» Poradna » Hardware

Neuznaná reklamace CZC- neodborný zásah do grafické karty

 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Dobrý den, prosím o radu.. Před třemi lety jsem si našetřila na PC sestavu za 50t sestavenou na míru u CZC. Po dvou letech začala zlobit grafická karta GTX 1080Ti, přehřívala se na 92°C, PC zamrzal, vypínal se, při zátěžových testech jsem měla na obrazovce do dvou minut koberec. Od výrobce byla na tuto kartu záruka tři roky, tak jsme ji odnesli na reklamaci. Nejdříve byl problém s tím, že byl údajně stržený SN štítek, tak se musela karta poslat do autorizovaného servisu. Při vyšších teplotách se totiž štítek sám odlepí, zvlášť při 92°C a kvůli vysokým teplotám jsem počítač častěji vysávala, případně použila stlačený vzduch, tím se zřejmě štítek ztratil. Z autorizovaného servisu tento týden přišla odpověď, že reklamaci neuznávají z důvodu neodborného zásahu do grafické karty, která má přímou souvislost s uvedenou vadou... Bohužel se CZC nechce vyjádřit jak k tomu dle nich mělo dojít, s tím, že je to jejich konečné rozhodnutí. Může mi někdo vysvětlit jako laikovi co je tedy neodborný zásah nebo případně jak postupovat dál? Grafickou kartu jsem vyndala z PC pouze jednou a to za účelem reklamace, nikdo do ní nezasahoval. K mé smůle jsem zřejmě koupila grafiku s výrobní vadou, zrovna v době kdy na trhu nejsou a pokud ano, tak jsou za dvojnásobné ceny. Možná proto to CZC nechce řešit.. Nechce se mi platit další peníze za soudního znalce s nejistým výsledkem, na druhou stranu nechci ale aby jim to prošlo. Dle mého jsem ale neudělala nic špatně a mám nárok na uznání reklamace, pokud tedy vysávání prachu z bedny neznamená ztrátu záruky.. Děkuji

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Možná by jsi mohla nejdříve zkusit kartu prepastovat kvalitní pastou nebo ji napojit na vodnika. Možná to je důvodem vyšších teplot. Usetris si čas a nervy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Jinak součástí reklamacniho protokolu musí být uveden důvod. Neměla jsi to bez důvodu přebírat a běžela by dal lhůta 30 dni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Však důvod tam je - neodborný zásah

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Neodborný zásah, kam? Do elektroniky grafickej karty alebo do obalu grafickej karty? Alebo do priestoru pri grafickej karty?Ak neuznajú reklamáciu, je potrebné priložiť aj fotodokumentáciu, prečo bola reklamácia zamietnutá. Takto si môžem aj ja reklamácie vyhodnocovať ako neuznané, len tak z hlavy.Ak s tým máš problém, tak jednoznačne by som kontaktoval ČOI a popísal im problém s reklamáciou. V tomto prípade ak nedali viac informácií, tak je právo na tvojej strane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Ti tohle resit nebudou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X Chrome 95.0.4638.54

Fotodokumentaci ti dokládat nemusí, zvláště pokud to přesáhne tu "dobu hájení" kde se předpokládá že chyba byla už v době prodeje (půl roku nebo rok od prodeje?). Ty s tím můžeš nesouhlasit a pak holt musíš použít vyšší autoritu. ČOI s tím moc nenadělá. Ty si holt zaplatíš znalce a s posudkem toho znalce půjdeš zpochybnit rozhodnutí té reklamace (pokud znalec bude na tvé straně). Prodejce na to může brát zřetel nebo také ne. Pokud ne, tak si holt najmeš právníka a ten to začne řešit za tebe, do finálního rozhodnutí však budeš platít případné soudní poplatky i toho právníka. A pak se uvidí jak rozhodne soud

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

Odmítnutí převzetí ukončené reklamace (ať už zamítnuté) neprodlužuje 30 denní lhůtu na vyřízení. Reklamace je ukončená v momentě, kdy prodejce zákazníka vyrozumí a jestli si pro ní dojde za týden nebo za 2 měsíce nic neřeší. Jinak samozřejmě bych se bránil, a jelikož prodejcem je CZC, je třeba to řešit především s CZC, popravdě zákazníka nemusí zajímat co k tomu řekl servis (většinou 3. strana, která nemá se zákazníkem žádný právní vztah), ale co k tomu říká prodejce a on by měl doložit jak k tomu došlo. Pokud totiž dojde na lámání chleba, tak jakýkoliv případný soudní spor bude pouze mezi zákazníkem a prodejcem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

Tak to už by mohl být zcela oprávněný argument o neodborném zásahu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.104

Nebo tím luxováním jsi do karty drbla a teď to tam našli a svalují na to vše.Jen netuším jak jim chceš dokázat že nemají pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Pokud ji soudní znalec potvrdí, ze je grafika vadná a není to neodbornym zásahem, je důkazní břemeno na servisu. Ale já to pořád vidím jen na špatné chlazení, což si vyřeší za pár minut sama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Mám chladič Noctua NH-D15, ten by to měl prý v pohodě utáhnout. Se stejnou grafikou byla teplota v PC 84 °C

