Omlouvám se, nejsem fyzik, ale mně vlastně přijde hlavně velmi zajímavé chování té vrstvičky vzduchu na planetou, která ta letadla přímo ovlivňuje. Je to jen řídký plyn, tak jak to, že se otáčení té koule pod sebou nebrání trochu výrazněji, jak to, že se otáčí s ní? Točí-li se Země od západu na východ, jak to, že naopak ve výškách, kde by již měla atmosféra brzdit, naopak funguje nějaký ještě rychlejší jetstream směrem na východ po směru otáčení? Roztočte v duchu kouli v kapalině nebo plynu a představte si, jak vlivem tření ta kapalina okolo brzdí, víří v turbulencích a zpomaluje otáčení té koule... zvláště je-li to relativně malá vrstvička okolo planety, která se otáčí 1600km/h. Vzduch by měl klást odpor tomu pohybu, uvádět se do klidu, zapomínat se pozadu a zpomalovat a to tím více, čím více nad povrchem je. Proč se ale chová, jako by byl jako hmotná masa přišpendlen k povrchu a točí se s planetou, proč nám tak výrazně unáší letadla, že ani s otáčením planety není potřeba kalkulovat při přistání? Že by gravitace byla silnější než ta volnost molekul v kapalinách a plynech, to by se snad pak o to více muselo projevit tady na povrchu, že by se ani kapaliny promíchat nechtěly... Nebo snad žeby se ta naše Země vůbec netočila? Větry stopro vanou kvůli termice, rozdílům v tlacích, ovlivněno teplotou oceánů a směru oceánských proudů a proto ty rozdíly v délkách letů, ale někde se mi v tom ztrácí fakt, že by se takto plyn nad koulí spíše chovat neměl. Pokud se povrch u rovníku otáčí 1600km za hodinu, kde je ta reakce plynu nad povrchem a ještě výš? Neměly by pak ty rozdíly v letu proti směru či po směru otáčení vykazovat daleko větší rozdíly? Tedy ale otáčí se pak Země vůbec? Víte, řešilo by to všechny Vaše zdejší problémy s vysvětlením délky letu nad koulí (zda by se náhodou ve výškách a řídké atmošce už to letadlo opravdu vůči povrchu nemělo pohybovat kvůli pod ním ubíhající rotující Zemi jinak), s přistáváním na severojižně orientovanou runway, která by měla ubíhat pod koly… letadla 1600km/h na východ (a přesto letadlo nehavaruje) a plno dalších otázek, které mne napadají. Coriolisova síla? A nedala by se vysvětlit jinak než otáčením země? Vždyť ani nepůsobí 100%, víry se netvoří vždy jen jedním směrem a to stejné platí pro bouře a pohyby vzdušných mas. Dokonce prý ovlivňuje opotřebení kolejí jednosměrných tratí (http://g.cz/6-fatalnich-omylu-ktere-o... dole), tak jak to, že nepůsobí na přistávající letadla? Je to jen řečnická otázka do diskuze, ale zkuste se zamyslet a zapomenout při tom na vše, co Vám bylo doposud říkáno ve školách. Je to kacířská otázka, vím, ale věřte, je plno věcí, které nejsou takové jak Vám je prezentují. Alespoň o tom přemýšlejme, protože je nám lháno ze všech stran a kdoví, kde je pravda Teda to zase bude reakcí na moji hlavu Ukázat celý příspěvek