» Poradna » Hardware
Zdravím,aké je poradie dôležitosti vlastnosti u grafických kariet? GPU clock, memory clock, bus width, bandwith, texture fillrate, pixel fillrate, openCL, CUDA, PhusX, DirectCompute, Shaders...? Popr. kedy (hry, konvert videa...)?
Pořadí? Tak šup co jsi dnes pil, přiznej se!> Pod CUDA / OpenCL spadá spousta funkcí a možností karty a číselné označení říká co vše karta zvládne a co ne. Dá se to přesně vyhledat na Wikině a ještě přesněji v AIDA64 po detekci karty nebo nové umí všecky.> CUDA výpočty. (video, grafika, vektor)> OpenCL výpočty. (video, grafika, vektor)> PhysX (reálná fyzika pro hry a 3D modely)> To ostatní to si snad děláš srandu, unifikované shadery jsou vlastně okruhy které ve výsledku tvoří logické:> Multiprocesory / Jádra> A to zase ovlivňuje max. počet vláken na multiprocesorCUDA pro kódování videa (nebo nověji OpenCL) musí být podporována také SW, typicky:http://abload.de/image.phpzde vidíš kódování FHD.
myslel som čo bajviac ovplyvňuje výkon karty v hre a v preráraní videa. VRAM najdôležitejšia nie je (ak neporovnávame 256 vs. 2048MB), ale na NFS shift je dobrá 4670 (ak dobre pamätám) s 128bit priepustnosťou - ja mám 256, asi 20GB/s - ja mám 53 GB/s, pixel mám 11 oproti 6, ale texel mám 11 oproti ... (neviem koľko, ale viac). Tak porovnávam čo ovplyvňuje výkon karty v hre a pri konvertovaní. Blbé je, že nemám ani openCL ani PhysX ani DirectCompute. Na konvert používam xmedia recode, ale neviem či ten podporuje CUDA, alebo openCL
Cože? Dneska má toto každá karta od GT630 co láduji spolu s GT640 do všech kancl sestav. A to jsou jen mizerné 128-bit. Bity sběrnice (rychlost) říká kolik postprosessingu se stihne za jednotku času proto herní karty musí začínat min. dnes již na 256 / 384 / 512-bit ideálně. Pak je možné extrémní vyhlazování a celkové vylepšování obrazu. Kódování vide ti zvládne i obyč GT640 kdy 720p (HD) jede kolem 5x a 1080p (FHD) 2,5x proti realtime. Při solidní kvalitě, ekvivalent normal.
inak porovnávam moju HD 3850 s HD 4650 - jedna má väčší memory bandwith a pixel rate, druhá texel - ak by som vyberal, ktorá vlastnosť je dôležitejšia?
Tohle jsou funkce nových karet u starých je nehledej.
BTW, 560Ti stojí 80€ (2080Kč)?
Já stále nechápu o co ti jde? Výkon karet brutto najdeš kdekoliv testech. Grafiku vč. videa zvládne dnes každá z nich, čili o to ti jde? Pořadí funkcí od výrobce je naprosto irelevantní každý SW přistoupí a bude požadovat něco jiného. Podívej tohle je základní model běžné karty (těmi nahradím předchozí do lepší kancl PC):Grafická karta ASUS GTX650-E-1GD5http://www.mironet.cz/asus-gtx650e1gd5-geforce-... umí vše co popisuješ a dostatečně rychle. O herních se doufám nebavíme.
ide mi o poradie vlastnosti podľa ktorých vybrať kartu. Mám síce HD 3850, ale zaujala ma GTX260 za 40€. GTX650 nevyužijem (hry nehrám okrem NFS Shift) a ani by som 100€ na GK nechcel dať. Na prehrávanie videa stačí aj 7600GS - CPU mám dobrý, tak som rozmýšľal o inej skôr kvôli konvertovaniu. Ale beriem, že lepšie je vybrať podľa testov
Na konvertování ti stačí i blbá GT640, proč kupovat GTX model?Grafická karta ASUS GT640-2GD3http://www.mironet.cz/asus-gt6402gd3-geforce-gt... Konvertování videa v žádném případě nezvýší sběrnice GPU > VRAM 128 - 512-bit standardně, jedině kolik bude dostupných multiprocesorů / výpočtových jader.
A pokud má mít smysl specifikace CUDA 5.5, pro kódování podstatné, SW pak tohle je jasná volba:Grafická karta ASUS GTX650-E-1GD5čím rychlejší karta tím rychlejší konverze, nakonec můžeš dopadnout tak, že CPU bude rychlejší, nevím jaké máš.
Q6700 (zatiaľ s FSB 266, ale rád by som zvýšil na 333), 4GB RAMTakže ako optimálne minimum nie je GTX260 aj keď je za 40€?
Já ti nerozumím, tato karta se již neprodává a na kódování videa je vždy lepší nový model pod zárukou. Opakuji i ta blbá GT640 jede 5 / 2,5x rychleji než realtime, jede ti takto rychle CPU u H.264?
GTX260 je z bazos.sk - hľadal som čo najlacnejšiu vhodnú grafiku pre neherné aplikácie. 640 stojí od 63€ - porozmýšam, vďaka za rady
Nikdy nedoporučuji kupovat kartu z bazoše! CUDA kódování zatěžuje GPU čip na 100% varuji tě!
varuješ pred prehrievaním?
Ne, chladit musíš vždy, varuji před zátěží. V tomto případě se rozparádí celá karta a v AIDA64 zjistíš, že CUDA kódování je skoro jako testovat GPU, jede nadoraz. Celý čip je využit.
čo máš proti nie najstarším veciam z bazoša?
Nikdy nevíte, co všechno má karta za sebou a jak se s ní zacházelo.
porovnávam aj 8800 GTS a HD 3850 - v hrách skoro rovnaké, pixel rate podobný, len texel rôzny. Z toho vyplýva, že dôležitejší je pixel rate
Výkon jako takový najde pro každou hru podle daného ovladače ve starých recenzích, toto jsou už nevyráběné karty.
Související témata: Clock, OpenCL, Texture, CUDA
{{values.description}}
Jak používat VR k práci
Megatest 18 levných monitorů
Test lokátorů s Bluetooth
Průvodce nákupem RAM
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.