image/svg+xml

» Poradna » Hardware

Porucha hard disku - má prodejce povinnost opravit disk?

 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Dobrý den,chtěl bych se zeptat - nemá někdo praktickou zkušenost se soudním sporem s prodejcem hardware, který odmítá zakoupené zboží opravit?Jde mi o to, že jsem koupil externí disk na který jsem ukládal svá data. Disk jsem pečlivě opatroval v trezoru, ale přesto jednoho dne přestal z ničeho nic fungovat. Naštěstí byl v záruce, tak jsem jej zaslal prodejci s prosbou o opravu/záchranu dat. Prodejce však bez milosti nechal disk zlikvidovat s tím, že nic opravovat nebude a neprovedl ani žádnou diagnostiku. Nepřijde mi takovéto počínání v pořádku - žádal jsem výslovně o vrácení disku - pokud jej prodejce nebude schopen opravit, tak bych si toto zajistil jinde - specializované firmy uvádějí úspěšnost záchrany dat okolo 99%.Nemá někdo obdobnou zkušenost, případně odkaz na judikát v podobné věci?Děkuji Martin

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 8.1 IE 11.0

A nepletes si prodejce se servisem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Já předpokládám, že každý prodejce má nasmlouvané servisy na opravu zboží, které prodává a u kterého je ze zákona povinnen držet záruku. To mi je vcelku fuk, kdo by ten disk opravil - já mám smluvní vztah s prodejcem, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

Ano, ale zrovna disky se neopravují. A navíc je na rozhodnutí prodejce, jestli se vůbec pokusí věc opravit nebo rovnou vymění za novou. Může si sám zvolit podle toho, co je pro něj výhodnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Prodejce neni vyrobce, takze asi tezko bude neco opravovat. Data si mas zalohovat. Maximalne ti vymeni kus za kus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Proč by měl "maximálně vyměňovat kus za kus"?Zákon to říká jasně, ne?:§ 2172Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v potvrzení podle § 2166 uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci.Kupující uplatní PRÁVO NA OPRAVU, osoba určená k opravě PROVEDE OPRAVU. Já tam nečtu nic o tom, že by si můj disk mohli nechat a místo opravy jej zlikvidovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Tak jinak - jak by ses tvaril, kdyby ti jej opravil a data bys mel stejne v cudu..?Ja bych dal tedy prednost novemu vyrobku.Ostatne dle mne - oprava nerovna se zachrana dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Není to vytržené z kontextu? Není tam ještě nějaký jiný paragraf? Oprava disku ne prakticky nemožná, nerentabilní, nesmyslná, a o data se prodejce ani výrobce nestará, ty jsiu věcí majitele, myslím že každý normálně myslící člověk to pochopí. Mně aby ani nenapadlo jít za prodejcem s tím co ty, je to kravina. Že jsi přišel o data je tvoje vina, měl jsi je mít zálohované.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.124

příště lépe čti... v příbalém letáku ke každému HDD se výslovně uvádí, že při případné reklamaci výrobce v žádném případě neručí za data...takže pokud jsi tam měl nějaká citlivá, měl jsi je mít zazálohovaná, případně využít služeb oněch specializovaných záchranářů předtím, než dáš disk reklamovat... upřímně řečeno: co bys na dnešní pidititěrné elektronice chtěl opravovat??? Časy, kdy Lojza od vedle vzal cín a pájku a šel ti přiletovat elektronku do televize, jsou nenávratně pryč. V tom množství, v jakém se dnes pc komponenty vyrábějí, je jakákoliv oprava naprosto nerentabilní. Každej výrobce to vezme a vyhodí a tobě dají nový kus.Naděje na vyhrání případného soudního sporu se dle mého skromného názoru limitně blíží nule.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Proboha - pokud se firmy zabývající záchranou dat chlubí téměř 100%ní úspěšností, tak zřejmě je co opravovat. Jednalo se o externí disk u kterého podle všeho odešla jen elektronika, takže oprava by byla poměrně nenáročná (šoupnout uvnitř uložený disk do nového rámečku).Žádná informace ohledně omezení záruky jak ji popisujete nebyla součástí kupní smlouvy, ani uvedena na stránkách u produktu či v obchodních podmínkách prodejce. O nějakém letáku, který by to popisoval mi také upřímně není nic známo. Navíc silně pochybuji, že by se prodejce takhle jednoduše mohl zprostit své povinnosti zboží opravit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Tak jednak záchrana dat nemusí být téměř 100%, ale budiž, chlubit se tím mohou. Ale to NENÍ OPRAVA DISKU, to ti jen vytáhnou data a disk jde do koše. A TO NENÍ VĚCÍ PRODEJCE ANI VÝROBCE, ale věcí tvou. Disk patří mezi zařízení, která se "opravují" výměnou...se*reš s*ance jen abys vytřískal co nejvíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

