» Poradna » Ostatní

Měří tachometr v autě správně ?

 |   | 

Při výjezdu ze Strahovského tunelu pod hotelem Pyramida je radar s ukazatelem okamžité rychlosti projíždějícich aut. Všiml jsem si, že mi pokaždé naměří míň, než ukazuje tachometr v autě. Před nedávnem jsem si půjčil do auta GPS a zjistil jsem, že když po dálnici jedu stabilních 140km/h dle tachometru, GPS ukazuje stabilních 131km/h.Skutečně tachometr tolik přidává ? Údaj rychlosti GPS považuji za přesný. Faktem je, že když jedu po dálnici těch tachometrových 140, předjíždím hodně aut, které jedou svých "spořádaných 130km/h" dle tachometru... Žeby všechny tachometry ubírali stejně ?

Odpovědi na otázku

 |   | 

Neměří - ubírá. Můžeš to napravid demontáží ochranného krytu a kleštěmi, jimiž domluvíš ručičce tachometru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

napravit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | 

taky to nechapu, u me tyhle dysgraficke preklepy registruji cca 2 roky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Jo, dík!A přitom česky umím a když vidím v textu chybu, tak mě to hned zarazí. A když je jich tam víc, tak si říkám, co to psalo za blbce. No a než se naděješ, máš jí tam taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | 

jj to je presne ono. taky nemam rad hrubky a pisu gramaticky spravne, ale za ty posledni 2 roky se mi stava ze se mi prhazujou pismenka: kg, td, bp atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

bo si gizd z Frydku a maš kratki zobak 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | 

at sem zje co sem zje, gizdy si nechaj pro svoju familiu. je sa citim gizdem urazeny, asi se zabiju...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Problém je v tom že tachometry se necejchují, sice jsou nastavené aby ukazovaly přesně ale tolerance je tam dělaná tak aby ukazovaly více a nikdy míň, je to z toho důvodu aby když je někde rychlost50 km/h a tachometr by ukazoval 50 km/h tak aby auto tu rychlost nepřekročilo, že jedeš pomalej to nevadí.Taky záleží jaké máš pneumatiky - rozměr. Pokud jsi tam dal jiné než na autě byly od výrobce bude to ukazovat zase blbě, taktéž opotřebení - nahuštění atd.....Jinak taky u toho gps je nějaká tolerance i když menší (určitě bude přesnější jak ten tachometr) takže možný rozdíl bych neřešil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

tolerance je 10%, a ani Policie ČR by tě neměla stavět při měření rychlosti radarem, pokud seš v toleranci. Když ti tedy řeknou, že jedeš 140, klidně jim tvrď, že si měl 130 na tachometru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

no s takouto vyhovorkou radsej na policajtov nechod!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

A co jim má teda říct?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | 

mno kdysi se o tom mluvilo a pri testech se zjistilo ze to je vlastne standard vsech automobilek (tusim skodovky jsou v prumeru misto 130 oslabenych na 120kmh):1. ridic si mysli ze jeho auto jede rychleji2. je to "bezpecnejsi" .. jede ve skutecne pomaleji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

ubírají a oblbujou nás, asi podobně, mě to ukazuje při podobný rychlosti taky o 5 - 10 km víc. kdysi jsem to změřil na dálnici na hodinkách a od tý doby ještě v několika autech a vždycky to bylo podobný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

GPS měří s přesností 0,2 km/hod, pochopitelně nikoli při akceleraci, kdy načítá údaje ze satelitů a postupně vyhodnocuje, ale při ustálené rychlosti. Když mám na budíku mého stařičkého Forda Escorta 140 km, GPS ukazuje 132 km, a tahle úchylka začíná postupně od sedmdesátky. Čao.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Kazdy tachometer ukazuje priblizne o 5% viac, podla mna je to kvoli tomu ze to trochu zavisi od toho ake mas kolesa a pneumatiky (rozne kombinacie disku a pneu ktore su na dane auto predpisane mozu mat mierne odlisny priemer) a dokonca aj ako su nahustene a ojazdene, kazda zmena priemeru kolesa sa prejavi na ukazovani rychlosti, takze vyrobca ide na istotu a robi tacho tak aby ukazoval viac (podla hesla radsej nech ukazuje viac ako keby mal ukazovat menej). Takisto radary aj policajne radary a aj vypocet rychlosti v navi systeme ma nejaku toleranciu (ten navi pomocou GPS bude podla mna najpresnejsi). Na dialnici kludne mozes ist "135" na tacho (vtedy ides asi 130).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

aha ...tak ja keď idem 200km/h tak idem vlastne 180km/h..to som si vydýchol...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

