Předevčírem mi má TV LG sdělila, že aktualizovala nějaké podmínky a dala mi na výběr buď podmínky "Přijmout", nebo "Odložit na později" (nabídka "Nesouhlasit" neexistovala). Zvolil jsem odložit, ale bohužel nefungovaly nainstalované aplikace (OnePlay, Nej.cz, YouTube, atd...). Teprve po odsouhlasení jsem "mohl čumět na bednu". Jenže já osobně nesouhlasím s vnucováním nějaké reklamy, s měřením dat, získaných z TV, ani s dalšími podmínkami společnosti LG, které nebyly uvedeny před koupí TV, přičemž ale bez souhlasu s těmito podmínkami nebylo možno TV používat (anténní vstup přijímače nemám zapojený; sleduji pouze IPTV).Proto se ptám, zda je takovýto postup společnosti LG normální (na vynucený souhlas mám dva svědky + foto). Co říkáte?Edit: a stalo se to někomu z vás taky?
(Autor otázku zamknul, už nelze odpovídat.)
Tak je logické, že když nesouhlasíš tak musíš vrátit tv a koupit si jinou se kterou budeš souhlasit.Nemůžeš přece nesouhlasit a přesto využívat její služby.
Dobře, tak jinak: do auta (které spokojeně používáš dva roky) ti přijde aktualizace SW a bez souhlasu ti auto zůstane stát na parkovišti nebo v servise. Taky budeš auto vracet, nebo slepě odkýveš to, co ti někdo naservíruje k souhlasu?
Přesně, buď budu slepě souhlasit nebo to zůstane stát. Přesně jak píše.Holt pokud se něco takové stane, tak auto půjde pryč nebo ty podmínky odsouhlasím. Obvykle nemívám takový psychologický problém s podmínkama jako tazatel. Taky mám LG televizi a taky jsem s podmínakam souhlasi, vůbec mi to nevadí.
Díky za smysluplnou odpověď (bez ironie). I když moc nesouhlasím, ale aspoň odpověď k věci a bez nejrůznějších keců kolem. Ale máš pravdu, už vznikají řádky pro LG, že souhlas odvolávám a TV ať si vezmou zpět. To jsem zvědavý, co řeknou. 😉
Odkážou jistě na smluvní podmínky, se kterými každý souhlasil na začátku a jistě tam je někde klauzule, že se to může kdykoli změnit a že výrobce za nic neručí.A ani náš tvrdý zákon s tím nic nesvede, neb to není výrobní vada.A co LG řekne? nic. Není důvod něco říkat, Prostě souhlasíš = používáš, nesouhlasíš = nepoužíváš.
Co by řekli, se tě zeptaji jestli umíš číst.
principialne mas pravdu. V praxi je to ale uplne jedno, chces pouzivat auto? Chces! tak musis odsuhlasit. Nepomoze ti vratit Skoda a kupit Seat, lebo aj tam musis odsuhlasit. Takze prast jak uhod. V southparku bola o tom dobra epizoda, Human centipade..- kks pozeram, ze 2011, takze to nieje ziadna novinka.
Právní úkon učiněný pod nátlakem je neplatný absolutně; od smlouvy, která byla uzavřena v tísni a za nápadně nevýhodných podmínek, může navíc tísněná strana odstoupit.https://iuridictum.pecina.cz/w/Pr%C3%A1vn%C...porn%C3%A9.
Děkuji, jak píšu jinde: budu se radit s právníkem, protože se mi vážně příčí, co si některé subjekty dovolují. 🙂👍
Právník tě bude stát víc, než nová televize, lol. 😀
A to se ti stalo, nebo jsi si to vymyslel ?
Co prosimte cekas za odpoved, na podobny vykrik???Napis si do LG, ze s tim nesouhlasis..Kazdemu je to JEDNO.. Delej si co chces
Co říkáme my, je irelevantní. Tvůrce SW má nějaké podmínky a pokud chceš daný SW používat, tak holt musíš souhlasit s jejich podmínkami. SW není běžné zboží a nejsi jeho vlastníkem.
