Dobrý den,nový notebook mi spadl na zem a má promáčklý roh, ale funguje bez problémů. Mám připlacenou záruku na 5 let, ale nejsem si jistá, jestli se na takové poškození vztahuje. Zároveň nevím, zda by v případě budoucí poruchy mohl být problém s reklamací kvůli viditelnému poškození. Má smysl to nějak řešit už teď? Děkuji za radu.
Funguje? Funguje, tak to neřeš. Reklamaci po pádu ti nikdo neuzná.
Ano, funguje
Zaleží, co by odešlo/nefungovalo. Pokud by se reklamovalo něco, co s pádem nesouvisí, a pád na to nemá vliv, tak by to uznat měli.
Pavel: Ano, tak hovori legislativa. Otazka ale je, jak budes rozporovat servisu, ze to s tim nesouvisi (coz ti cajzli prakticky vzdy udelaji a zvlaste v CR je to bezna praxe). Musel by jsi si zaplatit znalce nebo prinest nekolik posudku z jinych servisu, coz take vetsinou neni zdarma.
Pokud to spadlo, zažilo to větší přetížení, než které to má uvedené v parametrech, tak mě nenapadá porucha, na kterou by se to nemohlo vztahovat.Možná tak softwarový problém, tam byste šanci možná měl. Ale jinak se na to dá svést snad všechno.
Jedna věc co se dá a co někdo udělá, můžeš najmout znalce, který může potvrdit že to nesouvisí, to samé může udělat protistrana a pak záleží jak se dohodnou/nedohodnou a zda to případně někdo požene přes úřady až k soudu kde zase budou noví nestranní znalci...Další možnost je to zařízení po pádu dát do servisu a nechat opravit autorizovaným servisem, pak samozřejmě nikdo nemůže mít se zárukou problém, protože ten servis odstraní všechny vady které mým přičiněním vznikly.
Musím se zeptat.U jaké hardwarové závady by znalec s jistotou mohl potvrdit, že není důsledkem pádu / příliš vysokého přetížení?Stačí příklad, mně totiž nic nenapadá.Autorizovaný servis takovou věc může opravit, ale záruka bude nejspíš jen na tu opravenou věc. Pokud opraví šasí, a za měsíc se objeví flek na displayi, nikdo vám nedá ruku do ohně za to, že to s tím pádem nemůže souviset. To by musel servis vyměnit / opravit všechno.Opravdu, bez ohledu na diskuzi, by mě zajímalo, jestli existuje hardwarová závada, která nemůže být způsobena pádem. Věřím si na to, že bych dokázal na pád svést i mrtvé paměťové buňky ve flash paměti. Prostě se poškodila struktura izolace, a tak tak vydržela méně přepisů. Je na zákazníkovi, aby prokázal opak... když teda přijde na lámání chleba, což se (skoro) nikdy nestane.
Správný notebook má vydržet 3 pády ze stolu. Tím je míněn notebook z profi třídy. Také existuje bezplatný servis na mechanické poškození, u některých výrobců lze sjednat.
A kde o tom píšu? Výrobcovia na 100% o tom nepíšu!
Ale říkají na dealerských školeních. Dokonce jsem viděl na to téma video, jak se testují notebooky.
Kecy, kecy, kecy.... pre vychvaľovanie a reklamu ti nakukajú i to, že je nerozbitný, ekologický,..... Dealeri sú presne na to školení - oblbovať klienta, vychvaľovať výrobok nereálnymi vlastnosťami.
Nemusí uznávat, stačí že na ni máš nárokPokud to je samo koupené dle občanského zákoniku. Pokud ano, máš zákonný nárok na opravu výrobní vady, je jedno jestli ti něco spadlo a poškodilo se, podstatné je zda je tam výrobní vada, výrobní vada samozřejmě nemohla být způsobena jiným poškozením.Můžu si rozflákat displej telefonu, ale když baterie nedrží po týdnu kapacitu, tak samozřejmě mám nárok na opravu - výměnu baterie - ta pádem kapacitu neztratila a já mám nárok na funkční baterii.