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Naozaj máš problém s GK , keď hovoríš o Noctua NH-D15 ? To máš naozaj ten chladič na GK ? PS. ako si fúkala vzduchom počitač ? Ústami , vysavačom , kompresorom , alebo nejako inak ? Len preto , že sa ti podarilo odfúnuť aj štítky a možno aj ich blomby čo tam dali ! Ten postup by ma naozaj zaujímal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Psal jsem o chlazení grafické karty, ne o chlazení procesoru :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Tak ona to hlavně celé upekla, v case 80-90 °C nemůže nic přežít

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Servis v tom nemá co dělat, má s tím co dělat CZC. Ten má smluvní vztah se zákazníkem.Důkaz že chyba není z výroby je na prodejci jen po omezenou dobu - aktuálně pokud se nepletu půl roku (nebo rok?) od prodeje. Pak už to ze zákona není na prodejci.Samozřejmě si tazatelka může najmout soudního znalce a nechat to zařízení posoudit a s jeho posudkem případně opakovaně řešit reklamaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Servis poskytl odborné stanovisko a CZC se jím řídí. To je po právní stránce v pořádku. Méně v pořádku je, že servis a potažmo CZC nesdělili k jaké závadě neodborným zásahem došlo. Pokud se nic nezměnilo tak CZC do faktury resp. dodacího listu zapisuje výrobní čísla komponent takže při ztrátě nálepky měli krásnou možnost tvrdit, ža se jedná o jinou GK než byla do PC instalována při prodeji. To už by se asi dost těžko dalo úspěšně napadnout. A ano - 6 měsíců je doba, kdy závada je považována za závadu, kterou mělo zboží od počátku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Není. Důkazní břemeno je na spotřebiteli, kromě prvních 6 měsíců od data nákupu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X Chrome 95.0.4638.54

Servis nemá žádné břemeno. Servisu je zákazník u zadele on s ním nemá smluvní vztah. Smluvní vztah má kupující a prodávající. Ať servis napíše cokoli, záleží co udělá prodávající.Jinak znalec nemá žádný právní význam v řešení reklamace. Jak si může udělat posudek jedna strana, může i druhá, ani jeden se tím nemusí řídit. Proto to může dojít až k soudu a soud si pozve vlastní, NEZÁVISLÉ znalce. A ani ti se nemusí jednoznačně schodnout a mohou být pochybnosti, pak ten soud po dvou letech třeba skončí tím že se nepodařilo prokázat výrobní vadu ani se nedokázalo vyvrčátit vlastní poškození, takže to bude plichta a obě strany se akorát podělí o náklady

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

a když je to ten třetí rok od koupě ? Není po uplynutí 2 let pak už spíš směrodatný závěr autorizovaného servisu výrobce ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

To záleží na tom, co má o tom napsané v obchodních podmínkách prodejce, protože zákazník má pořád jen smlouvu s prodejcem, nic víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

a teď to tam našli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Ač to je nepříjemné a stojí to peníze při nejistém výsledku tak tady pomůže asi jen pořízení znaleckého posudku. CZC a ani servis zřejmě nezjistí, jak k poškození došlo, ale jaká závada na GK je by měli uvést do protokolu o vyřešení reklamace. A pozor, na vyjádření nesouhlsu s vyřízením reklamace je lhůta 30 dní!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

pokud chybí ona samolepka na šroubku chladiče GPU tak servis oprávněně předpokládá že uživatel kartu rozebíral a tudiž je závěr došlo k přehřátí neodborným zásahem. Nikdo to nedokáže, ale nikdo nedokáže opak - fakta jsou že karta je přehřátá a chybí pečeť na šroubku. Soudní znalec ten stav jen popíše takhle. Není tam co jinýho zkoumat ne ?A mimochodem já sem ještě nikdy neviděl aby se ta samolepka nějak sama sloupla, tedy za předpokladu že ta grafika nezažila středověk a těch šílenejch 90°C jak píše tazatelka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X Chrome 95.0.4638.54

Chybějící samolepka neznamená vůbec nic, signalizuje jen že ji někdo sundal, ale proč ji sundal je irelevantní. Jelikož nálepka není funkční součást výrobku ani neslouží k jeho identifikaci, tak je jedno jestli tam je nebo není.Rozebrání grafické karty také není nic proti ničemu a neznamená to že ji tím zákazník jakkoli poškodil. Například EVGA balila ke grafikám dokonce snad i náhradní thermal pady kdy se předpokládalo že na to zákazník bude dávat třeba vodní bloky a pak to bude skládat zpět.Některé firmy, například HP, se zákazníky ráda vyřeší HW problém po teelfonu kdy člověka navedou i na instruktážní video jak třeba otevřít skříň, zkontrolovat například paměťové moduly, konektory apod. Samozřejmě pokud zákazních bude ochotný spolupracovat a troufne si na to. Je to pro ně daleko levnější než řešit reklamacis fyzicky přijatým zbožím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

