» Poradna » Hardware

Porucha hard disku - má prodejce povinnost opravit disk? /3

 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 44.0.2403.155

Zdravím,před pár měsíci jsem tu pátral po judikátech ve věci reklamace pevného disku, který prodejce odmítl opravit a dokonce jej poslal svévolně k sešrotování. Jednalo se o již uzamčená vlákna:¨http://www.zive.cz/poradna/porucha-hard-disk... ahttp://www.zive.cz/poradna/porucha-hard-disk... Od místních dobrodinců se mi dostalo brilantních rad jako:"Zkus hádat, proč žádný takový judikát neexistuje, můžeš jednou Ano, správně. Tvůj požadavek je nesmysl a nemá sebemenší oporu v zákoně, proto takový judikát nemůže existovat a nikdo tedy podobný spor nikdy neřešil a pokud řešil, tak nemohl vyhrát, protože nemá na základě čeho."nebo:"daj ho na súd, priprav si nejaké tisíce pre prípad prehrania súdu a daj vedieť koľko Ťa to stálo"Takže přátelé - věc se má tak, že judikáty asi opravdu neexistují. A proč neexistují? neexistují proto, že když zákazník nevyměkne a investuje 1000,- Kč do soudního poplatku a soud začne konat (tj. vyzve obě strany k vyjádření a nařídí jednání), tak prodejce rychle přispěchá s návrhem mimousoudní dohody, kde rychle nabídne požadovanou částku uhradit (včetně refundace onoho poplatku). Podmínkou je, že takovou dohodu po podpisu nebude zákazník dál šířit či zveřejňovat. Proto tedy ty judikáty nejsou - firma po konzultaci s právníkem raději rychle nabídne mimosoudní vyrovnání v požadovaném rozsahu a soud se vlastně ani nekoná. Tak taková dohoda mi přistála do emailu, pokud to tedy někoho zajímá. Pokud jim takovou dohodu připravil právník, tak velmi dobře tuší, že by to u soudu projeli a ještě by z toho mohl být nebezpečný precedent...Tož asi asi, všem dalším, kteří budou obdobný Ukázat celý příspěvek

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 | Microsoft Windows XP IE 8.0

Takže pokud to správně chápu, i ty dohodu nezveřejníš, pro několik tisíc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 40.0

Aneb, jak vydělat na vlastní hlouposti.Milý příteli.Důvod, proč se s tebou vyrovnali mimosoudně je prostý.Je pro ně prostě výhodnější zaplatit pár stovek bez veřejné publicity (proto ta podmínka), než jít do soudu, který by sice vyhráli, ale mediální pozornost by jim uškodila více, než by získali tvojí potupou.Vsaď klidně svoje levé varl-e, že ve chvíli, kdy se tento způsob "řešení" reklamací přes soud rozšíří tak, že bude pro firmu už ekonomicky citelný, tak do toho soudu klidně její právníci půjdou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 44.0.2403.155

S tebou bych nechtěl být kamarád. Hlavně že odborně vypadajíc pojem "judikát" , tím vypadáš opravdborně.Věc se má tak. Oprava disku je vysoce nerentabilní, často až zcela nemožná a to z čistě technických důvodů, které obávám se, nepochopíš. A PRODEJCE už vůbec nemá žádnou, absolutně možnost jak HDD opravit. Po prodejci žádáš zcela nemožné. Jedině co (V ZÁRUČNÍ DOBĚ) může prodejce udělat je ti dát nový disk v rámci záruky.Taky funguje (alespoň u některých výrobců) jistá možnost výměny vadného disku za nový, ale opět, ani pro výrobce není vůbec rentabilní, až technicky zcela nemožné disk opravit. Opět z technických důvodů. Pokud ti jde o data, tak ty jsou jen a pouze tvou věcí, tvá hloupost je, že patřičně nezálohuješ. Tak to prostě s HDD je, tak to vždy bylo. Normální člověk (alespoň trochu technicky nadaný) to pochopí.Jestli jsi podal žalobu, jsi totální BLB, IDIOT, MAGOR, PITOMEC, DEBIL...A HLUPÁK. Omlouvám se za silná slova, ale ve tvém případě to jinak nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Mozilla 25.0

