V době před modernímy systémy na reklamy (jako adsense) vlastník stránek vyhradil místo na reklamy z nějaké reklamní služby a tam se zobrazovaly náhodně reklamy podle toho, kolik si zadavatel reklamy zaplatil.
Ten postup fungoval, ale byl značně neefektivní. Matku od rodiny která zrovna porodila dítě málokdy zajímá nová sada nářadí, dítě asi nebude psát ježíškovi o barák který zahlídlo v nabídce realitky.
Dneska to funguje tak, že zadavatel reklamy platí za zobrazování reklam pokud možno relevantní cílové skupině. Ta se pak vybírá na základě předchozího vyhledávání (v případě reklam od google nebo od seznamu), popřípadě na základě obsahu stránky kterou si právě čteš (tím vznikají některé nechtěné průšvihy, jako třeba reklama na plynárenskou společnost u článku o holokaustu, nebo „užijte si dovolenou“ u letecké katastrofy)
Zmíněné matce která často hledá stránky o tom jak se starat o novorozeně se pak zobrazí reklamy na sunar, přesnídávky, plenky… Staršímu dítěti pak na základě jeho zájmů nějaké hračky.
Ty jsi hledal ledničky :)
Jak to zařídit? Největší úspěch mají asi reklamy na Facebooku, Google a Seznamu. Nutné je při zadání reklamy sepsat klíčová slova na základě kterých se reklama zobrazí a cílovou skupinu (v případě FB třeba i věkovou hranici, pohlaví, zájmy…). Cílová skupina je potřeba vybrat pečlivě a je spousta firem která si na tom staví živnost. Musíš skupinu omezit natolik abys neplatil zobrazení někomu kdo pravděpodobně nebude mít zájem, ale zase nechat dostatečnou volnost. Platí se pak tak že si koupíš kredit u společnosti a za každé zobrazení se něco málo odečte.