No ty musíš být tedy expert. Právník, ale těžko. Viz: http://bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/reklamace/1...

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

Kristova noho, ty jsi tak zabedněný... Bohužel ti nedochází jedna zásadní věc, že výměna zboží je jeden z možných způsobů opravy zboží, nikde není stanoveno, že prodejce je povinen se v jakémkoliv výrobku vrtat a opravovat ho nebo to svěřovat smluvnímu servisu. Může, ale nemusí a záleží čistě na něm. A zrovna u HDD je volba jasná, na něm se nedá nic opravovat, takže se standardně vždycky mění kus za kus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 39.0.2171.2

Když jsi neměl ta data pod zálohou (duplicitně na dalším disku) tak asi šlo jen o něco z netu ne, tak si to stáhni znova. A pokud byla příště se ti to nestane. Prodejce předá disk servisu, ten ti vymění tvůj za "nový" repas tečka. S daty nemáš nárok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Požaduješ nemožné, prodejce opravdu nemůže ručit za data, máš si je zálohovat, jak bylo řečené. Prodejce ti může v rámci reklamace dát nový disk, nic víc. A oprava je opravdu nerentabilní, spočívala by prakticky v celém novém disku, protože co se může pokazit - elektronika, to je na výměnu celé desky, čili "polovina" disku. Mechanika, to je na výměnu celého šasi, čili druhá "polovina" disku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Proč požaduji nemožné? Platí pro disky nějaká zvláštní úprava v zákoně, podle které si prodejce může sám rozhodnout, zda disk opraví či ne? Jestli je oprava nerentabilní mi je opravdu ukradené - předpokládám, že pro takové případy musí mít prodejce/výrobce zakalkulovanou přiměřenou přirážku.Pokud píšete, že chci něco nemožného, tak mi, prosím, napište odkaz na nějaký předpis, který to upravuje. Podle citace zákona má kupující na opravu nárok. Tečka.Navíc i podle právníků je prodejce za případné škody odpovědný: http://bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/reklamace/1... Zajímám se tedy, jestli někdo takový spor realizoval, ne o vaše rady "Měl sis data zálohovat ještě jinam". Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Boha jeho ty jsi VŮL a korunovaný...NIKDO NORMÁLNÍ BY TAKOVÝ DE*ILNÍ SPOR NEREALIZOVAL..DATA JSOU JEN TVÁ, TVÁ A ZASE TVÁ VĚC! ZÁCHRANA DAT NENÍ OPRAVA DISKU! VÝMĚNA VADNÉHO DISKU ZA JINÝ KUS DOSTANE ZÁKONU!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Děkuji moc za užitečné rady. Na tomto fóru se opravdu konstruktivní diskuse vést nedá. Data si mohu těžko nechat někde opravit, když mi prodejce odmítl disk vrátit s tím že jej svévolně zlikvidoval. Podle mého tím způsobil škodu a to co tu neustále píšete nemá nikde v zákonu oporu. A nezmění na tom nic, pokud to doprovodíte vulgarismy a napíšete VELKÝM PÍSMENEM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Ale dá se vést konstruktivní diskuze, ale s normálními lidmi. K velkým písmenům jsi mě vyprovokoval svou...píííp. Že prodejce disk zničil? NO A CO?! Dá ti nový a zákonu dostojí. Ten právník na té poradně je podlě mně vůl, ale pokud máš prachy na excelentního právníka, tak hurá do toho, alou k soudu, třeba vašťárá a správně u soudu přednedě ty správné zákony a třeba dokonce i vyhraješ Ale pak chudák prodejce, který je v tom naprosto nevinně. Že bys ten soud vyhrál by ještě neznamenalo že je to logicky, prakticky a lidsky správně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 39.0.2171.2

Kdepak Martine ty jsi reklamoval HW a tato reklamace ti byla uznána. Tvůj disk skončil v popeláku (resp. bude využit na další repasy) a nelze ti ho vrátit. Pokud jsi na něm měl DATA ty nejsou součástí tvé reklamace na to jsi měl myslet dřív, nevysoudíš ani korunu. Na celém světě není takový spor, podmínky nákupu disků jsou globální!

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Na celém světě.Tak pravil Dolf Lawyer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows XP Firefox 3.0.19

dá sa, ale Ty chceš počuť, čo sa Tebe hodí. To akoby som ja mal auto, dal do neho drahú vec, nabúral by som ho a chcel po predajcovi, aby mi opravil aj vec, čo bola v ňom. Ale takto to nejde. Dáta v HDD sú Tvoje. On vie max opraviť elektroniku, ale to predajca nerobí, keďže normálnemu človeku stačí vymeniť kus za kus a zákon toto umožňuje, aby sa predajca rozhodol, že kus je neopraviteľný a dá Ti nový. Čo z tohto nechápeš? Predajca nie je vlastníkom dát na HDD, preto nemá povinnosť ich z HDD vytiahnúť. A ak by došlo k poškodeniu platní, ako si predstavuješ opravu? Prečítanie možno aj 8 bilionov núl a jednotiek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 8 Firefox 35.0

Ano, proto se rika dva pravnici, tri pravni nazory.. Tomu pravnikovi z poradny bych neveril ani za mak. Ale tak hura k soudu. IMHO to prohrajes a zaplatis i soudni vylohy protistrany..

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

Výměna je jeden ze způsobů opravy a prodejce je oprávněn tento způsob opravy při reklamaci využít i bez tvého souhlasu. Ono to totiž většině lidí docela vyhovuje, ty jsi asi první, kdo se rozčiluje, že mu místo opravy starého krámu vyměnili výrobek za nový S takovým problémem zákon nepočítá a prodejci nenařizuje za každou cenu starou věc opravit. Pokud je to pro něj jednodušší, tak věc může rovnou vyměnit a není na to potřeba žádná výjimka v zákoně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Ano - pokud by se jednalo o rychlovarnou konvici tak mi je výměna opravdu putna. Kde je proboha napsáno, že "výměna je jeden ze způsobů opravy"? Kde je uvedeno, že při reklamaci si prodejce může moji věc nechat? Ano - jako kupující mám PRÁVO odstoupit od kupní smlouvy, pokud není reklamace v termínu vyřízena. Nikde jsem nenašel nic o tom, že by prodejce mohl sám rozhodnout že si věc ponechá a nějakou opravou se nebude zatěžovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.124

Jak dopadla původní reklamace? Dostal jsi výměnou jiný disk nebo ti byly vráceny peníze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Byla mi zaslána složenka s vrácením peněz, kterou jsem zaslal zpátky prodejci s tím, že jsem od kupní smlouvy neodstoupil a žádám zpátky ten původní disk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 39.0.2171.2

Ano ale nic takového tvá kupní smlouva se kterou si souhlasil při nákupu neumožňuje. Musíš se držet platných obchodních podmínek, reklamováním disku (využitím záruky) jsi na něj ztratil nárok. Protože jsi uplatnil HW záruku jinou jsi neměl. Je mi líto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

To máš ale smůlu. Od smlouvy může odstoupit i prodejce a vrátit ti peníze, pokud není schopen výrobek opravit. Tys ho dal na reklamaci a on ji vyřešil jedním z možných způsobů. Žádnou škodu ti nezpůsobil, celou hodnotu výrobku ti vrátil. A data opravdu nikoho nezajímají, to je tvůj problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.124

