Dobrý den,chtel bych vás poprosil o radu.Na internetu jsem prodával nějaké věci (konkrétně oblečení na kolo a motorku - helma, bunda, kalhoty) na inzerát se mi ozval pán z EU - Estonska, že má o věci zájem. Platba přes Paypal proběhla v pořádku, peníze jsem hned převedl na účet, zboží odeslal - v pořádku dorazilo. Dnes se dívám na email a kupující mi píše, že se mu bunda nelíbí, ať mu pošlu zpátky část peněz, bundu mi vrátí zpět a ostatní věci si nechá.Co s tím prosím můžu dělat, popřípadě co mi hrozí ze strany PayPalu, když s tím nebudu souhlasit?Nelíbí se mi to hned z několika důvodů:- cena byla domluvená, kupující věděl co kupuje- nemám žádnou záruku, že mi zboží opravdu vrátí- musel jsem už platit poštovné do Estonska, platit náklady za převod platby atd.Jen upřesňuji, nešlo o platbu pro eshop nebo nic podobného, jen mezi dvěma účty.Děkuji všem za postřehy a rady, jak by jste reagovali.Hezký… den Ukázat celý příspěvek
A co jako chceš radit?Jestli si dát k snídani chleba a nebo rohlík?Jestli jsi přesvědčen a jestli na tvé straně bylo vše OK tak se na něho vyprdni a jestli jsi ještě letos neudělal dobrý skutek tak mu nabídni nějakou kačku ať nemusíš řešit poštu
Co se tyka PayPal, je docela striktni v rozhodovani sporu a vetsinou dopadnou kladne pro kupujiciho. V tomto pripade, kdy mas potvrzeni, ze zbozi dorazilo a "pouze se nelibi" by to zrejme pres PayPal neproslo.Kupujicimu napis, ať zboží pošle zpět, ty si zkontroluješ, zda je v pořádku a následně mu část peněz vrátíš. Tohle je obvyklý postup na všech tržištích. Rozhodně nevracej peníze předem.
Ta ochrana kupujícího PayPalem je poskytována pouze pokud prodává zboží podnikatel. Ne při bazarovem prodeji mezi dvěma soukromými osobami. Tam působí jen jako zprostředkovatel platby.
Proč na platbu do Estonska používáš "drahý" PayPal a platíš poplatky, když můžeš u spousty bank zadarmo použít SEPA platbu?Postup je jasný, ať ti bundu na své náklady pošle zpět, ty to zkontroluješ a až pak mu peníze vrátíš.
S taklovým přístupem, ti má fakt člověk chuť radit, člověče... 😀 😀
Pokud to proběhlo jako mezi dvěma soukromými osobami, tak PayPal funguje čistě jako zprostředkovatel platby, nic víc. Žádné záruky kupujícímu neposkytuje a tobě nevyplývají žádné povinnosti. Jednoduše kupující řekni, že zboží zpět nebereš a peníze vracet nebudeš a vyřešeno. Žádný nárok na to nemá, stejně jako v jakémkoliv jiném bazaru. PayPal poskytuje ochranu kupujícího pouze ve vztahu firma -> soukromý kupující, ne mezi soukromým prodávajícím a soukromým kupujícím.
Podle mne je to na tobě - žádný nárok na vrácení tam není. Jak bylo řečeno, buď mu nabídni, ať tu bundu pošle zpět a že mu to pak refunduješ (o cenu mínus bankovní poplatky) - ty mu vycházíš vstříc, tak nebudeš riskovat, že nebudeš mít bundu ani prachy... A pokud se ti s tím nechce mít další starosti, tak odepiš ve vší slušnosti, že nejsi eshop a tudíž na vrácení zboží není žádný nárok a že pokud se mu bunda nelíbí, může ji dle libosti prodat dál.PS: konverzaci bych si někam zálohoval, kdyby náhodou zkusil nějakou křivárnu a tvrdil Paypalu něco nepravdivého...
Hlavně chyba byla to prodat do zahraničí!Nejspíše přijdeš o všechny peníze co jsi od něj inkasoval.Zcela jistě neznáš mezinárodní právo, zákony EU a Estonské zákony.A v tomto směru je kupující vždy v legislativní výhodě.Paypal mu ty peníze vrátí, ať uvede jakýkoliv důvod, prostě vrácení ve 14denní lhůtě bez udání důvodu. A ty nekomunikuješ, resp. mu nechceš vyhovět, a Paypal není soudce, takže vyhoví kupujícímu a ty si to zažaluj. Nakonec tě stejně vyzve aby jsi si zajistil svoz (např. dle našich zákonů platbu za dopravu při vratce platí prodávající a oni to budou mít podobně) na své náklady, a v podstatě nebudeš mít nic.
Toto nie je trnasakcia predajcu v e-shope. Ak tomu rozumiem je to fyzicka osoba <> fyzicka osoba -> tam ziadne 14 dnove vratenie nefunguje. Jedine co by mohol kupijuci uplatnit je skryta vada braniaca uzivaniu kupenej veci.
Přesně tak a to by to ještě musel vymáhat soudně, protože žádnou jinou ochranu nemá, ani PayPal ji mezi dvěma soukromými osobami neposkytuje.
