» Poradna » Hardware

Reklamace neuznána kvůli nereklamované součásti - set klávesnice s myší

 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 17.0.963.83

Dobrý den,
prosím o radu/názor v následující situaci.
Mám v záruce bezdrátový set klávesnice+myš. Začalo zlobit levé tlačítko na myši, tak jsem vzal celý set včetně bezdrátového recieveru a klávesnice a odvezl do Alzy na reklamaci s popisem závady u myši. Při přebírání setu se zjistilo, že USB konektor u recieveru je trochu ohnutý, což jsem nevěděl, ale budiž. Jenže na základě toho mi neuznali celou reklamaci. Do protokolu napsali, že že výrobek má mechanické poškození a že odesílají na posouzení k dodavateli (Logitech) ovšem s neomezenou lhůtou k vyřízení.

Celý set funguje bezvadně už téměř 2 roky i s trochu ohnutým konektorem a ten tudíž na onu reklamovanou závadu nemá vliv. Tam je vyloženě něco s tlačítkem, asi kontakt. Vysloveně jsem žádal pouze o opravu/výměnu pouze myši, zbytek setu je funkčně v pořádku.

Otázka: Mohou mi neuznat reklamaci závady na myši kvůli mechanickému poškození (i když nemá vliv na bezvadnou funkčnost) přijímače, který je spolu s klávesnicí a myší součástí setu?


Napadá mě analogie např. s rámečkem na HDD+vyjímatelný disk. Rámeček nedopatřením může prasknout nebo se kousek odlomí a vše funguje dál. Jenže pak odejde HDD a když ho budete chtít reklamovat, tak to kvůli rámečku neuznají...?

Zajímá mě váš názor, ale i nějaké osobní zkušenosti nebo právní názor.
Děkuji

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

tak to jste jim neměl podepisovat a odnést to do jiné pobočky Alzy, na reklamacích v Alze totiž většinou dělají svině, s reklamacemi jsou vždycky problémy, jasněže to nemá vliv, navíc to už bylo když jste to rozbalil poprvé po zakoupení, Alza je plná věcí které lidi vracejí bez udání důvodů v rámci 14dní lhůty,
zde je jen problém v tom, že jste jim bohužel už podepsal protokol, tohle mi dát tak jim to nepodepíšu a v nejhorším případě je pošlu do někam a druhej den tam půjdu znova a budu se modlit aby tam byl jinej servisák, když ne tak na jinou pobočku, i tak ale může být reklamace ve váš prospěch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 17.0.963.83

To byla chyba no, teď mě to štve, že jsem jim to podepsal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Firefox 11.0

Neomezená lhůta je blbost, tuším, že i posouzení ji má, 30 > 60 > 90 možná jen taky těch 30 dní, mrkni na net. A podepisovat byla chybááá. Jinak pokud výrobek funguje a ty reklamuješ jinou závadu, nemají právo schválně hledat mouchy na jiné části. Bylo to fuknční a ne, že to USB nejede (to nebyl důvod reklamace), stát se to mě tak je poženu rákoskou, skutečně, za ten přestupek by mi to stálo. Dám příklad, z reality, reklamoval jsem klávesnici, kvůli studeným spojům nejela určitá tlačítka, bylo to už téměř ke konci záruky a taky by se na ni našli oděrky, ale šlo o ty tlačítka přece, reklamace uznána a dostal jsem novou, nový model, žádný doplatek a hotovo.
Poznámka: Příště se neboj, vem si zpět tu věc, před nima začni volat o. inspekci (dej si tam ta čísla doopravdy, nebo jinou linku na ochranu zákazníka) a poraď se s nima. Oni to jen zkouší, hrají divadlo a vědí, že při pokračování sporu nevyhrají, nechtějí mít opravdové problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

,, Alza je plná věcí které lidi vracejí bez udání důvodů v rámci 14dní lhůty,,-A ty jsi jeden z nich vid,ty vychcoušku.Kdopak se tady chlubíval,jak si ,,pujčuje GK na vyzkoušení jejich výkonnu,,?!Bejt Alzou,tak přitvrdim...co s takovejma hajz.likama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 17.0.963.83

Jo, tohle mi taky říkali, když mi vysvětlovali, proč tam píšou každou zanedbatelnou estetickou vadu, že se tak chrání. Ale copak by nešlo prach a špínu napsat jako běžný stav odpovídající používání?
Ale to je jiná věc, tady se jedná čistě o reklamace set VS myš a její neuznání

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Chrome 17.0.963.79

S Alzou jsem měl taky ..popotahování.. do budoucna budu hodně přemýšlet jestli tam ještě něco koupím.. Spíše NE! řekl bych..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 17.0.963.83

Já kupuju převážně jinde, ale občas zhřešim
No musel jsem se ujistit, jestli nejsem na skrytý kameře, když obchodník datloval do protokolu... klávesnice zaprášená, kapičky od neznámé tekutiny pod numerickou klávesnicí, leštěné plasty na myši - spodní část vlasové škrábance

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Mám z Alzy toliko věcí,že dneska by za ty prachy,bylo slušný auto.A ted POZOR!Nikdy za celou dobu,co v Alze nakupuju,sem nemusel nic reklamovat a doted mi veškeré zboží u nich nakoupené funguje/krom myši ale vada vznikla mojí blbostí/.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 17.0.963.83

Tak to máte obrovské štěstí. Statisticky to je hodně nepravděpodobné, každopádně i když se občas nějaká spotřební elektronika semtam dostane do reklamace, tolik to o firmě nevypovídá. Považuje se to za běžnou situaci a ta navíc není způsobena prodejcem (Alzou), ale vadou/nekvalitním kusem už od dodavatele (např.Logitech).
Ale když k tomu dojde, tak pak je hlavní jak se v takových případech chová prodejce. Tak přeju abyste neztratil iluze, až dojde i na vás

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows Vista Opera 9.80

toliko (přísl. kniž.) jen, pouze; došel toliko jeden návrh.
Zdroj: Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X Chrome 18.0.1025.140

1) Celé je to od toho dotyčného zaměstnance nebetyčná prasárna.

2) Nikdy nesouhlasit s prodloužením lhůty, ale trvat na reklamaci. V případě zamítnutí na ní stále trvat, pokud se cítíte v právu.

3) Bohužel oni mají právo, pokud s tím souhlasíte, na prodloužení lhůty. Ovšem lhůta neomezená defakto znamená, že to můžou hned za dveřmi hodit do koše a s váma se nebavit. Jde to zcela jistě proti duchu tohoto zákona a omezili vaše práva. Máte právo na odstoupení od smlouvy pokud nevyřídí reklamaci do stanovené lhůty. Jelikož je neomezená tak vám upřeli toto právo, proto lze považovat lhůtu neomezenou jako právně neplatnou. Jakákoli smlouva nesmí omezovat vaše zákoná práva což oni udělali.

4) Po 30 ti dnech bych tam zašel a požadoval vyřízenou reklamaci. Pokud by nebyla hotová požadoval bych okamžité odstoupení od smlouvy s tím, že omezili vaše práva tudíž jednali nezákoně. Na tom bych trval a ztropil bych jim tam velký povyk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X Chrome 17.0.963.83

Jen dodám, že jsem nedávno reklamoval u Alzy navigaci Navigon 760 a bez problémů. Navigace měla velmi špatnou přesnost, skákala stále o 20-80 metrů i když jste stáli nehybně na místě, takže ve městě se to nedalo. Dle testu měla tato navigace výbornou přesnost. No nic, vytiskl jsem logy zobrazené na mapě a bez problémů my vrátili peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 17.0.963.83