Na to nemá cenu reagovat. Dal jsem do trezoru? Fotr tě měl stříknout do toho trezoru a měli by klid všichni:--)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 44.0.2403.155

Jo a jestli se tato hovadina rozšíří, tak to bude něco jako když jeden stejný idiot sundával v Kauflandu z váhy ten plastový kryt. Samozřejmě že váha byla vynulovaná s tím plastem, ne Kaufnald, ale ON OKRÁDAL. Ale v tomto případě bohužel hloupost vyhrála, Kaufland ty plasty sundal, alespoň někde. A pitomci si teď mnou ruce jak nad ním vyhráli. Ne nevyhráli, neměli pravdu. Jen se s nimi Kaufland nechtěl otravovat, tak to raděj sundal. ALE U SOUDU BY KAUFAND VYHRÁL NA CELÉ ČÁŘE, tohle řešení je pro něj ale jednodušší.Ty jsi stejný případ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 44.0.2403.155

Ano, děkuji všem. Vskutku fundované a dobře míněné rady "fotr tě měl raději stříknout do trezoru". Nestačím se divit, co se to tady schází za lidi, bohužel k Internetu má přístup dnes už každý, tak se není co divit, že poradna tady není co před lety.Pro ty chytráky - nevím proč by firma nabízela mimosoudní dohodu, pokud by si byla tak jistá, že je zákazník blbec a hovado, které je chce jen odrbat a soud by jednoznačně projel. Co by jim jako mělo uškodit? Navíc by v případě soudního sporu hradil jejich právní zastoupení, takže jen další kšeft pro spřátelenou právní kancelář. Nebo to jako funguje, že si napíšete žalobu na libovolnou firmu kvůli libovolnému nesmyslu a oni vám hned začnou cpát peníze???Jak se mají řešit reklamace a za co ručí prodejce určuje zákon, ne parta chytráků na novinkách. Dtto jak se má reklamace řešit - reklamujete u prodejce, je na něm, kde opravu zajistí (servisní středisko, výrobce,...). Ostatně tak byl s prodejcem původně dohodnut i postup - disk bude poslán do servisního střediska. Místo toho jej poslali rovnou ke sešrotování, aniž by provedli byť i základní diagnostiku.A jestli je záchrana disku rentabilní? No jasně že pro prodejce/výrobce není!!! Řešit jakoukoliv reklamaci pro kohokoliv není přeci rentabilní - ono je nejlepší prohlásit, že za nic nikomu neručím a každému poradit, ať si data zálohuje nejlépe 2x... To pak jsou prodeje! Při poruchovosti okolo 1% a ceně záchrany, která představuje cca pětinásobek ceny disku je ta "rentabilnost" z globálního pohledu zákazníků ovšem poněkud jinde... Jo a taková "perlička" pro hloubavé čtenáře - opravovat disk, nebo alespoň v rámci reklamačního řízení zjistit co je vadné (elektronika u externího disku, konektor, samotný HDD) rentabilní není, ale zato pro výrobce je rentabilní disk odvézt lodí do Vietnamu, kde si ho šikulové rozeberou na součástky (tj. zjistí co je a co není funkční) a ty pak znovu použijí ve Ukázat celý příspěvek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 31.0.1650.16

Ne jen nerentabilní, ale téměř vždy TECHNICKY NEMOŽNÁ, znamenalo by to prakticky nový disk. Takže jaká oprava? Prostě ti v záriční době dá nový disk a je to. Případně jsou i později po záruce ty možnosti u některých výrobců jim vadný disk poslat a oni ti opět pošlou NOVÝ DISK, nikoli opravený, protože je to prakticky nemožné, přesněji rovnajicí se novému disku.A DATA JSOU JEN A POUZE TVOU VĚCÍ, tvá chyba že nezálohuješ. HOWGH, víc se asi fakt nemá cenu vyjadřovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 IE 11.0

