Dovol abych reagoval na tvoje vlákno. Nevím, jestli už to někde nezaznělo ale za sebe ti řeknu jednu věc. Harddisk a další elektronika už je v dnešní době spotřební zboží, které se v případě poruchy řeší výměnou za jiný (nový/použitý) kus o stejných nebo lepších parametrech. To že si koupíš nové zboží neznamená, že ti během dvou let (které pokrývají záruku) nemůže daný produkt selhat. Setkal jsem se s tím, že mi třeba zdroj shořel 3 týdny od koupi, a to nebyl žádný šmejd. V případě HDD se záruka vztahuje na samotný disk, nikoliv na data uložená v něm. Jestli chceš na disk ukládat nějaká důležitá a citlivá data, tak vždy ukládat redundantně - na více zařízení, což jsou minimálně dva externí disky, které mají identický obsah. Ještě lepší řešení je diskové pole RAID s odolností vůči ztrátě dat. U všech disků, co jsem reklamoval, mi servis vrátil buď nový disk (většinou novější model), nebo recertifikovanou verzi (repasovaná verze seskládaná z funkčních dílů)Jednoduše řečeno, prodejce ti prodal prázdný pevný disk, u kterého je vázaný záručním plněním po dobu sjednanou na faktuře (tedy 2 roky). Samozřejmě pevný disk NEOPRAVUJE, ale povětšinou posílá zpět výrobci, který zašle jako protikus disk nový, přičemž původní disk zlikviduje (recykluje funkční díly). Problém je v tom, že na disku ani není co opravovat - Vadné plotny = ztráta dat, vadné hlavičky = neopravitelné. Možná mě teď napadneš, že vyměnit hlavičky lze. Ano, lze je vyměnit, ale cena takovéto opravy značně převyšuje náklady na výrobu celého disku, proto výrobce neřeší a pošle disk nový. Výměna hlaviček se musí provádět v absolutně čistém a bezprašném prostředí a takováto manipulace v době sériové výroby zbytečně zvyšuje náklady. Data nikdo neřeší. V případě, že bys chtěl řešit data, jsi disk neměl vůbec dávat na reklamaci, ale specializované firmě, která se záchranou dat zaobírá. Zde ale musíš počítat s částkou ve výši několika tisíc korun. Když dáš na reklamaci PC/Notebook/Tablet/Mobil,… tak v servisních podmínkách téměř každé firmy máš napsáno, že ti za data ponechaná v přístroji neručí a zálohy dat jsou v plné odpovědnosti zákazníka.Abych to uzavřel. Zálohování je v tvé odpovědnosti. V případě že ti selhal disk a ty nemáš zálohu, tak je to tvoje vina. Jediný nárok na co máš tak je uplatnění reklamace, kde ti dle rozhodnutí výrobce nabídnou jiný disk stejných nebo lepších parametrů, nanejvýše ti vystaví dobropis (pokud není disk skladem, nebo nestinou-li 30 denní lhůtu na vyřízení reklamace uloženou zákonem). V případě, že ti šlo o data a ne o disk, jsi jej měl svěřit servisu, co se zabývá záchranou dat, zde ale přicházíš o záruku na disk... Ukázat celý příspěvek