Dobrý den,pokud jste si nic neobjednával, pak je takřka jisté, že se jedná o takzvaný scam – podvod, jehož cílem je připravit Vás o peníze. Vydávání se za doručovací, respektive kurýrní službu či nějakou instituci je v tomto segmentu jedním z nejčastějších způsobů, jak se podvodníci snaží získat důvěru příjemce.V poslední době se kvalita těchto e-mailů značně zvýšila – většinou už v nich nenarazíte na formulace typu „Drahoušek zákazník“, které většině uživatelů jasně indikovaly, že odesílatelem patrně nebude česká instituce. V případě Vaší zprávy je v tomto směru přinejmenším zvláštní formulace „Vaši zásilku podržíme“. Už v tomto momentě bych začal být opatrný.Z textu zprávy je také očividná snaha vzbudit v příjemci pocit naléhavosti a nutnosti co možná nejrychlejší reakce – jedná se o „poslední připomenutí“ a na reakci máte jen 24 hodin. To je typická taktika, jejímž cílem je přimět zákazníka k akci bez prostoru pro přemýšlení.Většinou tyto scamy fungují tak, že se po klepnutí na odkaz dostanete na stránku, která vypadá jako oficiální web daného přepravce. Ve skutečnosti jde však o podvodnou stránku, což lze zpravidla poznat podle adresy v adresním řádku webového prohlížeče.Obvykle je vyžadováno zadání nějakých údajů, nutných k doručení fiktivního balíčku. Za účelem ověření nebo zaplacení nějakého poplatku (např. cla) je pak nezbytné zadat údaje o platební kartě. Pokud to uživatel udělá, získají tyto informace útočníci, kteří neprodleně kartu zneužijí a odčerpají z ní finanční prostředky.Pokud tedy nečekáte žádnou zásilku, pak neklikejte na odkaz a nevyplňujte požadované údaje. V případě, kdy nějaký balíček očekáváte, vždy velmi pečlivě zkontrolujte, na jaké webové stránce se nacházíte. Zejména pozor na záměrné „překlepy“ či nepřesnosti v adrese (např. mpsv-cz.cz místo správného… mpsv.cz). Ideální je kontaktovat danou instituci jinou cestou (např. telefonicky) a ověřit si, zda Vám posílala nějaký e-mail.Přeji hezký denKarel KiliánŽivě.cz Ukázat celý příspěvek