Prodejce poslal disk do servisu. Jestliže mu ze servisu sdělili, že na disku je neopravitelná závada, má prodejce pouze dvě možnosti. Buď nabídnout stejný výrobek na výměnu, nebo vrátit celou kupní cenu (v případě, že se výrobek již nevyrábí). To se stalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.124

Tak prodejce má doloženo, že ti složenku poslal a je čistý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

Zkus použít mozek, možná ti pak dojde, že to tam vůbec nemusí být přímo napsáno. Stačí, že tam je napsáno, že prodejce je povinen zboží opravit. Ale nikde v zákoně není stanoveno, jakým způsobem má oprava probíhat, tím pádem je čistě věcí prodejce, jak to provede. Není stanoveno, do jakých detailů má oprava probíhat. Oprava může být na úrovni výměny nejmenší součástky nebo na úrovni výměny jednoho modulu a klidně taky na úrovni výměny celku. Pořád je to přitom z pohledu zákona oprava, kterou prodejce splnil svoji povinnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 8 Firefox 35.0

Stejne jako ostatni, ac nejsem pravnik, tvoje "sance" je imho nulova. Prodejce ti prodal HW - disk. Ten se pokazil a ten v ramci reklamace, v zakonem staovene dobe vymenil za jiny funkcni. Tedy po pravu splnil bezezbytku svou povinnost vuci tobe jako zakaznikovi. Ze jsi tam mel nezazalohovana data, je pesek. (tvuj). Neni zadny duvod, proc by vyrobce/prodejce mel takove zbozi opravovat, je to jak uz nekdo predemnou rekl naprosto nerentabilni. Ostatne, proc myslis, ze "zachrana" dat je tak levna... disk za 1.500 a zachrana dat z nej budes rad, ze se vlezes do 20.000,-

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Proboha, tady je to samej expert. Proč si myslím, že by měl disk opravit? Protože mu to ukládá zákon a to jsem sem snad jasně napsal. Říká snad zákon něco o tom, že prodejce opraví zboží pouze tehdy, když se mu chce? Neříká...A pokud by oprava znamenala ztrátu dat, tak se samozřejmě můžeme bavit o náhradě škody. Odkaz jsem sem už posílal, tak si to, prosím, přečtěte místo dalších rad typu "měl si mít další zálohu".

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 8 Firefox 35.0

hele, co tu resis, odpoved ktera se ti libi (v te podadne na kterou odkazujes) jsi nasel, tak nas neposlouchej bez k soudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Pokud si přečtěte můj původní dotaz, tak hledám někoho, kdo podobný spor ve skutečnosti řešil, nebo má odkaz na judikát. Nepsal jsem sem o radu, jak si mám pro příště řešit zálohování. Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 39.0.2171.2

Martínku tady tě jistě mají všichni rádi, ale musíš pochopit, že "tvá" záruka se vztahuje pouze na "HW" bohužel DATA nejsou "HW" svůj spor projedeš, ale vypadá to, že nemáš věk aby jsi ho vůbec mohl začít čili nemám strach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

A já ti znova opakuju, že nikdo normální by do takového sporu nešel, protože je to celé totální nesmysl, což ty nejsi schopný pochopit. V tom je ten problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

Zkus hádat, proč žádný takový judikát neexistuje, můžeš jednou Ano, správně. Tvůj požadavek je nesmysl a nemá sebemenší oporu v zákoně, proto takový judikát nemůže existovat a nikdo tedy podobný spor nikdy neřešil a pokud řešil, tak nemohl vyhrát, protože nemá na základě čeho. Prodejce totiž beze zbytku splnil svoji zákonnou povinnost a provedl opravu výměnou za nový kus. Měls nefunkční harddisk a teď máš funkční. Cos na něm měl uloženo, to absolutně nikoho nezajímá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Ne - prodejce si můj disk nechal a neposlal nic. Resp. chce vrátit peníze, já chci zpátky svůj disk - ať tedy data zachrání jinde a pak to můžeme řešit. Pokud to není schopen/ochoten opravit, tak na sebe nemůže svévolně převést vlastnické právo. Judikáty nejsou obvykle veřejné, takže je možné, že klidně existují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 39.0.2171.2