No jo, jenže mě nutí souhlasit až PO koupi. O to mi jde. A třeba YT nebo OnePlay není majetkem LG. U těchto aplikací samozřejmě souhlas chápu.
Tak nesouhlas a zarizeni vrat..Nebo si tam naprogramuj a nainstaluj vlastni system..Nebo se nechovej jak paranoik a proste souhlas.
Tak samozřejmě, podmínky používání SW se odsouhlasovávají při začátku používání. To že YT nebo OP není majetkem LG je irelevantní, prostě tam je to vyřešeno hromadně, abys nemusel odsouhlasovávat každou aplikaci samostatně. Neřeš, to nic s tím neuděláš. Buď to odsouhlasíš nebo to vrať.
Tak jedině podmínky odsouhlasit, televizi zablokovat na routeru přístup do internetu vyjma služeb, které používáš. Pak jsi sice souhlasil, ale žádná data na servery LG / Alphabetu nepůjdou. Samozřejmě to může mít nějaké konsekvence, kdy něco třeba nebude fungovat.
Vítej v dnešním světě, kde si byl do teď. Mimo jiné, platíš kartou nebo hotově? Za další, máš chytrý telefon? Máš účet v bance? Platíš byt, hypo, plyn, vodu, elektřinu? Četl si někdy jejich podmínky pořádně?Smiř se s tím
Ano, ale podmínky byly nastaveny PŘED začátkem používání. A ano, u jedné banky jsem účet zrušil právě proto, že v průběhu došlo ke změně podmínek, s nimiž jsem nesouhlasil (u pojišťoven jsem smlouvu vypovídal několikrát). Jenže LG mi prachy zpět pravděpodobně nevrátí (TV nemá žádnou reklamovatelnou závadu).
Pri koupi pocitace s predinstalovanymi Windows, taky souhlasis s podminkami az po koupi...Co vlaszne chces resit? Res si to s LG, obchodnikem, nebo pravnikem, tady nic nevyresis.
Kdyby jen s počítačem s předistalovanými Windows, ale i s Linuxem, MacOS, ChromeOS, u jiných zařízení souhlasíš s používáním mnoha jiných OS... Souhlasit nemusíš a vrátíš to, přijde mi ale hloupé kupovat si něco, co vlastně používat nechci. Aneb proč si koupit počítač s předinstalovanými Win, když Win používat nechci protože nesouhlasím s jejich podmínkama.
Jak je stará? Její hodnota může klidně být 10,- KčPřestat používat? Koupit novou? Rozhodnutí je na tobě
To že se během používání všemożného SW mění podmínky, je úplně běžné. A ne, nikdo ti za to peníze vracet nebude. Takže vyřešeno
Jacku, když ti někdo naservíruje podmínky, tak alespoň máš možnost nesouhlasit. Jenže tam možnost nesouhlasit neexistovala. A představ si stejnou situaci s autem - koupíš si auto, dva roky spokojenost a pak změna podmínek, jinak nejezdíš. Fakt ti to připadá normální?P.S. ale díky za odpovědi, ty tvoje jsou ještě od věci, což se u některých jiných říct nedá. 👍
Take cachre machre su standard... 🙂Ma to asi kazda telka, pocitac, internetovy prehliadac. Ked ja nieco instalujem kamaratom alebo susedom, ani im to nepoviem, a vsetko to odklikam. 🙂A ked instalujem susedke dochodkyni mobil, tak jej povypinam notifikacie z aplikacii obchodov (reklamy, letaky, zlavy),... a ani sa jej na to nepytam. A ani jej to nevravim.Uz len ked zavolam 1. krat google.com tak musim s niecim suhlasit... ma to x stran... Mam to vraviet dochodkyni? Vsetko to odklikam a basta. Ak sa Ti ta telka naozaj nepaci, niekomu ju daruj, napr. detskemu domovu.Inak, na zaver, keby mi niekto povedal, ze nejaki teenageri maju sutaz v spamovani na cudne otazky, a ze kto dostane viac odpovedi... tak uverim tomu, ze si jeden z nich. Ak nie, tak pardon. 🙂
Od konce - Jsi určitě sám komu se to stalo firma LG si na tebe zasedelaa ten souhlas / nesouhlas jsou někdy jen změněné podmínky OnePlay atd. ta televize jen ty služby zprostředkovává a nakonec to máš LG podporuhttps://www.lg.com/cz/podpora/kontaktujte-nas/
Nesouhlasíš se službou tak smolík. Službu ti znemožní používat, naprosto standardní.Pokud ti to nevyhovuje, můžeš zkusit vrácení TV - to bys mohl tomu jejímu výrobci, u nás prodejce nemá nic takového za povinnost.Nebo bude snazší prodat aby případný souhlas řešil někdo jiný.TV sis koupil a můžeš ji používat jak je libo, v rámci možností SW na té TV. Veřím tomu že hned na začátku si souhlasil s tím že se podmínky mohou jednostranně měnit.
