Jistě, je to nešikovná formulace (stát ale napřed musí někomu peníze ukrást), ale chtěl jsem tím říct, že pokud poskytovatel služby - smluvní servis - potřebuje obhájit vyšší počet neuznaných reklamací, tak to udělá. Na druhou stranu, kdyby byli opravdu zlí, tak ty telefony budou ještě zkoumat pod mikroskopem a hledat mikroskopické praskliny v plošném spoji - to by ale neudělali žádnou reklamaci.
Tím chci říct - pokud je pro servis příliš drahé a pracné některé úkony dělat (kompletně diagnostikovat nabíjení, přepájet jednu dvě součástky - takhle odcházely Nokie E52), tak raději začne hledat záminku, jak takový úkon neudělat a místo něj udělat tři jednodušší - výměna vyhrkaného jacku, přehrání softwaru, výměna membrány pod tlačítkem... finančně se mu to totiž vyplatí. A i kdyby si jeden z deseti zákazníků stěžoval, že oxidace byla neoprávněná, tak pořád ušetřil devět člověkohodin.