no jasně.. s HP a Dellem jsme si často nechávali poslat jen disky nebo DVD mechaniky aby nejezdil servis, ale ta samolepka na grafice nějakej důvod má. Sice je hezký že jim tam při reklamaci přehřátý grafiky vysvětlíš že jejich samolepka nic neznamená, ale pak můžeš skončit jako tazatelka a neuděláš s tím nic pokud nejsi psychopat kterej by to hnal přes advokáta a následně soud.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Důvod dle nich je ten co jsem napsala a dál se k tomu vyjadřovat nechtějí. Znovu jsme jim napsali ať uvedou důvod a kartu jsme zatím z reklamace nevyzvedli, zatím nemám žádnou odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Pokud nesplní své povinnosti do 30 dni od podání reklamace, můžeš odstoupit od smlouvy a vrátí ti peníze. Otázka je, co za ne dnes koupíš. Kartu bych vyzvedl a prepastoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Oni ale reklamaci uzavřeli, dle nich je to vyřízené a reklamace je neuznaná. Kdyby mi chtěli vrátit peníze tak jsem spokojená . Ani jsem nevěděla že přepastování grafiky jde, takže ne, nesnažila jsem se jí přepastovat a ne, grafiku jsem pouze vyndala za účelem reklamace. Kdyby jsem ji přece rozebrala, tak přijdu o záruku, proč bych to dělala? Vím, je to slovo proti slovu... U CZC jsem byla taky vždy spokojená, takže si to taky nedokážu vysvětlit. Udat ale přesnou závadu by mohli.. Vysavačem jsem vysávala vevnitř bednu až potom, co po pěti minutách PC vypínal..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 86.0.4240.198

Jako hlavně další věc je, že i když člověk přepastuje grafiku, tak nemůže dle českých zákonů ztratit záruku, museli by prokázat, jaký poškození při tom majitel udělal, pokud neprokážou, je to dohadování, ale nemají nárok na to, zamítnout ji bez důvodu... Možná to zkusí zamítnout bez důvodu a když je kupující blbec a sklopí uši a příjme verdikt, tak oni jsou vysmátí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Tak to je omyl.V prvním půlroce je závada brána tak, že vznikla již při výrobě, to je pro zákazníka OK.Ale od této doby dále je důkazní břemeno, tzn. prokázání té závady, na straně zákazníka. Tzn. buď jim řeknu v čem je ta závada, a nebo uvedu obecný popis, s tím že vyjádření dá autorizovaný servis, ale pak s tím mohu akorát souhlasit.Důvod rozebrání čehokoliv co není standardně, uživatelsky, rozebíratelné je vždy na vlastní riziko, i pod ztrátou záruky. Samozřejmě můžeš se prokázat tím, že jsi tomu neublížil tím, že máš adekvátní elektrotechnické vzdělání, praxi v oboru a odpovídající technické zázemí. Pak máš malou šanci si to obhájit. A se soudním znalcem. Nicméně tady jde i o negativní reklamu, takže zamítnutí/schválení reklamace při stejném pokusu má své mantinely.U vysávání elektroniky je hlavní zabiják elektrostatika. Na servisech nejsou žádní blbouni, prostě ví co mají změřit a naměřit, oni totiž mají dokumentaci, a podle toho definují závadu, resp. hlavní příčinu problému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Ještě je otázka jak to je s odstoupením od smlouvy u sestaveného PC. Jestli máš záruku na jednotlivé komponenty nebo celou sestavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Záruka je na jednotlivé komponenty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Chtěl od nich přesně definovat, o jaký neodborný zásah jde. Odlepený štítek se SN to rozhodně být nemůže. Muselo by tam být jasně viditelné mechanické poškození.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

přesně tak a když jsem dávala grafiku na reklamaci tak byla v pořádku, žádné poškození na ní nebylo a v protokolu nic uvedeno nebylo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X Chrome 95.0.4638.54

A proč by byla na komponenty? Záleží co máš na faktuře, pokud máš na faktuře komponenty, máš záruku na komponenty a případně službu sestavení. Pokud máš na faktuře pouze ten počítač, máš záruku na počítač jako celek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

1) důkazní břemeno je po prvních 6 měsících na spotřebiteli. Ona musí dokázat, že to není tak, jak tvrdí prodejce.2) karta má 3 roky, zákonná záruka je jen 2 roky. Cokoliv nad 2 roky se už neřídí podmínkami dle zákona, ale čistě podmínkami toho, kdo tu nadstandardní záruku poskytuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Přesně tak.Chtělo by to projít záruční podmínky k tomuto produktu.Dost pravděpodobně je třeba tu záruku nad rámec 2leté lhůty, za kterou zodpovídá prodejce, tj. CZC, uplatňovat u výrobce, který ji poskytuje.Takže CZC bude mimo hru a hrozí tu handrkování s nějakým servisem nebo podporou v zahraničí o produktu, jehož očekávaná životnost je +-4 roky.Prokazovat po 3 letech případné poškození při instalaci je po skončení záruky na počítač jako celek nesmysl. A pokud ta karta dlouhodobě topila přes 90 °C, tak se upekla, to je jasný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X Chrome 95.0.4638.54

Ad bod 2.záleží jak je záruka deklarovaná. Pokud není uvedeno jinak a to v drtivé většině případů není, tak delší záruční lhůta má identické podmínky jako zákonná záruka. Pouze za předpokladu že se explicitně domluváte na jiných podmínkách záruky po uplynutí zákonné, bude platit ta dohoda.Příklad zdroj 10 let záruka, obchod neuvádí žádnou explicitní dohodu = 3-10 rok platí stejné podmínky jako pro první dva roky.Někde může být delší záruka poskytnutá nikoli prodejcem ale výrobcem například po registraci produktu, v takovém případě platí dojednané podmínky s tím kdo záruku poskytl.Některé prodejny nabízí příplatkovou prodlouženou/rozšířenou záruku, tady doporučuju velice přesně přečíst podmínky takové záruky, často to není záruka jako taková ale pojištění, které může mít velice tvrdé podmínky kdy jej lze uplatnit a plnění obvykle bývá na časovou hodnotu zařízená, která typicky klesá 2% za měsíc od prodeje, tzn 24% za rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Tady jsou popsány možnosti jak takovouto situaci řešit: https://www.pravoprovsechny.cz/clanky/neuznana-reklamace/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Zde bych se určitě domával více informací o dané závadě. Když nám někdy servis neuznal záruku, tak vždy přiložil fotodokumentaci proč, abychom měli pro konečného zákazníka důkaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 91.0

-nemyslim si ze kdyz karta fungovala vic jak 2 roky ze se jedna o vyrobni vadu pokd by tomu tak bylo karta by odesla do 3 mesicu-uz to zema karta vic jak 90°C je proble vubec bych ji na techto teplotach neprovozoval a resil jak teplotu snizit pro teto teplote je jasne ze drive nebo pozdeji karta umre je jasne ze toto je chyba uzivatele (by me zajimal ucel toho luxovani kdyz teplota byla furt vic jak 90°C)-pokud to byl pc sestaveny od czc vubec bych kartu nevyndaval a odnesl bych jim tam cely pc (na tom urcitenekde nake stitky budou a oni poznaji co to je) donest do obchodu samotnou kartu a jeste bez stitku je dalsi chyba bes stitku se sn lze kartu snadno zamenit za jinou-to ze karta ma zaruku u vyrobce 3 roky neznamena ze ti ji museji prodat s 3 letou zarukou zakon CR rika ze minimum jsou 2 roky a s touhle zarukou to klidne muzou prodat...-zaver neodborny zasah ale spis chyba uzivatele a hned v nekolika bodech(pisu to sem zadarmo s diakritikou se sra* nebudu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

První dva roky jsem měla teplotu normální což je asi 84°C, když se začal vypínat PC tak jsem začala kontrolovat teploty PC, když jsem zjistila že je vyšší, tak si myslím, že je naprosto normální si myslet, že je prach v PC a že se tedy vysaje od prachu.. S plastovou hadicí a samozřejmě když byl PC vypnutý . Za ty cca dva měsíce než jsem ji dala na reklamaci tak jsem ho loxovala 2x a jednou profoukla stlačeným vzduchem. Štítek se odlepuje teplem, stalo se to i kamarádovi. Každopádně CZC uznal že je to grafická karta u nich zakoupená a na kterou mám fakturu a ani nerozporovali že je grafika ve třetím roce záruky . Na faktuře neprodávají sestavu ale jednotlivé komponenty + práci za sestavení PC. Na reklamaci berou tedy vždy jen jednotlivý komponent. Nevidím v tom tedy ani jednu chybu uživatele, pokud dle nich ano, tak by měli přímo napsat k jakému poškození přímo došlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

"První dva roky jsem měla teplotu normální což je asi 84°Cne. 84°C opravdu není normální teplota. je to teplota při které GTX1080Ti začíná snižovat takt. Je to mezní teplota. Rozumný je jí provozovat tak do 80°C a i to by mě varovalo že je skříň dost blbě odvětraná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X Chrome 95.0.4638.54

Ano 84 stupňů je standardní teplota GTX1080Ti Founders Edition či jakéhokoli podobného bloweruKoukni se do recenzí a nešiř nesmysly. Nebo si myslíš že všechny ty fouders 1080Ti, všechny 1080 (ano moje 1080FE měla jen 83 v defaultním nastavení, s navýšeným temp limitem šla na 87, výš to už bios nepustil, TjMax je 91)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

koukal sem do recezní a většinou uváděli 84°C jako hraniční teplotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Tak pro příště: PC se nikdy nevysává - bez vyýjímek. Výhradně foukat vzduchem. El. statický výboj vysavače (ale i člověka) má kolem 4kV. Většina součástek v pc má mnohem nižší hranici pro poškození. To poškození ani nemusí být hned fatální, může dojít např k naleptání plošeného spoje, ten pak s používáním degraduje až selže.Co se štítku týče tak ten mám pocit nehraje roli. Člověk má právo provádět údržbu v normálním rozsahu (platí hlavně u notebooku kde jsou ty lepky skoro všude, 2 roky nevyfoukaný notebook, je větší problém jak protržená lepka).Při té reklamaci bych učitě příště přinesl celý počítač, ať si kartu vyšroubují sami.Jinač, že to ti to vrátili bez udání "skutečného" důvodu jednoznačně říká, že se na to vysrali protože ty s tím nejspíš stejně nic neuděláš. Standardní taktika. Máš právo se k reklamaci odvolat a žádej řádné popsání problému (písemně). Být to půl roku od koupení máš to v kapse tam oni musí dodat červené razítko od znalce nebo ti to uznat. Takhle máš ale nejspíš smůlu. Tuplem v tom, že dneska si novou kartu jen tak nekoupíš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Pracoval jsem jako MB repair ve značkovém servisu. Než začala samotná oprava, dělala se podrobná vizuální prohlídka MB a v případě poškození CID se udělala fotodokumentace a byl kontaktován zákazník. Oprava pokračovala až po souhlasu zákazníka s placenou opravou.Tady tento postup servisu mi přijde nestandardní. Možná by bylo jednodušší se se servisem dohodnout, aby kartu rozebrali, zkontrolovali upevnění chladiče (mohlo dojít k uvolnění nebo prasknutí některého šroubu), dát novou pastu a provést alespoň 24hodin test. Otázka je, kolik by to stálo, asi lepší, než zůstat bez grafiky nebo shánět novou za dnešní ceny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 94.0

Víš jak bez komentáře.

