždycky snaží jednat ve prospěch firmy. Další typickou výmluvou je softwarová chyba nebo instalace neschválených aplikací a podobně. Vždycky si najdou výmluvu...Co se týče oxidace, tak nemáš zcela pravdu. I jediná kapička může odrovnat tišťák pod napětím, pokud to blbě schytá. A je li telefon pod napětím (jako že je připojená baterka) tak by ses divil jak rychle oxidace funguje (chemická reakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Linux Firefox 46.0

Takže třeba root může posloužit jako vhodná výmluva pro neuznání i tam, kde nejde o SW ani poškození zákazníkem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.87

to vi snad kazdej ze pokud posilas telefon do servisu tak tam nesmi zustat znamky po nepovolenem upraveni SW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 46.0

Asi tak, vždycky je lepší uvést přístroj softwarově do původního stavu. Ovšem třeba u Samsungů to nejde, tam mají ochranu "Knox", která nevratně zaznamená určité SW zásahy. Nicméně z hlediska zákona nemůže např. provedení root znamenat zrušení záruky jako celku. Maximálně tak na softwarové problémy, ale kdyby došlo ke sporu, tak by výrobce neobhájil zamítnutí reklamace displeje z důvodu zjištěného SW zásahu. Dříve to servisy dělaly, ale poslední dobou už jsou v tomto tolerantní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.102

Nemluvím o vyzkratování, ale oxidaci povrchu - všechny mobily časem zoxidují, protože nejsou v inertním prostředí - typicky se na měděných vrstvách objeví měděnka, stejně tak povrch zlata a stříbra oxiduje. A k tomu dojde opravdu snadno stačí mobil nosit celý den v kapse a potom jej připojit k rychlonabíječce - sice nedojde k žádnému zkratu, ale zahřátí rychlým nabíjením se uvolní vlhkost a povrch kovových částí na plošném spoji získá patinu. Servisní střediska to ale vždy vyhodnocují jako důvod neuznání reklamace.Jediné škodlivé oxidování jsou:-- uvnitř všech Li-akumulátorů, které způsobuje jejich degeneraci a nejde mu zabránit-- polití kapalinou, kdy dojde přesně to, k čemu píšeš-- oxidace hliníku - ale ten se v mobilech snad jako vodič nepoužíváDalší poškození kapalinou je takové, kdy dojde k nabobtnání plošného spoje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Zlato snad v běžných podmínkách neoxiduje. A vnitřnosti spotřební elektroniky rozhodně agresivním prostředím nejsou. Jsou sloučeniny zlata, je jich velice málo ale oxid zlata mezi ně nepatří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 51.0.2704.36

Časem získá takovou patinu. Mám nafotit tu hromadu starších procesorů do LGA775 nebo ISA, PCI, AGP karet, které rozhodně vytopené nebyly? Rozhodně to nevypadá jako rez na autě, jen to změní barvu a je to taky oxidace. V mobilech a na plošných spojích v počítačích jsou pouze tenké mikrometorové povlaky zlata, které společně se svým podkladem nějak reagují. Ovšem není to nijak škodlivé a na vodivost (na rozdíl od hliníku) to nemá vliv. Ovšem bezmozci v servisech mobilů toto vyhodnocují jako škodlivou oxidaci a důvod pro neuznání reklamace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Autorizovaný servis ti toto neudělá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 51.0.2704.36

Jak z pozice zákazníka poznám, že to prodejce opravdu poslal do autorizovaného servisu a jak poznám, který servis je opravdu autorizovaný pro ten či onen úkon? Například servisovat Xperie v ČR tak, aby byla zachována vodotěsnost, není schopen žádný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.94

