Dobry den,mam osobni mobil, ktery jsem si kupoval pres internet u jineho prodejce. Nechtelo se mi objednavat ochranne sklo online a cekat na jeho dodani, tudiz jsem sel do Datartu a tam si osobne koupil ochrannou folii na mobil. Puvodne jsem od nich chtel stvrzene sklo, ale prodavajici mi tvrdil, ze maji fantasticke folie na mobil, tak jsem se nechal premluvit. Folii mi aplikoval prodejce, ne ja (leden 2025). Po necelem mesici se folie sama odlepila (srolovala a vubec nedrzela na mobil). Folii jsem sel reklamovat na prodejnu, kde jsem je umluvil, at mi ji zdarma vymeni, jelikoz je vadna (opet aplikoval prodavajici). Prodavajici mi rikal, ze nejsem jedinej, a folie, co obdrzeli jsou asi spatne. Taktez jsem nasel stejne recenze na stiznosti na folie na google maps a mapy.cz od ruznych lidi z brezna 2025. Ted po mesici se loupe i druha folie, tudiz jsem ji sel reklamovat. Na to mi rekli, ze aby mi reklamovali folii, tak jim musim na mesic predat osobni mobil (ktery jsem… u nich ani nekupoval), aby otestovali folii na nem, jestli neni chyba v mem telefonu, a ne ve folii. Tohlecto mi prijde jako poruseni jak reklamacniho radu, tak ceskeho zakoniku. Chci napsat stiznost a reklamacni zadost, tak se chci tady poradit, jestli s tym ma nekdo nejakou zkusenost. Taky se muzu odvolavat na COI, ale co jsem slysel, tak COI neresi reklamace.Mockrat dekuji Ukázat celý příspěvek
Odvolávat se můžeš kam chceš 🙂 Ale řešit nějakou pitomou fólii, která stojí pár korun a stejně je k ničemu, to musí bavit. U fólií i skla je zásadní problém, pokud je neaplikuješ okamžitě na nový mobil těsně po sundání ochranné prodejní fólie, tak už to prostě nemusí pořádně držet. Pokud nezbytně nutně fólií potřebuješ, tak si nakup balík fólií a Aliexpressu a můžeš si hrát. Dohadovat se kvůli takové blbosti s prodejcem, to je ztráta času.
Klasicka prusvitna folie z AliExpress stoji mozna par korun, ale ja jsem kupoval privacy folii za 900 kc. Tudiz 900 kc se mi nechce jen tak hazet do kose....
Aha, to pak jo. Každopádně ale platí co jsem psal, že fólie nebo sklo by se mělo aplikovat ideálně na nový mobil těsně po sundání ochranné fólie z výroby. Pokud to tak není, tak se to aspoň musí dokonale vyčistit a odmastit, což nemusí být úplně jednoduché. Je otázka, jestli to prodejce udělal nedostatečně a nebo ta fólie je fakt nějaká horší.
Mockrat dekuji za odpoved a taktez za vysvetleni. tohlecto jsem nevedel.Telefony pouzivam pres 15 let a vzdy mi folie vydrzeli alespon rok nebo dele. Jelikoz tohlecto jsou dve folie za sebou, ktere se do mesice slupuji, prodavajici mi ji sam dvakrat aplikoval a sam prodavajici mi rikal, ze jsou i jini, co ji reklamujou, jelikoz se i jinym slupuje, tak mi to prijde, ze chyba bude ve folii. Zkusim to na zaklade toho reklamovat a nenechat se odradit od reklamace s vysvetlenim, ze jim mam predavat osobni mobil.
Nemaji pravo odmitnout reklamaci a pokud to udelaji, tak to uz pod COI spada.
mockrat dekuji za odpoved a cennou radu.
Nicméně oni reklamaci neodmítají, jen k ní potřebují i tvůj mobil.
Co to meleš? Povrch stačí odmastit lihem. Samozřejmě je nejlepší nalepit ochranu na nový telefon, nicméně i tak je potřeba povrch odmastit 🙂 je potom úplně jedno kdy sklo nalepíš. Jediný požadavek je čistá plocha.