Data nejsou věc! To jenom pro upřesnění, když se Bezplatná právní poradna, na kterou byl odkaz v předchozím vlákně, odvolává na zákon č. 59/1998 Sb., o odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobku, kde je v §1 uvedeno "Dojde-li v důsledku vady výrobku ke škodě na zdraví, k usmrcení nebo ke škodě na jiné věci, než je vadný výrobek, určené a užívané převážně k jiným než podnikatelským účelům, odpovídá výrobce poškozenému za vzniklou škodu, jestliže poškozený prokáže vadu výrobku, vzniklou škodu a příčinnou souvislost mezi vadou výrobku a škodou." (mimo jiné, tento zákon již od 1.1.2014 neplatí.) a odpovědnost nese výrobce, nikoli prodejce.Soud ohledně náhrady škody za ztrátu dat způsobenou vadou výrobku by jakýkoli uživatel projel na celé čáře. Špatný postup reklamace a to pokud mu disk nevrátili, to už je věc jiná.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 31.0.1650.16

"(elektronika u externího disku, konektor, samotný HDD)"...tady si zase pán plete externí box a HDD. Cena externích boxů je tak nízká, že je oprava nerentabilní, je to spotřebka. Opravit to mlžeš zkusit dát šikovnému elektronikovi. A opravad HDD je často rovnající se novému disku, nejčastěji odchází plotny. A pokud odejde elektronika, není jednoduché ji nahradit, musí být z naprosto stejného disku. Prostě v rámci záruky dostaneš nový, a co jako? Zákonu a zdravému rozumu učineno za dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 40.0

"musí být z naprosto stejného disku"Nejen stejného disku (modelové řady).Elektroniku je třeba nakalibrovat na každý konkrétní disk, to se provádí přímo v továrnách výrobce.Dnes je prakticky nemožné vyměnit vadnou elektroniku na disku, natož, aby to bylo rentabilní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 44.0.2403.130

Jo to je další věc. Prostě se to rovná novému disku. A znova pro tazatele raděj zopakuju. Prodejce, příp. výrobce mu dá nový disk, no problem. Pokud mu jde o ty data, tak jsou čistě jeho vě...problém Jeho chyba, že patřičně nezálohuje. To výrobce ani prodejce nemusí zajímat. Naštěstí na to už zákon asi pamatuje, jinak by to bylo postavené na hlavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows XP Firefox 38.0

Disky se v případě poruchy opravují, a vracejí do oběhu coby refurbished. Právě takový dostaneš, pokud bude řešena reklamace výměnou kus za kus. Nikdy se tyto díly nepoužívají pro výrobu nových disků, to je po právní stránce nepřípustné. Z technických důvodů nemůžeš ve lhůtě 30 dní dostat svůj vlastní disk, protože to prostě časově nejde. 2 měsíce cesta tam, 2 měsíce nazpět. I kdyby to poslali letecky, tak to nevyjde, protože disky se zhruba měsíc testují a nastavují při různých teplotách a v různých režimech. Pokud byly disky menších kapacit, tak to trvalo ještě příčetnou dobu, u stále se zvětšujících kapacit čas testování nabírá šílených hodnot. To je také důvodem vyšších cen u velkých kapacit - z hlediska výroby je lhostejné, zda má HDD kapacitu 2 GB či 3TB, počet dílu je zhruba stejný.Právnický problém je při obnovování dat a prokázání vlastnictví (viz ÚOOÚ), navíc jsou v každém státě jiné předpisy a ze předpokládat, že obnova bude dělat jinde, než byl HDD prodán. Při otevíráním bytu zámečníkem lze prokázat vlastnictví bytu nějakým dokladem, ale jak to udělat s daty?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Unknown Opera 9.80

