Adsense zobrazí reklamu tematicky podobnou tomu o čem tvůj web je. To zjistí indexací obsahu a výběrem nějakých klíčových slov. Na jaká klíčová slova se bude zobrazovat reklama určují sami inzerenti přes Google AdWords. Těch ale může být spousta a web nemůže zobrazit všechny najednou. Proto "vyhrává" ten, kdo je ochoten zaplatit za takovou reklamu víc. Takže v oborech, na kterých inzerenti mohou vydělat a zároveň v nich je silná konkurence, jsou taky ochotní zaplatit více peněz za reklamu. Proto minimálně dřív třeba platilo, že bylo lukrativní mít třeba web o půjčkách, protože různí lichváři byli ochotní zaplatit hodně za reklamu, aby k sobě dostali budoucího dlužníka. To ale taky znamenalo, že byla spousta půjčkových webů a ty zase bojovali o přední příčky googlu, aby návštěvník klikl na reklamu právě u nich. Takže platí, že čím více můžeš získat za jeden proklik, tím těžší je získat návštěvníka, který ti ten proklik udělá.
Dostáváte pokutu jeden kredit za porušení morálního slovního statutu.