» Poradna » Ostatní

Nabijanie autobaterie

 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

mam teoreticku otazku hadam sa s fotrom o tom ze ako dlho trva nabitie relativne vybitej baterie ktora je v poriadku v aute ( skoda felicia ) alternatorom 55 A za beznej prevadzky

situacia : baterka je vybita tak ze motor ani nepretoci ale ked sa auto roztlaci nastartuje a ako dlho sa musim vozit aby baterku nabilo ? za predpokladu ze baterka je 44 ah pri normalnom nabijani tj 16 hodin 1/10 kapacity tj 4,4 A je nabita na 100 %
foter tvrdi ze 8 hodin lenze toto platilo na skode 100 vke s neviem kolko apmperovym dynamom nie alternatrom
ja tvrdim ze dve aj to je vela pretoze 55 A a za predpokladu ze do baterky ide len 20 % prudu zvysok dajme tomu svetla a tak tak sa nabije skorej ci ako to je ? kto ma pravdu ja ci foter ?

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 | Microsoft Windows XP Firefox 3.6.18

Mně se dokázala nabít baterka naplno po 45minutové jízdě. Co se v ní dělo raději nechci vědět, ale vydržela další 3 roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 3.6.18

1. Není známo, jak a kde probíhá jízda! Asi něco jiného to je ve městě, nebo na dálnici! Těch 55A je vztaženo na určité otáčky, při volnoběhu to asi nebude, že?!
2. Není stav akumulátoru, ale pokud se k němu takto chováte, tak stav bude děsivý!
3. Záleží na zapnutých spotřebičích, mimo světel, tu je řídící jednotka + zapalování, chladicí ventilátor motoru, ventilace kabiny, atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

standardna jazda 2500 ot/min , je to teoreticka otazka raz som nechal zapalene svetla a foter mi zobral baterku s tym ze ju treba nabijat a ja mu vravim ze sak som sa vozil na nej a on ze to nestaci musel by si sa vozit 8 hodin ... chcem mu dokazat ze dve ne 8 a ano to som zvazoval preto som pisal 20 % to je cca 3,5 hodiny ale mne sa to nezda :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 3.6.18

Hochu, stav nabití u olověného akumulátoru lze jednoduše posoudit podle hustoty elektrolytu. Pokud si ovšem potřebujete nutně dokazovat, že "fotr" je debil, pak nás do toho nepleťte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

pravda lenze merak kapacity sa mi tam zapajat nechce iba o teoreticku rovinu ci je na tom ten akumulator tak ako keby sa nabijal 16 hodin prudom 4,4 A je jedno ci je nabity na 100 % alebo na 60 ide mi len o to ci sa vyrovna hodina jazdy autom pri 2500 ot 16 hodinam nabijania nic viac neriesm kyselinu ani stav platniciek ani voltaz riesim kto ma pravdu a prave preto to tu pisem .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 3.6.3

ms mal na mysli hustomer, co nieje ziadne elektronicke zariadenie a strka sa to do elektrolitu. Jednoducha a uplne najlepsia metoda ako zistit, nielen to ako je akumulatora nabity, ale aj to aky je stav jednotlivych clankov v tom akumulatore

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0

A já jen dodám že alternátor nabíjí mnohem rychleji jak nabíječka a altík musí mít tolik energie že při lechce zvýšených otáčkách utáhne vše co v autě můžeš zapnou a pořád bude ládovat i 14V do baterky. Jen na volnoběh dává míň. Tak se dá lehce změřit jestli je dobrý. Jinak pomalé nabíjení je lepší. A na altík fak stačí jízda 1-4h klidně i večer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

presne toto som potreboval vediet diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0

Když už tedy bádáš čistě teoreticky, tak se čistě teoreticky zeptám: ta Felda má katalizátor? Pokud ano a auto roztlačíš, sice nabiješ baterku ale spálíš katalizátor.
To není teorie ale praxe.
Takže čistě teoreticky: kdybychom odbourali v našem státě korupci (120 miliard korun ročně), za patnáct let máme splacený státní dluh i bez zvýšení daní a různých poplatků do zdravotního systému a za zdravotnické služby. Ale upozorňuji: Čistě teoreticky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

ranene ego ze tak od veci ? no ta co no spalim ho a co ? emisnu mam za uplatky tak seriem na to a okrem toho jazdim na plyn cize moc ho ani nespalim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

A řidičské oprávnění také za úplatek?!
Že by a la: http://www.youtube.com/watch... ?! Ani bych se nedivil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0

Pokud to správně chápu: ,,...emisnu mam za uplatky tak seriem na to...", tak Tvé ego je hodně vysoké. Jseš mladý, sebevědomý, dotáneš to v životě daleko. Mládí vpřed.
Fajn, když ses do mě tak pustil, proč to neprovedeš v praxi? V teoretické rovině co člověk, to názor. Však si přečti názororové rozpory v tomto vlákně, které jsi svým dotazem rozpoutal. Ale to je správné. Chápu smysl Tvého dotazu, ale abys našel správnou odpověď, musíš nutně provést test. A to už se pohybuješ v praktické rovině. Každá teorie se musí potvrdit v praxi. Ty se hádaš s otcem, ale pokud to neprovede naživo, nenajdete odpověď na vaší otázku: Kdo má pravdu.
Jinak dík za péči o mé ego. Ani mě nepadalo, že nějaké mám. Dík za připomenutí, budu ho používat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

ego neego cely svet je o byrokracii napriklad idem na stk a nejde mi ostrekovac no on mi neda prejst a podobne kraviny nevravim o tom ze auto nema brzdit svietit svetla to je predsa pre mna ale riesit take veci ako ze rucna vam brzdi o 6 % menej ako je norma no ta vam nejdam prejst je byrokracia stale sa auto udrzi na rucnej aj 30 % sklone ak je zaradena rychlost udrzi sa aj bez brzdy a to iste emisna no super o 5 % oxidu uhliciteho viac a neprejdem a katalyzator stoji 70 € byrokracia ked moze naftak cadit alebo trabant dymit a je to ok preco ja neprejdem no tak zavolam kamosovi dam mu prachy a vybavene pravidla su tu preto aby sluzili a boli dobre ak su zle treba ich vymenit a co ja mozem nic to riesia politici a ja ich obchadzam a co ? robi to tak kazdy druhy len ja sa nahlas priznam a som na to hrdy .

Ohladom testovania skusim toto s tou hustotou vybijem baterku dam nabijat a zmeriam a potom sa povozim hodinu a zmeriam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

"+"
- čisté teoreticky při těch 2 500 ot/min změřit proud do akumulátoru a momentální napětí, což je jen okamžitá hodnota, měnící se nejen s otáčkami...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0

Altík není dynamo protože má relé, jestli 1500 otáček nebo 5000 otáček dá altík stejně. Jen na volnoběh dává míň. Jen dynamo dává pokaždé jinak podle otáček.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 3.6.18

Vy ráčíte mít elektrotechnickou kvalifikaci? Jaký je, dle vás, rozdíl mezi tím vaším "altíkem" a dynamem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0

Ten že je altík řízený kolik může max dávat a podle nabití baterie se omezuje. Dynamo nic nereguluje a když to přetočíš tak baterie vyvře a při delší jízdě taky. Alternátor je do aut dle tipu dělaný tak aby dobíjel při lehce zvýšených atáčkách naplno a dle potřeby je regulován.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 3.6.18

Prvé větě (souvětí) vůbec nerozumím.
Druhá je nesmysl.
Třetí souvětí zjevně dokazuje vaší elektrotechnickou kvalifikaci,...tedy...asi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0

Víš jak prověříš alternátor v autě když je někdy baterie nabitá a jindy se nenabije? Je to hrozně jednoduchý ale jen dobří ví jak to udělat. Polovina servisních elektrikářů nemá ani tušení a hádají se dokud jim to zákazník neukáže a hádaj se že to je batrkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 3.6.18

Když jste tak dobrý, tak nám to sladké tajemství napište...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0

Celou dobu o tom píšu. Když pozapínám všechny světla i další spotřebiče aby byl pořádný odběr a zvýším otáčky motoru o 100% víc jak volnoběh tak musím pořád naměřít u osobáku min. 13-14V. Pokud to dává jen když není zátěž 14V a večer 12V a méně tak je problém a večer se světlama spíš baterii vybyješ. Jen se mě běžně stává v servisech že to změří bez zátěže a hned hlásí baterka na firemních vozech. A přitom někdy stačí jen nový řemen, pokud to není přímo altík třeba ta dioda. Uhlíky odejdou většinou bez čekání třeba. Po rozdělání se uvidí víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 5.0

Cože? S regulací to nemá NIC společného.
Alternátor vyrábí střídavé napětí, dynamo vyrábí stejnosměrné napětí. Toť vše, obecně vzato má dynamo komutátor, alternátor komutátor nemá. Princip alternátoru funguje i třeba v elektrárnách při výrobě el. energie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 5.0

A další zapojení alternátporu a dynama a s tím související další funkce v autě je věc druhá, ms se ptal na rozdíl mezi alt. a dyn.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 5.0

Je jestli je součástí alternátoru v autě i diodový usměrňovač, to nic nemění na tom, že každý alternátor vyrábí střídavé napětí. Jen prostě v tom autě je to komplet alternátor+usměrňovač. V tom je mezi nimi rozdíl, stačí se podívat do základů elektrotechniky.
Alternátor nemá komutátor, leze z něj střídavina, pokud potřebujeme ss napětí, musíme použít polovodičový usměrňovač (ten komplte alt+usm v autě)
Dynamo má komutátor a rovnou poskytuje ss napětí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0

Já se nehádám že v altíku se neusměrňuje proud, jen sem to napsal proč se v autech nemontují dynama a jak se dá poznat že to nedobíjí jak má. Ono poradit si jde i tak že do nákladního mercedesu v nouzi stačí uhlíky na žigulika, smirgl a pájka a zas to dobíjí. Důležité je dojet a ne si hrát jen s teorii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 5.0

V altíku se NAPĚTÍ nemusí nutně usměrňovat (myšleno obecně). Součástí alternátoru není usměrňovač, to jen autě je to komplet alternátor a usměrňovač. I turbíny v elektrárnách pracují na principu alternátoru, a usměrňuej se tam něco? Nikoli. Ještě jednou ten rozdíl:
Alternátor-nemá komutátor, poskytuje st napětí. Suměrňovač s funkcí alternátoru nesouvísí, to je samostaný obvod, i když v rámci ušetření místa může být v autě obojí v jedné "krabici"
Dynamo-poskatuje přímo ss napětí, má komutáror.
Nic víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 3.6.18

"...Altík není dynamo protože má relé..." Ono "relé" je nejspíše myšlen napěťový regulátor, který má pochopitelně i dynamo. Zajišťuje pochopitelně stálé napětí el. stroji při proměnné zátěži a hnacích otáčkách el. stroje! Dalším prvkem je u dynama tzv. "zpětné relé" a u "altíku" ony diody. Proč, milý Pavle? nechám se opět překvapit...
Proč ne dynamo a místo toho "altík" v automobilu, to je na jiné pojednání. Ale to musí být podivný servis, když neumí zkontrolovat funkčnost "altíku", hnací řemen, atd...
Jen tak mimochodem, akumulátor v tomto obvodu představuje velmi tvrdý zdroj napětí, takže napětí v obvodu je dán především stavem tohoto zdroje - nabíjecí křivka olověného akumulátoru. A navíc k tomu je tu funkce vyhlazovacího kondenzátoru! Bez akumulátoru nedokáže regulátor "altíku" uregulovat napětí aby nedošlo ke zvýšení napětí nad rozumnou akceptovatelnou mez spotřebičů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP IE 8.0

Servis jsou profíci hned dva, prví BMW Renocar Brno, místo řemenu chtěli kuchat altík, protože řemen který prokluzuje nemá na dobíjení vliv podle nich. Další perla termostat a oni hned příjdou blbostí že to je vrtula a ještě se zepali jak to vím když jejich technik to okoukl.
Další profíci Scania Praha, dakrát přišli že to dobýjí až jsem jim ukázal že to v zátěží nedobíjí. Pak už to mistři zvládli. Prostě takový je i značkový servis. A takových perliček mám víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Opera 9.80

Jeden žasne, co za nesmysly jsou schopni vymyslet a prezentovat motorističtí "odborníci". Před 40 lety, když se začaly ve vozidlech používat alternátory, jsem prováděl rozsáhlý výzkum o jejich vlivu na nabíjení baterií vozidel. Při použití 35 A alternátoru probíhalo nabíjení baterie následovně: po startu nabíjení 30 A, po 5 minutách 9 A, po 10 minutách 4,5 A, po 20 minutách 2,5 A, po 30 minutách 0,75 A, atd.... Nabíjecí proud klesal se vzrůstajícím napětím baterie. Otáčky byly udržovány na 4.000 1/min, regulované napětí nastaveno na 14,2 V. Dále se prokázalo, že při vyšším dodatečným zatížení alternátoru, např. světly, se nabíjecí proud baterie zvýšil ! Pro chytrolína "gegoo" mám šokující sdělení, že jeho milovaný "foter" je mnohem blíže pravdě. Pravda je totiž taková, že plné nabití baterie podle ČSN nelze ve vozidle dosáhnout nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Maxthon 7.0

Konečně někdo, kdo tomu rozumí. Opravoval jsem elektronické regulátory jak dyman, tak alternátorů a plně souhlasím. Jenom jsem se nechtěl s tazatelem dohadovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

ach jaj niekto ma teda riadny puntickar ale testoval som to a vysledok necham na vas :

test baterka nabita nabijackou prudom 4,4 A pri kapacite 44 ah cas 12 hodin 2 hodiny stala potom vybijana stalym prudom ( cca stalym ) ziarovkou z dialkovych spotreba 5 A merana kapacita na pokles napetia z 13,2 V na 10,5 V za cas cca 7hodin 7x5 = 35 ah cize baterka uz nema svoju povodnu kapacitu ale to nevadi ucel testu je dokazat za aky cas v aute sa dokaze nabit do cca povodnej kapacity tj 35 ah baterku som supol do auta samozrejme nepretocilo urobilo len cvak kamos ma roztlacil nastartoval a isiel som kamosovi po dvere do mesta vzdialeneho 32 km rychlost udrziavana tak aby boli otacky cca 1800 / min ked som sa vratil cca 1,5 hodiny som baterku vybral stala 2 hodiny a potom znova zacal kapacitacny test ziarovka svietila az do poklesu napetia na 10,5 V 6 hodin 18 minut vzhladom ze pri kazdom takom drastickom vybiti vzdy klesne kapacita a nedosiahnem stejny vysledok zhodnocujem test ze v aute sa dokaze bateria nabit jazdou trvajucou 1,5 na svoju kapacitu na 90 % a s toho je chyba aj to ze test som riesil na starej baterke ktora sa kazdym dalsim vybitim a nabitim nici nie na svojej cize jej kapacita klesa rychlejsie a to ze sa neda nabit na 100 % ziadna baterka sa kazdym dalsim nabitim neda nabit na 100 % kto to dokaze vynasiel perpetum mobile alebo minimalne baterku s vecnou zivotnostou uz baterka raz nabita a vybita nema 44 ah ale mozno 43,60 ah takze tak

zaver : foter uznal ze baterka sa za 1,5 jazdy nabije cca stejne tak ako nabijackou za 12 hodin test to potvrdil

kapacita bola merana pristrojom http://www.rcmodel.sk/obchod/action/productdeta... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 3.6.18

1. Ten přístroj rovnou ukazuje proteklý el. náboj!
2. Kapacita akumulátoru s počtem vybití a stářím sice klesá, ALE ne takovým tempem! Staniční olověná akumulátorová baterie (OPzS) měl po osmi letech 101% kapacity (výrobci v tomto případě "přidávají" cca 5% nad deklarovanou). A to ta 31 čl. baterie byl brutálně vybita na cca 30V při selhání zdroje.
3. Pokud je nabíječka inteligentnější než fotrův syn, pak by měla dokázat nabít akumulátor až do stavu plného nabití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Firefox 5.0

je to pěkně popsané, jen si dovolím jednu zásadní výtku týkající se relevantnosti tvých závěrů "dnes", ono za 40 let se toho v automobilovém průmyslu může změnit poměrně dost. Myslíš, že i dnes používají stejné alternátory a hlaně regulátory jako tenkrát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 5.0

Ano! Ta změna je šizení a poddimenzování všeho, co jde! Starý alternátor s mechanickým regulátorem bude fungovat i dnes. Šizený, dnes vyrobený "altík", má poddimenzováno jak magnetické, tak elektrické řešení samotného el. stroje (vyšší magnetická indukce, menší průřez - vyšší proudová hustota), tak samotného regulátoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Firefox 5.0

ano, vše je poddimenzované a téměř nefunkční a proto i přez daleko vyšší nároky na toto zařízení dnes (akumulátor vybíjený při odstaveném vozidle díky napájené elektronice, daleko více spotřebičů ve voze atd.) než před 40 lety, to spolehlivě funguje. Také možný pohled na věc.......ale naštěstí jen tvůj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Opera 9.80

Za relevantností svých závěrů si stojím i dnes, i když materiálová realizace je dnes jiná, principy zůstávají. Dobu jsem uvedl jen proto, že jsem se problémem zabýval již z počátku zavádění alternátorů do vozidel v ČSR a zkušenosti z tehdy již 10-letého používání v USA byly velmi obecné. Z obsáhlé diskuse a "zasvěcených" příspěvků je patrné, co si všechno startovací baterie ve vozidle nechá líbit. Skoro by se dalo říci, že každá soustava alternátoru a baterie je jedinečná a nelze všeobecně generalizovat. Proto se vydávají a přijímají státní (evropské) normy, které stanovují postupy a metody zkoušek, aby bylo možno výsledky porovnávat. Zájemcům doporučuji aspoň nahlédnout do ČSN EN 50 342-1 (dříve ČSN 36 4310) aby pochopili, že některé příspěvky jsou "pindy starého zbrojnoše" a pro dlouhou životnost vozidlové baterie udělají nejvíce, když si ji nebudou všímat. Z dlouholeté praxe jen uvedu, že pro startovací olověnou baterii je nejhorší režim přebíjení vysokým napětím zdroje (alternátor, nabíječka) a pak i hluboké vybíjení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 31.0

To ako dlho treba jazdiť závisí na množstve zapnutých elektrožrútov počas jazdy/svetlá,rádio atď./ A myslím že 55 ampérový alternátor nedobíja 55-timi ampérmi.Myslím že reglulátor nabíjania v alternátore bude baterku dobíjať šetrne aby sa nezničila. Ja som raz nabíjal nabíjačkou cez ampérmeter 36 ampérhodinovú baterku ktorá bola napoly nabitá .Začalo to nabíjať dvoma ampérmi a čím bola viac nabitá, tým nabíjací prúd viac klesal. Ak máš voltmeter urob test. Premeraj baterku pred hodinovou jazdou a po nej, ale nie hneď až tak za hodinu ,aby sa napätie ustálilo.Baterka s hustotou elektrolytu 20 pecent sa považuje za vybitú a má 12,2 volta.Plne nabitá baterka má 12,6 volta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 30.0

Ako vypočítať dobu nabíjania batérie15.01.2010 20:48vzorec na výpočet doby nabíjania baterkyt=(Q * 1,4)/It ... čas nabíjania v hodináchQ ... kapacita článku v mAhI ... výstupný nabíjací prúd nabíjačky v mAViac tu: http://airsoftby.webnode.sk/news/ako-vypocitat-dobu-n... Vytvorte si vlastné stránky zadarmo: http://www.webnode.sk;-)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 37.0.2062.120

alternátor není určen na nabijení ale jen dobijí tu baterku tak že ti to nenabije úplně na nabijení baterky je nabiječka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 37.0.2062.120

alternátor není určen na nabijení ale jen dobijí tu baterku tak že ti to nenabije úplně na nabijení baterky je nabiječka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Autobaterie, Felicia