Bohužel, tím že jsi ho předal už na něj nemáš nárok jen na nový nebo vrácení peněz. Smiř se s tím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

A to - prosím pěkně - vyplývá z jakého ustanovení zákon? Zaplacením kupní ceny a převzetím zboží jsem se stal jeho vlastníkem. To, že zašlu disk k reklamaci (opravě) není přeci žádný souhlas s převodem vlastnického práva zpátky na prodejce. Ano mám PRÁVO odstoupit od kupní smlouvy a požádat vrácení peněz, ale tohoto PRÁVA jsem nevyužil. Prodejce není oprávněn si můj disk ponechat či jej přímo nechat někde zlikvidovat. Howg.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

On si ho jakože neoprávněně ponechal, ale současně ti rovnou celou jeho hodnotu zaplatil. Tedy žádná škoda ti nevznikla, přesněji vznikla, ale rovnou byla zaplacena. howg Data nikoho nezajímají, neměls je prodejci dávat. Ostatně netuším, co bys vlastně i v případě úspěchu chtěl vysoudit. Data? Dokaž, že tam nějaká použitelná byla

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

Promiň, ale mluvíš jako školák. O všechny tyhle možnosti, ponechat si zboží apod. jsi se připravil v momentu HW reklamace. Pokud to nechápeš pak kontaktuj svého právního zástupce on ti vysvětlí proč nelze vést tento spor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.124

Pro prodejce není ekonomicky výhodné posílat výrobek sem a tam. Prostě vrátí peníze, aby mu z marže alespoň něco zůstalo (pokud vůbec).

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 39.0.2171.2

Martínku tady tě jistě mají všichni rádi, ale musíš pochopit, že "tvá" záruka se vztahuje pouze na "HW" bohužel DATA nejsou "HW" svůj spor projedeš, ale vypadá to, že nemáš věk aby jsi ho vůbec mohl začít čili nemám strach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.124

... a navíc bych chtěl vidět, jak bude okazovat, že na tom disku vůbec nějaká data byla. Celé je to nesmysl

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 39.0.2171.2

Je to celé podobné jednomu filmu "Nudící se školák".

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

No kdybys tam napsal ještě "ze zvláštní školy",tak tě fakt poznávám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Tomu právníkovi bych taky nevěřil ani za mák. A navíc jak se dá asi chápat:a/ došlo k porušení právního předpisu (tzn. bylo Vám prodáno vadné zboží),b/ došlo ke škodě (nemožnost získání uložených dat),c/ mezi a/ a b/ je příčinná souvislost ad/ je dáno zavinění na straně prodejcePodle mně je to podmíněné "(tzn. bylo Vám prodáno vadné zboží)", což nebylo, došlo k poruše zboží. A navíc kdo ví jestli ne tvou vinou, i když jsi ho měl v trezoru... Myslím že by opravdu nikoho normálního nenapadlo vyrukovat na prodejce se záruční záchranou dat...MĚL JSI MÍT ZÁLOHU a basta

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

Bohužel čteš zákon naprosto blbě nebo spíš neúplně. Zákon sice ukládá prodejci povinnost v rámci záruky zboží opravit, ovšem pokud ho fyzicky opravit neumí (což je u disku běžné, výrobci nedodávají náhradní díly), tak může použít opravu výměnou za nový kus, což je zcela regulérní a zákonný způsob opravy. Takže ano, on ti podle zákona disk opravil a jako náhradní díl použil celý nový disk. Neexistuje žádný zákon, který by stanovoval, do jak velké hloubky se mají výrobky opravovat a kdy už se mění jako celek. To je čistě věcí prodejce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows XP Firefox 3.0.19

