Tady třeba v Premiere nějaký propastný rozdíl není
https://www.youtube.com/watch?v=0GjSiLbCtHU
Tento test taky ukazuje v premiere při exportu jen marginální rozdíl (4%) https://www.youtube.com/watch?v=cZZDoXwtMXc na druhou stranu v handbraku už je to citelné (téměř 30%). Takže na SW bych řekl záleží.
To se bavíme o encodingu, nikoli o editaci, při samotné editaci nevěřím že bude rozdíl vůbec patrný, encoding, když je to jednou za uherák pak můžu naplánovat na dobu kdy nejsem u počítače a rozdíl zcela eliminuju. Kdežto plánovat hraní bez mé přítomnosti půjde těžce. U GN v širším portfoliu her má 9700k navrh 16%, ani netřeba OC při kterém je rozdíl jen o procento lepší.
U těch her nejde ani tak o maximální výkon či průměrné FPS, kdy 120 vs 140 moc velký rozdíl hrát nebude kdežto minima (1% low) 72 vs 94 už znamená 30% nárust (v tomto případě na CPU náročný AC:Origins). Minima jsou klíčové pro to jaký herní zážitek hráč bude mít.
Proto v mém příspěvku na začátku bylo "Pokud je hraní prioritou". 9700k je herně o dost výkonnější CPU než 3700X, cenově jsou na tom podobně. Bohužel z toho "někdy" konvert videa se dost těžko soudí. Osobně taky "někdy" (tak 1-2x do roka) něco zedituju a encoduju, dokonce v SW který AMD má výrazně radši, ale stojí mi to za to mít zbytek roku horší výkon o několik desítek procent? Ne, klidně si na to video chvíli počkám.