Nikdo tě nepochválil, jak jsi jim to nandal, nikdo tě nepoplácal po ramenou, jaký jsi borec. Smůla, co...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 8 Opera 9.80

Nevim co hulis, ale asi bys to mel na chvili vysadit clovece, nedela ti to uplne dobre. Pri reklamaci je dulezitou casti posouzeni. Pokud servis shleda, ze vyrobek opravit nelze/neni to rentabilni, nemaji naprosto zadnou povinnost ho opravovat. Jedinou povinnosti retezce prodejce/vyyrobce/servis je, abys dostal adekvatni funkcni zbozi nebo nahradu jeho ceny. Nic vic, nic min. Institut zarucni doby a reklamace neni urceny k tomu, aby zakaznik buzeroval servisaky co muzou a co nemuzou, ale k tomu, abys mel garantovanou dobu, po kterou vyrobek bude funkcni - nebo abys neprisel o svoje penize v teto dobe. Jak uz tu zaznelo nekolikrat, prodejce NEMA SANCI provest diagnostiku jinak nez ze disk zapoji a zjisti jestli se toci nebo netoci. Na nic dalsiho nemaji ani vybaveni, ani lidi, ani know-how - protoze nejsou vyrobce. Ad svazeni k repasi - ano, vezou si to zpatky do fabriky. A vyplati se to: 1) nevezou jeden kus, vozi se to po celych kontejnerech.2) ziskavaji se tak presne statistiky chybovosti a poruchovisti jednotlivych casti, ktere jsou podstatne dulezitejsi nez subjektivni zvasty koncovych zakazniku nebo prodejcu 3) maji vzorky vadnych disku4) pokud je neco ok, proc by se to vyhazovalo. firma se na tom dvakrat neobohati, ma s tim jen naklady na transport, ktere jim nikdo nezaplati Pokud tohle nechapes, je to s tebou moc zle...Mimochodem, podle informaci z HGST jsou "factory refurbished" disky na koncove staci mnohem spolehivejsi, protoze jsou testovany o poznani vic. Kdo vi, treba na tom neco je...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 40.0

"Jak se mají řešit reklamace a za co ručí prodejce určuje zákon, ne parta chytráků na novinkách."Přesně tak a v zákoně není ani půl slova o tom, že by prodejce byl povinen starat se o tvá data. On je pouze povinen v rámci reklamace uvést výrobek opět do provozuschopného stavu a pokud toho není schopen, tak z pohledu zákona prodejce může vyřešit zcela oprávněně výměnou za nový kus a nebo vrácením zaplacené kupní ceny. Tím jeho povinnosti končí, tečka. Data jsou vždy věcí uživatele a prodejce k nim nemá naprosto žádné povinnosti. Ostatně je naprostý standard, že počítače i telefony se ze záručních oprav vrací v továrním nastavení, tedy bez uživatelských dat. Ve tvém konkrétním případě se prodejce ale přeci jen dopustil určité chyby, tedy že tě předem neupozornil, že budeš bez dat. Stačilo by, kdyby toto měl uvedeno v reklamačních podmínkách, což možná nemá, proto ta ochota k mimosoudní dohodě. I když je prakticky jisté, že i tak by prodejce soud vyhrál z jednoduchého důvodu, že ty bys nebyl schopen nijak dokázat, žes vůbec nějaká data na disku měl a tím pádem ani vyčíslit škodu, která ti jejich ztrátou vznikla. A bez toho nemáš šanci vyhrát žádný soud o odškodnění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Firefox 41.0