Poznáš to tak, že k danému produktu v případě záruční opravy většinou dostaneš servisní protokol, na kterým je výčet komponent, které byly v záruční lhůtě vyměněny. Tento protokol dostane minimálně tvůj prodejce, který telefon na reklamaci poslal. Pokud ti jej nedal k dispozici, můžeš si jej u něj vyžádat. Většina solidních eshopů - což zrovna TSBohemia je - má u většiny produktů v záložce "záruka" uveden seznam autorizovaných servisů, se kterými záruku řeší (http://pasteboard.co/TtzOxBT.png) a ty si můžeš jednoduše telefonicky ověřit, zdali telefon v servisu byl. Sám jsem u TSBohemia reklamoval telefon Nokia a technik mi pak při výdeji reklamace předal i protokol od Microsoftu, kde bylo napsáno "oprava provedena výměnou základní desky" a její nové IMEI.Co se týže telefonu Xperia ... telefony jsou voděodolné, nikoliv vodotěsné. Navíc po servisním zásahu NIKDY nebude daný výrobek jako z výroby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Oxidace stárnutím a vzdušnou vlhkostí je zásadně odlišná od oxidace vzniklé rychle po vniku i malého množství vody. Kdybys aspoň pár měsíců servisoval telefony, tak to poznáš na první pohled, přestože ti laik (nebo i odborník na elektroniku bez zkušeností s vytopenými telefony) bude tvrdit, že to nic není. Ale zkušený servisák mrkne a vidí a to i v případě, že se to někdo pokoušel čistit. Obecně platí, že pokud do telefonu nevniknou přímo aspoň kapičky vody, tak i pokud je provozován v poměrně vlhkém prostředí, tak uvnitř je vše kovové překvapivě leské a nenese žádné viditelné známky poškození povrchu kovů. Naopak po vniku i malého množství vody jsou na některých částech kovových ploch (kontaktů součástek) viditelné kousky silně zčernalé či rezavé, případně mezi kontakty elektrolýzou vzniklé bílé nebo zelené oxidy (asi nějaké soli) atd. A nebo při celkovém vytopení jsou kovové povrchy silně zašedlé s lokálními silnějšími poškozeními (zčernáními) v místech, kde bylo napětí v době přítomnosti vody atd. Za ty roky jsem viděl stovky různých poškození vnikem kapaliny a troufám si tvrdit, že zkušený technik rozezná na 100% běžnou lehkou oxidaci kovů vzdušnou vlhkostí od přímo vniklé kapaliny i v malém množství. Prostě ten rozdíl je jednoznačný na to, aby si servis troufnul toto vymýšlet. Navíc jak už jsem zmiňoval, autorizovaný servis je finančně motivován opravovat a ne rušit záruky. Nicméně jasnou oxidaci na záruku řešit nesmí, protože by bylo riziko, že nedostane opravu zaplacenou, pokud na to výrobce přijde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Mozilla 38.9

"V počítačích oxiduje zlato," - zlato se používá v elektronice proto že neoxiduje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 46.0.2486.0

Hmmm, ta slečna, to byla teda pěkná kráva nebeská, bez prominutí. Nezávidím lidem, kteří ve své práci přijdou do styku s širokou veřejností, blbů je na světě bohužel dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 51.0.2704.36

Ono to není tak jednoznačné - koupila si zařízení s určitým vzhledem a vlastnostmi a opravou byl sice přístroj uveden do funkčního stavu jako při koupi, ale nikoli do původního designu. Je to prkotina řešitelná selským rozumem a rozumnou dohodou mezi rozumnými lidmi, ale věřím, že nějakej právník, by jí určitě dal za pravdu... a nebo ne - ovšem stálo by to více než několik telefonů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 46.0.2486.0

Právník asi ano, i mezi nimi je spousta blbců hrabajících si jen na svůj vlastní píseček. Ale v tomto případě co jako? Prostě výrobce přestal daný díl vyrábět, ten je nedostupný. Tak došlo k mírné změně vzhledu. Naprostá prkotina. Jo kdyby nebyl dostupný díl, kvůli kterému by telefon byl zcela nefunkční nebo došlo k výrazné změně funkcí či výrazné změně vzhledu, tak chápu a asi i servis a výrobce by to řešil jinak. Každopádně tohle ani servis neovlivní, je závislý na tom, co dodá výrobce a nejde se na něj rozčilovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.94