Lidově se tomu říká pojištění na blbost. Je tam nějaká taková zmínka, v tom připojištění, třeba o pádu? A něco podobného, utopení, zmrznutí...?
Pojištění na blbost není v prodloužené záruce, ale třeba u pojištění bytu nebo osoby.
Může tam být, nebožtík CZC to měl na tuty, měl tam rozbití za větší příplatek sice, ale měl nějak
To by přece Danielka věděla už při koupi ty hlupáčku.. Ale je mi smutno kolik slečen sem píše protože nemají v okolí žádného amatérského IT technika co by rád za chlebíček a sklenku vínka poradil a pomohl.
Líná huba, holé neštěstí, loudile
A proč by nemohlo, třeba Apple Care+ prodlužije "záruku" i náhodné poškození.Nicméně vždy je třeba vědět zda prodloužená záruka je sjednaná bez dalších podmínek nebo s podmínkami. Bez podmínek se řídí jako by šlo o zákonnou záruku, ale pokud k tomu jsou nějaké podmínky, řídí se to jimi a ty mohou vymezovat kdy ano, kdy ne.Také je nutné vědět zda tu rozšířenou záruku poskytuje prodejce, nebo ji poskytuje výrobce, v prvním případě se řeší přes prodejce, jinak přes výrobce. A opět oba mohou mít jiné pravidla (pokud to není v rámci zákonné záruky)
Bohužel mam jen klasické prodloužení záruky +3 roky.
spravnu odpoved na tvoju otazku ti da autorizovany servis tvojho notebooku. Nevahaj ich kontaktovat.
Neřešil bych to, protože si myslím, že v tuto chvíli je to noťas bez záruky, protože záruční servis jakoukoli závadu svede na poškození pádem, byť noťas jel bez problémů třeba tři roky. Na tvé náklady ti servis promáčklý díl vymění, ale v databázi servisu už bude mít noťas cejch, že spadl a v případě záruční opravy k tomu bude přihlíženo.Zeptalbych se infolince servisu nebo prodejce a v případě, že potvrdí to, co píšu a chceš mít noťas OK s 5 letou zárukou, tak jediným řešením je noťas prodat se ztrátou a koupit nový.
Samozřejmě má záruku, pokud byl koupený na základě občanského zákoníku. Je to totiž právo spotřebitele a právo ti samozřejmě nikdo vzít nemůže ani se ho dobrovolně nemůžeš vzdát.Něco jiného je zda bude případná závada souviset s uživatelem způsobeném poškození nebo je to výrobní vada. Výrobní vadu je prodejce povinen odstranit v prvním roce dokonce musí on prokázat, že tam chyba nebyla už z výroby. V druhém roce je důkazní břemeno na kupujícím.Samozřejmě že prodejce může říct že poškozené zařízení do reklamace nepřijme nebo reklamaci zamítne, ale musí pro to mít zákonný důvod - tedy že se nejedná o výrobní vadu ale vadu kterou zavinil uživatel, nebo je to vada, která se očekává, například nadměrným opotřebenímTak jak tak má jednoduché řešení. Může to dát do servisu výrobce/prodejce s tím že to spadlo a rozbilo se a že to chce komplet opravit. Pokud to opraví, tak není důvod pro to aby někdo neuznal záruku, protože ten… servis odstranil při opravě všechny vady výrobku. I když to bude platit pro to co servis nevyměnil, to co vyměnil bude v standardní zákonné záruce. Ukázat celý příspěvek
Neplatila jsi ho kreditkou? Některé kreditní karty mají prodloužení záruky u určitého typu zboží + třeba náhodné poškození zboží na 6 měsíců od nákupu
A ty snad mas dojem, ze niekto z banky bude robit vyjadnavaca so servisom, aby servis na zaruku opravil nieco mimo zarucnych podmienok?