Soudní znalec, případně i právník. Teoreticky prvně ČOI, ale je to vlastně nezávazně stanovisko, tj soud to může zohlednit, ale nikoho to k ničemu nenutí.

Každopádně snad musejí účesy jakej zásah, takto je to blábol zda zůstaneš sedět na říti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X Chrome 95.0.4638.54

ČOI může komentovat postup vedení reklamace, nikoli to zda grafika byla nebo nebyla poškozená uživatelem, tedy hodnotit její oprávněnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

ČOI může komentovat postup vedení reklamace;Jeste tak vedet k cemu byla COI zavedena, a cim se zabyva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X Safari 0.0

Pokud grafika jede a jen se zahřívá, odnést ji na pc servis a ten ti ji prepastuje, a s protokolem, ze to dělal odborník. Vzdy to takto bylo. Mas alespoň šanci ze ti pojede dále. V servise ji i vyzkouší. Myslím ze za to das Max 500,- vic ne. Kdyžtak se zeptej prvně. Je to ideal řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

"PC servis" provozujeme, ale když bych rozebral grafiku, přepastoval a pak k tomu napsal nějakej slint jakože "odborný" potvrzení, tak víš co by mi na to reklamační technik a následně servis řek ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Zásadní problém pro tebe je v tom, že karta je stará 3 roky. Kdežto standardní zákonné podmínky záruky už pro tebe neplatí, ale řídí se podmínkami toho, kdo ti tu záruku navíc poskytl. Jsem si dost jistý, že v podmínkách budou mít, že záruka je soudně nevymahatelná. A každopádně v tomto případě už nemá žádnou pravomoc ČOI ani žádná jiná organizace a jediný orgán, přes který bys teoreticky mohla dosáhnout nějaké řešení, je klasický soud. Žádná jiná cesta v tomto případě už neexistuje. Opravdu jsi tak pevná v kramflecích, že si troufneš na žalobu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X Chrome 95.0.4638.54

"Kdežto standardní zákonné podmínky záruky už pro tebe neplatí, ale řídí se podmínkami toho, kdo ti tu záruku navíc poskytl"pouze pokud se explicitně dohodli - je to v podmínkách - že ta záruka se řídí jinými podmínkami, v opačném případě se uplatňují stejné podmínky jako u zákonné záruky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Jsem si jistý že velké shopy mají v podmínkách tyto rozšířené záruky dobře ošetřené

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Záruční podmínky dodavatele májí téměř vždy uvedenou formulku "záruční závada se má řešit bezodkladně".To je první věc, a nejdůležitější, co se stalo a proč se zamítlo.Pakliže si totiž někdo "vyčůraně" nechá VGA do konce záruční doby, a pak se spoléhá na to, že uhraje nějakou závadu, kterou nafixluje, třeba tím že tu kartu upeče, tak to servisy zamítají vcelku běžně, mají na to diagnostiku. Přeci nebudou zákazníkovi dávat úplně novou kartu. I kvůli takovým se zákon upravoval, protože by chtěli koupit jednou a pak doživotně na konci záruční doby měnit.Ale klidně si zaplať soudního znalce.Jinak ukončenou záruční opravu si musíš vždy převzít na vyzvání. Jinak ti mohou vyúčtovat skladné.To je stejné jako kdybych jestli rok na vypuštěné přední pneumatice, a pak bych reklamoval že to blbě zatáčí, protože jsou vymlácené čepy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

Jo to je možné, že ji upekla schválně a teď to zkouší ještě na nás. Celá ta její historka prostě smrdí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Žádnou diagnostiku na úmyslně odpálené grafiky servisy nemají. Mimochodem jak bys odlišil grafiku odpálenou na nějaké hře, jak se stalo u hry New World od Amazonu versus grafika odpálená schválně v koblihovém testu (furmark)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Tak ta diagnostika je ruční Asi takto, i když toto dělá borec doma:https://www.youtube.com/watch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Tady asi někdo má problém se čtením. Já jsem reagoval na příspěvek o ÚMYSLNÉM poškození grafiky u konce záruky. V servisu se postupuje podobně jako ten týpek, šlo o odpálené MOSFETy v napájení GPU

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

to že grafická karta má za provozu přees 90°C je sakra důvod jí dál takhle neprovozovat a něco s tím udělat. Pokud si to tak nechal(a) tak jsi grafice jednoznačně pomohla do křemíkového nebe... i já bych takhle reklamaci rozhodnul zvláš%t když na kartě nejsou samolepky.Je to asi jako by ti auto neustále hlásilo teplotu chladiče 100°C a tys s klidem dál jezdila a jen s klidnym svědomím občas dolila vodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 86.0.4240.198

Zrovna auto otvírá termostat většinou při 105 stupních, sportovní auta pak pro jistotu při 85-95, špatný příklad ale chápu jak to myslíš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Teda lidi, to jsou tedy komentáře, za některé děkuji že chcete pomoct, někteří by si měli asi přečíst pořádně co jsem psala. Asi jsem měla napsat stav podrobněji. Sestava byla koupena z jednotlivých dílů v CZC, sestavu odsouhlasili, nějaké díly vyměnili aby sestava jela jak má. Bedna i chladič je dle CZC přizpůsobena i na výkonnější grafiky. Letos v červenci kdy se PC začal vypínat a měl vysoké teploty jsem PC tedy vysála od prachu, nepomohlo to a v červenci jsem tedy odnesla PC k reklamaci, která se táhla doteď. Protáhlo se to kvůli chybějícímu sériovému číslu, které nakonec dohledali přímo na chipu, jinak by ji vůbec nedělali diagnostiku. Musela jsem podepsat papír s překročením 30ti denní lhůty- Nevím kde jste vzali že jsem ji používala rok a že jsem měla PC zapnutý při tak vysokých teplotách? Psala jsem že se PC do pěti minut vypínal, tak jak jsem ho asi mohla používat?? Spousta lidí zde píše že jsem grafiku pastovala, že chci vytřískat peníze apod... Nic jsem nepastovala. Nemá smysl se tady ale obhajovat, začínám být přesvědčena že nemá smysl kupovat něco nové protože stejně je záruka k ničemu, stejně se dodavatelé budou bránit tomu aby záruku uznali, zvlášť u grafiky za 21tisíc. Právě proto, že spousta lidí to zneužívá tak jak tu píšete, tak se brání. Bohužel na to doplatí i ty slušný lidi.. Takže děkuji lidi za pomoc i nepomoc, hezký večer

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Hele, nemůžeš vážně očekávat, že tady všichni bez pochybností přijmou tvoji verzi příběhu, bez možnosti vyslechnout druhou stranu. Nicméně, tady je naprosto zásadní věc, že ta karta už nebyla dávno v klasické zákonné záruce a z toho musíš vycházet. Neplatí pro tebe podmínky, které stanoví zákon, ale už jen obchodní podmínky prodejce, případně výrobce. Tudíž v té rozšířené záruce skutečně nemusí prodejce dodržovat 30-ti denní lhůtu a vlastně vůbec nic, co si výslovně nedal do obchodních podmínek pro tyto případy rozšířené záruky. A bohuže, že se něco pokazí, to se prostě stává, musíš s tím počítat u jakéhokoli výrobku. Silnou ochranu zákonnou zárukou máš bez ohledu na to, co uvádí prodejce, jen ty dva roky a nic víc. Dál už je to v podstatě na libovůli prodejce/výrobce, protože podmínky rozšířených záruk mají vždycky takové hodně "gumové" a prakticky se nedají vymáhat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 95.0

Holky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Také záleží na tom, jestli je to značkový servis a jak si váží svých zákazníků... Já jsem do dneška nepochopil, proč ASUS měnil lidem zryté intelácké sockety, s pokřivenými i polámanými piny, v záruce... asi jiný přístup

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.104

inak toto sa stalo aj mne. Pred poslanim na reklamaciu som odfotil dosku, co mala ohnute piny v intelackom sockete. O 2 tyzdne prisla doska "zavada sa neprejavila", a piny boli OK. Seriove cislo som nekontroloval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Jasný, někteří výrobci občas upřednostní spokojeného zákazníka před ušetřenými penězi. Ale bohužel to není dnes už moc častý případ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Tak ona se tazatelka ani nesnažila uvést výrobce.Měl jsem podobný problém, svého času s ATI Radeon X1900 XT od MSI.Také se uvolnil (ulomil) jeden ze zobáčků držící pasiv na VRM karty a já to zjistil až po tom, co začala karta blbnout.Taktéž jsem měl strach, že mi reklamaci neuznají (jak prokázat, že to není moje vina) v Alze ji přijali hned s tím, že ji posílají do servisu. Do měsíce jsem měl reklamaci vyřízenou s výměnou za novou kartu.Takže ono to je hodně o výrobci a o tom, jak se k tomu postaví.Stačí se podívat, pokud budu vycházet z dnešních reálií, jak se třeba ke kauze "new world" postavila EVGA a jak třeba Gigabyte ke svým "vybuchujícím" zdrojům.Jestli EVGA tyto reklamace řešila okamžitou výměnou, tak Gigabyte lidi ještě buzeroval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.104

no no no... evga to riesila tak, ze si nechala zaplatit mega zalohu a az potom nieco riesila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Ale aspon resili. GB neresi vubec nic, jen mele kraviny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X Chrome 95.0.4638.54

Ano nechala si zaplatit zálohu aby ti obratem poslali novou a až ti dorazí nová pošlelš jim starou. Kdyby to tak nebylo tak by téměř jistě našli bílé koně kteří by nahlásili reklamaci přišla by jim grafika oni by starou, plně funkční nevrátili, a šli by to vykšeftovat. Samozřejmě příjemce by byl smyšlený nebo jen nějaký bílý kůň..Zálohu si platit nemusel, ale musel si nejdříve poslat grafiku, oni ji zrevidovali a pak ti poslali zpět novou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

"se uvolnil (ulomil)"jo tyhle závady co se stanou uplně samy jsou nejlepší žejo ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Samozřejmě, běžne si ničim drahej Hw jen tak z radosti.Tvoje "erudovaný" keci mi fakt chyběli.Ano, prostě jsem si toho při montáži nevšimnul.Byla to nová karta a závada se projevila poměrně rychle.Na rozdíl od tebe nemám potřebu všechno ihned přepastovat a přehazovat chlazení, zejména u nový grafiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

píše se kecy.Ale já nikdy nic nepřepastovávám a grafiky už vůbec ne. Nerozebírám je a neměním na nich chladiče protože to není potřeba. Nikdy jsem to neudělal. A kde si viděl že jsem něco takovýho napsal ?Jen mě pobavilo to "se to ulomilo" protože je to fakt častá výmluva kterou slyšim pořád Sorry no.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