Dal jsem si schválně tu práci a zakázku jsem dohledal. Případ je sice už rok a půl starý, ale přece jen jsem to našel. Jednalo se o bílý telefon LG Optimus L4 v bílé barvě. Původní revize byla celá bílá bez černé linky kolem displaye. V rámci záruky byl digitizér vyměněn za novější revizi, která již má kolem displaye černou linku, která nejde ve vypnutém stavu telefonu ani vidět. Viz obrázek: http://pasteboard.co/TdOpS1u.pngTelefon byl v záruční době opraven, závada byla servisem odstraněna. Zákazník tedy dostal stejný telefon o stejných parametrech, který si zakoupil a drobnost v podobě černé linky rozhodně není oprávněným důvodem k odstoupení od smlouvy, protože v rámci RMA byla provedena bezplatná oprava výměnou originálního dílu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 51.0.2704.36

Pokud to chápu správně, tak ta černá linka vzniká tím, že je lak (a další komponenty jako kapacitní vrstva a vodiče) na digitizér nanášen v několika vrstvách a černá linka má maskovat něco, co by jinak dříve stejně prosvítalo přes tu bílou vrstvu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 46.0.2486.0

Úplná naprostá prkotina. Zákazník je vůl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 46.0

Prodejce je plně zodpovědný za to, jaký kus prodává či vrací z reklamace, nebo ne ? Zrovna u Bohemky jsem dříve reklamoval 16 ze 17 HDD od WD - různé série (do PC či notebooků - zelené, modré - max. kapacita 500 GB). Ihned po nákupu to oficiální diagnostikou WD DataLifeGuard Diagnostic for Windows to neprošlo. Reklamace vždy uznány, ale myslím, že 16 ze 17 je tak vysoké procento, že to je na hraně, zda to není úmysl (rovnou z výroby ?). Ale od Seagatu jsem u nich reklamoval jen 1 HDD z více než 30.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 46.0

Jsem opravdu dalek toho, abych stranil servisu nebo zákazníkovi. Ale jednu PODSTATNOU připomínku mám.Pokud si kdokoliv myslí, že oxidace MT je způsobená vzdáleností od vody, tak se šeredně mýlí. Ten mobil klidně zažil prudkou změnu teploty v prostředí nasyceném libovolnou vlhkostí, počínaje např. deštěm a konče třeba potem.Takže dělat si přílišné naděje je přinejmenším pošetilé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.94

V tom případě by se to dalo brát jako výrobní vada. Pokud není mobil odolný proti vniknutí vlhkosti z okolního ovzduší, měl by výrobce upozornit na to, že může dojít k jeho poškození a zamítnutí záruční opravy, pokud bude uživatel používat přístroj v zemské atmosféře. ☺

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.94

Oxidace je důvod pro zamítnutí reklamace mobilu snad jenom v našem Čechystánu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

To samozřejmě není pravda. Vytopený telefon ti na záruku neopraví nikde, pokud se nejedná o telefon s deklarovanou odolností proti vodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Linux Firefox 46.0

na výrobní vadu ti mnohé značky z vysoka kašlou, protože se nenajde dost lidí co by se s nimi chtělo soudit... Měl jsem zkušenost s přehrávačem EMGETON E5 Cult:http://analytic.profitux.cz/ruzne/renault/e5_cult/e5c... Ta dvířka u baterky se vylamovala všem, všichni na to nadávali a servis to pokaždé označil jako nevhodné používání a inkasoval 3 stovky za nová dvířka, co se za dva měsíce zas vylomila, pokud jste přehrávač používali denně... Pak to lidi zalepovali kusem izolepy - vyšlo to levněji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8 Opera 9.80

výrobní vada je něco jiného než konstrukční vada

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Chrome 34.0.1847.137

Není to tak dlouho, co mě zde na Poradně mnozí přesvědčovali, že prý servisy nemají sebemenší důvod zamítat reklamace. Protože by prý z toho nic neměly, když to stejně platí výrobce, tak proč by to tedy dělaly!Jak se ale zdá (i z výše uvedeného), situace je zcela jiná.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Ano, budu přesvědčovat i nadále, protože to je fakt a logické. Mluvím samozřejmě o autorizovaných servisech a oficiálně dovezených telefonech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Jsi normální, vymýšlet problém, který nenastal??? Předpokládám, že T.S.Bohemka používá autorizovaný servis, tudíž nehrozí, že by si vymýšleli oxidaci, nemají k tomu důvod. To je specialita pokoutních dovozců, kteří nemají zajištěn servis a snaží se tak reklamací zbavit. Autorizovaný servis naopak má zájem mobil opravit, protože za to mu výrobce zaplatí, ne za zamítnutí reklamace. Tak nevymýšlej pitomosti a normálně si reklamaci vyzvedni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Chrome 50.0.2661.94

