» Poradna » Hardware

Rada ohledně upatnění práva na vraceni zboží

 |   | 

Dobrý den, dnes jsem chtěl uplatnit právo na vraceni zboží do 14 dnu od převzetí , které jsem objednal pomoci internetu. Jedná se o notebook...


Bylo mi odepsano :

Dobrý den,
díky za poslané informace. Díky nim je možné podívat se na tento případ
komplexněji. Dovolte mi říci k nim pár slov. S vrácením zařízení bude v
tomto případě problém. Tím, že se nejedná o úplné dokončení odběru zboží na
dálku, ale pouze o částečný proces (tzn. objednávka přes web, osobní odběr),
náš systém mi tímto neumožní vzít vám zboží zpět. Naše administrativní
systémy jsou provázané přímo s výrobci zařízení a tato varianta tímto není
možná. Jestli nejste spokojený s nějakou konkrétní součástí zařízení, v
tomto vám samozřejmě vyjdeme maximálně vstříc a věřím, že společně vše
odladíme tak, aby se vaše vnímání zařízení dostalo do kladných čísel.


Nejsem odborník v oblasti spotřebitelsko podnikatelských vztahů, tak bych Vás chtěl požádat zda je to co mi napsali opravdu pravda...

našel jsem si o tom vice info : www.spotrebitel.cz ...
, ale zatim jsem nic nenašel.
¨
Díky všem za odpovědi.

Odpovědi na otázku

 |   | 

Zkus si zavolat na Českou obchodní inspekci. Tenhle dotaz by tam myslím uměl zodpovědět i vrátný :) Já osobně si myslím, že právo na vrácení máš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Je ovšem nuté upozornit, že pouze v jednom případě může nejspíše prodávající spotřebitele práva na vrácení zboží zbavit a to pokud by uvedl (a někteří prodávající už toto ve svých obchodních podmínkách uvádějí), že smlouva mezi prodávajícím a spotřebitelem je uzavřena až na kamenné prodejně, kde si spotřebitele zboží přál vyzvednout. Pokud by totiž smlouva byla uzavřena až na prodejně, pak by nešlo o uzavření smlouvy pomocí prostředků komunikace na dálku a vlastně by se jednolo o běžný nákup jako v kterékoli jiné kamenné prodejně. V tomto případě by, ale prodávající také musel spotřebitele upozornit, že objednání zboží na internetu, není vlastně smlouvou, ani jakoukoli závaznou objednávkou, ale jedná se o určitou formu zcela nezávazné rezervace zboží nebo spíše informování se, zda-li je zboží k dispozici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Tak to jsem nahranej podle tohotu článku co jsem našel na jejich webu pokud se nepletu ?


Potvrzení objednávky. Objednávka spotřebitele je po telefonickém potvrzení naším pracovníkem jako uzavřená smlouva mezi kupujícím a prodávajícím (neplatí při osobním odběru). Je archivována za účelem jejího splnění a další evidence. Jednotlivé kroky vedoucí k uzavření smlouvy jsou spotřebiteli zřejmé z vlastního procesu objednávky. Kupující má možnost zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat před odesláním objednávky.

V případě osobního odběru na prodejně (a to i v případě objednání prostřednictvím internetu) vzniká kupní smlouva v okamžiku vystavení prodejního dokladu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Pochopil jsi to správně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Presne tak. Ja kdyz jsem si kupoval novej monitor, tak jsem si ho taky nechal poslat postou. Ikdyz kolem obchodu casto chodim. Tak jen proto abych mel pravo na vraceni zbozi jsem si to musel nechat poslat, a cekat na to 1 den navic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Pokud sis zbozi vyzvedl osobne, nemas narok na vraceni penez za zbozi. Narok na vraceni penez je mozne uplatnit jen pri objednavce a prevzeti zbozi postou. Je to z toho duvodu, ze sis nemohl zbozi zadnym zpusobem blize prohlednout a rozhodnout se, jestli ti vyhovuje. Pokud sis jej vyzvedl osobne, mel jsi moznost si je prohlednout a odmitnout koupi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

To není pravda, viz výše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Myslím, že je to typické obcházení zákona. Smlouva byla uzavřena za pomoci prostředků komunikace na dálku a je irelevantní, jak bylo zboží zaplaceno a předáno.
Na druhou stranu nelze se firmám divit, že se snaží takto bránit, když je toto ustanovení ze strany spotřebitelů mnohdy zneužíváno. Ustanovení o vrácení zboží není v zákoně proto, abych mohl kdykoliv cokoliv vrátit, pokud se mně to z jakýchkoliv důvodů nebude líbit. Je tam proto, že se v ojedinělých případech skutečně o zboží dozvím podstatné informace až při jeho vyzkoušení, které ho činí pro mě nepoužitelným a které bych jinak získal v obchodě při jeho vyzkoušení. Troufám si tvrdit, že NB tímto druhem zboží není.
Toto sice z zákoně není napsáno, ne vše je v zákoně napsáno.
Mimochodem, proč ten NB chceš vrátit?
PS. Nejsem žádný prodejce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Připojuji se k otázce. Také by mě zajmalo proč chce kupující notebook vrátit?

Chápu když si koupím po internetu boty. Nosím velikost 43, koupím si je, ale jsou mi malé, protože každý výrobce to čísluje trochu jinak. Tak je prostě vrátím (vyměním). Ale notebook kde všechny parametry víš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Jak z parametrů zjistíš kvalitu displaye, klávesnice, celkového zpracování, hlučnost chlazení atd.?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Internet je plný recenzí notebooků. A pokud ne, tak se na něj zajdu podívat do nějaké kamenné prodejny.
Nikdy jsem se nezabýval detaily, jako je kvalita klávesnice a displaye, či hlučnost chlazení. A celkové zpracování snad poznáš z obrázků ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Kvalita displaye a klávesnice je detail? To jsou zásadní vlastnosti pro toho, kdo s notebookem chce opravdu pracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Tipuji, že si koupil nějaký netbook (protože je to malé, výkonné, má dlouhou výdrž a je to levné a cool...) a pak zjistil, jaký je to "kripl" a chce ho vrátit. Nebo verze b): na internetu našel jiný obchod, kde ten notebook mají o 150 Kč levnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Aby si mohol uplatniť práva zákona pri kúpe cez Internet-obchod musíš ho skutočne v tom internetovom obchode kúpiť. Ak si si objednal cez WEB ale platil v kamennej predajni, nie je to nákup cez Internet. Cez Internet si neplatil. Máš právo na reklamáciu, ale u tej už musíš povedať čo reklamuješ. Aspoň tak je to u nás na Slovensku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

niekde v radiu som pocul, ze podla normy EU je mozne kupeny tovar do nejakej doby vratit bez udania dovodu. kupil som si bundu a v tom istom obchodnom superdome v inej predajni som nasiel lepsiu. hned som sa vratil do kamennej predajne a bezproblemov som tovar vratil. podobne som si kupil rifle Levis, ale neboli mi dobre, tak som sa o 2 dni vratil do predajne a tovar vratil. v oboch pripadoch to bola kamenna predajna, nerobili ziadne problemy a za tovar vratili plnu sumu penazi. napriek tomu ze z tovaru som dal dole obal, vselijake predajne privesky a pod. nevedel som ze na notebooky je nejaka nova norma - ci cez internet alebo kamenny obchod. podla mojej skusenosti to fungovalo aj v kamennom obchode - i ked nie s elektronickym tovarom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

To, ze ti vzali bundu zpet, je pouze dobra vule obchodnika. On uz tak nejak pocita s tim, ze urcite procento zakazniku nakoupi u nej i proto, ze nabizi moznost vraceni zbozi nad ramec zakona. I tak se daji ziskat dalsi zakaznici. A protoze ostatni prodavaci nemohou zustat pozadu, zacnou to delat taky tak. A kdo na tom vydela? Na prvni pohled je to 1% vycuranych zakazniku. tzv zvracecu. Ale na druhy pohled se taky muze stat, ze takovemu zakaznikovi uz tam nic neprodaji (hele Karle, ten uz tu byl pred 14 dny a vratil nam tu poskrabanou plasmu za 40.000,- dej na dvere cedulku inventura).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Při osobním odběru zboží objednaném přes internet záleží na tom, kdy byla uzavřena smlouva a tudíž povinnost vzájemného plnění, zda při objednání nebo při osobním zaplacení a převzetí zboží. Pokud až při placení, nemáš nárok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Zboží, Vnímání, Úplné dokončení, Osobní odběr, Převzetí, Objednávka


Určitě si přečtěte

Pojďme programovat elektroniku: Co se skrývá uvnitř běžné SD karty a jak ji oživit

Pojďme programovat elektroniku: Co se skrývá uvnitř běžné SD karty a jak ji oživit

** Máme ji v mobilech a fotoaparátech ** SD karta je dnes už standard ** A proto ji zkusíme připojit i k Arduinu

Jakub Čížek | 20

Jak nahradit webkameru: jde to telefonem, zadarmo a s lepším obrazem

Jak nahradit webkameru: jde to telefonem, zadarmo a s lepším obrazem

** Koronavirus donutil mnohé zaměstnance pracovat z domova ** V souvislosti s tím vzrostla poptávka po webových kamerách ** Webkameru ale nemusíte kupovat – stačí mobil a aplikace!

Karel Kilián | 13

Nový Apple Macbook Air je levnější, má větší SSD a vrací se k tradiční klávesnici

Nový Apple Macbook Air je levnější, má větší SSD a vrací se k tradiční klávesnici

** Nový MacBook Air opravuje nejzásadnější chyby dosavadní verze ** Dostal lepší klávesnici, výkonnější procesor a 256GB SSD ** Apple navíc snížil ceny

Martin Miksa | 53

Proč je COVID-19 tak nebezpečný, jak se detekuje, jak ničí a máme už pandemii?

Proč je COVID-19 tak nebezpečný, jak se detekuje, jak ničí a máme už pandemii?

** V čem spočívá nebezpečí nemoci COVID-19? ** Jak se testuje její přítomnost v těle? ** Jak se ničí UVC i ozónem a proč už CNN mluví o pandemii?

Jakub Čížek | 73

Windows 10 May 2020 Update je venku. Odstraňuje hesla a přináší Linux

Windows 10 May 2020 Update je venku. Odstraňuje hesla a přináší Linux

** Jarní aktualizace Desítek přináší dost novinek, jsou ale spíš menší ** Zlepšují se stabilita, rychlost i komfort ovládání ** Revoluce ve Windows 10 teprve přijde

Vladislav Kluska | 90


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 24 PC zdrojů

Jak využít umělou inteligenci

10 špičkových sluchátek s ANC

Playstation 5 vs Xbox Series X