Zdravím prosím Vás měl bych dotaz není to žádný problém jen mě zajímalo když pravidelně aktualizuji ovladače od grafické karty kterou mám v notebooku už přes 4 roky, má to nějaký vliv na výkon grafiky i když je od základu nějak nastavená a hardwarově jí nevylepším. Nebo spíš co nového třeba řeší, kdybych měl kartu starou měsíc nebo tři tak chápu že vychází aktualizace a vychytávají se mouchy ale u te starší ?
aktualizace ovladačů může řešit kompatibilitu s hrama, případně i optimalizaci, tj. i výkon ...co přesně který update řeší je vždy uvedeno v "release notes" apod.
Super moc děkuju za odpověď 😊
V češtině jsou povinné čárky.
Ano, ma to vliv na výkon v nových hrách.
Malinký vliv na výkon..Kromě pár výjimek to nezvedá výkon tak, že bys něco zásadně poznal.Největší přínosy jsou u nové karty v konbinaci s novou hrou.Jinak stačí výměna ovladače co půl roku. Není to drama
Spis bych rekl, ze jinak je lepsi tam nechat ten, co funguje a nestourat se do toho ..
Třeba Nvidia při aktualizaci neřeší kompatibilitu s biosem, nainstalovali se mi nové ovladače a byla tma :) po aktualizaci biosu vše OK. Jak to je u jiných GK nevím.
Ne, na výkon to žádný výrazný vliv nemá a dalo by se říct, že to je víceméně zbytečné. Aktualizovat ovladače má smysl jen nějakou dobu po vydání dané grafické karty, kdy se ještě vychytávají chyby a optimalizuje se výkon. Ale to se obvykle vyřeší během pár měsíců od vydání grafiky na trh. No a další a další ovladače už potom neřeší tu tvoji grafiku, ale přidávají podporu dalších nově vydaných grafik, na tu tvojí už nemají většinou žádný vliv. Takže dělat to můžeš, ale je to v podstatě zbytečné.
Může na to mít vliv nově vydaná hra a nebo samo nově aktualizovaná hra.Takový live service Fortnite ti u starého ovladače vypíše hlášku jaký ovladač chce, a ani se nezapne.Typicky je to naopak u velmi starých karet jako je rx580 nebo i HD630, kde je hodně novějšími hrami podporován jen ten úplně poslední - tzv “legacy driver”.Nejvíce her jede v pohodě i s relativně starým driverem na nV
Jj, stát se může, ale u staré grafiky se moc nečeká, že tam pojedou nejnovější hry. Každopádně pokud na něco takového vyjímečně narazí, tak samozřejmě update driveru je první krok. Jen jsem tím chtěl říct, že aktualizovat driver GPU pokaždé, když vyjde nový, nemá smysl. Já třeba jsem driver aktualizoval naposledy někdy před rokem a půl, možná dýl, kvůli MSFS, pro který měla být v driveru nějaká optimalizace. Ale jinak to nedělám, pokud vyloženě nenarazím na problém.
Jj já taky aktualizuju nejdříve po roce, a většinou kvůli nové hře
Žádný špatný vliv to nemá. Dokud neohlásí že ukončují podporu pro tvoji grafiku, tak do té doby budeš dostávat aktualizace a případně nové funkce.
Drivery řeší celkem dost věcí. Tak například kompilaci shaderů (dnes z nějakýho mezikódu pro konkrétní GPU), ale taky podpora API. Takže když se příjde na možnost optimalizace tady...Obecně jsem linuxák na AMD s open source drivery, tak nemohu moc mluvit za windows drivery a nevím jak DirectX12, ale Vulkan se pořád rozšiřuje dle potřeby a pokud to jde tak se to může do driverů a firmwaru GPU dodělat a pokud toho hra může využít pak lze dosáhnout nárůstu výkonu. Ostatně ono taky stačí aby hra něco dělala specifickým způsobem a bude narážet na něco s čím dřív problémy nebyly a tak si nikdo nevšiml že to není optimalizované v driverech...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.