V použité technologii. Stručně:
3LCD od EPSONu pomocí hranolu a polopropustných zrcátek rozloží bílé světlo na složky RGB, ty jednotlivě pomocí tří LCD panelů namoduluje a hranolem před objektivem zase složí. Kromě větráku u lampy tam není žádná pohybující se součást.
DLP je založeno na čipu od Texas Instruments, kde je množství mikrozrcátek, které se můžou naklápět. Každé zrcátko představuje zobrazovací bod. Mezi lampu a chipem je rotující kotouč, kde jsou barevné segmenty RGB + bílý. Podle toho, která barva se má zobrazit, se při příslušném natočení kotouče naklápí příslušné mikrozrcátko. Barvy jdou tudíž po sobě. Rychlost sklápění zrcátek je omezená, tím pádem zobrazovací kmitočet může být maximálně čtvrtinový rychlosti chipu. Při rychlých scénách např. při hokeji, je běžné, že hráči za sebou tahají duhu a vystřelený puk zcela zmizí. Kvalitnější projektory např. od 3M tento jev umí potlačit, ale za vyšší cenu. Technologie se hodí pro statické prezentace v PowerPointu. Další nevýhodou je mihotání obrazu, které je dané chvěním zrcátek.
Vedlejším efektem je, že DLP projektory potřebují výkonnou lampu, která se musí déle dochlazovat, čili po vypnutí projektoru je dost dlouho běží větrák. u 3LCD technologie větrák vypíná několik vteřin po vypnutí projektoru.
Od toho se také odvíjí citlivost poškození lampy při výpadku proudu. A cena lampy se blíží ceně celého projektoru.