On ale o skle nic nepsal.
Je otázka, jestli to tak ten prodavač v Datartu udělal pořádně. Jestli displej před nalepením folie odmastil nebo to jen opatlal nějakým noname vlhčeným ubrouskem "s obsahem lihu".
Dávali jsme známým Whitestone Dome Glass na pár Samsungů nejvyšší řady - nebyla to první folie / sklo a na to, že to mělo ten debilní zakřivený displej, tak docela drží. Ale aplikace je děsná pruda a sklo taky není nejlevnější...
Dovol otazky :1 - kolik je tvuj prijem prepocteno na 1 hodinu?2 - kolik casu chces venovat reklamaci?3 - kolik stala ta folie?
1 - 800 kc2 - max hodinu. jit na prodejnu, sepsat zadost a konec. Pokud ale odmitaji sepsat zadost, protoze jim nechci predat osobni mobil na mesic, tak chci nejake argumenty, abych je premluvil.3 - 900 kc - byla to privacy folie
Tak vzhledem k tomu, že aplikace fólie vyžaduje důkladnou přípravu mobilu, tak ten požadavek je celkem oprávněný a lhůtu 30 dní na reklamaci ze zákona mají. Takže těch argumentů proti nim moc asi nenajdeš.
Mobil ale neni predmetem reklamace, tudiz dle Ceskeho zakonika mi to neprijde koser. Folii taktez muzou otestovat i na vlastnich zarizenich, aby zjistili, jestli je problemova folie nebo ne, nato nepotrebujou muj telefon, jelikoz nebyl predmetem kupni smlouvy. Taktez mam na nem osobni data, jak mi zaruci, ze nebudou zneuzita. Plus folii aplikovali oni, ne ja, tudiz pokud byla folie aplikovana spatne, chyba je na jejich strane, ne na me.
Aby ti reklamaci vyřídili, tj. bezchybně aplikovali fólii na tvůj mobil, k tomu jim žádný jiný mobil nepomůže. Každopádně téma už je vyćerpáno. Tady není právní poradna a nikdo ti tady nedá závazné stanovisko. Tudíž pokud to chceš řešit, obrať se na právníka, co se zabývá spotřebitelským právem.
řekni to datart managerovi a ne nám, s tím nic neuděláme, já ti maximálně poradím koupit si BroTec airglass z https://www.schutzfolien24.de/ rovnou 3ks, přijde ti to poštou do týdne, poštovný 1€.. 3ks protože určitě minimálně jednou to zkazíš než se to naučíš, k tomu si sežeň nějakej čistič na skla/displaye, ideálně i stlačenej vzduch. Jdi doma do místnosti kde je nejmíň prachu, moc se nehýbej ať nevíříš prach(já vždycky vyhodím členy domácnosti ať se tam nemotají a nevíří prach), strhni tu špatnou folii, vyčisti display důkladně - ať je jak z továrny bez jedinýho zamaštění nebo čehokoliv, ať se leskne jak z továrny, pod ostrým světlem se koukni jestli tam nemáš zrníčko prachu, případně ho stlačeným vzduchem odfoukni. Nalep folii a hotovo, napoprvý se netrefíš a nalepíš to křivě, ale máš 3ks tak to můžeš párkrát zopakovat. Případně si koupit další várku.. Je to pro tvoje dobro, naučíš se lepit skla/folie a nebudeš platit české zloděje kteří tě jen okradou, naúčtujou… si tisícovku za folii co stojí míň jak stovku Ukázat celý příspěvek
Dobry den, dekuji za cennou radu.Dnes jsem byl v Datartu a nepristupil jsem na predani telefonu a prinutil jsem je, aby mi i presto vystavili reklamacni zadost, tudiz nakonec ustoupili. Uvidim, jak dopadne reklamacne rizeni.Taktez jsem si objednal folii Brotect online. Mockrat dekuji za tip a pristi tyden si ji nalepim na mobil.Mockrat dekuji za rady a preji prijemny zbytek dne. Velice jste mi pomohl.S pozdravem
To prave nelep - pokud uznaji reklamaci, tak jeste aplikuji folii. Az potom, kdyz se znovu sloupne, mas narok na penize zpet.Ale muzes se zkusit odvolavat na to, ze sluzba i kvalita je jasne neduveryhodna a prudit, ze chces prachy hned zpet a vyhrozovat stiznostmi s tim, ze je to cele podvod a ze to rozmaznes.
