» Poradna » Hardware

Matrox G550 připojení LCDdigital

avatar
 | 

Potřebuji připojit starší pc s touto kartou (ram32mb) na monitor NEC2690WUXi s nativním rozlišením 1920x1200px. Analog to zvládne, obraz je ale viditelně méně ostrý. Přes DVI-I digitální vstup je max.rozlišení pouze divných 1366x768px. Je to možné nějak zlepšit, nebo není šance? Nebo se dá sehnat lcd panel vhodnější pro tuto kartu? Něco kvalitnějšího, nejlépe ips nebo pva. Je těch 1366px nejspíš maximum pro 32mb video ram? Na svou dobu to byla poměrně pokroková karta, má 2dvi vstupy.
díky za každou přínosnou radu
Petr

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 |   | 

Nemozem suhlasit s Tvojim vyrokom "Na svou dobu to byla poměrně pokroková karta, má 2dvi vstupy"
Za prve : karta ma dva DVI vystupy a nie vstupy (ale to je preklep, tak to berem).
Za druhe: Na svou dobu to byla poměrně pokroková karta - neberem a tvrdim
Na svou dobu to byla spickova karta.
Dodnes pouzivam Matrox G550 na pracu vo vektore (AutoCad, Corel).
Nove spickove grafiky su zamerane viac na 3D a v zobrazeni 2D nepriniesli NIC.

V zobrazeni sikmeho pisma v kotach (zdvoraznujem sikmeho, nie H,V) vo vektore sa ani najnovsie karty tejto G550-tke nevyrovnaju.
Nahrada je len v profi sfere ATI FirePro, alebo NVIDIA Quadro, a to nie je ani tak vo vykone GPU, ale kvoli odladenym ovladacom, ktore na beznu komercnu kartu nenainstalujes. (vraj Warez, neviem)
Co sa tyka 3D radsej bez boja pomlcim, ale 2D tejto karte (a odladenym ovladacom) sveci.

Ale k veci: vykon RAMDAC-u je slaby. Ide o to ako s nim "hospodarit". Vykon je sucinom troch velicin. Rozlisenie (V px) * farebna hlbka (16, 24,32) * obnovovacia frekvencia (v Hz).

Mam monitor uz 61 dni (a stale placem za CRT) LCD v native 1280x1024
Mozem si dovolit:
1280x1024 - 32-bit - 60Hz
1280x1024 - 24-bit - 75Hz

To co pises: "Analog to zvládne, obraz je ale viditelně méně ostrý" je to ze (analog to nezvladne, teda vystup G550) ale interpoluje to samotny monitor, ale to nie je "bod na bod" (pixel mapping) ale prepocitavanie, tak preto je obraz viditelně méně ostrý.

Keby sa Ti chcelo pocitat, tak 2304000 px (1920x1200) krat 8 (8-bit na farbu, 24-bit) krat 60Hz (snimkovy kmitocet) potrebuje 1055 MB grafickej pamate. Mas bohuzial len 32 MB. Mozes zlavit na farebnej hlbke (trocha) na frekvencii (ale len co ti LCD da) aj tak si daleko mino.
Milujem Matrox G550, ale matematika nepusti. Grafika Ti neda a interpolacia monitora to len "zhyzdi"

Ja mam dva kvalitne monitory (na inom PC) 24" PVA na grafiku, foto-retus, videostriznu.
S tym valcim prevazne.
Ale aj tak si ine PC stale si drzim (obycajne lacne Ukázat celý příspěvek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | 

Keby sa Ti chcelo pocitat, tak 2304000 px (1920x1200) krat 8 (8-bit na farbu, 24-bit) krat 60Hz (snimkovy kmitocet) potrebuje 1055 MB grafickej pamate.

A vynásobit to ještě výškou tazatele nechceš?
1920 x 1200 x 3B = 6,6 MB
32 MB je pro tohle rozlišení zcela dostatečný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | 

Wikane, raději mlčte když vám chce někdo gratis předat své znalosti.

EizoKlika

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | 

To spíš neznalosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Wikan :
Kde si zobral : 1920 x 1200 x 3B ?
Pcet pixelov krat adresacia jednotliveho pixelu. Tri zakladne farby a farebna hlbka 24-bitov, je 8-bit na farbu. Preco 3B (3 x 3 = 9) nie 24.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | 

8 bitů na barvu = 1 byte na barvu
3 barvy = 3 byty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Wikan má pravdu, špatně počítáš:
1920x1200 pixelů x 3 (3 bajty, 24bit barevnáý hloubka)=6,912MB. 32MB je dostatečná paměť pro 2D 1920x1200.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Pozitron : pisal som to o 3:43 hod., pripustam chybu.

Ale mame tri zakladne farby a 3 bajty na farbu nie je "24bit barevnáý hloubka". 3 * 3 = 9
(ked to nahodou politici nezmenili).
Takze to "krat 8 (8-bit na farbu, 24-bit)" sedi. Aj tak sa stavim, ze skoro vsetci mate nastvanu farebnu hlbku vo svojom systeme na 32-bitove farby.

Len (priznam sa) neviem ako do vypoctu zakomponovat obnovovaciu frekvenciu napr. 60 Hz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | 

Nejsou 3 byty na barvu, ale 1 byte na barvu. Ten čtvrtý byte se nepoužívá pro barvy, ale pro alfakanál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Jo to jsem napsal blbě, myslel 3 bajty na pixel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

3 hodiny v noci uř nejsou
3 bajty (RGB), každá základní barva jeden bajt. Jeden bajt = 8 bitů a 3x8bit=24bit, tedy 24 bitová barevná hloubka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Související témata: Matrox, Digitální vstup