"v červenci kdy se PC začal vypínat a měl vysoké teploty jsem PC tedy vysála od prachu, nepomohlo to"no.. pokud tam byl prach tak prostě ta grafika neběžela v moc optimálních podmínkách. A nestalo se to až v tom červenci.. ty vyšší teploty tam musely být už dlouho.. Nejspiš to i bylo poznat (teplý plechy zvenku..) Chápu že to skládali v CZC a asi máš pocit že tedy můžou za všechny závady které kdy vzniknou i nesprávným používáním, ale fakt je že 1080Ti je karta která v zátěži topí opravdu hodně a provoz v nevhodně větrané boudě prostě může končit jak popisuješ. Výkonná grafika se musí v zátěži sledovat a jakmile se vyskytnou teploty nad 75-80°C tak se to prostě musí řešit a výmluva že ti to takhle dali v CZC a tudíž to musí fungovat roky za jakýchkoliv podminek... Nevzpomínám si že bysme na firmě nebo nějakej náš zákazník reklamovali někdy grafiku Nvidia... A děláme to už hodně dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X Safari 15.0

Tady to je komplikovanější.

CZC dává dva roky záruku, to je daný zákonem. Pokud výrobce dává 3, už to CZC v podstatě nemusí zajímat, pokud není rozšířená záruka v kupní smlouvě s CZC.
Takže teď už se nejspíš dohaduješ jenom s výrobcem, potažmo distributorem. Podle toho, kdo záruku poskytuje a je-li to vůbec záruka tak, jak ji chápe zákon.
Tak či onak už ale musíš k vyšší instanci a tou je soudní znalec. Než tam ale půjdeš, měla bys mít dobře nastudovaný rozsah odpovědnosti za vady. On ten třetí rok může být jen na něco atd, teoreticky to mohli osekat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 94.0

Samozřejmě to má tu záruku na dokladu od CZC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Což ovšem nic neznamená. Záleží na tom, Co o té rozšířené záruce nad dva roky píšou v obchodních podmínkách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X Safari 15.0

To právě samozřejmé není. Není výjimečné, že je třeba se registrovat na webu výrobce, například.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Na smlouvě to nejspíš mají, nicméně to ani tak není záruka, jak ji chápe zákon. Ta je prostě dva roky a co je nad, se řídí obchodními podmínkami prodejce. A je jisté, že ty podmínky budou proti zákonné záruce zásadně osekány. Čekal bych, že tam bude i něco ve smyslu, že ta prodloužená záruka je soudně nevymahatelná a že prodejce má konečné slovo v rozhodnutí o vyřešení reklamace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X Chrome 95.0.4638.54

Ale je, pokud není uvedeno jinak, delší než zákonná záruka se vyhodnocuje stejněhttps://www.dtest.cz/clanek-3166/zaruka-a-jeji... "Práva ze záruky za jakost/smluvní záruky se uplatní stejně jako ze zákonné odpovědnosti za vady, kterou jsme vysvětlili výše."Nicméně od 1.1. 2022 by měl vejít v platnost nový zákon, třeba důkazní břemeno bude na prodejci rovnou 1 rok.https://www.mesec.cz/clanky/zaruka-skonci-mozn...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

To že něco tvrdí D-test vůbec neznamená, že je to pravda Nicméně tyhle velké shopy to mají v obchodních podmínkách obvykle dobře ošetřené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.61

Bohužel se snažíte reklamovat po ukončení zákonné záruky na výrobní vady, v rámci rozšířené záruky. Po uplynutí dvouleté doby si mohou strany nastavit podmínky svobodně, tudíž je možné aplikovat argumentaci ztracenou nálepkou. Zkuste reklamovat odlepení nálepek a až pak vadu přehřívání

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Macintosh OS X Chrome 95.0.4638.54

A stanovily? U grafik s tříletou zárukou se mi zatím nikdy nestalo že bych měl v podmínkách uvedeno cokoli jiného, uplatňuje se proto zcela regulerní záruka.Pokud záruku poskytuje prodejce, tzn na faktuře bude délka záruky. Pokud ji poskytuje výrobce, musí se pak jednat s výrobcem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Chrome 95.0.4638.54

Milí mladí přátelé,máte totální chaos v právních pojmech.1) ze zákona je na zboží pro nefiremní zákazníky stanovena 2 letá lhůta k uplatnění odpovědnosti za vady. Což není právně ani obsahově totožný pojem pro záruku. Viz zákon 89/2012Sb.V prvních 6 měsících běhu lhůty se na vadu hledí tak, jako by tam byla již od počátku koupě a důkazní břemeno leží na prodejci, aby prokázal, že tomu tak nebylo. Zbytek lhůty nese důkazní břemeno zákazník.Ovšem slušný prodejce to nijak neřeší a bere odpovědnost za vadu na sebe v celé délce 2 leté lhůty.2) Záruka je něco zcela jiného. Tu může dobrovolně dát prodejce, výrobce, servis a stanovit si svoje podmínky a postupy. Tady by se dalo z praxe říci, že je to soudně obtížně vymahatelné, protože zákazník tahá za kratší konec. Toto je dle zákona dobrovolné vzájemné smluvní ustanovení dotčených stran. Na čem se domluví, to budou mít. Když to udělají blbě, tak smůla, pokud nedošlo k rozporu se zákonem.Takže prodejci je uložena zákonem 2 letá lhůta, kdy zákazník může uplatnit u něj jeho odpovědnost za vady výrobku (s výše danými a dalšími omezeními dle zákona).Nad rámec této zákonné povinnosti odpovědnosti za vady, může dobrovolně např. dát záruku, že ještě tuhle odpovědnost ponese dále, nad rámec zákona. třeba ještě rok.To musí vyznačit do faktury, že tuto záruku dává a na jak dlouho (ve vlastním zájmu).A nebo je tu záruka výrobce, že nad rámec odpovědnosti za vady, dává záruku, že v nějaké lhůtě výrobek opraví, vymění a pod. To jsou ty doživotní záruky (pokud má výrobek on skladem) nebo dodá novější model, pokud to lze.A to prodejce též vyznačí ve faktuře. A výrobek se posílá přímo výrobci a ne prodejci (pokud se písemně nezavázal, že to výrobci pošle on).Takže si neplést pojmy "odpovědnost za vadu" a "záruku". S tím byste u soudu shořeli jako papírový čert.Tedy pokud karta klekla Ukázat celý příspěvek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Chrome 95.0.4638.54