Mám taktéž drahou folii z Datartu na s23U a drží perfektně. Oproti levnějším, případně folii z Ali se tato neodlepuje, nechytá se pod krajem folie prach, který neodstraníte ,a hlavně i po 2 měsících je jako nová bez vrypů, což se o levných foliich říci nedá. Horší je cena, to ano, ale nemusím po 2 měsících lepit novou, případně si v Datartu za teď už drahý doplatek lepit novou. Nová stála asi 1000,- , přelepení za novou 500,- ,zatím drží původníPředešlá na s10+ stála 500,- a přelepení 99,- . Ale ta vydržela max 2 měsíce
Já vždycky aplikuju folie / skla v koupelně, ideálně po tom, co si dám horkou sprchu a je vysoká vlhkost v místnosti (a pára). Pak se prach nešíří a aplikace dopadne na výbornou.
1 - kolik je tvuj prijem prepocteno na 1 hodinu? 1 - 800 kccca 170 hodin v měsíci krát 800 kč je 136 tisíc co vyděláváš .. A chceš řešit folii za litr?
Vas argument je, ze pokud mam nadprumerny plat, tak mam ted platit 900kc za smejd a kupujici ma ted pravo mi nezakonne odmitnout reklamaci?
Ne, můj argument je, že jen prudíš.
ano, prudim. Jelikoz jsme tohle vyresili, mate nejakou radu, kdyz mi prodejce odmita reklamaci na zaklade vymluvy, ze mu musim dat osobni mobil na mesic, i kdyz mobil nebyl predmetem kupni smlouvy a aplikaci delal prodavaji, ne ja? Dekuji.
Mám, vyprdnout se na to. Nevím kolik ti je, ale ještě přijdeš o víc než jen devět stovek.A vadí mi jak ti JackBrno něco napíše, ale ty se ho sáhodlouze snažíš přesvědčit, že to je jinak. Jackovi je to fuk, takhle musíš převědčit toho prodejce a ne nás tady.
900Kč za folii? to si děláte srandu ne? To je PODVOD! Byl jste PODVEDEN! Do 100Kč maximálně a to je hodně předražený za obyč folii.... S prací dejme tomu 300Kč protože to musíte lepit velmi pečlivě v bezprašném prostředí a důkladně odmastit display a sledovat to ostrým světlem jestli tam nezůstaly čmouhy nebo zrníčko prachu, pak to tam rychle plácnout než tam dopadne nějaký zrníčko prachu. Já si lepím folie nebo skla sám a raději kupuju vždycky tak 3ks za 300Kč abych když jedno sklo zkazím měl hned další.. a taky je to dobrý když se to za rok poškrábe tak mám další do zásoby
Není obyčejná, je bezpečnostní. Předpokládám, že zajišťuje, aby na telefon nebylo vidět ze všech úhlů krom přímého. Alespoň tak jsem to pochopil.
To je taky pravda... Mozna jsem to potreboval slyset. Dekuji.
jestli to dobře chápu tak jsi koupil folii co ti doporučili a ta byla naprd tak jsi ji šel reklamovat a oni ti dali stejnou folii naprd i když ti prodejce řekl že jsou asi špatné? proč jsi si nenechal vrátit peníze a nekoupil jinou? A recenze na Google mapa a mapy.cz na tu folii?
protoze mi prodejce rika, ze mi nevrati penize, pokud jim nejprve nedam osobni telefon na mesic, coz jsem odmitnul...