Důvod mají. Aby počet uznaných reklamací nepřekročil určité, předem stanovené procento. To je přirozeně i zájem výrobce.V opačném případě výrobce takovému servisu neprodlouží smlouvu. Oficiálně to samozřejmě nikdo nepřizná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Nemáš pravdu, to sis jednoduše vycucal z prstu. Je to samozřejmě naproatá pitomost. Psal jsem to už minule, ale zopakuju, že servisy se vzájemně znají, jejich vedení se různě setkávají a pracovníci i přecházejí z jednoho do druhého a naopak. Přičemž každý servis obvykle servisuje více značek, takže všechno navzájem informačně propojené a můžeš si být naprosto jistý, že kdyby taková neoficiální dohoda existovala, tak by se velmi rychle proflákla a takový výrobce by si ani neškrtnul. Jako první by takové informace vynesli nespokojení či propuštění zaměstnanci. Dělal jsem jako servisní technik celkem přes 15 let v několika autorizovaných servisech a na rozdíl od tebe znám fungování zevnitř. Můžu tě ujistit, že u autorizovaných servisů + oficiální dovoz, neexistuje žádný tlak na bezdůvodné rušení záruky. Právě naopak, servis s tím má akorát problémy, protože za neuznanou reklamaci nedostane od výrobce zaplaceno (na rozdíl od provedené opravy) a jen s tím má papírování a dohadování se zákazníkem. Všechny tady story o rušení záruk na smyšlené oxidace pochází od lidí, co mají telefony z šedého dovozu od různých obskurních kšeftařů, kteří samozřejmě nemají smlouvy s výrobcem a veškeré reklamace platí ze svého. Ti jediní mají zájem na neuznání záruky, zejména v případě vážnější závady, kdy je to na výměnu celého telefonu nebo základní desky. U oficiálního dovozu a autorizovaných servisů to je jen ojedinělá záležitost, když technik má nějakou slabší chvilku. Bohužel uživatelé často netuší, že mají šedý dovoz a hážou to všechno do jednoho pytle. Potom z toho vzniká te nesmysl o sériovém vyrábění falešných oxidací...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.94

Zaujala mě zejména úvaha, jak by servis Franty Vomáčky z Dolních Počernic "zařídil", aby třeba firma jako je SONY si už nikde ani "neškrtla".Prosím o vysvětlení. Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Zase pleteš autorizivané servisy s pokoutnou opravnou Franty Vomáčky. Ne, žádný Franta Vomáčka nemá autorizaci na servis telefonů. Výrobci telefonů dávají autorizace pouze velkým servisům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 51.0.2704.36

Dřív u Nokií bývalo, že autorizace byla licencována a pracovníci školeni pro určité úkony. Ovšem i když byl servis certifikovaný pro Tier 1&2, tak občas dělal i servisní zásahy vyšší úrovně - pokud na to měl vybavení a zákazník to opravdu nemá šanci poznat, protože na servisním protokolu toho stejně moc neuvidí a navíc jako laik tomu nemá šanci rozumět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.94

Budu tedy v dotazu konkrétní:Jedním z autorizovaných servisů pro telefony zn. Samsung je VPS DATA a.s. - Samsung Service, Průmyslová 1181391 02 Sezimovo Ústí IIJak tato firma "dokáže zařídit", že si SAMSUNG už ani neškrtne? Za vysvětlení budu nesmírně vděčný. Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 46.0

Vážně se mi to nechce vysvětlovat jak pro dementy (neber to osobně, považuju tě za inteligentního zdejšího přispěvatele), protože evidentně sis vzal něco do hlavy a nejsi ochoten uznat, že to tak nemusí být. Všechno už jsem napsal, ale nejspíš to v mém textu zapadlo, tak vypíchnu to, na co se ptáš. Psal jsem, že provozovatelé všech autorizovaných servisů se vzájemně znají, jezdí spolu na školení pořádaná jednotlivými výrobci, tam spolu běžně i chlastají. No a je i běžné, že pracovníci z jednoho servisu časem odejdou do jiného. No a dále každý servis servisuje většinou více značek. Pointa mého příspěvku byla v tom, že pokud by si nějaký výrobce dovolil jen naznačit, že by servis měl limitovat maximální počet uznaných reklamací a ostatní prostě zamítat bez ohledu na realitu, tak by se to z toho servisu dostalo rychle k jinému servisu a z něj k jinému výrobci. Takže hypoteticky Samsung bude nabádat VSP, aby více reklamací zamítal. Karel z hypotetického VSP pojede na školení Samsungu, kde bude i Petr z hypotetického Britexu, kde se po skončení školení spolu ožerou a Karel se zmíní Petrovi, co po nich Samsung chce. Jenže hypotetický Britex servisuje hypoteticky telefony LG a po návratu ze školení se hypoteticky zmíní zástupci LG, cože to Samsung hypoteticky chtěl po VSP. Pro LG nebude v případě zájmu problém si zadat získání důkazů od zaměstnanců VSP proti Samsungu a v odborných magazínech se za pár týdnů objeví článek, kterak Samsung neoprávněně zamítá spousty reklamací doplněných důkazy snadno obstaraných od hypotetických nespokojených zaměstnanců VSP. V lepším případě to celé ještě doprovázeno předáním oněch důkazů organizacím na ochranu spotřebitele... a Samsung má velký hypotetický problém. Takže takto by to velmi snadno mohlo proběhnout a velmi pravděpodobně by i proběhlo, kdyby to vše nebylo jen hypotetické. No a samozřejmě jsou i další komplikace s takovou hypotézou Jak by asi servis určoval, který u kterého telefonu se záruka uzná a u kterého ne? A opravdu myslíš, že by bylo možné řadovým zaměstnancům servisu nařizovat, že každý den ze dvaceti opravených telefonů musí minimálně u 5-ti zamítnout záruku a vymyslet si oxidaci a to celé by se nedostalo za ty roky na veřejnost? Opravdu jsi tak naivní, že ti to připadá reálné? To snad opravdu nemůžeš myslet vážně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.94

Sice se hodně snažíš, ale pokoušíš se to vysvětlit chybně. Oni si přeci nemusí mezi sebou tyto věci říkat, dělají to tak totiž všichni, všeobecně se to ví, takže "žalování" na konkurenci postrádá smysl. A je zároveň nad slunce jasné, že nikdo to žádnému zaměstnanci nedá příkazem písemně. Jediný, kdo by případně měl nějaký problém, je ta firma, která na tato (nepsaná) pravidla nepřistoupí. Zkrátka se s ním neprodlouží smlouva (samozř. z nějakého jiného důvodu, třeba kvůli nespokojenosti s kvalitou atd.), servisovat bude někdo jiný a ona přijde o významné množství zakázek, potažmo peněz.A kdyby se nějaký zaměstnanec rozhodl promluvit, dopadne to jako před nedávnem s plesnivým masem v Tescu - vedení vše popře a řekne, že pokud se to dělo, jednal zaměstnanec o své vůli a vyhodí ho. A ano, bude to on kdo už si nikde neškrtne, žádný servis ho nezaměstná..PS: Nejsi zdaleka jediný kdo má nějaké informace, styky a zkušenosti s prací v této oblasti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Ano, nejsem jediný. Mám spoustu známých z oboru (vč. vedoucích pracovníků), kteří by o podobné aktivitě věděli a buď si zcela jistý, že něco takového by se prostě neutajilo. Můžu na 100% garantovat, že ze strany větších známějších značek neexistuje ani nejmenší náznak tlaku na bezdůvodné rušení záruk. A pokud ani toto nebereš, tak ještě jeden argument. Výrobcům dokáže solidně pošramotit pověst větší množství nespokojených uživatelů. A mnohem více negativních komentářů na netu způsobí neoprávněné rušení záruk, než řádně vyřízená reklamace ke spokojenosti zákazníka. Navíc si pořád neumím představit prakticky, jak by to mělo být. Jakože technik dostane ráno na stůl 20 telefonů a řekne si "en ten týky dva špalíky...", aby si rozpočítal telefony, kde "najde" oxidaci? To snad ne... Realita je taková, že naopak technik musí nadřízeným vysvětlovat, proč měl minulý měsíc tolik oxidací, protože servis za ně nedostal zaplaceno. Toto je vážně nesmysl jan hrom a jestli nebudeš mít důkazy, tak už tady prosímtě takové pitomosti nikdy nepiš a věnuj se tomu, čemu rozumíš, dík...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.94

1. Ty jako jedinec a soukromá osoba k tomu, nemůžeš garantovat v tomto směru nikomu nic - tak se tím prosím "neoháněj".2. Negativní komentáře na internetu lze jednoduše vysvětlit jako nářky zákazníků - kverulantů, kteří zacházeli s výrobkem v rozporu s návodem a proto jim nebyla odborným servisem (zcela právem) reklamace uznána. A jim se to přirozeně nelíbí, tak nadávají a pomlouvají...3. Ty telefony ráno na stole. Nikdo je ani nerozdělává. Šmahem se u všech uvede oxidace a reklamace se zamítne. Teprve ve druhém kole, těch pár zákazníků co se "nedá" se řeší dál. Takto se celkový počet reklamací zredukuje na zlomek.Neříkej, že jsi o tomto postupu ještě neslyšel. Používá se běžně i v jiných oblastech, např. pojišťovnictví...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Ty jsi možná chytrý chlap, ale o tomto víš s prominutím ho*no... Srovnávat to s pojišťovnictvím, to by mě fakt nenapadlo. Vidím, že debata je asi zbytečná, ty sis vzal do hlavy tu pitomost, že autorizované servisy hromadně a neoprávně zamítají reklamace a nikdo ti to nevymluví, tak si žij dál v bludu o ošklivých výrobcích mobilů, kteří nutí servisy vymýšlet si oxidace a celé to dlouhé roky tajit. Blázen...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.94

Až se ti pokazí v záruce telefon, změníš názor. Pak se možná i zastydíš za to, cos tady psal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 46.0

Představ si, že se mi to stalo a ne jednou a ne jen u mobilu. A znovu opakuju, na rozdíl od tebe vím, jak autorizované servisy spotřební elektroniky fungují zevnitř. Nic takového tam rozhodně nefunguje. Znovu ale zdůrazňuji, že mluvím výhradně o autorizovaných servisech a ne o opravně Franty Vomáčky a to autorizovaných pro větší známé značky. Jak to funguje u nějakých obskurních značek (např. Sencor), kteří nejsou schopni ani dodávat náhradní LCD panel do televize, si iluze nedělám, byť tam narovinu přiznali, že výrobce panel nedodá a vrátili prachy. Ne, opravdu se stydět nebudu, není za co. Stydět by ses měl ty za své lži...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.102

Nemusíme se bavit o pojišťovnictví - počkej, až dostaneš umělý kloub. Nemocnice prostě nebude mít letos rozpočet na tolik operací, tak ti prodlouží životnost z 12 na 15 let a vysvětlí ti, že tě to bolí, protože jsi starý a předepíšou ti prášky na bolest. Na původní životnost kloubu garantovanou výrobcem sere pes a vymění je jen těm, kdo si budou hodně stěžovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 46.0

Honzo, nesměšuj prosímtě servis zavedených značek s zdravotnictvím hrazeným ze státního rozpočtu, to fakt není to samé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.102

Jistě, je to nešikovná formulace (stát ale napřed musí někomu peníze ukrást), ale chtěl jsem tím říct, že pokud poskytovatel služby - smluvní servis - potřebuje obhájit vyšší počet neuznaných reklamací, tak to udělá. Na druhou stranu, kdyby byli opravdu zlí, tak ty telefony budou ještě zkoumat pod mikroskopem a hledat mikroskopické praskliny v plošném spoji - to by ale neudělali žádnou reklamaci.Tím chci říct - pokud je pro servis příliš drahé a pracné některé úkony dělat (kompletně diagnostikovat nabíjení, přepájet jednu dvě součástky - takhle odcházely Nokie E52), tak raději začne hledat záminku, jak takový úkon neudělat a místo něj udělat tři jednodušší - výměna vyhrkaného jacku, přehrání softwaru, výměna membrány pod tlačítkem... finančně se mu to totiž vyplatí. A i kdyby si jeden z deseti zákazníků stěžoval, že oxidace byla neoprávněná, tak pořád ušetřil devět člověkohodin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 46.0