Na počátku jsem sice odsouhlasil, ale o reklamách, ani o měření dat, jak TV používám tam nebylo nic. Pouze že nebudu analyzovat a měnit jejich SW a podobné věci. Mě fakt překvapuje, že je mezi námi tolik lidí, kteří odsouhlasí cokoli, aniž by zvážili všechno ostatní (a pak se diví, že to ve společnosti vypadá tak, jak to vypadá). Ale jo, už jsem napsal na LG, že nesouhlasím a nabízím TV ke zpětnému odběru (pokud mi neumožní TV používat). Díky za slušné a věcné odpovědi. 🙂
Lidi odsouhlasí cokoliv, protože chtěji danou věc používat. Tak jednoduché to je, nic jiného v tom nehledej 🙂 Neodsouhlasením podmínek nezískají vůbec nic, než nemožnost danou věc používat. Mě spíš překvapuje, že se tomu ještě v dnešní době někdo diví, protože podobné podmínky má už hodně dlouho většina on-line služeb. To opravdu není žádná novinka, na kterou jsi narazil jako první u té LG TV 🙂 Ale pokud ti dobrý pocit z neodsouhlasení podmínek vynahradí používání televize, tak samozřejmě nic proti tomu.P.S. tu TV můžeš normálně používat jako TV, akorát bez on-line služeb, s jejímiž podmínkami nesouhlasíš.
Nedivím se změně podmínek, ale spíše tomu, že se objevily nové, se kterými bych pravděpodobně nesouhlasil ani u nového výrobku. PRINCIPIELNĚ: "užíváním našeho výrobku souhlasíte s tím, že se po smrti stanete dárcem orgánů" - taky bys s tím souhlasil a odklikl je? Jde o to, že výrobce ZNEUŽÍVÁ své pozice k tomu, aby uživatel soulasil s něčím, co se mu příčí. Můj názor (a odpověď budu hledat i u právníka) je ten, že výrobce nemá důvod, proč by měl těžit data o používání TV, pokud se nejedná např. o opravu zařízení. Ani nemá právo podstrkovat reklamu, o kterou sis nepožádal - zaplatil jsi za TV? - zaplatil, výrobce své prachy dostal. Určitě sis nekupoval TV s tím, že se ti v něm někdo bude bez tvého souhlasu a vědomí vrtat a že ti za tvé peníze bude podstrkovat cílenou reklamu. Takže i kdyby tam ten souhlas byl vyžadován hned při prvním spuštění (u mne nebyl, to vím), tak prostě na to - dle mého názoru výrobce nemá právo. Je to to samé, jako když se vláda ČR rozhodla… (a pak to odpídkala), že bude vytěžovat data operátorů o navštívených stránkách uživateli. Na některé věci prostě firmy a instituce nemají právo. Ukázat celý příspěvek
""užíváním našeho výrobku souhlasíte s tím, že se po smrti stanete dárcem orgánů"Nic takového v podmínkách není, stejně tak jako tam není, že máš "skočit z okna, když tě k tomu TV vyzve", což jsi jistě chtěl dát jako další příklad 🙂 Výrobci jsi zaplatil za HW televize, ne za SW on-line služeb. A ano, v každém zařízení, které se on-line aktualizuje, dochází k občasným změnám podmínek. Týká se to aktualizací