Já si prostě nemůžu pomoct. Kdyby blbost nadnášela...Standardně se vadné komponenty řeší výměnou kus za kus (do půl roku od koupě nový, po půl roce za použitý/refabrikovaný). Vadné disky obvykle končí na skládce v rozvojových zemích (v tom horším případě), v tom lepším případě se recyklují. Výrobce NIKDY nepoužívá do nových disků použité součásti - pokud mu například shoří elektronika, tak z něj udělá Factory Refurbished nebo Certified Repaired se zkrácenou záruční dobou. Navíc v civilizovaných zemích je záruka na HDD pouze 1 rok (více za příplatek), to pouze skanzen socialismu jménem EU má ve většině zemí povinnou dvouletou záruku - tato nesmyslná regulace poškozuje jak trh, tak koncové spotřebitele, protože brzdí inovace snad mnohem více než duopol Seagate-WD. Obnova dat z poškozeného disku je slíbena pouze a jenom u speciálních řad, kde je to zahrnuto v ceně.http://www.cnews.cz/seagate-uvadi-nas-hdd-pro... http://www.seagate.com/gb/en/services-software/s... Jinak platí:1) zálohovat, zálohovat, zálohovat... 2) RAID 5/5E/5EE/63) pro paranoiky RAID 10, kde disky z druhého pole budou fyzicky uloženy na jiném místě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Důležitá data se mají zálohovat a po reklamaci disku (tj výměně za nový kus) se na disk znovu nahrají z té zálohy. Jakýkoli jiný postup je zbytečně složitý a neekonomický.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Firefox 40.0

Dovol abych reagoval na tvoje vlákno. Nevím, jestli už to někde nezaznělo ale za sebe ti řeknu jednu věc. Harddisk a další elektronika už je v dnešní době spotřební zboží, které se v případě poruchy řeší výměnou za jiný (nový/použitý) kus o stejných nebo lepších parametrech. To že si koupíš nové zboží neznamená, že ti během dvou let (které pokrývají záruku) nemůže daný produkt selhat. Setkal jsem se s tím, že mi třeba zdroj shořel 3 týdny od koupi, a to nebyl žádný šmejd. V případě HDD se záruka vztahuje na samotný disk, nikoliv na data uložená v něm. Jestli chceš na disk ukládat nějaká důležitá a citlivá data, tak vždy ukládat redundantně - na více zařízení, což jsou minimálně dva externí disky, které mají identický obsah. Ještě lepší řešení je diskové pole RAID s odolností vůči ztrátě dat. U všech disků, co jsem reklamoval, mi servis vrátil buď nový disk (většinou novější model), nebo recertifikovanou verzi (repasovaná verze seskládaná z funkčních dílů)Jednoduše řečeno, prodejce ti prodal prázdný pevný disk, u kterého je vázaný záručním plněním po dobu sjednanou na faktuře (tedy 2 roky). Samozřejmě pevný disk NEOPRAVUJE, ale povětšinou posílá zpět výrobci, který zašle jako protikus disk nový, přičemž původní disk zlikviduje (recykluje funkční díly). Problém je v tom, že na disku ani není co opravovat - Vadné plotny = ztráta dat, vadné hlavičky = neopravitelné. Možná mě teď napadneš, že vyměnit hlavičky lze. Ano, lze je vyměnit, ale cena takovéto opravy značně převyšuje náklady na výrobu celého disku, proto výrobce neřeší a pošle disk nový. Výměna hlaviček se musí provádět v absolutně čistém a bezprašném prostředí a takováto manipulace v době sériové výroby zbytečně zvyšuje náklady. Data nikdo neřeší. V případě, že bys chtěl řešit data, jsi disk neměl vůbec dávat na reklamaci, ale specializované firmě, která se záchranou dat zaobírá. Zde ale musíš počítat s částkou ve výši několika tisíc korun. Když dáš na reklamaci PC/Notebook/Tablet/Mobil, Ukázat celý příspěvek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 44.0.2403.155

+1000, pěkně řečené. Snad to konečně pochopí...i když mám obavy že ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 40.0