Problém ale je, že ty opravy nedělá sám výrobce v nějakém utajeném objektu s lidmi, kteří jsou vázáni mlčením Najímá si na to velké komerční servisy se spoustami lidí a tam by prostě takové postupy nebyla šance nijak utajit. Dříve či později by se to profláklo a konkurence by to pořádně rozmázla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.102

Ty jsi v zaměstnání nepodepisoval NDA a nedáváš ho podepisovat svým podřízeným jako dodatek pracovní smlouvy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 46.0

Ano, takové věci se podepisují, ale nemění to nic na tom, že by se to profláklo. Těch lidí a servisů je prostě moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.87

1. Není potřeba utajovat něco, o čem se (jak ukazuje i tato debata) stejně ví...2. Konkurence nic rozmazávat nepotřebuje a nebude - protože to samé dělá taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 46.0

Lžeš...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.87

To stejné já říkám o tobě...Otázkou zůstává, proč to děláš a proč tu bandu tak zarputile bráníš. Něco tě výrazně motivuje. Možná ty nebo někdo z tvé rodiny k nim patří - to by mnohé vysvětlovalo. I tak to ale na skutečnosti samotné nic nemění...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 46.0

Tak to zkusíme jinak, uvidíme, zda si své lži dokážeš obhájit. Uveď konkrétně, který výrobce nutí který servis, aby zákazníkům neoprávněně zamítal reklamace. Jistě ti nebude dělat problém poskytnout důkazy policii nebo soudu, kdyžý to víš tak jistě... Ne, opravdu nejsem majitelem žádného výrobce telefonů a dokonce ani majitelem žádného servisu. Píšu to jen proto, že na rozdíl od tebe jsem se dlouhé roky v autorizovaných servisech pohyboval, mám tam ještě teď známé a vím, co možné je a co není. Ty o tom nevíš vůbec nic a jen fantazíruješ, jak by to podle tebe asi mohlo být. Takže prosím konkrétní informace nebo tady ze sebe přestaň dělat debila...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 46.0

A aby bylo jasno, já v žádném případě nevylučuju individuální úlety techniků, to se stávalo, stává a stávat bude. Sám jsem taky občas "šlápnul vedle", ale naprosto vylučuju, že by jakýkoliv známější výrobce měl odvahu systematicky nutit servisy k bezdůvodnému rušení záruk. To sis vymyslel a nejsi schopen to nijak dokázat, tak toho prosímtě nech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.87

Ale notak. Začínáš ztrácet nervy - možná jsem se docela trefil..A na policii nepoběžím - s větrnými mlýny bojovat nehodlám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.102

Vodu z pěti metrů vidět nepotřeboval. Ono dost často stačí když ho máš strčený v kapse a při tom se potíš. Sice se do telefonu tekuťiny moc nedostane, ale troška ano. Pak to jen stačí vynásobit tím že to takto nosíš každý den a ono té tekuťiny bude ve výsledku celkem hodně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Mel jsem telefon Samsung S3 NEO. Po pul roce pouzivani mne zapnuty spadl doma do misky z vodou a ja si toho nevsiml (prijde mne nudne psat jak se to stalo). Mohl tam lezet tak dve hodiny, kdyz jsem ho nasel. Pote jsem vyndal baterku a SIMku a telefon dal do trouby pres noc na 35 stupnu (pouze z duvodu vyschnuti)-bylo mne jasne, ze telefon to ma za sebou. Rano jsem ho rozebral "az kam to slo" bez rozdelani dilu, ktere jsou ruzne prilepene. Vevnitr to vypadalo, jak kdyz se nekdo v telefonu snazil pasovat koks (vsude bilo). Cca. hodinu jsem pomalu oxidaci odstranoval jak to slo pomoci isopropylalkoholu a kartacku. Nakonec telefon vypadal dobre az na opravdu mirne poskozenou cca. 1,5mm sirokou medenou cestu na tistaku. Pod lupou uz to bylo horsi. Telefon jsem pote zase slozil a odeslal na reklamaci jako uplne nefunkcni. Mel jsem strach, ze vymeni vsechny PCB, telefon se zapne a zacnou zlobit ruzny cidla. A taky, ze jo. Po cca. mesici mne volali, ze se omlouvaji, ale ze v telefonu zacla zlobit zadni kamera a jeste (bohuzel uz nevim co). O nejake oxidaci nepadlo ani slovo. Rekl jsem jim, ze v poradku, ze cekam a po cca. tydnu telefon dorazil zpet plne funkcni. Mel jsem nejspis stesti na konktretniho technika, ale vyslo to. Takze bych se nebal toho, ze servis uz dopredu "vi", ze telefon poslet zpet kvuli oxidaci. Jinak od reklamace je to uz 9 mesicu a telefon je bez problemu. Jo a jeste jsem zapomnel zminit, ze baterka zustala puvodni a co se tyce kapacity, tak ani neutrpela. Prijde mne to zvlastni, ale je to tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 50.0.2661.94