telefonů i různých SW na počítači atd. v televizích atd. Ne, není to ani zdaleka jen věc televize. Pochop, že ty sis koupil hardware TV. Ten ti nikdo nebere a nemění. Mění se jen software, který ale NENÍ TVÝM MAJETKEM, v tom je ten fór a týká se to prakticky veškerého SW. SW je stále majetkem výrobce a ty máš jen právo ho používat a to za podmínek, které stanoví výrobce. Tohle mají výrobci už historicky dávno ošetřené v podmínkách použití, objevil jsi ameriku se zpožděním asi tak dvacet let, spíš víc 🙂 Pokud jsi to zjistil… až teď, tak to je smutné, ale bohužel s křížkem po funuse. Ukázat celý příspěvek
Dobře. Nesouhlasím sice, ale jsem velice rád za slušnou a věcnou diskusi. A děkuji. Mimochodem - náš právní řád neumožňoval dopředu vzdát se svých práv, která by mohla nastat v budoucnu, a málokdo o tom věděl. Zkusím se zeptat právníka, zda to ještě platí (jen u mne v práci mám těch právníků cca dvě desítky).P.S. Ale ten nas...ý vzkaz skutečně na LG odešel a jsem zvědav, jak to dopadne. 🙂
Teraz odbocim, darovanie organov po smrti krasna vec.
Netuším co tam bylo nebo nebylo. POčítám že tam bylo že podmínky SW se mohou kdykoli měnit, kdykoli to může přestat fungovat a výrobce nenese žádnou odpovědnost za to že to nefunguje.Ani reklamovat u nás s tvrdým zákonem na ochranu spotřebitele to nejde, neb to není vada, ale vlastnost.
No jo, ale jak píšu jinde: když se jedná o službu zdarma, tak budiž. Ale ne u dost dobře zaplaceného výrobku (a ty reklamy, ani šmírování NEJSOU nutné proto, abych mohl TV používat). Chápu to u služby zdarma - např. Seznam TV nebo YT v základní verzi. ANEBO - ať firma prodává TV s takovýmito podmínkami: se šmírováním a reklamami zapolovic oproti verzi bez šmírování a bez reklam. O.K., byl jsem o tom informován před koupí a rozhodl jsem se pro levnější variantu, nemám si proč stěžovat. Ale mne nikdo před koupí neinformoval, že si kupuji tu levnou variantu. V tom spatřuji ten rozdíl. A přiznám se, že fakt nechápu, proč se lidi dobrovolně vzdávají svých práv jen tak.
A já zase nechápu, že ty nechápeš, že žádné právo k softwarové výbavě nemáš. Ty nejsi majitelem software v televizi a speciálně ne těch externích aplikací. Ty jsi majitelem té bedny a součástek. Každopádně je zbytečné to řešit, protože ty máš pocit, že jsi zrovna objevil něco nového. No neobjevil, tohle je součástí online služeb už nejméně 20 let a vyskytuje se to všude možně.
Odkup zajímavé - dej vědět jak LG odpovědělo
Pardon Davide, kolik Vám je let? Omlouvám se, že se ptám na tak intimní věci věci, zvlášť, když jistě máte po ruce směrnici o GDPR, jen by mě zajímalo, je-li Vám víc jak 15 let, jak jste mohl přežít?!
