» Poradna » Mobily, audio, video

Prodej TV na bazaru

 |   |  Android Chrome 78.0

Dobrý den, potřebuji poradit.Prodala jsem skoro 2 rok a starou TV na bazaru. Před 2 dny si přijel pan a Tv jsem měla stále zapojenou a ukazovala mu jak vše funguje, překonala programy, vše viděl. Tv byla v pořádku a řekl.ano, kupují. Teď se mi ozvala jeho manželka, že rodiče ( kterým ji koupili ) tvrdí, že zvuk je krapet pozdější než obraz a chtějí mi ji vrátit a já jim mám dát zpět peníze. Prosím, mají na to nárok? K TV mají ještě záruku 2 měsíce. Děkuji za radu.

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 78.0.3904.87

Ne, nemaji narok na nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 69.0

Přesně, nevím proč si každý myslí, že si koupí použitou věc a ona bude dalších 20 let fungovat jako nová Mimochodem to vůbec nemusí být tou televizí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 78.0

To jsem říkala, že mi přijde, že to je spíš signálem, paní je uražená, že to je nehoráznost a já nemám zapotřebí prodávat špatně věci. Ac se to třeba může stát ( pech ), tak jen zda tam je nějaká ochrana pro mě pro ne. Neprodávám často..Taky ji převážel v autě, tohle se mi nelíbí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.87

Že to nemusí byť TV je pravda. Hlavne na Šlágri dosť častý jav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 78.0

Taky si myslím a díky za potvrzení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Nemají nárok vůbec na nic, mezi dvěma soukromými osobami žádná záruka neexistuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Udělala jsi pro něj maximum, nechala jsi ho TV vyzkoušet a sám viděl, že funguje normálně. Žádnou další záruku jsi mi neslibovala, tak má smůlu.Ale v tomto případě půjde spíš o problém u nich a ne přímo v TV. Každopádně jeho řešení už není tvoje starost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 78.0

Mockrát děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.87

Poslal bych je do prd-. Za prvé, věc přebíral osobně, s přezkoušením, za druhé, že zvuk zpožďuje za obrazem, značí, že TV jako takové nic není a je problém jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.87

Pokud prodej proběhl formou fyzická osoba - fyzická osoba, pak nemají nárok absolutně na nic, tedy pokud jste si tedy nějakou záruku písemně neujednali. Funkčnost televize předvedena byla, kupující měl možnost si věc řádně zkontrolovat a vyzkoušet - tedy produkt následně převzal ve funkčním stavu. Tebe víc zajímat nemusí a veškeré tvé povinnosti zde končí. Nikde v zákoně není uvedeno nic o tom, že by musela fyzická osoba při prodeji fyzické osobě nějakou záruku dávat. Jediný, kdo je ze zákona povinen dát záruku (minimálně 12 měsíců) na použité zboží je firma či OSVČ živící se prodejem tohoto zboží.Pokud je televize v záruce, nechť si ji sami reklamují u prodejce, doklad o koupi (alespoň jeho kopii) jsi jim určitě předala...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 78.0

Děkuji, ano doklad samozřejmě mají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Jen upozornění, pokud televize byla přes 10 tisíc, tak na dokladu musí být uvedena identifikace kupujícího (v případě nákupu přes e-shop i při nižších cenách) a v tom případě prodejce nemusí reklamaci přijmout od jiné osoby, než je uvedena jako kupující. Ze zákona totiž při prodeji zboží další osobě nedochází současně k automatickému převodu záruky na kupujícího.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.70

Nesmysl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Za nesmysl to považuji jen ti, co neví která bije Takže pro neznalé, záruka se ve skutečnosti nejmenuje záruka, ale oficiální název je "odpovědnost za vady" a podle zákona tuhla odpovědnost vzniká uzavřením kupní smlouvy mezi prodávajícím (podnikajících osoba) a spotřebitelem (nepodnikající osoba). To že spotřebitel časem výrobek prodá další osobě, nemusí prodejce absolutně zajímat, on má uzavřenou kupní smlouvu pouze s tím, komu výrobek prodal a od nikoho jiného nemá povinnost reklamaci přijmout. Ano, spousta lidí to jako ty netuší, ale je to tak. Záruka není vázaná na předmět, ale na kupní smlouvu. Převést ji samozřejmě dodatečně lze také, ale na to se musí myslet při prodeji použitého zboží v záruce a musí být uskutečněný písemně převod práv k z odpovědnosti za vady. Buď samostatně nebo součástí kupní smlouvy, kterou si mezi sebou sepíšou. Musí tam být věta ve smyslu, že "součástí prodeje výrobku mezi osobou A a B je i převod práv z odpovědnosti za vady na osobu B". Druhá věc je, že u levnějších záležitostí, kde není uveden na originálním prodejním dokladu kupující, je to jedno, protože prodejce nezjišťuje totožnost kupujího. Ale u věcí koupených přes e-shop, kde je uveden kupující, skutečně prodejce nemá žádnou povinnost přijmout reklamaci od jiné osoby, než od kupujícího, ledaže by ta jiná osoba měla k dispozici papír, který by prokazoval, že původní kupující na něj záruku převedl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.87

