Vyjádření + doporučení přímo od výrobce. Jedná se o automatický překlad a obávám se, že to nedokáže zlikvidovat malware v té systémové aplikaci, která má na starosti aktualizace :Během rutinních kontrolních analýz jsme si všimli, že některé starší smartphony mají problémy s malwarem. Toto zjištění potvrdili i jednotliví zákazníci po provedení dotazů. Okamžitě jsme začali incident intenzivně vyšetřovat úzkou spoluprací s forenzními experty v oblasti IT a odpovědnými úřady. Mezitím jsme byli schopni najít řešení problému.Potenciálně ovlivněny jsou pouze starší modely smartphonů řady GS100, GS160, GS170, GS180, GS270 (plus) a GS370 (plus).Tento incident nemá vliv na modely smartphonů řady GS110, GS185, GS190, GS195, GS195LS, GS280, GS290, GX290, GX290plus, GX290 PRO, GS3 a GS4.Podle našich nejnovějších informací byla infikována pouze některá zařízení z dotčených produktových řad. Ovlivněna jsou pouze zařízení, na kterých uživatel neprováděl aktualizace softwaru poskytované společností Gigaset v minulosti. Malware byl na tato zařízení nainstalován kompromitovaným serverem patřícím k externímu poskytovateli aktualizačních služeb.Gigaset okamžitě zasáhl a kontaktoval poskytovatele aktualizačních služeb. Poskytovatel aktualizačních služeb také okamžitě přijal opatření a potvrdil společnosti Gigaset, že infekce chytrých telefonů může být zastavena 7. dubna.Byla přijata opatření k automatickému odstranění malwaru z infikovaných zařízení. Aby k tomu mohlo dojít, musí být zařízení připojena k internetu (WLAN, WiFi nebo mobilní data). Doporučujeme také připojit zařízení k jejich nabíječkám. Dotčená zařízení by měla být automaticky zbavena škodlivého softwaru do 8 hodin.Uživatelé mohou také svá zařízení zkontrolovat a vyčistit ručně. Postupujte prosím následovně:Zkontrolujte, zda je vaše zařízení ovlivněno1. Zkontrolujte… verzi softwaru. Aktuální verzi softwaru najdete v části „Nastavení“ „O telefonu“ a dole v části „Vytvořit číslo“.2. Pokud je vaše verze softwaru nižší nebo rovna níže uvedeným tučným číslům verzí, může to mít na vaše zařízení vlivGS160 všechny verze softwaruGS170 všechny verze softwaruGS180 všechny verze softwaruGS100 až do verze GS100_HW1.0_XXX_V19GS270 až do verze GIG_GS270_S138GS270 plus až do verze GIG_GS270_plus_S139GS370 až do verze GIG_GS370_S128GS370 plus až do verze GIG_GS370_plus_S128Odinstalujte malware ručně1. Zapněte smartphone2. Zkontrolujte, zda je vaše zařízení infikováno, a to ověřením v části „Nastavení“ „Aplikace“, zda je zobrazena jedna nebo více z následujících aplikací:o Gemo Chytrýo Xiaoano easenfo Tayaseo com.yhn4621.ujm0317o com.wagd.smartero com.wagd.xiaoan3. Pokud najdete jednu nebo více výše uvedených aplikací, odstraňte je prosím ručně.o Otevřete nastavení (ikona ozubeného kola).o Klikněte na Aplikace a oznámení.o Klikněte na Informace o aplikaci.o Klikněte na požadovanou aplikaci.o Klikněte na tlačítko Odinstalovat.4. Nyní znovu zkontrolujte, zda byly odinstalovány všechny výše uvedené aplikace. Pokud jsou aplikace stále k dispozici, kontaktujte službu Gigaset na telefonním čísle +49 (0) 2871912912 (pevnou sazbou vašeho poskytovatele).5. Pokud byly odinstalovány všechny výše uvedené aplikace, doporučujeme provést všechny aktualizace softwaru dostupné pro vaše zařízení.Omlouváme se za způsobené nepříjemnosti a budeme vás informovat o dalším vývoji. Ukázat celý příspěvek