Víte, právě proto, že jsem se spoustou věcí nesouhlasil (a nesouhlasím), tak jsem přežil až do dneška. Mě udivuje, že jsou lidi ochotni souhlasit se spoustou věcí, které je na jejich právech omezují. Při spuštění nového notebooku (ale i auta, mobilu i TV) jsem si podmínky přečetl, ale nikde nebylo nic o cílené reklamě, ani že mě bude šmírovat. Jinak to je v případě, když užívám službu zdarma - tam takové podmínky chápu (a taky řadu věcí zdarma neužívám). Ale KDYŽ ZAPLATÍM, tak chci mít produkt (službu) BEZ REKLAM a BEZ ŠMÍROVÁNÍ. A v tom je ten velký rozddíl, který řada zdejších uživatelů nechápe. Vám fakt nevadí, že si a něco zaplatíte a pak ještě musíte souhlasit s něčím, co se Vám příčí?
Ty jsi ale zaplatil za televizi. Ne za ty on-line aplikace. V tom je ten zakopaný pes 😉 Vlastně jediný SW, za který jsi zaplatil, je obslužný firmware televize, ale ani ten na rozdíl od hardware TV není tvým majetkem.
Jemu nejde ani vstavaná TV appka.
Vždycky lituji lidi co musí takovýmto lidem odpovídat na jejich "dotazy". A ještě nám tu bude tvrdit, že četl komplet podmínky všech služeb co používá. Jo a teď tu o karkulce.
Takže "podle sebe soudím tebe"?Když nechcete odpovědět na otázku, běžte jinam. A ano, ČETL jsem ujednání při prvním spuštění TV. Byly tam kecy o jejich SW, že se v něm nesmím vrtat a podobně. NIC o cílených reklamách, nic o šmírování. V tomto směru mi nemáte co vytknout. A jestli chcete nějakou pohádku, zkuste Google (pokud Vám nebude stačit tahle: https://chpk.cz/wp-content/upl...rkulka.pdf).😉
Já nevidím ale problém. Koupil sis TV. Při koupi jsi souhlasil s nějakými podmínkami ve kterých je 100% někde uvedeno, že se můžou časem změnit. Fyzicky sis koupil hardware (tedy samotnou televizi) ale nikoliv software, ten máš pouze "pronajatý" - můžeš ho používat za podmínek které ti stanovil výrobce a majitel SW.Nyní se podmínky změnily a ty samozřejmě MÁŠ PRÁVO je odmítnout / nesouhlasit s nimi. Pokud nebudeš souhlasit, HW můžeš používat dál - televizi si můžeš připojit k počítači a používat jako display, popřípadě můžeš připojit anténu a čumět na pozemní vysílání. Tedy v používání HW za který jsi zaplatil a který fyzicky vlastníš tě nikdo neomezuje. Nepůjdou ti používat některé aplikace (pravděpodobně) a to je ten SW u něhož došlo ke změně podmínek a se kterými ty nesouhlasíš.Kde je tedy problém a co přesně čekáš, že se stane? Do LG samozřejmě napsat můžeš (stejně tak i právníkovi) nicméně zařízení ti v pořádku funguje, používat jej… můžeš a to že nějaký výrobce SW změnil svoje podmínky ... na to má on právo (stejně jako ty máš právo s nimi nesouhlasit a jejich služby nepoužívat) :) Ukázat celý příspěvek
"Já nevidím ale problém. Koupil sis TV. Při koupi jsi souhlasil s nějakými podmínkami ve kterých je 100% někde uvedeno, že se můžou časem změnit."Ne, pri koupi rozhodne s zadnymi podminkami nesouhlasis(mimo obchodni podminky daneho obchodu). Ty podminky co po tobe chce odsouhlasit vyrobce se dozvis az ve chvili, kdy to zarizeni doma vybalis a zapnes.
Dobrá, napadá mne ještě jedna varianta: ať mi výrobce vrátí TV do stavu, ve kterém byl předtím, než jsem byl NUCEN souhlasit a ať mi do TV už nic necpe. V té době platily podmínky, které jsem odsouhlasil, tak je klidně budu akceptovat. Za nových podmínek ať to provozuje u kohokoli dalšího, kdo mu je dobrovolně odsouhlasí.
Mě pořád přijde, že nechápeš hlavní věc. Televize a software v ní jsou 2 rozdílné věci. Za televizi jakožto zařízení jsi zaplatil a můžeš ji klidně doma rozebrat do posledního šroubku, udělat si z ní akvárium pro rybičky nebo vzít spray a nabarvit si ji na červeno a nikdo ti na to neřekne ani píp. Software v té TV ale není tvůj, ten patří společnosti LG popřípadě dalším partnerům, kteří tam části software dodávají. Samozřejmě běží to na tvém zařízení takže je nutné to právně ošetřit. Tedy při prvním zapnutí TV jsi pravděpodobně někde odsouhlasil podmínky užívání (něco ve smyslu - my ti poskytneme tento SW a tyto funkce za těchto podmínek). Tento SW nemůžeš nijak modifikovat případně do něj zasahovat - není tvůj.Nyní došlo k tomu, že se změnily podmínky pro užívání toho SW. Výrobce je samozřejmě nemůže jen tak změnit bez tvého vědomí (protože SW běží na tvém zařízení) a tak ti nyní předložil nové podmínky. Pokud s nimi nebudeš souhlasit, nemůže ti… LG (popř. partneři) nadále tento SW poskytovat (tedy nejde ti IPTV). Na zařízení jako takové to vliv nemá - obraz se ti pořád zobrazuje, ovladač funguje, pozemní vysílání lze přijímat.Tedy v právní rovině podle mě nemáš moc na co odkázat, protože to zařízení co sis koupil fyzicky funguje a nic se na něm nezměnilo. Změnily se podmínky pro používání SW uvnitř zařízení, které sis ale právně nikdy nekoupil, pouze pronajal - resp. bylo ti umožněno jej používat za nějakých podmínek. Ty podmínky se změnily (na to má výrobce právo), bylo ti to oznámeno (to má výrobce povinnost) a ty s tím nesouhlasíš (na to máš právo). Tedy nadále můžeš zařízení užívat ovšem bez možnosti užití dané části SW u které došlo ke změně podmínek.Je to dost podobné jako když ti mobilní operátor změní tarif - například zvýší cenu a nebo přestane podporovat třeba odesílání SMS. Na to má samozřejmě operátor právo a musí ti to dát vědět a pokud ty s tím nesouhlasíš, můžeš bez jakýchkoliv sankcí či průtahů odstoupit a v takovém případě už daný tarif mít nebudeš. Mobilní telefon jako takový ti taky zůstane ale už z něj nepůjde volat / odesílat SMS protože jsi nesouhlasil s novými podmínkami operátora, který ti tuto možnost za určitých podmínek (například placení měsíční částky) poskytuje.Chápu na co tvůj dotaz naráží a chápu co tě štve, nicméně z právního hlediska vlastně k ničemu nekalému nedošlo. Ukázat celý příspěvek
Riešenie je úplne jednoduché. Danú vec nepoužívať.
No jo, ale já tu věc zaplatil. A ne zrovna málo penězi. 😉
To už je riziko, ktoré s tým súvisí. Ja som podobný problém riešil pred zhruba 10 rokmi, kedy som nesúhlasil so spôsobom prezentovania spravodajstva o vtedajšej migrantskej kríze v EÚ na TV kanáloch. Riešil som to tak, že od 2.12.2015 absolútne nesledujem žiadnu lineárnu televíziu. TV prijímače používam maximálne ako PC monitory.
To je chvályhodné, jenže jste se rozhodl dobrovolně. Já jsem ale k rozhodnutí přijmout podmínky byl přinucen (jinak by mi TV nefungovala). Ale souhlasím s Vámi, na zpravodajství v TV nekoukám. Nicméně mám předplaceno několik stanic, aby mě neotravovala reklama a aby mi nepřerušovali program "něčím nutným", na co nejsem zvědavý...
Mobil s Androidem 6 jsi také zaplatil a je ti k lejnu.. Třeba.
Tak znovu, zaplatil jsi za tu věc, tedy bednu se součástkami. A tu ti nikdo nebere ani nemění. Za co jsi ale nezaplatil, jsou ty on-line aplikace. Ty nejsou tvoje. Dokud tohle nepochopíš, nehneš se z místa. SW odjakživa není klasické zboží a nákupem ho nezačneš vlastnit.