To je blbost, a kupujícího je potřeba identifikovat pouze v případě, že dojde ke zrušení kupní smlouvy, tedy prakticky ke vrácení peněz. Jinak není žádný důvod reklamaci nepřijmout, i kdyby ji tam s paragonem donesl pes. Jak se asi identifikuje osoba při reklamaci zaslaná poštou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.87

To není blbost. Komu myslíte, že prodejce zašle info o vyřízené reklamaci? Přece původnímu kupujícímu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 70.0

výjídření dají tomu kdo věc na reklamaci přinese. Prodejce ani neví kdo věc prvotně kupoval, protože kupujícího identifikují pouze eshopy. Pokud si koupíte cokoliv v datartu atp tak někdo po Vás chce u pokladny osobní údaje ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.97

Bavíme se tady o e-shopu, kde je dobře zaevidovaná kupující osoba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Jistě, ale to že to většina prodejců běžně nedělá a řeší reklamaci tomu, kdo má v ruce výrobek prodejní doklad neznamená, že to je jejich povinnost. Prostě se jim to nechce řešit a je jim to jedno. Ale dle zákona má právo uplatnit reklamaci výrobku pouze spotřebitel, což je ve vztahu k prodejci pouze ten, s kým uzavřel kupní smlouvu. Každého jiného, kdo nemá v ruce žádný doklad o tom, že na něj původní kupující převedl práva z odpovědnosti za vady, může vyhodit. Nestačí ani kupní smlouva, co mají mezi sebou, musí tam být výslovně zmíněn i převod práv z odpovědnosti za vady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.97

Tím dokladem je paragon o prodeji. A pokud tam žádné jméno není, tak se reklamace řeší normálně. A i pokud tam jméno je, tak pochybuji, že by při reklamaci čehokoliv po vás chtěli občanku. Jak říkám, problém vzniká pouze tehdy, pokud se mají vracet peníze. Potom se vrací osobě uvedené na prodejním dokladu. Nic jiného vás nemusí zajímat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Ano, už jsem psal, že na to prodejci většinou kašlou a reklamaci přijmou každému, kdo má doklad, zvlášť když tam není identifikace kupujícího. Ale pozor na to, že u věcí z e-shopu ta identifikace je i u levných věcí a prodejce má právo od jiné osoby, než je uvedena na dokladu, nepřijmout, pokud ta osoba současně nemá u sebe i písemně potvrzený převod práv z odpovědnosti za vadu na toho, kdo reklamaci přinesl. Tak to platí dle zákona.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Jinak ten problém může vzniknout už při přinesení věci do reklamace. Prodejce ji opravdu nemusí od jiné osoby přijmout, nic ho k tomu nenutí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Blbost to opravdu není. Dle zákona drží prodejce záruku se vším všudy výhradně tomu, komu výrobek prodal a nikomu jinému. Většina lidí to netuší, ale je to tak a pak se můžou divit. Nejen že bez toho prodejce nemusí nejen vracet prachy, ale vůbec nemusí věc do reklamace přijmout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.97

Není žádný důvod vadné zboží do reklamace nepřijmout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.70

Vtip je v tom, že smlouva nemusí být písemná, stačí ústní. Takže pokud se s vámi domluvím, že vám prodávám věc se zárukou, rozumí se samo sebou, že záruka přechází k vám.To, že zárukou myslíme odpovědnost za vady, je samozřejmé, stejně jako to, že si ve své ústní smlouvě domluvíme, že to máte za litr, a oba víme, kolik je to v českokreditech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Bohužel, tak to právě není. Prodejce je v tomto případě třetí strana a toho nemusí vůbec zajímat, co si mezi sebou dohodli/nedohodli. Takže pokud ten nový majitel chce jistotu, že mu prodejce uzná reklamaci výrobku, který původně vlastnil někdo jiný, musí mít převod práv od původního majitele písemně. A nebo samozřejmě může původní majitel přijít osobně a prodejci potvrdit, že předal kupujícímu i práva z odpovědnosti za vady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.97