No takze od zaciatku. Vela ludi si pletie pojem tachometer s rychlomerom. Takze to co vam v aute ukazuje rychlost je rychlomer. Tachometrom sa stava az ked zaroven zaznamenava prejdenu vzdialenost. To len tak pre vysvetlenie. A k tej rychlosti? Vsetky rychlomery v autach su konstruovane tak aby ukazovali menej nez v skutocnosti auto ide. Je to prosle dane legislativou(nejaka norma). Za ziadnych okolnosti nemoze ukazovat viac. Je to riesene mechanickou alebo elektronickou cestou. Odchylka ja vseobecne udavana v percentach, takze pri 80 km/h to moze byt len 3-5km/h ale pri 140 km/h to uz bude takmer 10. A preto ak vam niekto povie ze isiel po dialnici 220km/h tak sa len pousmejte, lebo mozno neprekrocil ani 200 km/h. Este poznamka ako sa to da ovplyvnit: rychlomer vacsinou snima otacky vystupneho hriadela z prevodovky a preto vlastne nezalezi ake kolesa na aute su, aj ked v konecnom dosledku sa to samozrejme prejavi. Vacsie kolesa = vacsia rychlost ako ukazuje rychlomer. Mensie naopak.Inak klasika: ked je v obci 60 km/h tak idem tesne pod 70km/h a na dialnici ficim bezne aj 150 km/h, lebo internym nariadenim ministra vnutra sa pokuta za prekrocenie rychlosti na dialnici dava az od 145 km/h skutocnych.Majte sa. a pekny den 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Za prve, "rychlomer" ukazuje VIAC ako v skutocnosti ides, tak si to v hlave uprav.Za druhe, veta "rychlomer vacsinou snima otacky vystupneho hriadela z prevodovky a preto vlastne nezalezi ake kolesa na aute su" je totalny nezmysel. Prave preto ze sa to snima z nahonu ZAVISI na velkosti kolies (pretoze prevod medzi cestou a autom(hnacim hriadelom) su prave kolesa, cim vacsie kolesa tym vacsi prevod). Len ak by sa rychlost merala v aute nejakym radarom voci ceste (co sa ale nerobi), vtedy by na velkosti kolies nezalezalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

S tou prvou pripomienkou suhlasim samo ze ukazuje "viac" to mi tak dako uletelo. Ale.....veta: "rychlomer vacsinou snima otacky vystupneho hriadela z prevodovky a preto vlastne nezalezi ake kolesa na aute su" je uplne spravna tak si to uloz v hlave ty. Bavime sa o tom co ukazuje rychlomer nie? takze on vzdy ukazuje podla toho ake otacky ma hriadel prevodovky. N a az potom zalezi ake su kolesa. Ak su vacsie tak ides v skutocnosti rychlesie ako ukazuje a ak su mensie tak ides pomalsie ako ukazuje rychlomer. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Boze ale ved rychlomer nie je otackomer, ale RYCHLOMER, meria rychlost auta oproti CESTE a nie rychlost hriadela oproti motoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

hmmm z tejto odpovede asi teda nevies co je otackomer. A rychlomer nemeria rychlost auta proti ceste. Ale meria rychlost otacania vystupneho hriadela, ktora by pripouziti standardnych kolies mala zodpovedat +- skutocnej rychlosti vozidla.Inak ty si zacal tu vetu prekrucat, keby si si ju precital dalej tak by si to tam videl ako som to myslel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Fyzicky nemera, ale jeho hodnota je tam na to aby meral rychlost oproti ceste, a preto ak sa bavim o "rychlomeri" a jeho hodnote tak vzdy ZAVISI na velkosti kolies, a tym to pre mna hasne, nijak to prekrucat nepotrebujem. Kam je rychlomer napojeny je uplne fuk, medzi cestou a autom su vzdy len kolesa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

... inac nechapem o co ti v tej vete islo, ale myslim ze nakoniec pises v principe to iste - ze ak sa porovnava to co ukazuje rychlomer so skutocnou rychlostou, tak zavisi na velkosti kolies.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

pokud snima otacky hridele, tak rychlost auta na obvodu pneumatik zavisi: pokud budes mit na aute kola s obvodem 1 delkova jednotka, tak bude ukazovat urcitou rychlost, pokud tam budes mit kola s obvodem 2 delkove jednotky, tak opet bude ukazovat to same (rychlost otaceni te hridele se nemeni), ale ve skutecnosti jedes dvakrat rychleji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

... a vacsie kolesa znamenaju ze rychlomer bude ukazovat menej (pri rovnakej skutocnej rychlosti sa vacsie kolesa otacaju pomalsie = nizsia ukazana rychlost na tachometri). T.j. vacsie kolesa vlastne spresnia tachometer (mam pocit ze prave kvoli tomu tam ta odchylka je, standardne kolesa na vacsine aut su trochu mensie ako vacsie ktore su este na dane auto dovolene, aj ked pri pouziti vacsieho disku sa pouzivaju nizsie pneu, minule som si to ratal a vysiel mi pri vacsich diskoch aj tak mierne vacsi priemer kolesa).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

V loni jsem si dal tu praci a porovnal tacho v aute (v autech) s GPS (Garmin eTrex). Na mem Escortiku sem nameril vyssi ukazatel rychlomeru nez na GPS o cca 8-10%. Na Fabii a VW Transporter byla odchylka mensi, max. 5%. Co me vsak celkem prekvapilo, tak u te Fabie jsem na dalkove trase nameril u tachometru rozdil ujete vzdalenosti oproti vzdalenosti na GPS jen cca 0.5 km na ujetych 100 km! Pricemz to byla ta sama Fabie - s odchylkou 5% u rychlomeru.amper.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Vysvětlení je celkem jednoduché:  elektronika vozu dostává impulsy z čidla otáčení na hřídeli převodovky a tyto impulsy tachometr zpracovává dále dvěma cestami. Jednak digiltálně (pro měřič ujetých kilometrů - tady hraje roli vlastně jen rozměr pneu, huštění apod.) a analogově (pro "ručičkový" rychloměr - a právě tady se ÚMYSLNĚ a UMĚLE zanáší chyba, která slouží k pokrytí tolerancí, legislativě atd. Takže: údaj pro elektroniku je vždy +- v pořádku, chyba se vnáší pro údaj rychloměru. Takže i auto s velkou tolerancí rychloměru bude počet ujetých kilometrů ukazovat správně. Řada aut umožňuje např. přes rádio nebo displej klimatizace zobrazit "přesný" údaj o rychlosti, tak jak je v elektronice vozu (a tedy bez "chyby" pro rychloměr). To samozřejmě neplatí pro stré rychloměry s bowdenem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Jsem pravidelným čtenářem časopisu Automobil Revue, kde již po mnoho let jsou v rámci testu každého automobilu uveřejňovány i údaje o odchylce rychloměru a měřiče ujeté vzdálenosti (pokud vím, redakce používá pro měření rychlosti profesionální laserový rychloměr využívající dopplerovského principu na základě odrazu paprsku od vozovky). Snad u všech testovaných vozů se odchylka pohybuje v řádu +5 až 10%, ale nejsou výjimkou i větší odchylky, a dokonce jsem viděl (nevím u kterého vozu) odchylku mínusovou! Skutečně ZÁLEŽÍ na velikosti namontovaných pneumatik i na jejich nahuštění, dá se lehce spočítat, že rozdíl v obvodu kola se při změně průměru může výrazně lišit. Pochopitelně závisí i na tom, zda je vůz vybaven originální převodovkou, rozvodovkou, rychloměrem atd., protože vždy je rychloměr cejchován na určitý stálý převod, velikost pneumatik atd. Mám osobní zkušenost, kdy jsem řídil Peugeot 405 se zamontovanou jinou převodovkou než k danému typu motoru, a rychloměr ukazoval o cca 15km jinou hodnotu  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Nevím ale někde jsem slyšel, že pro výrobce je povinná plusová sedmi procentní tolerance pro měření rachlosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Co jsem měřil, jeli jsme na dálnici se známou cca. 170 (dle tachometru), GPS ukazovala 161, což je přesně 5% rozdíl. Všechny vozy spadající pod VW, mají dle mých měření (provedl jsem jich víc, v různých vozech) 5% odchylku. To jest Škoda, BMW, VW atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Java, Tachometr, Pyramida, Radar


Určitě si přečtěte

Zranitelnost platebních karet Visa umožňuje zločincům obejít limit při bezkontaktních platbách

Zranitelnost platebních karet Visa umožňuje zločincům obejít limit při bezkontaktních platbách

** Odborníci přišli na to, jak obejít limit bezkontaktních plateb ** Stačí zařízení, ovlivňující komunikaci mezi kartou a terminálem ** Stahují se nad bezkontaktními platbami mračna?

Karel Kilián | 79

Google Coral: Raspberry Pi s čipem, který zpracuje 4 biliony operací za sekundu

Google Coral: Raspberry Pi s čipem, který zpracuje 4 biliony operací za sekundu

** Je to velké jako Raspberry Pi ** Ale je to až o několik řádů rychlejší ** Dorazil nám exotický Google Coral s akcelerátorem Edge TPU

Jakub Čížek | 18

Bývalý zaměstnanec Nokie vysvětluje, proč telefony s Windows Phone neuspěly

Bývalý zaměstnanec Nokie vysvětluje, proč telefony s Windows Phone neuspěly

** Za neúspěchem Microsoftu v mobilech stojí i Windows 8 ** Microsoft pozdě naskočil do rozjetého vlaku ** Uživatelé neměli zásadní důvody, proč přejít

Karel Kilián | 133

Pojďme programovat elektroniku: České chytré zásuvky Netio pro kutily i firmy

Pojďme programovat elektroniku: České chytré zásuvky Netio pro kutily i firmy

** Wi-Fi zásuvky nevyrábí pouze Čína ** Vyzkoušeli jsme českou Netio PowerCable ** Je přímo určená pro vývojáře, má totiž jednoduché JSON API

Jakub Čížek | 41

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

** Mapy.cz neslouží jen k zobrazení podkladů a plánování tras ** Nabízejí celou řadu dalších praktických funkcí a možností ** Vybrali jsme třináct tipů a triků, o kterých možná (ne)víte

Karel Kilián | 30



Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF