Tak jako na ostatní zboží je i na baterii poskytována zákonem stanovená záruční lhůta v délce trvání 24 měsíců, kterou nelze žádným způsobem krátit (leda bys koupil telefon jako použitý/bazarový, zde se může záruka zkrátit na polovinu zákonem vynucené doby, tedy 12 měsíců). Prodejci rádi udávají, že na baterii se vztahuje záruka 6 měsíců, ale pozor, těch 6 měsíců se vztahuje pouze na kapacitu (vzhledem k opotřebení), nikoliv na funkčnost baterie - zde platí stále těch 24 měsíců. Pokud je baterie nafouklá, je zjevně vadná a pokud poškodila i telefon, o to hůř.
Normálně jim to běž reklamovat znova a trvej na tom, že na telefon i baterii máš normálně záruku 24 měsíců (nereklamuješ kapacitu ale (ne)funkčnost s následkem znehodnocení přístroje díky vadné baterii).
Pokud by v Datartu byli kokoti (což jsou) a odmítli ti reklamaci uznat, tak máš dvě možnosti, buď to řešit přes ČOI (která by v tvém případě, pokud jsi uvedl pravdivé informace, měla stát při tobě), nebo telefon spolu s kopií dokladu o koupi zašli přímo do autorizovaného servisu pro Samsung, což pro ČR Je Český servis a.s. (https://www.ceskyservis.cz/sluzby/servisni-sluzby/samsung).