Prodavajici musi vyridit prijmutou reklamaci do 30 dni. A to bud zamitnutim, nebo uznanim. § 2174 obcanskeho zakonika jasne rika, ze nelze aplikovat jakekoliv omezujici podminky, ktere vyslovne nevychazeji ze zakona. Prodavajici musi o reklamaci rozhodnout ihned, ve slozitych pripadech do 3 pracovnich dnu. Tato lhuta slouzi prave k tomu, aby se prodavajici ujistil, ze je vec v reklamovatelnem stavu. Tj. napr. ze neni vec znecistena, ze telefon neni chranen hesly, ze se skutecne jedna o reklamovatelnou vadu atd. Pokud by byl telefon chranen hesly, muze prodavajici reklamaci jednoduse zamitnout.
Tj. 30 denni lhuta neni podminena vubec nicim a zacina nepretrzite bezet vzdy nasledujici den od podani reklamace. Prodavajici muze reklamaci zamitnout, ale musi to udelat nejpozdeji do 30 dnu. Pokud zamitnul, nebo uznal a vyridil reklamaci v dobe delsi nez 30 dni, tak je to jasne poruseni kupni smlouvy a vznika narok na odstoupeni. Zadny paragraf neumoznuje prodlouzit 30 denni lhutu kvuli zaheslovanemu telefonu (viz § 2174).
Existuje jedinna vyjimka, a to ze by se na delsi lhute nez 30 dni domluvili predem (domluva musi byt oboustranna). Nicmene samotny fakt, ze je telefon chranen heslem 30 denni lhutu neprodluzuje. Pouze to dava prodavajicimu moznost reklamaci bezstarostne zamitnout (nejpozdeji do 30 dnu).
Pokud je to jinak nez pisu, rad bych dostal odkaz, ktery rika neco jiny a neni v kotradikci s § 2174.
Ono to dava i logicky smysl. Zpusob, jakym pristupuje k reseni reklamaci si urcuje sam prodejce a jedine on vi, v jakem stavu muze vyrobek vyreklamovat, jake jsou jeho technicke postupy... Kupujici nevi a je mu to jedno, jestli je treba telefon odheslovat, jestli je treba tovarni nastaveni, jestli je treba plne nabita baterka atd atd. To si urcuje prodejce. A tudiz je jeho povinnost se presvedcit se, ze pri prijimani reklamace je predmet v takovem stavu, aby byl schopen prodejce reklamaci vyridit. Pokud by tomu tak nebylo, tak by bylo mozne prodluzovat 30 denni lhutu do aleluja. Jednou by si te zavolali aby jsi si sundal ochrane sklo, to mas +1 den k reklamaci. Pak by si te zavolali, aby jsi si odinstaloval appku xyz. Dalsi +1 den. Adt. Adt. Proto ma prodavajici az 3 dny na posouzeni reklamace, zda ji prijme nebo rovou zamitne. Ale v momente jak ji jednou prijme, uz neni cesty zpet a nelze nijak a nicim 30 deni lhutu prodlouzit.