Chlapče jsi naivní.Klidně to běž reklamovat, ale osobně bych ti předal fólii a nalep si ji sám.A pak můžeš reklamovat fólii, ale ne aplikaci (nalepení).Na to se totiž nevztahují záruky, to jsou práce, a pakliže ti to nefakturovali tak máš smolíka pacholíka.Kromě toho i na ty práce lze sice uplatnit záruky, ale je tam plno výluk, jedna z nich je že každá taková věc podléhá opotřebení.Polopaticky - mobil necháváš za oknem aby na něj pařilo slunce a fólie se odloupne změnou teploty. Toto je samozřejmě spekulace, ale tím chci naznačit že nelze reklamovat něco co podléhá tvého nevhodnému používání.Kromě toho, např. je často že prodejce není schopen garantovat kompatibilitu, tzn. vhodnost pro daný typ, a to je často dokonce v obchodních podmínkách. Ty si kupuješ, platíš, ale zároveň vybíráš vhodný typ pro svůj hardware, a způsob tvého obvyklého používání.Oni ten mobil potřebují právě proto, aby tu fólii… tam nalepili a počkali zda se sama samovolně odloupne. Ukázat celý příspěvek
Pokud to nalepeni byla sluzba, i kdyz zdarma a je na uctence/fakture. Tak se samozrejme reklamovat da.
to je totální hovadina, kvůli fólii která stojí tak já nevím do sto korun??? Nech si zavolat managera prodejny
Prodejce asi špatně vyčistil displej před aplikací fólie. Osobně jsem u fólií nikdy neměl problém, že by nedržela, a to jsem kupoval i ty levnější na Ebay.Nicméně nechápu v čem vidí prodejce výhody fólie oproti ochrannému sklu, které lépe ochrání displej a nedá se tak snadno oproti fólii poškrábat. Za mě tedy zbytečně vyhozených 800 Kč,- .
Výhodou folie spatřuje prodejce ve vyšším zisku...Datart ma prostě kilometr folie a na plotru reze folie "on request". Nákladově je to jeste min nez kupovani na Ali.Jen to proste obcas nekdo blbe odmasti/vyčistí/nalepí...
Proboha proč lepíš na mobil nějaké nesmyslné čínské igelity ?? Smysl ??
takže to shrnu:osobně sis koupil osobní mobil, na kterém máš osobní data, a prodavač ti tam osobně nalepil folii ... pak jsi osobně došel osobní mobil reklamovat a oni ten tvůj osobní mobil s osobními daty chtějí osobně převzít k reklamaci ...===tak bych spíše řekl, že budeš mít nějakou úchylku na slovo osobní ...
No hlavně platil osobními penězi a trávil tam osobní čas + osobní náklady na osobní cestu.
nechápu co řešíš... kup si kdekoliv jakýkoliv levný tvrzený sklo za 100-150 korun, vyhoď tu zbytečnou folii která stejně nic nechrání a nalep sklo. Vyřešeno za 150 korun a 10 minut. A tohle téma uzamkni.
tyve za folii která stojí kolik tak maximálně 85Kč (pokud kupujete za víc tak vás okrádají) a oni nejsou schopný tam prostě plácnout jinou a chtěj mobil na měsíc? To bych je poslal do prd...., z německa si koupil kvalitní hybrid sklo-folii z plastu a skla MADE IN GERMANY (značka BroTec) za 8-12€ 3ks a nalepil bych si to sám
tak z Germany tam bude asi jen obal a pak přimáznou +70 % marži. A rázem je z toho "Made in Germany". 🙂 Byla by blbost to vyrábět v německu když v číně jim to udělaj násobně levnějc.
Na vyrizeni reklamace je ze zakona 30 dni. Co se ti nelibi?
v tomhle případě efektivní metoda jak se zbavit obtížnýho prudiče 🙂
Jedina vec, co mne v takove situaci napada, je nechat si reklamaci zamitnout a pozadovat pisemne zduvodneni, ve kterem bude napsan duvod zamitnuti (nechce nam zdarma pujcit telefon).S tim pak na COI nebo za pravnikem.
