» Poradna » Mobily, audio, video

Neuznaná reklamace telefonu

Odpovědět  |  Zobrazit bez stromu  |  Upozornit redakci  |  nových odpovědí: 26/26
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 45.0.2454.85  |  [176.97.245.---]

Dobrý den, mám jeden takový menší problém.. 19.12. 2013 jsem si zakoupil mobil se zárukou 24 měsíců, mobil jsem měl už na několika reklamacích (třech až čtyřech), tentokrát jsem ho dal na reklamaci, kvůli nefunkčí dotykové desce (není nijak rozbitá). Reklamaci jsem podal 24.8. a dnes, 16.9. byla vyřízena a neuznána, že prý kvůli stavu telefonu (cituji ,,Silně potlučené rohy a rám, silně poškrábaný''). Jedná se pouze o zadní kryt, který je z plastu a je volně odnímatelný. Závada se mi stala při přepravě v batohu, cestou do školy. Dá se s tím něco dělat?

Odpovědi na otázku

 | Linux Firefox 40.0

Pokud jmáš jistotu že je neuznání reklamace neoprávněné (což jisté není, poškození nárazem nemusí být viditelné), následuj rady zde: http://www.penize.cz/ochrana-spotrebitele/6875...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Chrome 45.0.2454.85

pokud je telefon opravdu hodně potlučenej, tak můžou oprávněně předpokládat, žes s tím někde třísknul...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 10.0  |  [195.12.129.---]

Predpokladat mozes cokolvek, aj ze mu ten mobil trafil meteorit alebo mu spadol do zachoda alebo ze mu ho presiel vlak..... pokial to ako predajca nemas ako dokazat napr. expertizou (oxidacia, charakteristicke poskodenie, prasknuty display) tak to je tvoj problem... lebo ak by to islo pred sud, tak prehras tak ci tak a este musis platit komplet sudne poplatky a aj advokata.Bavime sa vsak o tom ze vyraz "otlcene rohy" znamena oskretu farbu z rohov a konstrukcia telefonu je v poriadku - nie ze mu tak pol centimetra z rohu a kus plosneho spoja chyba....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 45.0.2454.85

spousta telefonů ma zabudovaný nárazový čidla, podle kterých se dá zjistit jestli s tím opravdu třísknul nebo ne... Ale pokud je telefon opravdu hodně potlučenej, tak se prostě nesmí divit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Přesně tak, stačí se podívat, v jakým stavu někteří - převážně mladí - lidé své telefony mají a jak se k nim chovají. Je vidět, že si neumí vážit věcí ... Navíc, jak sám tazatel přiznává, je to už jeho několikátá reklamace. Škoda, že nenapsal, co všechno už reklamoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0  |  [88.100.157.---]

Silně potlučené rohy = telefon spadnul na zem a ne jedenkrát. Smolík, tady nic nevyhádáš, když s ním zacházíš jak prasopes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0  |  [88.100.157.---]

Jinak pokud závada vznikla při přepravě v batohu, tak na 99% došlo k naprasknutí dotykové vrstvy. Něco v batohu na displej moc tlačilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 45.0.2454.85  |  [176.97.245.---]

A kolik by tak mohla stát oprava?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Linux Firefox 40.0

Nelze určit. Záleží na typu mobilu a typu závady. Často pomůže výměna digitizéru, což ovšem také servisy ve spoustě případů odmítají z rozumných důvodů dělat. V horším případě je potřeba vyměnit display. Je taky dost možné že za cenu opravy pořídíš nový telefon z bazaru. (druhý extrém jsou pak mobily kde seženeš digitizér za pár stovek a jde vyměnit i doma)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Linux Firefox 40.0

Neřekls nám typ telefonu. Vzhledem k tomu, že výměna digitizéru je věc nejistá a může taky skončit prasklým displejem, tak se často mění celý komplet, což jde v drtivé většině případů provést doma, pokud s tím člověk už má zkušenosti. Pak může být cena jen pár stovek za práci + cena za materiál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

Blbost, ja ted menil prasklou vrstvu na lg l9, a delal jsem to poprvé a vpohode slape dal,, jen je treba jemne naheat lepidlo na okrajich. Dceri to spadlo. Jinak dotykova plocha 350,- cas straveny pulhodka. Ale je pravda ze s mikroel.mam zkusenosti asi 20let uz. Oprava a pajeni mikrospoju routery zakladni desky. Vymena MB na telefonech atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Linux Firefox 40.0

Měl jsi štěstí na digitizér lepený na rámeček. To samé jsem měl já s Galaxy Tab 2 (výměna 14 minut). Teď si ale najdi video jak se mění třeba na HTC HD 2 :) Některé telefony mají digitizér lepený přímo celoplošně na display a tam je odlepení dost náročné a v domácích podmínkách riskantní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Firefox 40.0.2

kámoš mi ukazoval několik telefonů s plnoplošně lepeným digitizérem - to je pak sranda a ani když má různé přípravky a nástroje, tak se to nemusí povést. Navíc to prasklé sklo může poškrábat/porýt displej pod ním i když samotný displej při pádu/nehodě nepraskne, takže celá ta práce může být dost na nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2049.0

sežen kryt v dobrem stavu a zkus to znova

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0  |  [37.48.57.---]

To mu nepomůže, evidentně má naprasknutý digitizer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Linux Firefox 40.0

Nebo utržený flex z digitizéru. (v nejhorším případě se mohl na desce uvolnit nárazem nějaký méně kvalitní spoj a alespoň bez reflow se to neobejde.) Každopádně dokud se neuráčí napsat typ telefonu, odhad ceny opravy je nejistý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Tři až čtyři reklamace? To by mě zajímalo co všechno jsi už reklamoval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 10.0  |  [195.12.129.---]

