» Poradna » Notebooky

Odstoupení od smlouvy, 3 stejné závady z pohledu Apple

Odpovědět  |  Zobrazit bez stromu  |  Upozornit redakci  |  nových odpovědí: 27/27
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0  |  [46.13.229.---]

Zdravím,potřeboval bych poradit, mám problémy s macebookem zakoupeným přímo na stránkách Apple. Bohužel pozdě jsem se dozvěděl o tomto nároku po 3 stejných závadách, že můžu odstoupit od smlouvy, včera když jsem si šel vyzvednout macbook po 3 stejné opravě v iStyle jsem jim oznámil, že si macbook nepřevezmu, že chci odstoupit od smlouvy či vyměnit zboží za bezzávadný kus. Mám 3 stejné opravy (výměnu základní desky) a dvě nahlášený stejné vady a jednu jinou, obhájil sem se tím, že nejsem technik a že nedokážu rozpoznat co tomu je a že se jedná o neodstranitelnou vadu když po pouhých 7 dnech opět měnili základní desku a dalšími jinýmy důvody. Samozřejmě zpočátku oponoval, poté se šel poradit někam a když přišel řekl, že bych si to vyhádal, nicméně dodal, že jsem macbook nekoupil u nich a jelikož nemaj s applem jako takovým nic společnýho musím žádat o vrácení u nich.Dnes jsem volal na infolinku Apple, kde to řešila paní s ciziny a bylo mi řečeno, že se musí objevit hardwarový problém (je prej jedno jaký to bude problém) znovu, tedy již po 4 a musím jít znovu do autorizovaného servisu, kde problém jen zdiagnostikují ale neopraví a pak můžu teprv žádat o odstoupení od kupní smlouvy či výměnu zboží.Chtěl bych se vás zeptat, jestli teda se s tím něco dá dělat? Když v ČR je v občanském zákoníků uvedeno že po 3 stejných vadách mám na to nárok, mám jasný důkazy, že již mám 3 stejné opravy.

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 42.0.2311.135

Zajdi za pravnikem, nevim, co resis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0  |  [46.13.229.---]

Třeba se zde najde někdo s podobnou zkušeností a nebudu muset platit právníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 42.0.2311.135

Pokud firma nedela to, na co mas narok, pravnik a pripadne soud je prakticky jedine reseni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Opera 9.80  |  [95.140.241.---]

Danny pokud chceš odstoupit od kupní smlouvy po 3 stejné zavadě, musíš si to nechat zapsat do předávacího protokolu opravy. V každém protokolu je vždy kolonka jak bude závada řešena. Takže jsi tuto možnost promarnil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 36.0  |  [195.12.129.---]

Najlepsie ti na toto odpovie pravnik, co ja niesom, aj ked mam celkom slusny prehlad....Trochu mi nie je jasne ze ako si sa dostal k predajni iStyle a preco ti opravovali notebook prave oni, ale napriek tomu skusim poradit.1 - "Pani z ciziny" ti moze rozpravat co len chce, aj keby to mali v zmluvnych podmienkach co si podpisal ze na vratenie mas narok az po 4 reklamaciach, zakony ČR su v tomto pripade nadradene, takze 3x a dost.2 - Neviem ako si postupoval ale spravny postup by mal byt taky, ze ten s kym mas zmluvny vztah - v tvojom pripade majitel internetoveho obchodu kde si to kupoval, by mal dostat oznamenie ze je vyrobok nefunkcny a on by ti mal oznamit postup - bud ti posle kuriera, alebo to mas odniest k nemu na adresu alebo do opravovne (asi ten tvoj iStyle). Po prvej a druhej oprave si notebook prevezmes. Ak pride k tretej poruche, musis dopredu oznamit ze nemas zaujem o opravu ale o odstupenie od zmluvy. Oni maju pravo preskumat vyrobok a ak sa jedna o to ze ti 2x odisla zakladovka a teraz je vadne trafo tak ti vyrobok opravia a od zmluvy neodstupis - to je ina zavada. Ak sa jedna o tu istu opravu - 3x zakladovka, zmluva konci.A teraz pointa: Ak ti vyrobok prevzali a nevedeli urcit zavadu hned pri pohlade (o com pochybujem), a ty si vyrobok doteraz neprevzal, tak mas narok na odstupenie od zmluvy a na vratenie penazi. Ak si takto opraveny vyrobok uz prevzal, znamena to ze ti oprava nevadila a kedze je vyrobok funkcny, nemas dovod odstupit......Samozrejme zarucna doba sa ti predlzuje o dobu ktoru bol vyrobok v zaruke....Toto je moje videnie sveta, ale hovorim... nie som pravnik, za jednu navstevu a nejakych 20-30€ za hodinovu konzultaciu co si ten pravnik nauctuje ti to stoji vyskusat- teda ak ta to stve....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 41.0