Což je nesmysl, protože oni mu reklamaci nezamítají. Akorát logicky pokud se jedná o reklamaci nalepení fólie, tak to asi bez telefonu neopraví.
Jen ať mu tam napíšou, že ji zamítají, protože jim na 30 dní nepůjčí mobil.
Jacku,neber to blbe, co chceš spravovat na fólii. To tam jako naperou lubrikační gel nebo na jisto sekundové lepidlo? 🙂Fólie jsem kdysi bral z Číny snad po 10Kc. Jak kvalitní byli netuším, asi normálně, drželyCena 900, je brutální marže, daně, možná clo, nakonec z to vyjde, že výrobní náklady jsou skoro stejne.
Však kdo říká, že budou něco spravovat na fólii? Vždyť jsem psal, že problém je nejspíš v nedostatečně očištěném displeji telefonu.
TVL - za 900,- to mas skoro alternativni novy display z Ciny ..To je normalni podvod na proste lidi, stejne jako ta jejich kalibrace obrazu ..
Nečetl jsem tu diskusi podruhe, ale i tak. Nakonec mne napadá, že je to potřeba brát jako odmítnutí přijetí reklamace Tj, že tě nezajímají kecy, ale že chceš ať to to sepisi jako reklamaci. A tobě dají písemně vyrozumění jak se k tomu staví a pokud mají koule, tak ať si tam dají to že bi rádi svedli na tvůj phone.Za mne je problém s displejem výmluva1 aplikaci prováděl jejich zaměstnanec2 ta úvaha o aplikaci na nové, čisté a nedej3bane sklo je účelová, displej musí snad bit od smirku nebo totálně popraskanej, tj aplikace by neproběhla, viz 13 pokud je displej cistej a aplikace proběhla správně, tak.aby necouhala přes kraj nebo nesla přes nějakej boční výstupek, tak musí držet, hlavně za cenu 9kol, tj je to pořád jen kus plastu a nějaké private filtr z toho zlatou cihlu nedělá4 za mne splňuje s vše na reklamaci, aplikaci pokaždé provedli oni, tj. mohli to odmítnout, tvrzení o průzkumu displeje účelové,… pokud aplikaci fólie provedliŠel bych tam s tím, že:chci reklamovat skloOni řek, že chtěj studovat tvůj phoneTy, aplikaci jste provedli sami, takže jste ji mohli odmítnout, přijměte reklamaci a dejte mne to písemně, případně tu reklamaci vyřídíme tím, že mne to dáte rovnou písemněPokud odejdeš, bez toho tak se reklamace nekonala, sice můžeš jít za právníkem, ale s tím papírem i tom jak to vyřídili to pak dává víc smysl za ním lézt (bez papírů, totiz nic netvrdím, tj to že ti někdo něco řekl je cosi bájného, tj mp odpoví, že o ničem neví a že k žádné druhé reklamaci nedošlo, případně jste něco špatně pochopil (divil by jste se kolik normálních lidí nezvládá bezne situace a nakoc odejde sama) Ukázat celý příspěvek
Tak oni tu fólií aplikovali blbě, zřejmě na nedostatečně vyčištěný displej. No a pokud to chtějí opravit, tak to logicky nemůžou udělat bez mobilu. Akorát asi nechtějí, aby to dělal znovu ten samý člověk na prodejně, ale chtějí aby to udělal někdo pořádně a to bez mobilu jaksi úplně nejde. A to že mají na reklamaci lhůtu 30 dní neznamená, že ji celou využijí. Ale telefon k tomu dostat do ruky potřebují. Osobně tedy kdybych byl na místě prodejce, tak to vyřeším vrácením peněz za fólií a neměl s ním už dál nic společného, ale to záleží na nich.
Nevím co máš za mobil, ale někteří výrobci, třeba Xiaomi, mají na displeji z výroby nalepenou vysoce odolnou fólii, která je téměř nepostřehnutelná a prodejci zejména v Datartu to vůbec neví. Takže je možné že ti lepí fólie na fólii a na té originální to prostě nedrží. Na Redmi note 11 mi vydržela v pohodě dva a půl roku, než bylo vůbec vidět že je tam fólie.Je to vidět jen jako větší kolečko u přední kamery.