Mas pisomne vyjadrenie o neuznanej reklamacii ? Ak je tam vyslovene uvedene ze ju zamietaju z dovodu otlcenych rohov je to nezmysel. Mozes argumentovat ze to je bezne opotrebenie vyrobku a to nereklamujes, reklamujes zavadu koli ktorej nemozes vyrobok riadne vyuzivat a to v zarucnej dobe. Nazor predajcu je v tomto pripade absolutne irelevantny, musi ti nejakym sposobom dokazat ze vyrobok si poskodil neodbornou resp. nespravnou manipulaciou a nie ze "myslim si ze vam mohol spadnut" alebo "je opotrebeny viac ako nejaky iny zakaznik" alebo "máš dredy, si potetovany a prisiel si z skateboardovej drahy" - je to jedno. Kludne by som to riesil aj cez obchodnu inspekciu, co by som predajcovi vopred oznamil, ze ci nezmeni nazor.Ak si vyrobok uzival v sulade s navodom a ak predavajuci ti nema ako dokazat opak musi ti ho opravit . Ty nie si odbornik a ani nemas dovod skumat ci sa ti pokazila dotykova vrstva, spojovaci kabel alebo nieco ine. Vyrobok nefunguje a hotovo - na to je zaruka. A divim sa ze si nepoziadal o vratenie penazi, na slovensku ti stacia 3 reklamacie na jeden vyrobok a dovi - dopi....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Linux Firefox 40.0

Je pravda že správně by telefon měli před zamítnutím alespoň rozebrat a zjistit pravý důvod závady. A teď si nejsem jistý přesným výkladem občanského zákoníku, ale mám takový dojem že pokud je důvodem poškození opravdu pád (což je možné), záruka by měla být obnovena po oficiální opravě na náklady majitele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 10.0  |  [195.12.129.---]

Ano, ak mu spadol tak ok, ale reklamaciu mali vybavit s tym ze dovodom zamietnutia je neodborna manipulacia s vyrobkom - teda pád telefónu a jeho nasledne poskodenie. A vtedy mas absolutnu pravdu. Ale ak mu zamietnu reklamaciu displeya s oddovodnenim ze ma poskrabany zadny kryt ktory je volne odnimatelny..... To je totalna blbost. Ja by som sa odvolal proti zamietnutej reklamacii.....to je ako keby si reklamoval na aute rozbite celne sklo a oni ti ho odmietnu vyreklamovat lebo mas poskrabany vyfuk....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Linux Firefox 40.0

Souhlasím. Spojit si otlučený zadní kryt s jistotou s vadným displayem chce přinejmenším křišťálovou kouli, i když možná souvislost se tam najít dál. Tady je to spíš lenost obchodu kterému se nechce řešit komunikace s oficiálním servisem (který by zamítnutí reklamace případně potvrdil)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0  |  [88.100.157.---]

Pád telefonu na zem opravdu není neodborný zásah Ovšem porušením záručních podmínek to je, pokud není telefon deklarovaný jako nárazu odolný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0  |  [88.100.157.---]

Peter:Nemáš pravdu, otlučené rohy jsou zcela dostatečným důvodem k zamítnutí reklamace, v podstatě telefon ani nemusí otevírat. A to proto, že otlučený roh prokazuje, že telefon utrpěl náraz na tvrdý povrch. Pokud telefon není deklarovaný jako odolný proti nárazu, tak je povinností uživatele jakémukoliv pádu zabránit. Stopy po nárazu jednoznačně prokazují porušení záručních podmínek a prodejce/servis může regulérně záruku zamítnout. Je to blbé, ale je to tak. Pády telefonu na zem rozhodně nepatří k běžnému opotřebení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 45.0.2454.85  |  [62.65.175.---]

Mozes telefon poslat nezavislemu odbornikovi na posudok. Samozrejme si za to vypyta slusnu sumicku.Ak budes mat stastie a expertiza nepreukaze spojitost s potlucenymi rohmi a sucasnou zavadou, mozes toto pouzit ako podklad na sud a zahajit sudne konanie voci druhej strane.V pripade,ze sud vyhras(co by bolo vcelku realne, v pripade, ze mas posudok v tvoj prospech), tak si mozes narokovat aj nahradu penazi, ktore si zaplatil za ten posudok.Good luck (budes ho potrebovat)V reale je lepsie sa s tym zmierit, lebo ten cas a energia a peniaze, ktore na to sudenie vynalozis ti pokryje kupu 3 novych telefonov a usetris kopu casu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Linux Firefox 40.0

Pokud je reklamace uznána na základě posudku soudního znalce, platí pak prodejce veškeré náklady spojené s reklamací – nejen opravu samotnou, ale i dotyčný posudek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 45.0.2454.85

Samozřejmě, pokud s tím ale člověka nepošle do zadele. Slušný obchodník to uzná, ale ten by jistě dodal protokol z autorizovaného servisu kde bude důvod zamítnutí opravy. Pravděpodobně by následovala i nabídka na placenou opravu.Když slušný není, nezbývá než tlačit soudní cestou. Ani ta inspekce nijak výrazně nepomůže, v horším případě dostane prodejce pokutu ale k nápravě ho nedonutí.Pokud si člověk platí pojištění právní ochrany, bude poměrně snadné a nenákladné se soudit v opačném případě to typicky nestojí za čas k tomu vynaložený a peníze které člověk do toho musí nalít... a je zde vždy riziko že soud rozhodne v neprospěch žalobce... tzn. čas i peníze fuč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět



Určitě si přečtěte