Nemáš tak úplně pravdu - tři stejné opravy nemusí být totéž co tři stejné závady. Ono diametrálně odlišné závady se dají řešit stejným způsobem - výměnou základní desky. Kdybys měl někde doklad, že 3x odešel kondenzátor C168 (samozřejmě plácám, ale pro názornost) tak je to třikrát stejná závada. Pokud ale poždé odešel jiný kondenzátor jde o tři různé závady. Jasně, ten příklad je docela blbost, ale chtěl jsem ukázat, že různé závady lze řešit "stejnou" opravou. Je na servisu, jestli je pro něj výhodnější měnit celou desku nebo jen vadnou součástku. A podle nového Občanského zákoníku již ani záruka na vyměněnou desku není nová od výměny desky jak tomu bylo podle OZ starého, ale pokračuje záruční doba od koupě výrobku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 10.0  |  [195.12.129.---]

vy ste mali v zakonniku to ze ked ti vymenia vyrobok / cast vyrobku v zarucnej dobe tak sa ti predlzuje zase o 2 roky ?To by som mohol den pred uplynutim zaruky doniest spotrebic ze mu nefunguje kondenzator, oni mi ho opravia a znova zaruka 2 roky ? To by bolo do nekonecna... To bude nejaka hovadina, ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 41.0

Ano bylo to tak, jenže ta záruka byla jen na vyměněný díl. Ovšem pokud by v našem případě vyměnili celý notebook, běžela by nová záruka na celý. A stejně tomu tak bývalo i na Slovensku, jestli to je dnes jinak a kdy se to případně změnilo nemám tušení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 10.0  |  [195.12.129.---]

Na slovensku to nikdy tak nebolo, ani za totáča.... Doba zaruky ti plati od zakupenia vyrobku, bez ohladu na to akym sposobom sa vyrobok opravi- oprava, vymena to je jedno. Doba zaruky sa predlzuje len o dobu ked je vyrobok v oprave a ty ho nemozes pouzivat.... Samozrejme pokial nie je dohodnute v zmluvnych podmienkach inak.... ale to odbocujeme od otazky....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 46.0.2486.0

Neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 46.0.2490.80

Zákazníka nezajímá co se tam pokakalo. Z jeho pohledu je to stejná závada (3x nejde zapnout, nesvítí displej, nefunguje klávesnice...) a zákon to tak také specifikuje. ☺

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0  |  [37.48.33.---]

Bohužel udělals chybu. Způsob řešení reklamace si musíš vyžádat hned při předávání, ne až při vyzvednutí. Teď už samozřejmě nemáš na odstoupení nárok. Budeš mít, až se ti případně objeví dslší závada a nezapomeneš to při předávání k reklamaci žádat. Jinak pozor, to odstoupení musíš požadovat ne po servisu, ale u prodejce, takže pokud bude další závada, reklamaci řeš tam, kdes ho koupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0  |  [46.13.229.---]

No, toho jsem se obával :( Jak jsem psal zjistil jsem tento nárok pozdě no... Každopádně díky za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 10.0  |  [195.12.129.---]

Prevzal si vyrobok z opravy alebo nie ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0  |  [46.13.229.---]