Mám dojem, že teď už budu mít smůlu. Řeknou, že se řídí přesně podle jejich reklamačního řádu a když je zboží mechanicky poškozeno, tak mám smůlu. Povyk tam ztropit sice můžu, i když mi to není zrovna příjemný, ale nevím jak budu argumentovat, na základě čeho. Teď, když jsem jim to podepsal navíc...
No alespoň jsem se poučil pro příště,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Žes "něco" podepsal,ještě automaticky neznamená že to platí-pokud by to bylo protizákonné,tak maj smůlu.
Ale já musim uvést taky jednu svojí zkušenost s reklamací u alzy.Koupil jsem na aukru foťák(Canon Ixus 970is) s tím že je v záruce.Ano,záručák byl(ale nepotvrzen) a faktura stará půl roku.Začal zlobit objektiv,tak jsem jel do alzy a tam mi k mému údivu řekli že faktura je na ičo(čehož jsem si nevšiml) a tak záruka jen rok.Ale(!)že mi klidně záruční list potvrdí a až půjdu do servisu Canon(kam jsem měl stejně zrovna cestu),tak jim fakturu nesmím(!) ukázat.A opravdu,vše proběhlo naprosto hladce,za cca 10dní mi volali z canonu že je reklamace vyřízená a přístroj opravený.
p.s.:foťák šlape dodneška jak hodinky
Takže já mám s reklamací v alze dobrou zkušenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 18.0.1025.142

A to je právě ta otázka, na kterou hledám odpověď. Bylo to nebo nebylo protizákonné?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

ale proč máš dojem ? tak sakra počkej, až se vyjádří a nodsuzuj je hned, zatim to je 50 na 50

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 18.0.1025.39

Podle jejich chování a zamítnutí reklamace. Teď už to záleží jenom na Logitechu, ale Alza mi jejich přístupem a formulací protokolu šance dost snížili. Neříkám, že to nemůže dopadnout kladně, ale taky můžu čekat 10 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 18.0.1025.137

Alzu jsem už stejně odsoudil, a to díky jejich přístupu. Výsledek téhle reklamace to zjevně nemůže ovlivnit. Každému přeji, ať má jen ty dobré zkušenosti, ale laskavě mi dovolte udělat svůj názor na základě těch vlastních.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 18.0.1025.142

Neřešme už Alzu a zkušenosti s ní.

Jak se dívá zákon na tuhle situaci? Můžu jim k reklamaci odnést jen tu nefunkční myš, když je součásti kompletu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows XP Mozilla 1.9.2.28

Jenom celou položku na faktuře tvořící celek. Jinak bys jim mohl přinést na reklamaci jednu klapku z klávesnice. Na druhou stranu, prodejce by prodejce podal přes pult 1 korunu a pro něj by byla reklamace vyřízená.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows XP Mozilla 1.9.2.28

uf, promiňte koktání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 18.0.1025.142

Pokud by se jednalo o řešení dobropisem, tak jasně. Ale myš můžou opravit. A to bez toho, aby k tomu museli mít zbytek setu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

tak proč kopeš jako lama do Alzy a necháš si jako klasický český vůl všecko líbit ?
když se ti to nelíbí tak si jdi stěžovat, jenže takhle je to v tomhle státě se všim, lidi nejsou spokojený, serou na to a pak jenom melou melou melou,

taky mám s Alzou špatný zkušenosti, tak teď je vojebávám zase já aby se neřeklo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 18.0.1025.142

Jak už jsem psal, nejde ani tolik o Alzu, ale obecně o tento problém, který se mohl a může objevit i někomu jinému v jiném obchodě. Třeba se s tím někdo setkal a třeba setká, tak už bude na tu situaci připravený.

Stěžovat si člověk může, ale je lepší nejdříve si připravit nějaké pádné argumenty. Z diskuze se mi jen potvrdilo, že chování nebylo příliš férové, ale to je málo.

Spokojený jak vidíte nejsem a snažím se to řešit. "vojebávat umí každý český vůl", lamo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows XP Firefox 3.6.28

Myš bez zbytku ani nevyzkouší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 18.0.1025.142

To je pravda, urcitě ne v Alze. Ale nevyzkoušeli ji ani tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Set klávesnice, Celý set, Bezdrátový set, Levé tlačítko, Mechanické poškození, Právní názor, Vyřízení