» Poradna » Hardware

Neuznaná reklamace - mobil, prosím poraďte

Odpovědět  |  Zobrazit bez stromu  |  Upozornit redakci  |  nových odpovědí: 23/23
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0  |  [94.113.64.---]

Dobrý den,potřebovala bych velmi poradit, jak postupovat dále v případě neuznané reklamace mobilu. Situtaci popíši krátce následovně: Mobil jsem ještě v rámci reklamační lhůty (cca 13.měsic) zanesla do prodejny. Předběžně bylazávada zdokumentována a popsána jako špatný kontakt. Mobil byl odeslán prodejcem do servisu. Servis vyhodnotil závadu jako mechanickou, na kterou se záruka nevzahuje. Mně se však vrátil se zcela zničený, nepoužitelný, nefunkční mobil, s mechanicky poškozeným konektorem - vytrženým se základní desky !!!, který již nemohu vůbec, byť omezeně použít. Prosím o radu a zhodnocení situace, v prodejně se mnou jednají arogantně, posílají mě k soudnímu znalci. Vyjádření soudního znalce v tuto chvíli již nic neřeší -kdo zničil mobil. ČOI také nepomůže, neboť se k raklamacím nevyjadřuje. Děkuji za názory a podněty. Evča.

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 21.0.1180.60  |  [85.93.104.---]

Osvědčilo se mi v podobném případě situaci popsat, sepsat článek s uvedením jména firmy a lidí, se kterými jste jednala a zaslání jim tohoto článku s hrozbou, že pokud nebudopu situaci řešit, zveřejníte článek na jednom nejmenovaném nejčteněnjším českém blogu a zašlete do TV (Černé ovce). Sice se mi vysmáli, ale jak jsem to vyvěsil na blogu, druhý den telefonát ať to stáhnu, že se nějak domluvíme Ale samozřejmě si musíte být jistá, že jjste v právu a uvést vše popravdě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 13.0  |  [82.150.185.---]

Co je uvedené v reklamačním protokolu (resp. předávacím - tedy ten, co jsi podepisovala při předání mobilu na opravu)? Je tam popsaný stav mobilu, tj. že má mechanicky poškozený konektor? Pokud ne, tak od prodejce mobil nepřebírej (v opačném případě máš problém..). Pak už klasicky - nevyřízení do 30 dnů od reklamace = odstoupení od kupní smlouvy. Samozřejmě, že o tom prodejce nebude chtít slyšet, takže soudu se nejspíše nevyhneš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0  |  [94.113.64.---]

Dobrý den,díky za reakci. Při předání mobilu prodejci byla závada přesně popsána a zaprotokolována takto: "Špatně se nabíjí, Kabel se musí nastražit,aby se zařízení nabíjelo". Asi špatný kontakt. Po vrácení ze servisu - jeho vyjádření - mechanicky poškozený dobíjecí konektor,reklamaci zamítáme.Já jsem však odmítla toto vyjádření, neboť jsem předávala špatně nabíjející mobil - ale mohla bych ho dále používat, byť s omezením. Vrátili mi totálně zničený mobil!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

A vrátili Vám skutečně ten mobil, který jste odnesla do servisu, nebo je ve futrále úplně jina deska ? Mi se to stalo, reklamoval jsem mobil, oni mi napsali že museli vyměnit IMEI ( mimochodem pěkný nesmysl ) a do futrálu strčili ještě větší šrot ... dokonce v tom tlf byly ještě cizí SMSky, ani resetovat se ho neobtěžovali ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0  |  [94.113.64.---]

Dobrý den,předala jsem špatně nabíjející mobil, vrátil se mi totálně zničný mobil, zcela nepoužitelný !!!Vše je zdokumentováno, odmítla jsem na prodejně takto zničný mobil převzít, písmeně jsem to zaznamenala na příslušné dokumenty - že to odmítám převzít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 14.0.1

Dobra. Tudiz se bud chyti za nos, nebo se s nimi budete soudit. Co dal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Dobře, takže teď nemáte doma žádný mobil, ten zůstal v servisu a Vy máte doma akorát nějaké lejstro .... to ani neřekli co se jako bude dít dál ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0  |  [94.113.64.---]

Dobrý den,právě že neřekli, snažili se mi mobil bez upozornění zaslat -doručit (když jsem ho odmítla převzít). Zásilku jsem nepřevzala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