Nepochopí, to je typický kverulant, který absolutně nevnímá argumenty a je zaslepený svojí "pravdou". Klidně bych se vsadil, že si tu dohodu jen vycucal z prstu, prodejce by musel být padlý na hlavu, aby takovému šaškovi nabízel mimosoudní vyrovnání :D Nebo je prodejce tak nereálně velký dobrák, že je mu ho líto a chtěl mu ulehčit trápení :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 24.0

Spíše blb bez technického vzdělání, ba pravděpodobně bez znalostí látky fyziky ze ZDŠ a hlavně bez jediné Poirotem oblíbené buňky. Odhaduji ekonomka, možná hoch "študýroval" feministická studia, politologii, či jiné Lidstvu neužitečné oplzlosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Firefox 40.0

Požadovat po prodejci (ale klidně i výrobci) obnovu dat, za která nijak neručí a je jen moje blbost, že je nemám zálohována, je samozřejmě nesmysl. O tom snad žádná. Mne jen udivuje, že není možné disk získat zpátky. Nevím jak je to teď, ale řešil jsem podobnou věc před změnou zákoníku. Koupil jsem myš ve slevě (2500>1500,-) a odešly ji mikrospínače (oprava za pár kč). Nabídli mi vrácení peněz (stejná už nebyla), což se mi nevyplatilo, protože v té době už 1500,- nikde nestála. Takže jsem chtěl buď opravu, adekvátní náhradu (což byl jen nový model v ceně 2500,-) nebo myš zpátky. Mikrospínače si zvládnu vyměnit za pár korun sám. Opravu odmítli, adekvátní náhradu také a vrátit mi ji prý nemohli, protože už ji poslali někam do řiti...Po asi 2-3 měsíční tahanici jsem dostal nový model bez doplatku + omluvu, protože (alespoň tehdy) jsem měl právo na vrácení vadného zboží. Navíc v reklamačním protokolu jsem uvedl, že chci opravu (vrátit prachy jsem nechtěl a výměnu za v tu dobu dražší myš jsem ani neočekával), takže automatické vrácení peněz + ztráta myši bez zeptání byl jejich problém.Přístup tazatele je nesmyslný a chápu, že jste všichni namíchnutí. Prodejce nemá proč řešit zbytečné problémy, které vznikly díky hlouposti kupujícího (nezálohoval), ale na druhou stranu pokud něco takového v protokolu uvedl, předpokládal bych, že tam má cenná data a vadný disk mu alespoň nabídl k vrácení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 10.0

Pravdu povediac Ta predajca mal poslat tam odkial si prisiel. Tvojim jedinym stastim totiz bolo to ze ten disk zosrotovali napriek tvojej vyslovenej ziadosti o jeho navratenie a preto si nechceli komplikovat zivot. Najma ak si to mal niekde napisane ze ten disk chces naspat.Spravny postup reklamacie mal byt: 1.Oznam zakaznikovi ze disk sa v zarucnej dobe zoberie, preskuma a ak ide o zarucnu opravu tak sa vymeni... mozu ta tak akurat oboznamit s tym ci reklamaciu uznaju alebo nie, lebo oprava disku viacmenej nie je ani mozna, rovno sa to posiela vyrobcovi ktory to srotuje. Predajca ani vyrobca nenesie nijaku zodpovednost za ulozene data.2. Ak s uvedenym postupom zakaznik nesuhlasi, disk si moze ponechat a dat ho firme ktora zachranuje data. Ak je po zachrane dat disk v stave ze je este reklamovatelny (nie su porusene ochranne pasky) tak ist disk reklamovat k predajcovi- v podstate podla bodu 1. Vacsinou sa vsak pri zachrane dat porusia vsetky ochranne prvky a disk sa uz neda reklamovat- vacsinou sa totiz vyberu z poruseneho disku platne, vlozia do takeho isteho a precita sa ich obsah.V ziadnom pripade nemas narok na novy aj stary disk - bud jedno alebo druhe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Prodejce, Povinnost, Soud, Nebezpečný precedent, Precedent, Právník, Vyrovnání, Spor, Dohoda, Jednání