druhý Michal Ko-lesa?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

Nemáš nejmenší šanci. Prodejce je povinen uvést věc do použitelného stavu. A pokud není schopen ji opravit, tak je zcela oprávněn vyměnit ji na nový kus. Ta výměna za nový kus je jedním z možných způsobů opravy. Prodejce není povinen nic fyzicky opravovat (nemusí k tomu mít žádné vybavení) a pokud je to pro něj výhodnější vzhledem k povaze zboží, tak se vůbec opravami nezabývá, přesto neporušuje zákon. A už vůbec není prodejce povinen zálohovat tvoje data, což je čistě tvoje starost. Měls disk dát prvně té záchranné firmě. Disky obecně se neopravují, prodejce / servis jen posoudí, jestli tam závada skutečně je a jestli ji nezpůsobil zákazník a pak se mění kus za kus. Opravuje to případě až výrobce, ale ten disk už se samozřejmě nedostane zpět k původnímu zákazníkovi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Co kdyz prodejce rekne, ze se o zachranu snazil, ale nevyslo to. Tu mas novy disk. Co pak..?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 39.0.2171.2

To nemohl protože to neplyne z jeho povinnosti a také o to nebyl žádán, zbytečně by se zaplétal do sporu a stejně by nakonec uspěl podmínky při nákupu se tím nemění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Nesnažil - disk odeslal rovnou k likvidaci. V reklamačním protokolu není vůbec diagnostika závady či jakékoliv odborné vyjádření. Navíc mi disk nevrátil, přestože jsem hned na počátku písemně požádal, aby mi byl disk (pokud se jim oprava nezdaří) navrácen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

Tys u prodejce koupil disk, ne data. Prodejce tedy muze opravit/vymenit disk. Ne data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Macintosh OS X Firefox 33.0

Pravidlo 3-2-1.Kazde dato minimalne trikrat. Minimalne dve technologie. Minimalne jedna kopie offsite.Pravo je prima vec, ale radeji mit vec poresenou technikou nez pravnikem. Je to levnejsi a spolehlivejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

Tak to zkusím vysvětlit polopaticky. Ty sis koupil externí disk (hardware) na který jako fyzická osoba máš ze zákona minimálně dvouletou záruku, která se vztahuje POUZE na funkčnost disku jako takového. V případě, že dojde k poruše, můžeš disk reklamovat u prodejce, případně u výrobce a je jen na jejich zvážení, jak s tvojí reklamací naloží. Tedy jestli ti vrátí peníze, jestli ti disk opraví, nebo vymění za jiné zboží stejného, nebo lepšího charakteru. Záruka se v žádném případě nevztahuje na data, která si uživatel na disk uložil a veškerá záloha či další ochrana dat je v plné odpovědnosti uživatele.Pokud se podíváte na reklamační podmínky některých výrobců, tak tam je dokonce uvedeno, dovolte citovat:"Western Digital nenese žádnou zodpovědnost za (a) ztrátu dat bez ohledu na příčinu, (b) služby na obnovu dat nebo (c) za data, která byla uložena na produktu, který byl poslán společnosti Western Digital. Western Digital není zodpovědný a nemá povinnost platit za náklady spojené s obnovou dat."celé reklamační podmínky si můžeš přečíst zde: http://support.wdc.com/warranty/rmapacking.aspTudíž z toho plyne, že nemáš nárok na bezplatnou záchranu dat z poškozeného disku. Výrobce disku při reklamaci data vůbec nezajímají, automaticky zařízení mění za jiné. Máš možnost si nechat u specializovaného servisu provést záchranu dat, ale v tomto případě přijdeš o záruku na disk a cena záchrany se cení na několik tisíc.Výsledek: je to tvoje blbost, že sis kritická data nezálohoval minimálně na dva fyzické nosiče. Jeden externí disk není záloha. Ani RAIDové pole (mirroring) nelze považovat za zálohu. Možná se budeš odvolávat na to, že jsi prodejce žádal o opravu a zálohu dat, ale zapomněl jsi na jednu věc. Prodejce není výrobce a neudělá nic jinýho, než disk pošle výrobci k vyreklamování. Na případné opravy má nástroje jen výrobce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Upřímně mne nějaké vyhlášení prodejce na stránkách WD nebo Seagate nezajímá. Já mám smluvní vztah s prodejcem a ten se řídí našim smluvním ujednáním a zákonem. Pokud prodejce není schopen vyjednat s výrobcem takové záruky, které vyžaduje náš právní řád, tak je na jeho "triko" zda tu jeho výrobky bude prodávat a jak pak splní povinnosti plynoucí z reklamačního řízení. Analogicky - pokud zahraniční výrobce poskytuje kratší záruční lhůtu než jsou u nás dva roky, tak se stejně tak nemůže prodejce vymluvit na jakési stránky a podmnky výrobce.Podle našeho zákona je prodejce je povinnen zboží opravit - tj. v případě disku data zpřístupnit. To je citace ze zákona, kterou jsem se poslal. Teorie jako že prodejce může disk vyměnit za nový, ponechat si můj starý bez mého souhlasu atd. jsou sice hezké, ale v jakém ustanovení zákona mají oporu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

