» Poradna » Hardware

Několik pojmů okolo moderních grafických karet

 |   | 

Jsem majitel starší grafické karty ATi 3D RAGE II+ AGP na které nejde ani Quake IIIO tuto oblast se proto moc nezajímám, prosím vysvětlete mi několik pojmů.Jaky je rozdil mezi linearnim a anisotrophnim filtrovanim?K cemu se pouziva antialiasing a jaky ma ucinek?Na co je technologie TRUFORM a kde ji vyuziji?K cemu je Z-buffer?Jak pracuji a k cemu sou pixel a vertex shadery?Co presne oznacuje pocet pipelines?Co znaci frekvence RAMDAC?Jak a podle kterych parametru (krome ohlasu) poznam, jestli je karta dobra nebo jestli je to shit (napriklad GF FX5700 - vice verzi)Jak funguje VIVO, kdyz je to jen jeden konektor?Co vsechno je rozhodujici pri pretaktovani?pripadne dalsi pojmy, ktere jsem zapomel a vyskytuji se napriklad v 3Dmarku nebo ve hrach.pokud budou dalsi otazky, pripisu je dalePredem velice dekuji, ze se zase neco dozvim a az nekdy budu vybirat novyho kompa, snad rady uplatnim.sZt

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 |   | 

Anisotropní filtrování je mnohem detailnější a náročnejší (detaily na velkou vzdalenost a pod).Antialiasing - vyhlazování. Třebas v 800*600 hrana steny vypada zubate, antialiasing ji vyhladi a vypada pak dokonale ostre - opet narocnejsi, nebot kazdy snimek se X vyhladi nez se zobrazi.TRUEFORM je tusim vlastnost ATI karet. http://www.mujmac.cz/art/hw/ati_trueform.html zbuffer http://net-mag.cz/ a vertex shader:  Pro vysvětlení: vertex shader je vlastně jednotka umožňující programátorům s vrcholy ve scéně provádět různé operace a to plně hardwarově, takže to, co dříve musel zvládat procesor počítače, nyní leží na bedrech GeForce a procesor má tak více prostředků na jinou práci. Tyto operace se můžou týkat například osvětlení, barvy atd. Pixel shader se vlastně stará o generování výsledného obrazu, který my pak ve výsledku vidíme na monitoru. Ten je složen z jednotlivých pixelů a pixel shader tyto pixely generuje na základě informace o texturách, osvětlení atd atd.pipelines. Když to řeknu jednoduše tak je to engine který počítá X pixelů v 1 chvili najednou.RAMDAC - ten se stará o převod digitálních obrazových dat na analogový signál pro monitor. Pokud máme starou grafickou kartu, může se stát, že její RAMDAC neumí „nakrmit“ monitor tak vysokými frekvencemi, jaké je tento schopen využít.Která grafika je dobrá? No - číst diskuze, testy, porovnání, ptát se atd... Vždy nezáleží jen na grafice, ale taky je důležité mít PC, který dokáže tu grafiku doslova nakrmit (třebas není dobré mít celeron s 64MB RAM + ATI RADEON 9800PRO)VIVO - většinou je do toho konektoru další kabel s rozbočkou...přetaktování - důležitý je sladěný výkon - jak už jsem řekl v příkladu. Nemá cenu taktovat radeon 9800PRO když běží zároveň s celeronem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Quake III, Vertex, Antialiasing, RAMDAC