image/svg+xml

» Poradna » Hardware

Nekále praktitky u zeleného zmetka

 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.182

Dobrý den, Zakoupil jsem 2 ks. nových GPU u zeleného zmetka.Obaly od GK. strašně ošolíchané a polepené páskou, kdyby nebyla situace s GPU jaká je nikdy bych nepřevzal, bohuže jsem následovně zjistil že jedné GPU je nefunkční 1 Displayport.Následovala reklamace která byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození: Poškozeno nevhodným zacházením. > Ohlé chladiace mriežky , 2 piny na PCi slotu zlomené / udthnutéChtěl bych se zeptat jestli se dá tomuto nějak bránit, nebo jak postupovat?Díky za případnou odpověď.

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

avatar
 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Nespravne smerovana otazka, s tymto sa obrat na pravnu poradnu. Upozornenie redakcii odoslane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 88.0.4324.182

Otazka bola mozno trochu mimo, alebo bolo to velkohube bonzovanie naozaj potrebne?Slovami klasika: "Vam musi je... chalani."

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.182

Napadá mě několik kroků:1) zkusit na pobočce ověřit podle seriového čísla, zda jsi byl skutečně první majitel (mohlo dojít k omylu a poslali Ti "zánovní" místo nové). Pokud je "jetá" a Ty jsi objednával jako nové, točil bych se na tom.2) vrátit zboží ve 14denní lhůtě, pokud ještě neuběhla3) zajít tam ještě jednou (případně do jiné pobočky) a zkusit se domluvit - často je to i o konkrétním člověku, který reklamaci řeší...Jinak ponaučení pro příště - ověřit stav krabice při převzetí a pokud se Ti něco nezdá (pomačkaná krabice, přelepená atd.) rozbalit na místě - ty ohlé chladiče by asi byly vidět a zlomené piny na slotu také...Držím palce!

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.182

Díky za postřehy, na kartě jsem žádné mechanické poškození neviděl, a to jsem si kartu několikrát prohlédnul(doma po zjištění závady), vady které mě technik zaslal mě docela zaskočily, protože urvaných pinů bych si asi všimnul..

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 85.0

Tím spíš chyba, že jsi to dal na reklamaci a nevrátil v rámci 14 dnů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.182

Ano nevrátil, bo peníze jsou ale karty ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.182

A jó... Bo. Už je mi to jasný

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 85.0

No hlavně jsi to neměl reklamovat, ale vrátit bez udání důvodu v rámci 14 dnů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 85.0

A nenarazil by s poskozenym zbozim? Pokud vim, tak by se melo vracet bez znamek opotrebeni, ne zdevastovane. Takhle by do 14 dnu vracel kazdy, kdo nejakou soucastku poskodi pri instalaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 85.0

To už je potom věc prodejce, aby zákazníkovi prokázal, že to způsobil on. To že mu prodejce dodá poškozené zboží nemůže nijak zrušit právo na vrácení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.186

ked bolo poskodene, mal to vratit rovno. S rovnakou pravdepodobnostou (vacsou, lebo alza neoebava) to poskodil on, lebo nevie strkat dnu karty a teraz sa vyhovara

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 85.0

To je samozřejmě možné, to ví jen on sám, proč přebíral zjevně poškozenou krabici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 85.0

Vypada to, alespon podle webu COI, ze mate pravdu: "Odstoupit od smlouvy lze i tehdy, kdy zboží obdržíte poškozené. Nic na tom nemůže změnit ani případné ustanovení v obchodních podmínkách prodávajícího, které by vám nedovolovalo odstoupit, jestliže poškození nenahlásíte hned nebo do jím určené lhůty po převzetí." https://www.coi.cz/faq/4-odstoupeni-od-smlou... A tady je k tomu neco od Sdruzeni obrany spotrebitele: https://www.asociace-sos.cz/reklamace-zbozi-poskozene... Take mluvi o moznosti odstoupeni do 14 dnu. Ale jinak nejrozumnejsi poznamka tu uz padla hned v prvni odpovedi, toto je spis na pravni/spotrebitelskou poradnu nez sem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 85.0

To sice nemůže, ale může mu "naúčtovat" opravu věci do původního stavu, popřípadě strhnout určitou částku při vracení peněz.Mě to tak u Alzy udělali při vrácení monitoru.Ani se neobtěžovali mi napsat, co konkrétně jsem "poškodil".Prostě jen tradiční obecné keci."Byla účtována srážka za poškození zboží či ztrátu záruky"Šlo o starší typ monitoru, takže si dost možná kompenzovali to, že už ho jako vrácený nikdo nekoupí.Upřímně poslední dobou začíná mít Alza hodně idiotské praktiky a já pomalu, ale jistě přecházím k CZC.Minimálně, pokud jde o komponenty ve střední a vyšší cenové kategorii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.182

Užijte si to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Jako aby si nefunkční, poškozenou věc koupil potom někdo jiný? WTF co je tohle za přístup?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.186

predpokladam, ze to pred vratenim do predaja kontroluju.. Zakon by mohli zmenit na "okamzitu vymenu tovaru do 14 dni z dovodu nefunkcnosti" nie ze hocico vratis, lebo si si to rozmyslel a predajca si to moze akurat tak vopchat do analu, kedze rozbalene to uz nikto nekupi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 85.0

Koupí, ale musí dát slevu To je už riziko provozování eshopu. Osobně tomu vracení taky moc nefandím, ale chápu ho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows XP Opera 9.80