Vše ale je v souladu se zákonem. Výrobce má za povinnost závadu v případě oprávněné reklamace odstranit, ať už výměnou, nebo opravou. V případě poškození způsobeného zákazníkem má nárok taktéž reklamaci zamítnout. Nikde ale není uvedeno, že by ti měl platit nějaké nesmyslné částky za to že ti způsobil škodu. Stále odmítáš uznat, že si za to, že nemáš zálohu můžeš sám. Je jasně uvedeno v reklamačních podmínkách že ti za data NIKDO neručí a záloha je dat je v tvé plné odpovědnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Di už s tím zákonem, který jsi sem poslal do prd..., jak máme vědět, že to není vytržené z kontextu a že nejsou i jiné paragrafy? Logicky a prakticky je to hovadina, jak ti tady jako do dubu bylo řečené, záruka se vztahuje na HW, ne na SW, což jsou ty data. Nikoho normálního by taková kravina nenapadla a doufám že ani takový precedens nevznikne. To může fakt napadnout jen nějakého vyscánka, který za každou cenu svou chybu (zde nezálohování) chce hodit na jiné a vytřískat ze všeho a ze všech co nejvíc, ve všem najít kličky jen ve svůj prospěch bez ohledu na okolí. Kéž by se ti to stalo měsíc po uplynutí zálohy, to bylo SUPER! Měl jsi zálohovat A BASTA!

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

oprava...měsíc po uplynutí záruky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Tak já tady uvedl ustanovení, podle kterého by prodejce měl jednat. Vy tady tvrdíte něco jiného jako - disky se zásadně neopravují, prodejce si může tvůj disk nechat apod. Pokud tedy tvrdíte že to tak je, tak se ptám podle čeho tak soudíte, když zákon říká něco jiného. Záruka se vztahuje na zboží - zboří je externí disk a jeho funkce je ukládat data, která jsou uživateli přístupná. Pokud se vyskytne vada - a to může být třeba jen vadný konektor, nebo elektronika v "boxu", tak logicky oprava zařéízení = odstranění poruchy, díky které jsou data nepřístupná.Děkuji vám za názory - dám vědet jak spor dopadnul. Ono to bude možná trochu složitější, že firma má sídlo na Slovensku, ale tam je zákon ještě více na straně spotřebitele. Navíc k způsobu vyřízení reklamace (o kerém tady pořád diskutujeme) se váže bod 8.15 obchodních podmínek prodejce, kdy je to kupující kdo rozhoduje o tom, jakým způsobem si přeje reklamaci vyřídit a prodejce je pak vázán tímto rozhodnutím. "Kupující je oprávněn rozhodnout se, které ze svých práv ve smyslu ust. § 622 a ust. § 623 občanského zákoníku uplatňuje a zároveň je povinen neprodleně informaci o svém rozhodnutí doručit prodávajícímu." Podle všeho se prodejce či servis ani o žádnou opravu ve smyslu §622 odst. (1) obč. z. ani nepokusili. To však odporuje ustanovení zákona, podle kterého je prodejce povinnen odstranitelné závady opravit na svoje náklady, zejména pokud by kupujícímu způsobil závažné těžkosti (§ 622 odst. 3. Občianského zákonníku)Bye

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

A ještě něco, vyteče ti propiska, tak budeš po prodejsi propisky požadovat obnovu již napsaného zakaňkaného textu? Ty náhrady škod mají smysl v podstatně odlišných případech, třeba ti vyhoří byt kvůli vadnému elektrickému výrobku, nebo dojde k poškozením zdraví či dokonce úmrtím lidí kvůli nějaké špatné potravině, špatnému pití, špatným lékům..., atd., ty mi připadáš jako někteří pitomí amíci, jako ten slavný případ, kdy nějaká kra*ka vysoudila na výrobci mikrovlnky náhradu, protože chudák výrobce neuvedl v návodu, že mikrovlnka neslouží k sušení vykoupaných koček...normální by bylo tu ženskou zavřít za týrání zvířat a za naprostou de*ilitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Jak se zde psalo, vyrobce ruci za HW ten jste si taky koupil a ten bude vyrobce v ramci zaruky opravovat nebo menit. Vy muzete sice pri reklamaci zadat opravu (dat se to netyka koupil jste si HW), ale pokud je oprava nemozna (nerentabilní) dostanete nový kus. Pokud jste nezalohoval a mel jste tam dulezita data nemel jste dat disk reklamovat, ale kontaktovat technickou podporu vyrobce (na obalu je o tom urcite nejaka informace). Nedavno jsem podobnou vec resil pro jednoho zakaznika. Specializovana firma data nastesti vytahla a v ramci spoluprace s vyrobcem poslali i novy disk. Samozdrejme zakaznik zaplatil za zachranu dat. Nebylo to zrovna malo 23000...Data si mate zalohovat za ty vyrobce neruci.... tecka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

A proč by ti měl opravovat disk?Je na tobě, aby jsi si důležitá data zálohoval.A neznám nikoho, kdo by dobrovolně vynaložil několik tisíc (nebo dokonce desítek tisíc) na to, aby ti zajistil něco, co není jeho problém.Pokud je vadný disk, pak ti jej v záruce vymění, ale to je maximum, co mu zákon ukládá.Navíc, i kdyby se rozhodl ti jej opravit, pak by jsi o data pravděpodobně přišel.Záruka se na uložená data prostě nevztahuje, pokud to není výslovně uvedeno ve smlouvě.Na obnovu, či získání dat z nefunkčních paměťových médií tu jsou specializované firmy a ne prodejce HW.Takže, pokud byly data na disku cenější než disk, pak jsi ho měl rovnou poslat na záchranu dat a teprve potom reklamovat.Teď už těžko něco uděláš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Vas nazor bohuzel neni spravny, na opravu disku nemate narok. A uz vubec ne na zachranu dat.A berte zdejsi rady vazne, jinak muzete prijit o docela dost penez. (Pripominate mi jednoho vzdaleneho pribuzneho, ktereho bylo lze charakterizovat hezkym ceskym slovem "sudic".)

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Prodejce nemá povinnost opravit závadné zboží, je povinen zahájit Reklamační řízení; do Protokolu můžeš uvést své "prosbičky" s tím, že jsi ochoten nést fin. náklady. Pokud je Reklamace uznána a výrobek je opravitelný (není-li cena vyšší nežli výrobek sám), obdržíš opravený výrobek. V opačném případě obdržíš nový kus anebo srovnatelný výrobek s možnou fin. kompenzací; podobně jsem to měl Flash disku, ovšem data byla definitivně "fuč".

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Linux Opera 9.62

Podle intelektuální "nesmělosti" odhaduji OA, nebo ekonomku, nebo filosofickou žvanírnu apod. "softskillové" odpady, případně možná už managůrek, tj. neužitečná až škodlivá podivná skupinka zaměstnanců...Doporučuji zahájit spor s prodejcem a v angažmá nějakého právníka z nechvalně proslulé a bohužel nezrušené plzeňské fakultě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím

Související témata: Povinnost, Prodejce, Porucha, Počínání, Úspěšnost