No já myslím, že se budete muset domluvit na nějakém řešení ..... obávám se že odmítat převzetí zásilky nic nevyřeší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0  |  [88.102.142.---]

Naopak, převzetím si zančně zkomplikuje situaci, neboť nebude zřejmé, u koho k jakému poškození došlo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Dobré, tak si to budou přehazovat jako horký brambor .... co to vyřeší ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0  |  [88.102.142.---]

Viz můj návrh dole, nebo pak už asi jen právník. Každopádně i kdyby ho převzala, tak je dle popisu zcela nepoužitelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Ale už by bylo co řešit .... to znamená převzít, nechat si vypsat a hlavně podepsat současný stav telefonu a pak to začít řešit. Když nemáš nic v ruce, není co řešit ne ?Každopádně bych se ještě před tím obrátil s žádostí o radu například sem - http://www.spotrebitele.info/poradna/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80  |  [80.243.111.---]

dobře ti tak, to máš za to že si kupuješ levný WIldfire

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 9.0  |  [194.50.64.---]

V této zemi neplatí právo, měl jsem před lety také problém s reklamací mobilu u prodejce. Mobil byl dvakrát v autorizovaném servise (vše bylo zdokladováno) a když se stejná závada objevila potřetí (bohužel až cca měsíc před skončením záruky), tak prodejce tvrdil, že se sice jedná o stejnou závadu, ale že v záznamu servisu je jako závada popsáno něco jiného... (ano jako popis závady mnou - zákazníkem - nebylo uvedeno, že se jedná o porušený kontakt.... ale v záznamu servisu byla vždy popsána ta samá chyba). Takže byť podle zákona snad existuje jakási možnost reklamace, tak v reálu to bývá problém. Jiná cesta než domáhat se soudní cestou asi neexistuje (pokud s prodejcem není řeč), ale tato cesta je pomalá, drahá, časově náročná... a vzhledem k nejistému závěru soudu (jeden soud rozhodne tak a druhý jinak) se obvykle nevyplatí.Sice přeju mnoho zdaru, ale moc optimisticky to nevidím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0  |  [88.102.142.---]

CO je to za značku telefonu?Pokud je to skutečně, jak jste popsala, tak doporučuju oskenovat všechny příslušné dokumenty/protokoly a poslat je na zatoupení výrobce telefonu (Nokia, Samsung...). Zastoupení bývá buď v ČR, nebo má nějakou centrálu např pro evropu v jiné zemi a má ČR na starost. Do mailu vše podrobně popište, přiložte skeny dokumentů a do kopie pro odeslání hoďte třeba i mailovou adresu toho servisu. Přítelkyni se to osvědčilo při podobné story se Samsungem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0  |  [94.113.64.---]

Velice děkuji za radu. Jde o telefon Aligátor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0  |  [88.102.142.---]

Takže český výrobce, tím by mělo být jednání jednodušší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0  |  [88.102.142.---]

PS: ještě jim argumentujte § 421 občanského zákoníku (to už si vygooglujte)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0  |  [88.102.142.---]

Ach jo, vždycky něco napíšu a napadne měne něco dalšího :) Tu argumentaci jsem samozřejmě myslel při případném dalším jednání se servisem.Jinak napříště důrazně doporučuju propříště, reklamaci v záruční době vždy vyřizujte s prodejcem, nikoliv se servisem. Je s nimi daleko lepší jednání a ty dva tři dny na dopravě tam a zpět mezi servisem a prodejcem nikoho nezabijou. Prodejci jsou více navázáni na výrobce zboží a jejich zastoupení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0  |  [94.113.64.---]

Záruku uplatňuji u prodejce!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80  |  [80.243.111.---]

mobil nepřebírat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

A ZOND je tady .... toho jsem se bál nejvíc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět



Určitě si přečtěte


Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 226

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

** I pod hranicí desíti tisíc korun existují dobře použitelné notebooky ** Mohou plnit roli pracovního stroje i zařízení pro zábavu ** Nejlevnější použitelný notebook koupíte za pět a půl tisíce

16.  11.  2017 | Stanislav Janů | 53

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

** Bývalý šéf a expert z několika velkých automobilek se vyjádřil k budoucnosti tohoto průmyslu ** Do 20 let „nikdo“ nebude vlastnit auta ** Veškerá doprava bude řešená pomocí velkých logistických platforem

15.  11.  2017 | Karel Javůrek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje