» Poradna » Hardware

Mám velké problémy s mikrofonem - interním i externím

 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.149

Zdravím,mám v notebooku problémy s mikrofonem, jak v aplikaci Skype, tak i v jiných aplikacích.stáhl jsem si do PC aplikaci Lucky Recorder, abych otestoval oba dva mikrofony, jak ten zabudovaný v PC, tak ten externí v headsetu (sluchátka s mikrofonem). Uskutečnil jsem dva zkušení hovory. Oba dva trvaly 20 sekund a nahrával jsem vždy po sekundě čísla od 1 do 20. Jeden proběhl s interním (zabudovaným) mikrofonem a ten druhý s tím externím z headsetu. Pak jsem si obě dvě nahrávky přehrál. Výsledek byl takový, že úplně na začátku je nahrávka slyšet zřetelně (u interního mikrofonu jen u čísla 1, u externího mikrofonu u čísel 1, 2, 3), avšak dochází stále k čím dál menší hlasitosti, až není slyšet vůbec nic. U interního mikrofonu jsou šepotem slyšet čísla 2, 3, 4 a u externího čísla 4, 5, 6, 7 a 8. Další čísla už nejsou slyšet vůbec. Externí headset s mikrofonem tedy vykazuje o trochu lepší výsledky. To může být podle mého názoru způsobeno tím, že u headsetu mám mikrofon přímo u úst.Na závadu s mikrofonem jsem přišel až nedávno (2. 4. 2020), kdy jsem začal na něm využívat aplikaci Skype. Předtím jsem mikrofon nevyužíval. Je tedy možné, že závada je v notebooku už od začátku, co ho mám, tedy od února 2019.Dal bych ho do reklamace, ještě je 10 měsíců v záruce, ale má to dva problémy. Jednak to teď nejde, neboť jsou obchody zavřené a jednak by si ho u sebe nechali celý měsíc, takže bych byl celou dobu bez něho.Také jsem zkusil aktualizovat ovladač mikrofonu, ale vůbec to nepomohlo.Co si o tom myslíte? Setkali jste se už s takovou závadou?Myslíte, že je to závada hardware nebo nějakého nastavení?Děkuji předem za rady.Milan

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 | Microsoft Windows 10 Firefox 56.0
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 81.0.4044.138

https://windowsreport.com/microphone-resets-0-volume/Pomohlo opatření (řešení) 2 a 8, tj. odinstalace programu DOLBY Audio (software pro ovládání zvuku ve Windows), který automaticky upravuje hlasitost mikrofonu v počítači. Dále na kartě ZVUK-Záznam-Pole mikrofonu (zařízení pro záznam) - VLASTNOSTI - Zrušit zatržení u:a) Povolit aplikacím, aby měly nad zařízením výhradní kontrolub) Povolit zvuková rozšíření (vylepšení signálu)Mikrofon už dobře funguje u aplikací pro záznam zvuku, avšak stále nefunguje ve SKYPE. Když zkusím zkušební hovor ve Skype, tak slyším jen to, co říká PC robot (virtuální hlas) a z toho, co mluvím já, vůbec nic, nebo jen slabé cvaknutí. V nastavení mikrofonu přímo ve Skype se při mém mluvení v lepším případě rozsvítí modře signalizace mikrofonu jen 2 až 3 sekundy, v horším případě vůbec nic. Zkoušel jsem i nainstalovat nejnovější verzi Skype, ale vůbec to nepomohlo. Co mám prosím dělat? Děkuji předem za rady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.163

Závada se jmenuje Skype a jeho automatické nastavování hlasitosti. Nastav si optimální zesílení a vypni automatické nastavování hlasitosti a uvidíš že to pak bude lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.149

To jsem právě udělal a vůbec to nepomohlo. Mikrofon ve Skype pracuje (zachytává hlas) asi jen pro první tři slova hovoru a pak už vůbec. A v ostatních aplikacích, které využívají mikrofon, je to stejné nebo obdobné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

To, ako funguje hardware je záležitosťou drivera. Povedal by som, že nieje dostatočne kvalitne napísaný/otestovaný a nikto to zatiaľ neopravil. Čím zložitejší hardware, tým je riadenie od drivera komplikovanejšie a existuje väčšia šanca, že niečo nebude fungovať správne. Závada hardware sa dá najlepšie zistiť porovnaním s diametrálne odlišným operačným systémom, napríklad Linux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.149

Zjistil jsem další zajímavou věc. Na daném notebooku je Windows 10. Šel jsem do následujícího nastavení:Zvuk-Záznam-Vlastnosti mikrofonu-Úrovně. Tam jsou 2 volby:a) Mikrofon (hlasitost) - mám nastaveno na maximum, tj. 100, lze snížit.b) Zesílení mikrofonu - je nastaveno na +10dB. Nelze to vůbec nijak měnit - ani snížit, ani zvýšit. Přitom na https://support.hp.com/cz-cs/document/c03991316 doporučují nastavit na +20dB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

To je veľmi zaujímavá vec... Možno nájdeš aj ďaľšie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.149

Udělal jsem další test. Ten externí mikrofon z headsetu jsem vyzkoušel na jiném stolním PC, kde je Windows 7. Když jsem to zapojil do správných konektorů a pohrál si s nastavením, tak fungoval úplně normálně a při přehrání byl zaznamenán celý hovor, nejen začátek. Z toho mi plyne, že na tom externím mikrofonu žádná závada není, ta je v tom notebooku, ale nevím, v čem konkrétně, zda v hardwaru nebo softwaru.Také na tom stolním počítači šlo měnit ZESÍLENÍ MIKROFONU. Když jsem nastavil na 10 dB, tak se jednalo skoro o šepot, ale byla slyšet celá nahrávka. Když jsem nastavil na 20 dB, tak se jednalo o střední hlasitost, a když jsem nastavil na maximum, tj. 30 dB, tak byl celý záznam hodně nahlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Celý měsíc, Nahrávka