Dobrý den,
pokud jste telefon kupoval v Alze, pak lze takřka s jistotou vyloučit, že by se jednalo o „šedivku“ určenou pro jiný trh, která nepodporuje 4G pásma používaná českými mobilními operátory. Zkuste se tedy jako první podívat do Nastavení-SIM karty a mobilní sítě-SIM 1-Preferovaný typ sítě, zda nemáte aktivní volbu Preferovat 3G, případně Pouze 2G.
Jestliže v nastavení máte zvolené Preferovat 5G či Preferovat LTE sítě, bude nutné hledat problém jinde. Je buď v SIM kartě, nebo v telefonu jako takovém. Zkuste tedy SIM kartu nainstalovat do jiného telefonu. Pokud 4G bude fungovat, je problém v telefonu. Pak je otázkou, zda pomůže obnovení do továrního nastavení. Pokud ne, bude to patrně na reklamaci, respektive na servis.
Jestliže ani v jiném telefonu nebude 4G fungovat, je zřejmé, že se jedná o problém SIM, případně na straně operátora. V takovém případě si na infolince či pobočce nechte prověřit, zda máte aktivní 4G datové přenosy a případně si nechte poslat konfigurační SMS. Pokud nic z toho nebude fungovat, požádejte operátora o výměnu SIM karty - v tomto případě bude patrně bezplatná.
Přeji hezký den
Karel Kilián