Ano, celé je to o přístupu. Jako servisní technik také kolikrát nad něčím mávnu rukou a vyměním. Nebo pokud se jedná o SW práce tak opravím a zákazníkovi neúčtuji víc, než musím. Oni se lidé, když vidí dobrý přístup, pak vrátí a vynahradí ti to pak třeba tím, že si u tebe něco koupí, nebo přijdou s dalším servisem. Nikdo se přece nevrátí do servisu, kde neuznávají reklamace, nebo tě vždy natáhnou, jak můžou.
Ono není v zájmu servisu neuznávat reklamace, jednak by tím zvyšovali statistiky poruchovosti výrobku, který by si po tom nikdo nekoupil, a také by si ničili své vybudované jméno. To samé platí i o prodejci. Problém je pouze v nastavených směrnicích a ISO certifikátech, kterými se musí řídit, jinak by přišli o licenci. Pokud by v servise v rámci reklamace vyměnili mechanicky poškozený díl, výrobce jim to pak nevezme zpátky a servis to hradí ze svého. Podívejte se na to z hlediska prodejce. Ten prodá nějaký výrobek, zákazník mu ho půjde pak reklamovat. Servis reklamaci neuzná a jaké možnosti má prodejce? Buď zákazníkovi předat výrobek zpátky jako neuznanou reklamaci nebo mu může nabídnout placenou opravu. Ostatní kroky, které by udělal (vrácení peněz, oprava na vlastní náklady apod.) by byly už pro něj ztrátou (dotoval by zákazníka). Prodejce skutečně neovlivní to, co si namyslí v autorizovaném servise. Jinou věcí je pokud prodejce odmítne reklamaci přijmout. Přijetí reklamace mu přikazuje zákon a o výsledku reklamace rozhoduje výhradně autorizovaný servis/výrobce, nikoliv samotný prodejce, který si "myslí, že to neprojde". Proto by měl každý reklamující zákazník požadovat protokol o průběhu reklamace a jejím závěru, případné zamítnutí reklamace ze strany servisu doložit fotodokumentací.