Není to tím, že to pochopit nechce a nebo a to si i myslím to všechno ví, jen našel dobré téma na trolení. Podívej se kolik lidí se na to chytlo a snaží se s ním diskutovat a přitom se tu opakují pořád stejné rady a stejné jeho reakce.No 60 odpovědí v takovém tématu co se točí pořád dokola je až moc.
Několika lidem jsem poděkoval za slušnou diskusi, to za prvé, takže z toho bys mohl vyvodit, že nejsem trol. Děkuji i tobě, Zuhupaw. Tím jsem to považoval za ukončení diskuse z mé strany. Nemůžu za to, že se objevují další a další, kteří mi neustále vysvětlují nesmysly. První konzultace s kolegou právníkem mi dala za pravdu, třebaže místní diskutéři tvrdí opak. Tedy ještě jednou a snad už naposledy: to, že jsem dal souhlas s případnými změnami podmínek v budoucnu mne ještě nezbavuje možnosti (v právním slova smyslu) svůj souhlas odvolat. A ta možnost (fyzická) tam chyběla. Takže k souhlasu jsem byl nucen (jinak mi hrozilo to, že nebudu moci užívat výrobek za účelem, za jakým byl zakoupen), což je protiprávní. A mimochodem - když dáváš souhlas při instalaci SW, zavazuješ se pouze k věcem, které ti s provozem daného SW vážou; nemůžeš být nucen k něčemu, co s daným SW nesouvisí (v případě nesmyslných podmínek ve smlouvě by tato byla neplatná). Ale ještě jednou děkuji, a fakt mi odpovídat… nemusíš. Měj prima den. 👍 Ukázat celý příspěvek
Můžeš mi jmenovat jeden program, věc, produkt, cokoliv kde nesouhlasíš s jejich podmínkami a přesto máš možnost to používat?
Zuhupaw, vždyť ty to fakt nečteš... Když instaluješ SW, tak odsouhlasuješ podmínky. To je v pořádku. Mi se ale ještě nestalo, že bych při aktualizaci dostal návrh, že souhlasím (třeba) s tím, že nějaká společnost bude o mně sbírat nějaká data, která s daným SW nesouvisí (např. že by sbírala hesla, podklady k bankovnictví, či telemetrické údaje. Při ladění či řešení problému by se ještě ta telemetrika dala pochopit, ale rozhodně ne jako automatický souhlas. A to ještě v případě, že ona data souvisí s provozem aplikace (např. navigace). Ale vyžadování souhlasu s něčím, co s provozem aplikace naprosto nesouvisí, je přímo protiprávní (např. tě nikdo v následné smlouvě nemůže přimět k tomu, že po tvé smrti bude po tobě dědit autor SW, který by prohlásil, že "v předchozí smlouvě odsouhlasil, že v budoucnu bude automaticky souhlasit se vším v dalších smlouvách". Jasně, ten příklad je přitažený za vlasy, ale slouží jako ilustrace. A když si koupím TV, tak za účelem sledování… mediálního obsahu, ne proto, aby mi někdo vnucoval reklamu či mne šmíroval - mohu si zaplatit prémiový obsah a pak ani nevím, co je reklama. Když se rozhodnu pro komerční TV, žijící z reklamy, tak je to moje volba (ale není to tento případ, který tu popisuji). A kromě toho mohu jakoukoli smlouvu tohoto typu vypovědět - a u zmíněné aktualizace ta možnost chyběla. Když se ti aktualizue Excel, tak můžeš nesouhlasit, a aktualizace se nenainstaluje (ale Excel můžeš dál používat). U mne ale nešlo používat TV za podmínek, které jsem odsouhlasil dříve (tedy by se mi aktualizace neprovedla a tím by to skončilo a TV by byla nadále funkční). Ukázat celý příspěvek
Jo fakt ty tvoje bla bla bla nečtu. Když instaluješ program tak musíš odsouhlasit i to že babička je kurwa a nebo si ho prostě nenaistaluješ. A když ty nechceš v TV nic odsouhlasovat tak si kup blbou televizi co nic takového nechce. Nebudeš doma takový sám, ale budete už dva. Tři jestli máš i toustovač.