Nic takoveho se nedeje.Marketingove se tomu rika prodlouzena zaruka, ve skutecnosti se jedna o pojistku.Ty hlasis skodnou udalost, das opravit dle instrukci banky/pojistovny a vyzadujes plneni ..
jo problém ale je, že si to musíš nechat opravit, zaplatit to a pak až se po jednání s pojišťovnou banky dozvíš jestli ti to proplatí a v jaké výši - v případě tazatelky který po pádu NTB funguje tohle nemá smysl, protože by jí to pravděpodobně nezaplatili.
Pozor buď je to záruka nebo pojištění. Oboje je možné, dokonce je možné oboje v jedné službě.Dokonce záruka nad 2 roky může být sjednána se stejnými podmínkami jako zákonná, to se obvykle děje když někdo napíše "5 let záruka" a nikde nejsou žádné speciální podmínky, pak je to prostě 5 let záruky a uplatňuje se standardní zákonná. Může to být 2 roky záruky a 5 let záruky/servisu u výrobce... 2 roky drží prodejce, 5 let výrobce a výrobce si říká co a jak uzná a je to čistě na něm.Může to být 2+3 s tím že 3 roky jdou na prodávajícího a tam zase může mít jiné podmínky,.
Za blbost se plati. Nemas narok.
Nebylo by lepší se zeptat prodejce?
A radiči zde na foru nebudou mít co žrát, že.Za radu - zeptej se prodejce, výrobce, souseda, kamaráda, bych dával ban. Jediná správná rada je - zeptej se na poradně živě.😀
Já si kdysi při nákupu NTB se kterým jsem hodně cestoval v MHD (vlaky autobusy 50-100km). připlácel za pojištění proti rozbití a krádeži bylo to tehdá asi 15-20% z ceny na 3 roky.
Já tohle neplatím neb si čtu podmínky, Třeba pojištění tabletu, když to mám na stole a shodí mi to 2 leté dítě na zem, nemám nárok na plnění. Když to shodím na zem já, nárok mám... když to shodí dítě a nahlásím že jsem to shodil já, páchám pojistný podvod. Když mi to ukradou protože jsem si odložil batoh kde nemyl pod mou kontrolou, nebo jsem si třeba zdříml ve vlaku... mám smolíka, tohle kryto není. Stejně jako není krytá ztráta. Krádež tak v podstatě vůbec nekryje, kryje loupež, tzn. tedy situace kdy jsem násilím nebo hrozbou násilí nucen tu věc vydat.Další věc je, zjistit si jaké je krytí. Běžně se kryje nikoli pořizovací hodnota ale zůstatková hodnota. Pojistky na spotřební elektro definují zůstatkovou hodnotu typicky jako 100% ceny - 2% za každý započatý měsíc od prodeje/doručení. S tím že standardně je sjednána 10% spoluúčast, o které se pak finální plnění snižuje.
Pokud je ta 5 letá záruka zahrnující i náhodné poškození, ke kterému došlo způsobem, který není vyloučen (třeba rozbití malým dítětem některé nekryjí, kdežto stejné poškození tím že to vypadne z ruky mě ano).Počítám že jde ale o běžnou rozšířenou záruku bez pojištění, takže toto nepokryje.Při budoucí reklamaci může být problém, pokud bude závada souviset s tím pádem, pokud bude možné prokázat že ta závada s pádem nesouvisí, nijak to zákonný nárok na záruku neodstraňuje a pokud u té 5. leté záruky nebyly domluveny jiné podmínky, tak se řídí pravidly pro zákonnou záruku.Pokud byly domluvené jiné podmínky na 2-5 rok záruky, řídí se těmi podmínkami a tam to může znamenat že to prodejce/výrobce řešit nebude, záleží kdo tu záruku nabízí, prodejce často řeší jen zákonnou a další typy záruk řeší výrobce., někde to vše řeší prodejce...Takže pokud je to pojištění, tak nahlásit a nechat opravit, což by pak na… jakoukoli záruku nemělo hrát roli protože závady budou odstraněny. Ukázat celý příspěvek
No já mám pojistku na blbost, ale nedávno jsem zjistil, že je to v podstatě takové osobní "povinné ručení" a chrání to mě před tím, když někomu způsobím nějakou škodu, ale nevztahuje se to na to, když si něco poškodím sám sobě.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.