» Poradna » Mobily

Neshoda se zárukou

 |   |  Android Chrome 75.0

zdravímkoupil jsem si v datartu mobil galaxy s8+za rok a 3 měsíce se nafoukla baterkaa došlo k poškození telefonu šel jsem za nima a oni říkali že záruka na mobil je 2 roky ale na baterku 5 měsícutakže to neuznali a zbývá oprava ze svíhopodle mě je to absolutní blbostoprava by stála 5000 s toho mobilu je šrotchci se zeptat na váš názor ten můj už je jasný

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

Na baterii je opravdu snížená záruka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

To je nesmysl. Na baterii je dva roky zaruka :https://www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna/de...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Není, zákon neumožňuje na žádné zboží zkrátit záruku pod 2 roky. Může být omezená životnost, ale ne záruka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

Já bych teda rozlišiloval 2 věci... Jestli je snížená kapacita, kde máš většinou psáno už v popisu prodeje, že baterie vydrží několik nabíjecích cyklů... Ale... Baterie, která se nafoukne, a tím se zboží stane nepoužitelné, tak jako sorry, to je trochu jiná reklamace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Přesně tak je to na reklamaci, na baterii je klasicka 2 roky zaruka. Tady se o to píše:https://www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna/de...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Linux Firefox 68.0

můj názor je ten, žes měl možná jít rovnou do servisu Samsung a ne do Datartu. Pokud se nepletu, tak snížená záruka je na baterii z hlediska kapacity = nelze reklamovat snížení kapacity v rámci nějaké běžné meze.Ale nezdá se mi, že by se snížená záruka týkala vyloženě i takového vážného defektu baterie. Zavolej si na podporu českého Samsungu nebo do toho jejich servisu a uvidíš. Nebo jim tam napiš mail a máš to jasně dané, co ti odepíšou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Můj názor je, že náš názor je ti platný jak dveře u lesa. Že nějaký Pepa v Poradně něco říkal, není použitelný argument. Jak píše AI, zkus autorizovaný servis. Kdybys to neřešil o víkendu, mohl jsi tam zajet rovnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Firefox 56.0

Pro koncáky (zjednodušeně na osoby bez IČ) je automaticky záruka min. 2 roky na cokoliv, kromě tedy kapacity baterie. Ale nafouknutí je vada, která je určitě pod zárukou.Dále S8+ nemá uživatelsky výměnnou baterii, takže je nedílnou součástí zařízení a má stejnou záruku jako vlastní telefon, i pro IČaře, opět, kromě snížení kapacity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

Souhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

Ahoj,ještě ke všem odpovědím základní otázka... Co znamená, "oni říkali"... Dával si to do reklamace Datartu, a jejich reklamační to zamítkl, resp. autorizovaný servis, ke kterému by to měli zaslat? Nebo jenom nějaký pán na prodejně, který vyřizuje reklamace ti toto sdělil a ty se stím smířil a odešel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 AppleMAC-Safari 5.0
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 75.0.3770.142

Nemusí to poslat nikam. Je jedno jak tu reklamaci budou řešit. Jediné co zajímá zákazníka je aby ji řešili a z pohledu zákona to musí řešit prodávající ne servis.Tak jak tak pokud s vyřízením reklamace nesouhlasím tak je třeba to prodejci říct a mít argumentaci, ideálně čisla paragrafů a odstavců a jejich citaci, případně nějaké stanovisko vhodného orgánu, které vyvrací tvrzení prodejce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Jen doplním že názor servisu je sice pekny ,ale pro tebe není závazný. Ty se servisem nemáš žádný vztah. Tys máš smluvni vstah s prodejnou a ten se řídí českým zakonem. Takže pokud autorizovany servis napíše prodejně že zaruka je jen 5 měsíců, tak tě to nemusí zajímat pro tebe je vždy 24 měsíců. Vztah prodejna dovozce/autorizovaný servis se řídí jinymi zakony. Podivej se na ten odkaz výše tam je to právně odůvodněné a je tam i judikat soudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 75.0.3770.102

