» Poradna » Web a internet

Používáte Google Adsense? Jaké máte průměrné cost per mile(CPM) za bannery?

 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Ahoj, chtěl bych se zde zeptat uživatelů Google Adsense, pokud byste mi to mohli říct, jaké máte průměrné CPM za postranní bannery či vyskakovací okna s reklamou? Zajímaly by mě hodnoty i z Česka i zahraničí.Chtěl bych dopředu alespoň trochu vědět jestli můžu počítat s částkou kolem 2$ nebo třeba 0.1$.Díky za jakékoliv vaše zkušenosti

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

My ho nepoužívame, my ho blokujeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Není šance, záleží na důvěryhodnosti webu, na tom, jak moc web tematicky pasuje do toho, co požadují zadavatele reklamy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Ale pokud vím tak obsah adsense reklam určí sám google pomocí preferencí aktuálního uživatele nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Ano, google se snaží tematicky s reklamami trefit co nejlépe k tématu webu. A podle toho, jak moc se dá trefit a hlavně jak moc je dané téma žádané od inzerentů, z toho plyne cena za proklik. Ale ten rozsah je opravdu velký, takže je naprosto irelevantní, jakou částku ti kdo napíše, ta odpovídá jeho webu. U tebe může být rozdíl více než 10x do plus i mínus. Musíš si to prostě zkusit na hotovém webu, jen to ti dá věrohodný výsledek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.122

Adsense zobrazí reklamu tematicky podobnou tomu o čem tvůj web je. To zjistí indexací obsahu a výběrem nějakých klíčových slov. Na jaká klíčová slova se bude zobrazovat reklama určují sami inzerenti přes Google AdWords. Těch ale může být spousta a web nemůže zobrazit všechny najednou. Proto "vyhrává" ten, kdo je ochoten zaplatit za takovou reklamu víc. Takže v oborech, na kterých inzerenti mohou vydělat a zároveň v nich je silná konkurence, jsou taky ochotní zaplatit více peněz za reklamu. Proto minimálně dřív třeba platilo, že bylo lukrativní mít třeba web o půjčkách, protože různí lichváři byli ochotní zaplatit hodně za reklamu, aby k sobě dostali budoucího dlužníka. To ale taky znamenalo, že byla spousta půjčkových webů a ty zase bojovali o přední příčky googlu, aby návštěvník klikl na reklamu právě u nich. Takže platí, že čím více můžeš získat za jeden proklik, tím těžší je získat návštěvníka, který ti ten proklik udělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Jasně ale taky když si třeba dvakrát prohlížíš nějaké boty tak se ti najednou začnou zobrazovat v reklamě ať už se jedná o stránky zive.cz nebo něco o sportu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Ovšem to nijak neřeší tvůj dotaz. Záleží na kvalitě tvého webu a poptávce inzerentů v konkrétním oboru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.122

Nelze říct. Na webu o finančních službách mužeš mít z relevantní reklamy klidně ty 2 dolary (i víc i míň), na webu o webovejch hrách to může být 0,01.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Google AdSense, Mile, AdSense