Tak máme po obědě a můžu pokračovat.Něco z právní praxe:Byla koupena počítačová sestava. V případě nefunkčnosti se reklamuje tato sestava celá. Pokud nemáš písemné svolení prodejce, že mu k reklamaci můžeš donést jen vadný díl.Samozřejmě si ho ofotíš s detaily ze všech možných i nemožných stran, zkontroluješ S/N pokud je na faktuře uvedené a jdeš reklamovat. Za dodržení všech náležitostí požadovaných zákonem.Kdyby bylo něco potřeba vymáhat právně, tak tu jako žalobce neseš břemeno tvrzení i břemeno důkazní. A tyhle všechny zbytečnosti se zovou důkazy, kterými podepřeš své tvrzení.Vzhledem k tomu, že CZC si mě nemůže dovolit zaplatit, tak tam s tvým posudkem znalce nevytapetuju soudní síň.I když by bylo všechno v ažůru na tvé straně, tak tě sestřelím na faktu, že GK byla vymontována, sice možná se svolením prodejce, ale zda odborně. A tom končíš. Tam by se dokazovalo kdo to vymontoval, jeho stupeň odbornosti. Když by to prošlo, tak v okeju. Akorát bych dál pokračoval, zda byly dodrženy všechny technologické postupy při demontáži GK, následná manipulace, skladovací podmínky, způsob přepravy a pod. A kdo předloží k tomuto mnou požadovaný video záznam, jako důkazní materiál? Nikdo. Ani já to nedělám.Pokud by tvůj advokát namítal, že CZC neuvedla způsob, jak byla GK neodborně poškozena, tak suše odvětím, že jako prodejce nemám odbornou způsobilost to posudit, ani to co mi sdělil servis a pokud bude chtít, tak ať navrhne výslech dalšího svědka a to servis. Ale furt by platilo, že karta nebyla odborně vymontována.A servis bude instruován, co má vypovídat a nakonec by soud musel požádat výrobce o vyjádření. A jak znám vyjádření výrobců, tak je to povšechná balada o ho*vně, která se dá zase napadnout...a soud nebude brát konce. S naprosto nejistým a nepředvídatelným rozsudkem. A pak případné podání opravného prostředku. A tak furt pořád dokola.Pokud to projedeš, tak za náklady Ukázat celý příspěvek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.61

Prosím zarámovat a v deseti miliónech kusů rozeslat v celé CŘ..., nebo aspoň připnout jako první příspěvek na tomto fóru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Zásah, Štítek, Stlačený vzduch, Konečné rozhodnutí, Vysávání, Uznání, Koberec



Vybrali jsme 14 špičkových televizorů. Na Vánoce ty nejlepší z nejlepších

Vybrali jsme 14 špičkových televizorů. Na Vánoce ty nejlepší z nejlepších

I když ceny televizorů klesají a ani velké úhlopříčky už nejsou drahé, stále má smysl připlatit si za prémiové televizory. Vybrali jsme ty nejlepší, které vás překvapí kvalitním podáním obrazu i pokročilými funkcemi.

Jaromír Puk
Televizory
Jak promítnout displej telefonu na počítač s Windows 10

Jak promítnout displej telefonu na počítač s Windows 10

Chcete jednoduše ukázat známým fotky z dovolené a displej vašeho telefonu vám přijde malý? Promítněte si jej na obrazovku počítače, bez nutnosti kopírování nebo připojení přes kabel.

Jan Spěšný
SmartphoneWindows 10Android
Tohle nejsou Jedenáctky, ale Linux. Windowsfx 11 opisuje opravdu důkladně
Lukáš Václavík
Windows 11Operační systémyLinux
Recenze Windows 11. Microsoft nás opíjí rohlíkem a omezuje použitelnost

Recenze Windows 11. Microsoft nás opíjí rohlíkem a omezuje použitelnost

** Oproti Desítkám významně stouply hardwarové požadavky ** Windows 11 mají nový vzhled, ale výrazně narušují workflow. ** Potěší vyhledávání, multitasking i rychlejší aktualizace

Petr Urban
Windows 11Testy
Po šesti letech se díky fanouškům vrací kultovní virtuální svět Playstation Home

Po šesti letech se díky fanouškům vrací kultovní virtuální svět Playstation Home

Staré klasiky se pomalu začínají probouzet zpět k životu.

Michal Maliarov
PlayStationModifikace

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest bezdrátových sluchátek

Test dvoudiskových NASů

Průvodce nákupem základní desky