Mě se stalo něco podobného asi po roce a půl používání telefonu. Byl to jiný telefon a z jiného obchodu, ale normálně to vzali. Jen možná záleží co jsi reklamoval. Já jsem reklamoval to, že se telefon rozlepil a otevřel. To že se nafoukla baterie mi bylo jasné hned, ale baterii jako takovou jsem nereklamoval, já reklamoval to rozevření telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

snížená záruka na baterii se dá brát v úvahu pokud je ta baterie výměnná. Pokud je součástí přístroje, tak má komplet záruku 2 roky.Nafouklá nevyměnitelná baterie je prostě bez debat záruční závada po celý 2 roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Podle zákona nemůže být záruka žádným způsobem zkrácená. Omezená životnost je něco jiného, to se týká kapacity, ale pokud mu baterie vybuchne nebo nafoukne a zničí telefon, tak prodejce nemá žádný argument, jak to neuznat. Akorát tazatel asi ušetřil a koupil to u nějakého obskurního prodejce a bude to těžko vymáhat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

V klidu to znovu reklamuj. Žádná záruka nemůže být zkrácená, zkrácená je pouze životnost z hlediska kapacity, ale rozhodně ti baterie nemůže zničit mobil. Tohle normálně musí vyřešit na záruku. Bohužel mám silné podezření, že jsi v honbě za ošetření pár korun nakoupil od nějakého pochybného prodejce, který by tu záruku musel zaplatit ze svého a proto se brání. Každopádně jsi v právu, ale jestli je to nějaký pochybný prodejce, tak se toho budeš těžko domáhat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

"Bohužel mám silné podezření, že jsi v honbě za ošetření pár korun nakoupil od nějakého pochybného prodejce"píše v datartu.. to moc pochybný prodejce nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Aha, to jsem přehlídnul. V tom případě kápnul na blbého prodavače, který neví která bije. Tudíž znovu reklamovat a vůbec o možném zamítnutí z důvodu omezené záruky baterie nedebatovat. Kdyžtak ať mu to dají písemně, s tím už se pak dá něco dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Chrome 75.0.3770.80

Prodavac dobre vi, ktera bije. Okradani zakazniku je soucasti korporatnich pravidel. Pokud zakaznik netrva na svych pravech, ma smulu a firma usetri. Tohle bezne zkousi treba i Alza. Ale jakmile zjisti, ze se v problematice orientujete a nebojite se ozvat, zacnou postupovat v souladu se zakonem a blbinky je prejdou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 75.0

Vzhledem i tomu že baterie je nedjimatlenou součástí telefonu tak na to půl roku zaruka neplatí....navíc podle našich zákonů je na vše minimální záruka 2 roky takže i kdyby byla baterie odjímatelná máš nárok na nový mobil tak jak tak.... obrátil bych se na ČOI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

U běžných sporů o neuznání záruky většinou ČOI nemá žádnou pravomoc. Ale tady se jedná o výslovné popření práva na reklamaci nepravdivým tvrzením prodejce, že baterie má údajně záruku jen 5 měsíců. Takže tady by ČOI zasáhnout mohla. Osobně myslím, že spíš měl smůlu a narazil na neinformovaného prodavače. Když tam půjde znovu a bude důsledně trvat na svém právu, tak snad zasáhne nějaký vedoucí prodejny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

Ja by som si od Datartu vypytal stanovisko pisomne, vybavil opravu v ramci zaruky v autorizovanom servise a podal podnet na obchodnu inspekciu. Datart dostane pokutu po presetreni obchodnou inspekciou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

možná jo, ale kratší bude když tam zajde znovu (klidně do jiné prodejny) a reklamuje to znova. Narazí na jiného prodavače kterej takovou blbost tvrdit nebude (to co mu řekli určitě není stanovisko firmy Datart, ale toho konkrétního prodavače)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Taky bych řekl, nevěřím že by si Datart tohle dovolil prezentovat jako oficiální stanovisko, je to jasně v rozporu se vším

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

Záruka na baterie je dva roky, ať už je vyměnitelná nebo není. Tože si někteří prodejci vymýšlí něco o půlročních zárukách je něco jiného. Jak už bylo řečeno, něco jiného je životnost, to by se týkalo té kapacity, i když i tam bude podle mě asi záležet na konkrétní situaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 75.0.3770.142