"predpokladam, ze to pred vratenim do predaja kontroluju."Alza nie je maly distributor, ale fabrika, reklamacia sa riesi na "pase"Reklamaciu (napr. grafiky) riesia pracovnici (mozno brigadnici) asi tak,zasunem danu grafiku do prislusnej ZD, pripojim konektory >>> grafika ide >>> takze na dalsi predaj.Takze nie do bedni, nie na dlhodobu zataz, (na hry zabudni) a problem. ktory sa prejavuje po dlhsom case, sa neriesi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 85.0

Z Alzy se nestala fabrika, ale prostě supermarket, kde už je dneska prodej PC komponentů spíše na vedlejší koleji, a podle toho to taky vypadá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 85.0

Tak prodejce snad než to znovu prodá, logicky to musí důkladně zkonztrolovat. Ostatně tyhle velké shopy vrácené zboží běžně prodávají s označením "zánovní" nebo podobně a se slevou, takže se každý může předem rozhodnout, jestli riskne levnější vrácené nebo dražší nerozbalené. Obecně platí, že závada ani poškození zboží neruší právo na vrácení, jak by k tomu ten kupující přišel, kdyby ne vlastní vinou dostal vadné nebo poškozené zboží a nemohl ho vrátit? Samozřejmě ale prodejce může zkoumat, jak k tomu došlo a pokud zjistí, že to způsobil kupující, tak může snížit vrácenou částku. To už musí vědět tazatel, jestli s tím má nebo nemá něco společného. Pokud mluví pravdu a v tomto stavu to dostal, tak to může normálně vrátit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Když dostanu něco rozbitého tak to jdu (ideálně ještě ten den) reklamovat a neřeším nějaké vracení. Tak to teda dělám já, ale naštěstí se mi to stalo jen párkrát. Pamatuju si jak jsem za dávných časů otevřel krabičku od zvukové karty ještě v autě před CZC a viděl že jeden kondenzátor je ulomený. Vzal jsem to zpátky a hned mi dali novou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 85.0

Já ne, když dostanu něco poškozeného nebo vadného, tak přece u nové věci nebudu za prodejce tohle řešit. Jednoduše to vrátím v rámci 14 dnů, ale samozřejmě v rámci slušnosti informuji prodejce, proč to vracím., i když to není moje povinnost. Ale abych koupil novou věc a hned od nova s ní běhal po reklamacích, z toho už jsem vyrostl, to fakt není můj problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.104

To je takovy prumerny cesky prizdisracsky pristup.Tazatel muze zhruba hadat jak se mu ta rozbita karta dostala domu, ale hlavne, ze jsou Alza pry zmetci. Zmetci jsou zjevne zakaznici, ale ty si bohuzel clovek vybrat uplne nemuze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.182

Kde jsem prosím napsal že jsou alza zmetci? Co je na tom přizdisráčské když prodávají zmetky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 85.0

Tak zase zmetky neprodávají, to se jich musím zastat.Prostě mohlo dojít k poškození při přepravě.To se stalo i mě (dokonce dvakrát), jenže mě o tom přepravce informoval a zboží sám vrátil Alze, které mi nabídla odstoupení od smlouvy (nebo poslání nového dílu), podle toho, co si vybereš.Pokud se ti něco podobného stane (viditelné poškození krabice), tak prostě sepiš protokol s řidičem, balík převezmi a normálně odstup od smlouvy, zboží jim dones na prodejnu s protokolem o poškození během přepravy.Pak se můžou cukat, jak chtějí, ale ty máš v ruce papír.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 85.0

Napsal jsi to hned v nadpisu, to sis nevšimnul? A zmetky běžně neprodávají. Nekoupil sis náhodou tzv. "druhou jakost" nebo "zánovní", či jak oni nazývají ty věci, co už někdo vrátil? Mě se nikdy nestalo, že když kupuju novou věc, že bych dostal otevřený originální obal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.182

Bo si blb

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 85.0

Co je na tomhle podle vás za nekalou praktiku?Dostal jste balíček, který jste neměl převzít, protože rozhodně nevypadal nepoškozený. Následně se u reklamace divíte, že je zamítnuta.Ten skřet, co vám zabalil grafiku do lepící pásky, není ten samý skřet, který vyhodnocoval reklamaci; a nevím, co jste jako čekal, že vám na reklamaci řeknou? Že je v pohodě mlátit do toho palicí?Osobně mám zrovna s reklamacemi v Alze ty nejlepší možné zkušenosti, ale to chce reagovat hned, jak se to člověk dozví. Tedy "právě jsem to rozbalil a podle toho, jak to vypadá, už ani dál rozbalovat nebudu".Stalo se mi, že v krabici chyběl nějaký díl, Alza nahradila. Akorát požadovala fotografii, "že tam ten chybějící díl není". To jsem se zasmál. Ale za dva dny před barákem stála dodávka s náhradním dílem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 85.0

"Dostal jste balíček, který jste neměl převzít,"Což je samozřejmě kravina, protože balíček převzít musíš.To, co mělů udělat, mělo být to, že měl sepsat s přepravcem protokol o poškozeném obalu/zboží a to následně použít jako dokument pro vyjednávání s Alzou.Pak by bylo na Alze, aby si řešila, jestli zboží poškozené už poslali, nebo bylo poškozeno při přepravě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Android Chrome 88.0.4324.181

Což je samozřejmě kravina. Pokud zjistil poškození na poště či u kurýra zásilku neměl zásilku přebrat a sepsat o tom na místě protokol. Tento postup se snadno dá dohledat na webu České pošty a některé e-shopy to mají ve svých obchodních podmínkách. CZC to má (nebo aspoň míval)nalepeno přímo na balíčku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím