» Poradna » Počítačové sítě

NAS QNAP TS-128 (Volume si unmounted)

 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Prosím o radu. Mám doma NAS QNAP TS-128 a v něm 8TB disk. Po aktualizaci firmwaru (do ničeho jsem nezasahoval) prostřednictvím aplikace v tabletu mi to nejede (nevidím disk v aplikaci Infuse). V aplikaci jsem ve výpisu našel chybu s názvem [RAID1 Disk Volume Host Drive: 1] Volume si unmounted. Prosím o radu jak to napravit bez ztráty dat. Nějaké rady jsem našel na stránkách QNAP, ale tomu já moc nerozumím. Děkuji.

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

avatar
 | Microsoft Windows 7 Firefox 60.0

kdyz se prihlasis na webmanagement, vidis u disku nejake chyby? Z management rozhrani bych zkusil oddil znovu pripojit. Je zvlastni ze u jednodiskoveho nasu to hlasi RAID1 (zrcadleni).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

V rozhraní webmanagementu, resp. v záložce “storage management” je u disku OK i velikost souhlasí, jen je tam “unmount”. Nikde jsem tam ale neviděl nabídku “mount”. Naše jsem nějaký postup viz https://neurotechnics.com/blog/rescue-a-qnap-nas-un... , ale protože tomu nerozumím, tak nevím jestli by to vyřešilo můj problém a zde je tento problém možné provést z příkazového řádku ve Windows 10 a bez ztráty uložených dat na disku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Tak už jsem našel jak se připojit k NASu (viz https://www.qnap.com/en/how-to/knowledge-base/... ) tak, abych mohl zadávat ty příkazy (viz https://neurotechnics.com/blog/rescue-a-qnap-nas-un... ). Teď bych potřeboval poradit ohledně těch příkazů, jek je psát a zda to bude mít případný vliv na již uložená data (aby nedošlo ke smazání, příp. formátování disku).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Firefox 60.0

Jo to jsem chtel rict ze prikazova radka v Win10 nebude uplne to prave, ale byl jsi rychlejsi a sam jsi nasel spravny postup (putty)Zacni prikazem df -h a dej sem jeho vystup

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Tak jsem začal příkazem df -h a výsledek je viz https://uloz.to/!RXEpPNDdI9l3/img-2871-jpg , pak jsem ještě zkusil ten příkaz (možná zbytečně předčasně, nerozumím tomu jak asi Ty) mdadm —detail a výsledek je viz https://uloz.to/!YjFBYOZa3Cvz/img-2872-jpg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 60.0

/dev/md1 v tom df -h opravdu není, a není tam ani nic podobně velkého, takže bude opravdu unmounted.Zkusil bych udělat dočasnou složku, mountnout do ní to pole, a zkusit projet, co tam bude. Jestli na tom třeba ještě nesedí LVM.mkdir /tmp/md1mount /dev/md1 /tmp/md1cd /tmp/md1ls(a projít, co tam je, pokud příkazy nahoře klapnou - což není jisté, pošlete, co vám to kdyžtak vypíše)a až s tím skončíte, návrat do původního stavuumount /tmp/md1rm -r /tmp/md1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Tak jsem skončil u příkazu mount, protože výsledek byl následující:login as: adminadmin@192.168.0.133's password:[~] # mkdir /tmp/md1[~] # mount /dev/md1 /tmp/md1mount: you must specify the filesystem type

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Firefox 60.0

Vyfoť ještě výstup příkazů "cat /proc/mdstat" (stav pole) a "fdisk -l" (seznam oddílů).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Výsledek prvního příkazu je https://uloz.to/!5uP8hwKJe2sI/img-2873-jpg a výsledky druhého příkazu jsou https://uloz.to/!dVfdg2S3iJNA/img-2874-jpg a https://uloz.to/!2TxNkuhtNGiw/img-2875-jpg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Chrome 53.0.2785.116

Technická poznámka, pokud chceš zvýšit šanci aby ti někdo pomohl:1. Odkazy sem nevkládat jako prasátko, ale používat zkracovač (url shortener). Pak budou normálně klikatelné:https://goo.gl/rMhaHnhttps://goo.gl/vHwoBvhttps://goo.gl/rzuE2B2. Tyto screeny nemusí být opravdu v rozlišení 4k, je to pro tento účel zbytečné a obtěžuje to...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Chrome 53.0.2785.116

Jo, a je možné, že ten disk prostě odešel. Proto každý normální člověk toto v prvé řadě zkontroluje (= prověří fyzický stav disku, (s.m.a.r.t)) utilitou k tomu určenou. Protože - logicky, pokud je disk fyzicky špatný, žádné sw kejkle ani příkazy pochopitelně nepomůžou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Pokud mi poradíte co a jak mám použit, budu rád. Kdybych věděl jak mám postupovat, tak bych sem nepsal. Jsem rád za každou pomoc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Chrome 53.0.2785.116

Co na tom chceš sáhodlouze vysvětlovat? Máš zkontrolovat disk.Vyndat z nasu > připojit k PC > nabootovat diagnostickou utilitu, zde jich máš hafohttp://www.ultimatebootcd.com/(vytvoř si bootflešku pomocí https://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/)a zkontrolovat disk.---------------------------------------------------------------------------------Poznámka: Je sice hezké mít jeden 8TB disk, ale v případě potíží už to tak výhodné není.Protože vyvstane otázka kam a na co toliko dat zálohovat? Proto je vhodnější použít raději více menších disků, pak už se to lépe zálohuje a taky případná ztráta tolik nebolí.Zatímco v případě jediného 8TB disku je naprostou nutností koupit ještě druhý stejný na zálohu (nebo do raidu). Já osobně už jsem z takto velkých disků vyléčen, maximálně 2TB..-------------------------A pokud se budeš pokoušet svoje data z disku dolovat např. pomocí testdisk/photorec, stejně na to budeš potřebovat další stejně velký disk kam budeš "zachráněná" data sypat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Disk je OK. Jak píšete , Vy jste poučil co do velikosti disku dříve, já nyní. Nechci ale plevelit toto vlákno, a proto upustíme od této debaty a budu rád když předchozí uživatelé, kteří se s ochotou pustili do rad, v nich budou pokračovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Ono kdyz pak nekdo vice tech mensich disku nastrka do RAIDu 5, tak to moc nevylepsi 😀

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Děkuji za poznámku, do budoucna se polepším

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 60.0

Kouknul jsem teď do svého Qnapu a je tam LVM.To znamená, že ten /dev/md1 mountnout sám o sobě nepůjde, a bude potřeba se pytlíkovat ještě s další vrstvou. Když to popíšu, musíte se probít tímhle.1. pevný disk (klidně několik)3. RAID (klidně několik)4. LVM rozdělené na VolumeVy potřebujete provést mount toho LVM, respektive volume na něm. A s tím vám už moc neporadím, nemám LVM rád a v terminálu ho nepoužívám vůbec, když už musím, tak si beru na pomoc nějaké Gparted či tak, a to na Qnap nedostanete...Zkusil bych tu chybovou hlášku ještě taky vygooglit. Nějaký důvod, proč NAS to volume zahodil, být musí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Děkuji za info, zkoušel jsem to googlit a našel jsem něco podobného (viz výše), ale i tak s tím potřebuji pomoct. Psal jsem samozřejmě i na podporu QNAP a zatím bez odpovědi. Budu doufat, že se zde najde nějaká laskavá duše, která mi pomůže s problémem, který popisujete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 60.0

Hoďte sem výstup příkazuvgscanMělo by to vypadat takhle:[~] # vgscan Reading all physical volumes. This may take a while... Found volume group "vg1" using metadata type lvm2[~] #Pokud to bude vypada stejně, můžete zkusit postupovatvgchange -ay vg1mount /dev/mapper/cachedev1 /share/CACHEDEV1_DATAa disk by měl začít být přístupný.Ale zcela určitě na tom něco neklapne :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Díky za radu, NAS jsem dal kamarádovi, který by si s tím mohl poradit, tak pak napíšu co a jak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Mozilla 52.9

Tohle byl spravny postup.Pak nasledovala kontrola disku efsck /dev/md1a vytvoreni chybejiciho adresare smazaneho upgradem firmwaru mkdir /share/CACHEDEV1_DATApotom rucni mount nebo restart

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 66.0.3359.170

Tak jsem skončil u příkazu mount, protože výsledek byl následující:login as: adminadmin@192.168.0.133's password:[~] # mkdir /tmp/md1[~] # mount /dev/md1 /tmp/md1mount: you must specify the filesystem type

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 67.0.3396.18

Tohle je mimo dotaz, ale snad se to bude někomu hodit.NAS umí naplánovat SMART testy - doporučuji, třeba týdně rychlý a jednou za měsíc podrobný.NAS umí v případě problému poslat mail. Doporučuji nastavit, pak se o problému dozvíš, jakmile vznikne - začne být s diskem problém a nebudeš to muset řešit až v okamžiku, kdy je po disku. V tomto případě by pomohl RAID - jeden disk odešel, jeden by zůstal čitelný, stačilo by disk vyměnit (pokud by to byl NAS, který 2 disky umožnuje)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Děkuji za radu. Prostřednictvím správce úložiště NASu (v záložce “zdravotní stav disku”) jsem provedl kompletní S.M.A.R.T. test je disk ve OK. Žádné chyby nebyly nalezeny (resp. “Na disku nebyly detekovány žádné chyby”) a u veškerých položek v záložce “informace SMART” je zelený nápis “Dobrý”, tudíž chápu je disk by měl být v pořádku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Chrome 53.0.2785.116

Dělej co ti bylo řečeno - jediná relevantní informace o stavu disku pochází z diagnostické utility výrobce spuštěné na disku který je offline. Testovat něco pomocí čehosi na nasu jehož stav je neznámý je k ničemu. Ale zřejmě zase tolik svůj problém vyřešit nechceš, pak si ovšem dělej co libo.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Firefox 60.0

rekl bych ze tato rozcvicka s diagnostikou bude zbytecna, velice pravdepodobne to roz*ebal ten update OS... no, to jsou ty hotove bezproblemove NASy ktere zvladne i BFU bez znalosti - to neni nic proti tazatali, jen narazka na bezne zde prezentovany nazor... se kterym se neztotoznuji... i u tehcto krabicek je nutno vedet co clovek dela ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Jo jo, včera jsem aktualizoval na nový firmware a po automatickém restartujte NASu je to tam, kde to je nyní. Provedl jsem downgrade firmwaru zpět na předchozí (pod kterým to bylo funkční), ale už se nic nezměnilo. Bohužel jsem se domníval jak píšete, že to bude bezproblémové, ale již jsem pochopil, že bez pomoci některých z Vás neudělám nic, jelikož je třeba vědět co a jak dělat. Budu velice rád za jakoukoli další pomoc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 60.0

"jediná relevantní informace o stavu disku pochází z diagnostické utility"Ale prd. O aktuálním stavu disku nevíte nikdy nic, když už to teda chcete brát na krev.Disk má v pořádku, jinak by mu selhal mdraid.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Děkuji všem za pomoc, rady či připomínky. NÁS již opět šlape. Vzal si ho do parády IT odborník. Po fyzické stránce bylo vše OK. Aktualizace firmwaru něco smazala a bylo nutné to znovu nastavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: QNAP, NAS QNAP TS, Qnap TS, Sunny, PC, Volume