To "výpalné" pro jednotlivce (subskripce) je 1790,- Kč ročně (vychází 149,-/měs.)
Dá se to ale koupit v různých akcích "pod litr" a použít potom i na prodloužení.
Někomu třeba vyhovuje Microsoft Office víc než zmiňované free varianty. (Mne osobně přijde MS pohodlnější na používání než Libre Office, ale to je subjektivní věc.)
V ceně je 1 TB onedrive pro zálohování v cloudu, to je pro někoho také slušná přidaná hodnota.
Pro firemní použití, tak tam asi není diskuze. Když mám jednou za čas (díkybohu ne moc často) upravovat nějakou prezentaci, jsem naštvaný už na začátku, čistě kvůli tomu, že musím dělat prezentaci a když ten presenter nebo jak se jmenuje alternativa k PowerPointu to načte jako rozsypaný čaj, dá mi to smrtící ránu. Writer (alternativa Wordu) je víc v pohodě, ale musel jsem v nějakém formuláři upravovat různé rámování, tabulky, aby to "nepřetékalo"; kolegové s MSO nemuseli, jen vyplnili připravená pole... Calc (protipól Excelu) zatím všechno, co jsem mu podstrčil, načetl, ale nevím, nepracuji s velkými tabulkami. Jo a bavíme se o dokumentech ne vytvořených "profíkem" (styly, šablony..) ale "gangsta stylem" odsazujeme tak, že držíme mezerník, velikost písma vždy ručně a stránka se maže tak že se drží delete (zažil jsem). Rozsypaný čaj už na vstupu. Tak tyhle dokumenty od různých asistentek projektových manažerů, HR specialistek atd. je potřeba otevřít a upravit. "Kancelářskou" práci beru jako nutné zlo a i kdyby používání free alternativ mělo znamenat jen menší snížení pohodlí, nehodlám si komplikovat život. Kdyby mi ten MS office nikdo nedal, okamžitě si to zaplatím sám, trápit se s Libre ve firemním prostředí, fakt ne.
Počítejte s tím, že i ze školy, z úřadu atd. můžete dostat dokument napsaný v MS, který by se v MS načetl lépe (ne vždy 100%!!) a v Libre se s tím můžete trochu trápit.