To je taky možnost 🙂 Ale u posledního telefonu jsem tu jejich strhnul, protože nemám rád ježdění prstu po fólií 🙂 Zvlášť když na displeji mají super oleofobní vrstvu a zabijou to fólií
Já jsem zjišťoval jestli se dá sehnat samostatně, a Xiaomi mi odpověděl že ne, že jim to tam lepí přímo výrobce displejů.S tím patláním máš pravdu, mastnoty obecně přilnou rádi k plastu než ke sklu. Já mám ergonomicky tvarovaný pupek, takže se o něj displej čistí výborně 😂
... a jaký telefon to byl se "nepochlubíte"? To je ta nejpodstatnější informace a Vy ji sem nenapíšete? Jak to mají uživatelé vědět? Jsou to věštci?
Není to v příspěvku na který Jack reaguje? Proč se pleteš do cizího hovoru? Když slušně požádáš tak ti to určitě napíšou.
ČOI samozřejmě řeší neuznané reklamace, nebo reklamace, u kterých zákazník není spokojen s jejich vyřízením.K té folii, prodejce nemá právo vyžadovat k posouzení reklamace folie Váš telefon. Prodejce prodává folii jako příslušenství k libovolné značce telefonu a toto příslušenství nijak nesouvisí s konkrétním telefonem a není závislé na vlastnostech toho telefonu. Pokud Vám prodejce reklamaci vadné folie neuzná (nelze reklamaci odmítnout, to je nezákonné), musí Vám dát písemné stanovisko, se kterým můžete jít za znalcem a pak k soudu. Případně můžete jít tyto nekalé praktiky nahlásit na ČOI a oni si už s prodejcem sjednají pořádek. Vám to ale folii nevrátí. Shrnuto: - nečekejte vstřícnost prodejce, trvejte na reklamaci folie + nalepení (doufám že máte účtenku, která říká, že folie byla s aplikací prodejcem);- nedávejte prodejci svůj telefon, nemá na to žádné právo;- žádejte vrácení peněz za zboží, které nemá deklarovanou kvalitu/trvanlivost;-… vyhrožujte ČOI.V nejhorším přijdete o 900 Kč, ale získáte zkušenost k nezaplacení.Btw. rady typu "po sloupnutí folie z výroby aplikujte sklo nebo jinou folii" neposlouchejte, jsou to nesmysly. Solidní výrobce telefonu nalepí ve výrobě solidní folii, kterou nikdy není potřeba nahrazovat něčím jiným. A pokud jste fakt nešika, který rozbije "každý telefon", je potřeba pořídit odolný telefon nebo pouzdro "kniha". Dnešní skla na displej, pokud nenosíte telefon v jedné kapse společně s klíči, jsou zcela v pohodě. Ukázat celý příspěvek
ČOI nic takového neřeší. ČOI řeší pouze právní stránku reklamací, tj. pokud někdo odmítne reklamaci úplně přijmout, nedodrží reklamační lhůtu a podobně. Ale neřeší technickou stránku věci. Tj.. pokud není někdo spokojen se zamítnutím reklamace, tak s tím ČOI nic nenadělá. A nevím jak bude prodejce lepit fólii bez telefonu 😀
... nikdo tady nehovoří o technické stránce věci. Až to někdy s ČOI opravdu zažijete, dejte vědět.
Zažil jsem z obou stran (zákazník i prodejce) a vím jak to funguje 🙂 Tj. ČOI neřeší neuznání reklamace. To je technický aspekt, který může rozhodnout pouze soud. ČOI řeší spory typu, kdy prodejce vůbec odmítne reklamaci přijmout, nedodrží lhůty a nebo jiné právní předpisy. Ale ČOI není arbitr, který by mohl posuzovat oprávněnost nebo neoprávněnost zamítnutí reklamace.
Presne tak. A take jsem to zazil z obou stran ..
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.