» Poradna » Notebooky

Notebook, opětovná reklamace, odstoupení od kupní smlouvy

 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 71.0.3578.98

Dobrý den,chtěl bych se informovat o svých možnostech při reklamaci výrobku produktu Lenovo. Notebook této značky nyní chci reklamovat potřetí. Laptop jsem koupil přes Alza.cz online.První reklamace byla z důvodu nefunkčního hard disku, který neumožnil samotné rozběhnutí Windows, za nedlouho se po opravě tento problém objevil znovu a k tomu mi přestala fungovat řada kláves Esc, ;, Q, A, Y. Požadoval jsem proto od Lenova opravu těchto závad neumožňující jakoukoli práci s notebookem. Druhá reklamace proběhla, notebook mi přišel naprasklý na spodní straně u CD-ROM mechaniky, ale nijak neomezoval mé požadavky. Později jsem zjistil, že k opravě klávesnice nedošlo a notebook se mi navíc místy nezapne, načte se pouze logo Lenovo a po něm následuje černá obrazovka. Poté je třeba notebook vypnout power buttonem a znova zapnout. K tomuto problému dojde více jak dvakrát za týden. Do konce záruční lhůty mi zbývá 5 dní.Chtěl bych se zeptat, jaké jsou moje možnosti při reklamaci a jak postupovat při nahlášení problému, děkuji.

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 64.0

K odstoupení od kupní smlouvy potřebuješ 3x stejnou nebo 4x různou UZNANOU závadu. Takže je potřeba přečíst řádně protokoly o předchozích závadách a opravách a spočítat, kolik závad skutečně uznali a nějak řešili. Pokud napočítáš 3x stejnou nebo 4x různou závadu, tak máš právo dát ho na reklamaci už s tím, že žádáš odstoupení od kupní smlouvy. Do uznaných závad se počítá i to, co ti případně uznají z nové reklamace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 71.0.3578.98

Lze protokoly dohledat online? Na papíru najdu pouze poslední uznanou reklamaci, nikde se tam co si pamatuji nepíše, zda něco uznali, či ne, pouze že došlo k výměně komponentu (HDD) a následné opravě.Díky tomu nevím, kolik závad mi bylo uznáno, neboli o co se opřít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Reklamační protokol musíš mít snad ze všech oprav, ne? Jinak online jedině na webu Alzy, pokud tam máš účet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 71.0.3578.98

Účet na Alze mám, bohužel jsem zde našel pouze reklamaci svého starého notebooku. Díky tomu, že jsem všechny reklamace řešil přímo přes Lenovo, tak ty protokoly nejspíš nedohledám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Aha, tak jedině přes servis. To je bohužel chyba, vždycky je lepší reklamovat u prodejce, i když to většinou trvá o něco déle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 62.0

Odstoupeni od kupni smlouvy mel pro jistotu pozadat uz pri 3. popripade 4. reklamaci. Jeste takovy detail, ktery neni hned zrejmy. To jestli se jedna o stejnou zavadu se neodviji od toho, jak byl notebook opraven ale od toho, jak se vada projevovala. Takze pokud napr. 2x reklamoval vadu, ze mu nefunguje obrazovka, a jednou se to opravilo vymenou kabelu a jednou vymenou zakladni desky, tak se to stale pocita, jako stejna vada. Proto 3 stejne vady, ne opravy.Jinak info pro tazatele, zarucni doba se prodluzuje (nad ramec 2 let) o soucet vsech dob stravenych reklamacemi. Takze pokud napr ntb byl na 3 reklamacich a na kazde stravil 20 dni, tak se zaruka prodluzuje o 60 dni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 71.0.3578.98

Doba záruky se ti prodlužuje o dobu co bylo zboží na reklamaci. Každopádně to neodkládej reklamuj co nejdřív. A při převzetí si ho hned zkontroluj!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Jo jo Lenovo.Nikdy nekupuj notebook bez on site záruky od této firmy.Vyrabějí už jen sračky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

Víš, v těch zbývajících pěti dne do konce záruky vidím jistou část tvé "vyčůranosti". Ale k meritu. Zákon řeší záruku do 6 měsíců od prodeje a pak od 7. měsíce do konce. Ty jsi nyní v té druhé skupině. Tzn. může u tebe nastat buď vada odstranitelná a nebo neodstranitelná.Odstranitelná vada - Lze požadovat řádné a včasné odstranění závady. Je-li to vzhledem k povaze závady nemožné, může kupující požadovat výměnu věci či její části. Pokud tento postup není možný, smí dotyčný požádat o přiměřenou slevu z ceny zboží či od kupní smlouvy zcela odstoupit. Nově je možné požadovat slevu z pořizovací ceny výrobku.Neodstranitelná vada - Objeví-li se na výrobku neodstranitelná závada, jež brání tomu, aby mohla věc být využívána jako věc bez závady, je možné od kupní smlouvy odstoupit (doporučujeme, prodejce vám vrátí všechny peníze), nebo požadovat výměnu výrobku. Alternativně lze rovněž požádat o slevu z ceny výrobku.Jinak podle zákona máš uplatnit reklamaci bezodkladně. Takže pakliže si stěžuješ po nějaké době, že ti klávesnici nevyměnili, tak na to budou vždy dva názory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X Safari 12.0

Děkuji za informace, problém je, že do protokolu o závadách, které jsem chtěl nechat opravit byl zahrnut nefunkční disk a klávesnice. Tutíž jsem na druhou reklamaci posílal notebook s vadami, se kterými bylo Lenovo obeznámeno. Jelikož mi laptop přišel před vánocemi, tak jsem reklamaci chtěl řešit až po svátcích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Edge 15.15063

Mám bohaté zkušenosti s opravou notebooků a můžu potvrdit, že Lenovo je bezkonkurenčně to nejhorší, co lze koupit. Samozřejmě Y řada je na tom o něco lépe, ale "kurvítka" typu poddimenzované průřezy vodičů v LCD pantu, white list v biosu a zpětná vazba LCD jako součást POSTu, chybějící stress-reliéfy, nestabilní napájecí MOSfety, atd. jsou i tam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Nahlášení


Určitě si přečtěte

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale i tak převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 98

Bývalý zaměstnanec Nokie vysvětluje, proč telefony s Windows Phone neuspěly

Bývalý zaměstnanec Nokie vysvětluje, proč telefony s Windows Phone neuspěly

** Za neúspěchem Microsoftu v mobilech stojí i Windows 8 ** Microsoft pozdě naskočil do rozjetého vlaku ** Uživatelé neměli zásadní důvody, proč přejít

Karel Kilián | 138

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

** Nikdo si je nepamatuje ** Žádné není zcela bezpečné ** Nejlepší by bylo je prostě zrušit

Jakub Čížek | 59


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 20 procesorů

Srovnání 15 True Wireless sluchátek

Vyplatí se tisknout fotografie doma?

Vybíráme nejlepší základní desky