Tak jako na ostatní zboží je i na baterii poskytována zákonem stanovená záruční lhůta v délce trvání 24 měsíců, kterou nelze žádným způsobem krátit (leda bys koupil telefon jako použitý/bazarový, zde se může záruka zkrátit na polovinu zákonem vynucené doby, tedy 12 měsíců). Prodejci rádi udávají, že na baterii se vztahuje záruka 6 měsíců, ale pozor, těch 6 měsíců se vztahuje pouze na kapacitu (vzhledem k opotřebení), nikoliv na funkčnost baterie - zde platí stále těch 24 měsíců. Pokud je baterie nafouklá, je zjevně vadná a pokud poškodila i telefon, o to hůř. Normálně jim to běž reklamovat znova a trvej na tom, že na telefon i baterii máš normálně záruku 24 měsíců (nereklamuješ kapacitu ale (ne)funkčnost s následkem znehodnocení přístroje díky vadné baterii).Pokud by v Datartu byli kokoti (což jsou) a odmítli ti reklamaci uznat, tak máš dvě možnosti, buď to řešit přes ČOI (která by v tvém případě, pokud jsi uvedl pravdivé informace, měla stát při tobě), nebo telefon spolu s kopií dokladu o koupi zašli přímo do autorizovaného servisu pro Samsung, což pro ČR Je Český servis a.s. (https://www.ceskyservis.cz/sluzby/servisni-sluzby/sa... ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 75.0.3770.142

Prodejci normálně neuvádějí že na baterii je 6 měsíců záruka, ale že životnost baterie je 6 měsíců. Záruka 24. Životností baterie se rozumí její kapacita. Když výrazně klesne po době životnosti, je to její normální stav, nejedná se o výrobní vadu.To je asi jako reklamovat po měsíci že mi ztvrdl rohlík nebo shnilo maso.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 75.0.3770.142

A co jsem asi napsal?! Že prodejci rádi uvádí záruku 6 měsíců na baterii, což není pravda... na baterii je záruka stejná, jako na celý přístroj, tedy 24 měsíců. Záruka na kapacitu je uváděna 6 měsíců.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

I na kapacitu máš 24 měsíců. Ale musíš pocitat s tim že časem postupně klesá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Ještě upřesním:Např. ti po roce klesne kapacita o 20% tak to je normální běžné "opotřebení" to nejde reklamovat. Ale pojud by ti např klesla baterie o 60% tak to už běžné není a jedná se vadnou baterii a je to na reklamaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

Jó copak Datart... Mě se pokoušeli neuznat záruku na elektrický kávomlýnek protože jsem odmítl jít koupit kávu, aby mohli přístroj otestovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 75.0.3770.142

By mě zajímalo, co mu doporučíte, když se s ním začnou hádat, že se nafoukla proto, že ten telefon uvařil, a že je to tudíž jeho vina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 75.0.3770.142

Asi zda to myslí vážně a mají pro to nějaký důkaz. Pokud ano, obrátím se na znalce aby udělal posudek a vrátím se tam s posudkem, pokud bude v můj prospěch a budu požadovat kladné vyřizení reklamace. POkud to neprojde, budu to tlačit dále ČOI, nebo svaz ochrany spotřebitelů, když neuspěju, tak budu řešit soudní cestou.Otázkou je, zda se to vyplatí věnovat tomu tolik úsilí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Ono to je trochu komplikované, pokud ten mobil je starší, než 6 měsíců od data nákupu, tak uživatel musí prokázat, že šlo o výrobní vadu, prodejci pouze stačí tvrdit, že to způsobil uživatel. A ono to s těmi znalci taky není tak jednoduché, že by ti na požádání napsal co chceš On taky dodatečně nijak nezjistí, jestli se ta baterie nenafoukla vinou uživatele, třeba tak, že ji mohl nechat v létě za oknem v autě. A když to nezjistí, tak ti to nenapíše, protože by pak nebyl schopen to případně obhájit před soudem. Nicméně v tomto konkrétním případě to je snadné, Datart netvrdí, že to způsobil uživatel, tvrdí jen, že baterie má záruku pouze 5 měsíců, což je nesmysl, takže tohle by měla být schopna řešit sama ČOI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Co to znamená, že ten telefon uvařil? Jak ho.muze uživatel uvařit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 75.0.3770.142

Provozem v nevyhovujících podmínkách? Např. nonstop puštěný nějaký XYmark v autě při teplotě 50+ stupňů nebo zkouším vařit mobil a koukat se jestli stále přehrává film nebo během pobytu v sauně při teplotě 100+ stupňů? ... v podstatě jakýkoliv pokus lidí, co zkoušejí telefony mrazit/zahřívat apod ... nepolemizuji že to je a) téměř nesmyslné b) že by to musel prodejce jednoznačně prokázat, jen odpovídám na Váš dotaz, jak může uživatel uvařit telefon - v takových podmínkách totiž nemusejí ochrany proti přehřátí fungovat správně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 68.0

A ako je to kupované.1. Pre fyzickú osobu, min. záruka 2 roky2. pre právnickú osobu, normálne 2 roky, ale kúpno-predajnou zmluvou ju je možné znížiť..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Neshoda, Šrot