Čtu tuto diskuzi a protože vlastním rovněž WD My Book Essential (ale jen 1,5 TB), tak jsem si našel přiložené "Informace o záruce", kde se uvádí - částečně cituji "Společnost WD nenese odpovědnost za za vrácený produkt v případě , že byl ... nebo že hlášená vada ... c) je důsledkem ... nehody." Je to velmi ořezaný výňatek, ale myslím, že přestává být relevantní úvaha, že otevřením přijdete o záruku, neboť o tuto záruku jste již přišel díky pádu a následnému poškození disku, na což by jistě každý servis přišel. Měl jsem podobný problém s externím diskem 0,5 TB od Verbatimu, který mi po pádu z cca 40 cm rovněž přestal fungovat, tak jsem ho otevřel, vyňal jsem samotný disk a ejhle v PC se rozběhl a tak ho používám dodnes. Tudíž bych se nebál, disk otevřel a zkusil použít, stejně by reklamace nejspíš nebyla uznána.