Tohle je jasnej troll trollácká a dělá si z nás legrácky..
Taky si to myslím, nicméně ten dotaz jako takový - jeho rovina a dopady jsou vlastně dost zajímavé a je to něco, co se dnes a denně řeší. Viz například nákup her na Steamu - koupíš si hru ale za pár let už ji není možné hrát protože developer té hry vypnul servery atd. Je to zajímavé téma :)
Žádnou hru si nekupuješ, kupuješ si licenci k užívání v rámci standardního životního cyklu software.
Ano, já tohle chápu.V podstatě když si koupíš v krámu CDčko se hrou tak analogicky se stane přesně to, co tu řeší tazatel. Tedy fyzický produkt (CDčko, krabice) ti zůstane ale SW (samotná hra) už například nejde hrát protože výrobce změnil podmínky nebo zrušil servery.
A jak je podle tebe definovany ten "standardni zivotni cyklus software"?
To si může rozhodnout vydavatel jak chce... Je jen a pouze na něm, jestli si svých zákazníků váží, nebo na ně hodí bobek. Zákazník si to bude pamatovat a pak nepodpoří ty, co se chovají jak prasátka.. Tak jednoduché to je, přirozený výběr.
problém je vůbec do TV připojovat síť nebo ji hned připojovat na wifi. TV má bejt jen zobrazovadlo jako monitor a na vše ostatní má být nějaký opensource krabička nebo PC připojenej do televize, kde mám vše pod kontrolou a nejsem omezenej tím jak si to výrobce televize představuje
Je zaujímavé čítať, ako tu niektorý mudrujú. Ja LG doma mám, (mal som) a čo si v poslednom čase táto spoločnosť dovoľuje, je neskutočné. Začalo to updatmi softvéru, ktoré spomaľovali prehliadač internetu, vypnúť sa to nedalo, len prepnúť na manuálny update, aj napriek tomu sa update nasral do telky a od vtedy to v kuse otravovalo s hláškou na obrazovke. Kde sa to síce dalo asi tak mesiac zamietnúť, ale potom TV prešla do agresívnejšieho režimu a síce, že update podhodila presne vtedy, keď človek prepol kanál, čím ho vlastne nechtiac spustil. Potom LG s ďalším updatom rozhodlo, že si na ňom nespustíte film pre dospelých cez zdieľanú kartu, konkrétne Skylink, to ako fakt??? Ďalším updatom mi prestal fungovať webový prehliadač úplne. LG podpora mlčí, aj keď telka stála cez 1000€ Fajn, tak som čakal ma opravu. Opravný update mal cez 2GB áno, cez dva giga a naťahal mi do telky nezmysly, ktorých sa neviem zbaviť a ktoré mi zaberajú toľko miesta, že aj keď opravili web prehliadač, tak je… nepoužiteľný, lebo cache je tak málo, že sa v jednom kuse seká. Servis krúti hlavou, opakované maily na podporu ostávali bez odpovede... Riešenie? Počkal som na ďalší update ručne som ho spustil a počas neho vytrhol sieťový kábel od napájania. Výsledok, nefunkčná telka, odoslaná spoločnosti LG na reklamáciu... Po nej mi bola ponúknutá možnosť priplatiť si za vyššiu radu, alebo vrátenie peňazí, vzal som to druhé a LG už NIKDY viac. Výčet ich ďalších kiksov je na fórach LG a každým updatom pribúda viac a viac nasratých užívateľov... Zaujímavý biznis model toto. Fóra si ešte občas prečítam, našťastie už tieto debiliny riešiť nemusím. Táto spoločnosť sa vážne chová tak neseriózne, že by som do nejakej hromadnej žaloby šiel, lebo zjavne potrebujú dostať poriadne cez pysky a nie len raz! Ukázat celý příspěvek
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.