Jsem si poměrně jistý, že povinná dvouletá záruka na vadné zboží nijak nesouvisí se jménem na prodejním dokladu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 52.0

V tom případě si jsi poměrně jistý špatně. https://www.e-advokacie.cz/cs/clanky/odpovednost-za-... "V případě dalšího prodeje věci tak práva z odpovědnosti za vady nepřechází automaticky společně s vlastnickým právem na dalšího vlastníka. Toto znamená, že k uplatňováním práv z odpovědnosti za vady (k reklamaci) je obecně vždy oprávněna osoba, se kterou je obchodník ve smluvním vztahu, tedy osoba, které bylo zboží obchodníkem prodáno – původní vlastník.V případě náležité součinnosti původního vlastníka zboží, je však možné, aby práva z odpovědnosti za vady u obchodníka řádně uplatňovala i jiná osoba. Tato součinnost původního vlastníka může mít obvykle dvě základní podoby. Prvním případem je situace, kdy dojde k poskytnutí plné moci původním vlastníkem novému vlastníku zboží – v tomto případě se vlastně jedná o zastoupení původního vlastníka a situace je poměrně jednoduchá. Druhým případem je situace, kdy při dalším převodu vlastnického práva k věci dojde smluvně také k postoupení práv vyplývajících z odpovědnosti za vady obchodníka z původního vlastníka zboží na další osobu. Aby mohlo dojít k takovémuto platnému postoupení práv na nového vlastníka zboží, musí být smlouva o postoupení práv uzavřena písemně."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.97

Žádná "odpovědnost za vady" není důležitá, záruka je na zboží, nikoliv na zákazníka. Se zákazníkem souvisí až další služby, přijmutí zboží do reklamace nebrání zhola nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Potíž je v tom, že žádná "záruka" neexistuje Dle zákona existuje právě jen ta zodpovědnost za vady, které se zjednodušeně říká záruka, ale ve skutečnosti je to jak je psáno výše. A přijmutí do reklamace je zase to uplatnění "práva z odpovědnosti za vady".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Tvoje jistota je zcela chybná. Už jsem to vysvětloval podrobně výše. Záruka není vázaná na věc a ani na prodejní doklad, ale prodejce dle zákona ručí za vady spotřebiteli a opět dle zákona, spotřebitelem je pouze ta jedna konkrétní osoba, která uzavřela s prodejcem kupní smlouvu a nikdo jiný. Pokud tato osoba písemně nepřevede právo z odpovědnosti za vady na někoho jiného, tak nikdo jiný nemá šanci uplatnění záruky vymáhat. Neříkám, že to prodejci řeší, ale když budou chtít, tak to řešit můžou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 70.0

Ideální by bylo, kdybys měla prodejní smlouvu, kde se píše, že kupující si je vědom stavu věci, že byla provedena ukázka funkčnosti.Jinak jejich jedinou šanci je žaloba u soudu a ONI budo muset nést důkazní břemeno. Tedy nejpravděpodobněji znalecký posudek, že věc má skrytou vadu. Obhajoba pak řekne, že TV je plně funkční a že si kupující před nákupem věc sám vyzkoušel (ideálně, pokud jsou na to svědci) a bude hotovo. Jak žaloba u soudu, ta i posudek není zadarmo a při cenách dnešních nových TV si nemyslím, že by do soudního sporu o použitou TV někdo šel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.87

Ať se nový majitel podívá do nastavení zvuku. Mohlo by tam být něco jako Synchronizace s AV. Nevíme ale, o jakou televizi se jedná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Takovou TV jsem ještě neviděl, k čemu by to bylo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 41.0.2272.118

Já to mám na philipsovi a je to pro externí audiořetězec, který může mít zpoždění během zpracování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Edge 18.18362

Nastavení synchronizace zvuku bývá v servisním menu pro každý ze vstupů, tedy i DTV. Někdy se, aspoň některé, objeví i v uživatelském menu. Nesnadné nastavit optimálně, protože jinak nastavené fixní zpoždění kvůli proměnnosti ve vysílání/zdroji častěji věc zhorší než naopak. Ovšem užitečné bývá v případě, kdy je zvuk zpracováván jinou cestou, např. S/PDIF do soundbaru či AV přijímače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Tak to ok, to může být. Ale pro běžné TV vysílání těžko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.87

Mám to u LG LS570S. Ale nepoužívám, protože nic k tomu nepřipojuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.87
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 69.0

Porad jim ať ji vypnou na chvíli z elektriky. To pomůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 70.0

Na 10 let minimálně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Edge 18.18362

1. obraz a zvuk se v DVB z principu vysílá odděleně a o opětovnou synchronizaci se stará až přijímač2. „vzdálenost“ zvuku od obrazu určuje vysílatel (operátor) a je různá jak program od programu, tak i např. v průběhu dne.3. vylepšit momentálně neuspokojivý stav může operátor (vždy), nastavení Lipsync v TV (občas, tedy pokud jej TV v menu má), nový FW televizoru (někdy).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.120

tohle je presne to, co si clovek odnese z bazaroveho prodeje, lidi jsou idioti a cekaji servis jako u noveho zbozi, vetsina jich ani nenapise nebo si to nevyzvedne a pak to clovek neproda, nakonec si uz hodne rozmysli jestli bude jeste neco prodavat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 70.0

pokud jsou obe strany seriozni.. tedy prodejce se nesnazi prodat vec evidentne spatnou a kupec zase neni vycuranek tak vsechno probiha OK. Ja s prodejem starsich vecii pocitacu problem nikdy nemam, nikdo se nikdy neozval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.97

Ta TV je ještě v záruce, a dost pochybuji, že by to byla vada televize. A těm kupcům bych doporučil vyzkoušet jinou TV, a řekl bych, že výsledek bude stejný...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 70.0

Zbytečné až nevhodné doporučení. Co má společného chování jiné TV s tou prodanou? Co když bude jiné? TV byla prodána "jak je", kupující si ji před koupí vyzkoušel a tím je to hodovo. Tečka. Jestli má pocit, že TV má skrytou vadu, ať si zaplatí znalecký posudek a podá žalobu k soudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět


Určitě si přečtěte

20 tipů a triků pro Gmail: Užitečné maličkosti, které zefektivní práci s e-maily

20 tipů a triků pro Gmail: Užitečné maličkosti, které zefektivní práci s e-maily

** V Gmailu je řada užitečných funkcí, které možná všechny neznáte ** Odeslání mailu můžete například pozdržet či naplánovat na později ** Nad Gmailem můžete mít s několika triky daleko lepší kontrolu

Karel Kilián | 25

Podívejte se, jak vypadá mikrofon nebo blecha pod elektronovým mikroskopem

Podívejte se, jak vypadá mikrofon nebo blecha pod elektronovým mikroskopem

** Z Brna pochází třetina světové produkce elektronových mikroskopů ** První československý kus vyrobila Tesla už v 50. letech ** Dnes na ni navazuje třeba brněnský Tescan

Jakub Čížek | 19

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

** Je sice z Aliexpressu, ale funguje ** Můžete ji ovládat hlasem přes Amazon Echo nebo Google Home ** Za tři stovky zautomatizuje menší 230V spotřebič

Jakub Čížek | 101

Nové iPhony, hodinky a další novinky Applu: Zase bude za co utrácet

Nové iPhony, hodinky a další novinky Applu: Zase bude za co utrácet

Dnes proběhla další velká prezentační akce Applu, na které došlo k odhalení nových iPhonů a dalších novinek. Událost jsme sledovali online, a tak se můžete podívat na chronologický zápis těch nejdůležitějších informací.

David Polesný | 136

Zorin OS 15: Vyzkoušejte další hezký a nenáročný linux pro mamku a taťku

Zorin OS 15: Vyzkoušejte další hezký a nenáročný linux pro mamku a taťku

** Ačkoliv je grafických linuxů plný internet, stále vládnou Windows ** Jeden z nich se jmenuje Zorin OS a nedávno se dočkal aktualizace ** Dělají jej dva kluci z Irska a je fakt hezký

Jakub Čížek | 115



Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 20 procesorů

Srovnání 15 True Wireless sluchátek

Vyplatí se tisknout fotografie doma?

Vybíráme nejlepší základní desky