Jenže při konkurenci výrobců si prostě nemůže žádný výrobce dovolit chtít po servisech, aby uměle navyšoval počty neuznaných reklamací. Jednoduše proto, že většina servisů opravuje více značek, takže by se to velice rychle dostalo k ostatním výrobcům a ti by toho rychle využili. Nemluvě o tom, že by to zaměstnanci brzy vynesli ven a bylo by to medializováno. Shodou okolností jsem měl možnost poměrně dost let pracovat jako servisní technik mobilů, takže můžu s jistotou říct, že je to pitomost. Odměňování techniků probíhalo plusovými body za každou provedenou záruční opravu a čím složitější, tím více bodů (což se následně přepočítávalo na prémie), protože i servis logicky stejným způsobem dostával zaplaceno od výrobce. A naopak byl každý technik postihován mínusovými popř. nulovými body za neuznanou záruku, protože za tu nedostal ani servis od výrobce nic. Tam prostě neexistovala motivace pro servis jako celek, ani pro jednotlivé techniky snažit se neoprávněně záruku neuznat. Nicméně pokud skutečně na desce oxidace je, tak nebyla možnost řešit to záručně, protože pokud se měnila celá deska, vracela se výrobci a ten by samozřejmě zoxidovanou desku servisu neproplatil. Ale zdůrazňuji, že mluvím čistě o autorizovaných servisech. U telefonů z šedého dovozu, kde nemá prodejce zajištěno hrazení oprav výrobcem je samozřejmě motivace k zamítání reklamací zřejmá, protože každá uznaná záruka je pro prodejce náklad navíc.