» Poradna » Mobily

Reklamace iPhonu v Datartu

 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 38.0.2125.111

Ahoj v úterý jsem si koupil NOVÝ iPhone 5S 32GB ve Zlíně v Datartu. Zapnul jsem ho nastavil a už jsem si pomalu začal všímat, že se baterie až příliš rychle vybijí. Byl jsem s tím v iStores a tam mi řekli, že to opravdu není normální (do servisu ho ale bohužel dát nemohou, protože je z Datartu). Už jsem zkoušel všechno, obnovit telefon, úplně vycucat a zase plně nabít ale nic nepomohlo. Proto bych chtěl, aby mi Datart vrátil peníze, protože mi vlastně prodal vadné zboží. Proto jsem si volal na prodejnu a tam mi bylo sděleno, že jej musí poslat do Britexu, aby tam potvrdili vadu telefonu. Opravdu to je ale nutné? Vždyť telefon opravdu je 3 dny starý, a i naprostý laik pozná že něco není v pořádku když v 6 ráno má na telefonu 90% a v 13:00 jej už musí dát na nabíječku, navíc pokud na něm nedělal nic náročného (+- 1 hod prohlížení internetu na WiFi a pár minut hudby). Navíc by ho určitě poslali do Britexu. Máte s tím někdo zkušenosti? Jak vrácení peněz proběhlo?Díky,V.

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

avatar
 | Microsoft Windows 8.1 Firefox 33.0

Pokud jsi chtěl vrátit peníze a projeví se to do 6 měsíců od zakoupení, měl jsi uplatnit tzv. vyvratitelnou domněnku, tozn. že došlo k rozporu s kupní smlouvou už při převzetí, takže jsi měl přímo u prodejce odstoupit od kupní smlouvy pro nesplnění jakosti při převzetí (podle "nového" obč. zákoníku).Právě se zlínským Datartem mám tyhle zkušenosti: Reklamoval jsem tam sat. přijímač - nestihli do 30 dní-vrátili peníze. USB flash disk a SD karta - okamžitě vyměnili. Dál bezdrátová sluchátka ke kterým jsem měl nečitelný doklad - podle jediného čitelného údaje (datum prodeje) vyhledali, vystavili nový a uvedli servis kam to pošlou - protože jsem měl cestu kolem tak jsem to tam hodil sám a za 2h byly sluchátka opraveny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Firefox 34.0

Kupoval jsi ho přes internet - tzn. objednávka přes internet a na prodejně pouze fyzické vyzvednutí nebo jsi ho koupil na prodejně bez objednání. Pokud to první, máš nárok na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od zakoupení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Tak naštěstí ta první možnost - objednání na prodejně a následné vyzvednutí. Takže myslíš že když tam prostě přijdu a budu chtít to zboží vrátit tak nebude problém to vyřešit na místě? Vůbec s takovými věcima nemám zkušenost.Díky,V.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Firefox 34.0

Pokud jsi to objednal přes internet, tak máš zákonné právo na odstoupení od smlouvy. Nevím, jak je to teď v novém občanském zákoníku, ale v tom starém byly popisovány situace, kdy zakoupíš rovnou vadnou věc - doporučuji si to dohledat v současném zákoníku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 38.0.2125.111

"Proto jsem si volal na prodejnu a tam mi bylo sděleno, že jej musí poslat do Britexu, aby tam potvrdili vadu telefonu. Opravdu to je ale nutné? Vždyť telefon opravdu je 3 dny starý, a i naprostý laik pozná že něco není v pořádku když v 6 ráno má na telefonu 90% a v 13:00 jej už musí dát na nabíječku,"Ano, toto je skutecne nutne. Kdo ma tu vadu posuzovat? Prodejce? Uklizec v datartu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

O jaké vadě to mluvíš, on jde jen vrátit výrobek v zákonnné lhůtě 14.dnů a v tak novém stavu, v jakém ho koupil. Nechápu, proč on by měl řešit problémy za druhé! Člověk by jim rád napověděl, že prodávají zmetky a co tomu je, ale paradoxně by jejich problémy hodil na sebe a doplatil by na to. Takže raději ze sebe udělat "hňupaˇ".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Linux Firefox 33.0

překvapuje mne, že to nemůže vyřešit přímo servis Apple (a to se na jejich servis kdysi pěly ódy...) - spousta eshopů píše, že tyhle věci je možné řešit přímo se servisem dané značky a pro zákazníka je to často rychlejší páč prodejce tam to zboží stejně pošle. Zažil jsem to v případě Mall.cz a výrobku Sony a v pohodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Chrome 38.0.2125.111

Vrátit, navíc Datart tuším má ve svých podmínkách i to, že lze do 14 dní vrátit i zboží koupené v kamenné prodejně (alespoń dřív to tak měli, nevím jak dnes)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Chrome 38.0.2125.111

Cituji:Záruka vrácení zbožíNaším cílem není prodej výrobku za každou cenu, ale spokojený zákazník.Nesplní-li výrobek vaše očekávání, zavazujeme se k tomu, že ho přijmeme zpět. Zcela nadstandardně nad rámec zákona vám umožňujeme vrácení zboží zakoupeného v kamenné prodejně DATART do 10 dnů od nákupu. Podmínkou je předložení nákupního dokladu DATART (účtenky) a nepoužitého, nepoškozeného výrobku v kompletním obalu včetně veškerého příslušenství.Pro vrácení zboží zakoupeného v našem internetovém obchodě DATART.cz plně respektujeme 14denní lhůtu na vrácení zboží a podmínky stanovené zákonem.Záruka vrácení zboží se nevztahuje na produkty osobní hygieny a média, u nichž to reklamační řád nedovoluje.http://www.datart.cz/sluzby/zaruka_vraceni_zbo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 8.1 IE 11.0

Já mám s Datartem dobrou zkušenost v tomto ohledu to fungovalo přesně tak, je to tady máte napsané, takže se člověk nemusí bát si něco koupit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Nový iPhone