Ano, celé je to o přístupu. Jako servisní technik také kolikrát nad něčím mávnu rukou a vyměním. Nebo pokud se jedná o SW práce tak opravím a zákazníkovi neúčtuji víc, než musím. Oni se lidé, když vidí dobrý přístup, pak vrátí a vynahradí ti to pak třeba tím, že si u tebe něco koupí, nebo přijdou s dalším servisem. Nikdo se přece nevrátí do servisu, kde neuznávají reklamace, nebo tě vždy natáhnou, jak můžou. Ono není v zájmu servisu neuznávat reklamace, jednak by tím zvyšovali statistiky poruchovosti výrobku, který by si po tom nikdo nekoupil, a také by si ničili své vybudované jméno. To samé platí i o prodejci. Problém je pouze v nastavených směrnicích a ISO certifikátech, kterými se musí řídit, jinak by přišli o licenci. Pokud by v servise v rámci reklamace vyměnili mechanicky poškozený díl, výrobce jim to pak nevezme zpátky a servis to hradí ze svého. Podívejte se na to z hlediska prodejce. Ten prodá nějaký výrobek, zákazník mu ho půjde pak reklamovat. Servis reklamaci neuzná a jaké možnosti má prodejce? Buď zákazníkovi předat výrobek zpátky jako neuznanou reklamaci nebo mu může nabídnout placenou opravu. Ostatní kroky, které by udělal (vrácení peněz, oprava na vlastní náklady apod.) by byly už pro něj ztrátou (dotoval by zákazníka). Prodejce skutečně neovlivní to, co si namyslí v autorizovaném servise. Jinou věcí je pokud prodejce odmítne reklamaci přijmout. Přijetí reklamace mu přikazuje zákon a o výsledku reklamace rozhoduje výhradně autorizovaný servis/výrobce, nikoliv samotný prodejce, který si "myslí, že to neprojde". Proto by měl každý reklamující zákazník požadovat protokol o průběhu reklamace a jejím závěru, případné zamítnutí reklamace ze strany servisu doložit fotodokumentací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět


Určitě si přečtěte

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

** Představte si biblickou potopu ** Nejprve zaniknou Děčín a Břeclav, pak i Brno a Praha ** Hlavním městem se stane Jihlava a zbytky Čechů přežijí na Kvildě

Jakub Čížek | 92

9 tipů, jak vyšlechtit nabídku Start ve Windows 10, aby lépe sloužila

9 tipů, jak vyšlechtit nabídku Start ve Windows 10, aby lépe sloužila

** Nabídka Start už existuje bezmála čtvrt století ** Ve Windows 10 postupně dostala celou řadu funkcí ** Start si můžete ve velkém rozsahu přizpůsobit

Karel Kilián | 46

20 tipů a triků pro Gmail: Užitečné maličkosti, které zefektivní práci s e-maily

20 tipů a triků pro Gmail: Užitečné maličkosti, které zefektivní práci s e-maily

** V Gmailu je řada užitečných funkcí, které možná všechny neznáte ** Odeslání mailu můžete například pozdržet či naplánovat na později ** Nad Gmailem můžete mít s několika triky daleko lepší kontrolu

Karel Kilián | 25


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 20 procesorů

Srovnání 15 True Wireless sluchátek

Vyplatí se tisknout fotografie doma?

Vybíráme nejlepší základní desky