Převzal, protože pobočka iStyle dělá jen servis a reklamace a nechcou s tím nic víc mít když sem to nekoupil u nich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0  |  [37.48.39.---]

To je úplně jedno, protože o odstoupení musí žádat hned při zadání reklamace. Teď si nepřevzetím opraveného přístroje nijak nepomůže, prodejce svoji povinnost splnil a on nemá právní důvod přístroj nepřevzít. Ještě by mu mohli naúčtovat skladování

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0  |  [83.240.111.---]

Kdybych měl macbook zakoupený u iStyle tak si ho převzít nemusím a uplatním tento nárok ještě, ale bohužel sem ho koupil kvůli slěvě v černý pátek na apple.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0  |  [37.48.35.---]

Abys ho nepřevzal, musel bys mít k tomu nějaký důvod, jako třeba že bys při přebírání zjistil, že závada nebyla odstraněna. Jinak tvoje "nepřevzetí" nemá žádnou váhu. Oni prostě reklamaci ukončili včas, oznámili ti to a tím splnili svoji povinnost. Že si výrobek bezdůvodně nepřevezmeš, to na věci nic nemění a ještě by měli právo ti po nějaké době začít účtovat uskladnění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 46.0.2490.80  |  [85.207.84.---]

Pokud jsi to neuvedl ihned přímo při předávání do reklamace, tak máš prostě smůlu. Musíš čekat na další závadu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 46.0.2490.71  |  [62.245.90.---]

Ahoj, kde si to tedy kupoval? Píšeš, že u Apple, potom si to reklamoval u iStyle, tak kde? Apple nemá v ČR žádné oficiální obchody, iStyle, Setos a jiné jsou jen příživníci a mají statut prémiového resellera, ale NENÍ to Apple, nehledě na to, že tito rádoby obchodníčci jsou dost pofidérní obchody a u nich řešit reklamaci je řekněme to slušně na nervy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0  |  [46.13.229.---]

Ahoj, koupil jsem to na stránkách Applu a reklamace sem vyřizoval v iStyle, protože je to jednodušší než to pokaždé posílat do irska nebo kam jdou reklamace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 41.0  |  [90.178.132.---]

Mimochodem, ty "stránky apple", na kterých jsi to kupoval patří k nějakému subjektu, který má oficiální sídlo u nás v ČR? Tedy mají české IČ a adresu sídla? Pokud ne, tak se na ně vůbec české předpisy o reklamacích nevztahují, tak pozor na to!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 46.0.2490.86  |  [82.113.56.---]

Ale samozrejme ze vztahuji :). Nezalezi odkud prodejce je. Pokud provozuje prodejnu cilenou na CR a to at uz eshop nebo kamennou prodejnu, tak se na nej vztahuje veskera ceska legislativa...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 46.0.2490.80  |  [94.113.220.---]

No zkus to prvně s nimi, třeba zavolat a pak až to řešit s právníkem popřípadě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 41.0.2272.118  |  [94.113.220.---]

Stalo se stalo, myslím, že s tím už nic neuděláš. Právně bych to taky moc zlatě neviděl, hold špatný kup. Každopádně napiš, jak jsi dopadl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 42.0  |  [37.188.138.---]

Proč měníš nicky pod stejnou IP? Trpíš schízou nebo ses nechat přešít za těch 14 dní?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 46.0.2490.86  |  [94.113.220.---]

No jelikož je školní studovna velká a na pc se střídá hodně lidí, tak to asi nijak neovlivním, když někdo něco napíše ze stejného pc, ale náhoda to je, to musím uznat :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: iStyle



Určitě si přečtěte


Jak fungují kryptoměny: Za oponou se odehrává perfektně organizovaný chaos

Jak fungují kryptoměny: Za oponou se odehrává perfektně organizovaný chaos

** Bitcoin letos trhal rekordy ** Zdaleka není sám, jsou tu i další kryptoměny ** Jak vlastně kyberpeníze v nitru fungují?

13.  12.  2017 | Jakub Čížek | 67