Vůbec nejde o to co si myslím já a nebo ty!Já jsem jenom chtěl naznačit témata která musí tazatel nyní zvážit a nalézt odpovědi.Estonské právo neznám.Nicméně celý ten obchod může být podle estonského práva, prostě dle místa příjemce, a pak co platí u nás je úplně šumafuk.Ano, nemá právo na vratku, pakliže to není skrytý prodejce, ale kupující má právo na slevu z vady.Termín skrytý prodejce jsem si vymyslel, ale plno lidí, hlavně ženských na rodičáku takto "podniká" bez IČ. Pak stačí porovnat jejich nabídku atd. a pakliže se vymyká nahodilému prodeji, to opět nechám na estonské právo. To že neplatí daně a není zaregistrovaný může být malá lapálie.Principiálně ale musí dojít za právníkem který se tímto mezinárodním právem zabývá a to tedy nebude každý, připravit si 2-5 tis. za poradenství, a zvážit své možnosti.Podle mne to vyřeší Paypal tak, že kupujícímu pošle všechny peníze. Paypal je pouze… banka, není to soudce, a pakliže někdo rozporuje úhradu tak většinou se banka přikloní ke straně kupujícího. Zbytek je na soudu. Ukázat celý příspěvek
Estonsko není v EU a tudíž kupující nemá žádné nástroje tady něco vymáhat. A PayPal jasně deklaruje, že žádnou ochranu při nákupu mezi dvěma soukromými osobami neposkytuje, tudíž není co řešit. Prostě normální bazarový obchod mezi dvěma soukromými osobami, nic jiného v tom není potřeba hledat. Pokud někdo chce něco vymáhat, tak jedině soudně.
Kdy je z EU vyhodili? A rekl jim to nekdo? 😉
Aha, oni je ještě nevyhodili? Tak to přiznávám, že jsem blbec 🙂 Nějak mi to jméno k EU nesedělo. V tom případě je to asi ještě lepší, protože to právo budou mít blízké našemu a bude to podobné, jako bazarový obchod mezi dvěma soukromými osobami u nás.
Estonsko vstoupilo do EU společně s námi, tedy v roce 2004.
Jj, už jsem byl opraven. To jsem vážně blbec, že tohle nevím 🙂
A ja jaj chlapci, to jste si dovolili docela dost.😀
Proč? Když jsem blbec a nevybavím si takovou základní věc, tak počítám s tím, že mi to bude řádně vytmaveno. Nemám s tím žádný problém, protože to je fakt dost základní neznalost 🙂
To bylo ode mě myšleno jako vtip, aby tato poradna nebyla tak suchá a strohá. A aby lidi se tu chovali jako lidi a ne jako všeználci a kyselý p*dele. 😀
Ale prd, co to plácáš za nesmysly? Jednak peníze už dostal a druhak při bazarovem prodeji mezi dvěma soukromými osobami nemá kupující žádnou zvláštní ochranu. To co píšeš, platí jen pro případ, kdy jako soukromý uživatel kupuješ něco od podnikatelského subjektu. Potom jsi víc chráněn. Ale mezi dvěma soukromými osobami ne a ochranu neposkytuje v těchto případech ani PayPal.
Jo jo při prodeji bundy - a ještě přijde o barák a bude muset obětovat svoji prvorozenou dceru
Samozřejmě je nesmysl posílat někomu běžné zboží do Estonska 😉 Navíc k tomu ještě použít Paypal ze kterého (ne)převedeš všechny peníze na svůj účet najednou.
Nesmysl to není. Peníze už dostal.
To je sice pěkné, ale zkoušel jsi je pak všechny převést z účtu Paypal na svůj běžný účet v české bance ?!? Mně to umožnilo převod jen po malých částkách a po pár převodech se to zastavilo a Paypal po mě chtěl výpisy energií, telefonu a další nesmysly, aby mi umožnil převést celou částku... Na to jsem se pochopitelně vy... a zrušil u něj účet.
Já mám PayPal např. propojený s kreditní kartou a jakýkoliv příchozí převod se mi ihned převádí automaticky na účet. Takže moje konto na PayPalu je vždy 0,00 Kč,- 🙂 .
Ty si nepochopil funkci poradny? Dotaz je pouze nedůležitý začátek té hlavní diskuze co pak vznikne a na konci už nikdo neví o co šlo v dotazu.
Pokud byl jasnej popis a fotky, tak není co řešit. Byl to bazar, věci dostal, všechno proběhlo v pořádku, tak nechápu že má tu drzost něco chtít vracet. Přeci mu musí bejt jasný že na tom budeš tratit jen proto že on je blb protože si neumí vybrat.Pokud máš čistý svědomí, tak mu slušně odpověz že děkuješ za nákup, že vrácení není možný a že celý obchod považuješ za uzavřený.
kdo mi dal mínus, tak asi nikdy nic neprodával v bazaru a byl by uplně nadšenej kdyby měl něco na svoje nákaldy vracet ? Nebo si taky kupuje věci od lidí a pak je chce vracet, protože je blb ? 🤨
To už je na tobě jak se zachováš. Kupující z Estonska nemá žádné právo od tebe vymáhat peníze, jelikož šlo o obchod mezi fyzickými osobami.Takže buď na něj přestaneš reagovat, nebo se dohodnete třeba na částečném vrácení peněz (refund) , aby se bunda nemusela zasílat zpět.
Podle mne není důvod na částečný refund - pokud se kupujícímu "nelíbí" něco koupené přes net, proč by to měl prodejce nějak kompenzovat?Pokud kupující skutečně má problém se zbožím, pak nebude mít problém akceptovat řešení:a) vyšmelí to sám někomu dalšímu, pokud mu to nevyhovujeb) pošle zboží zpět a a akceptuje prodejcem nabízený kompromis - vrátím ti prachy (mínus to, co mi sežrala banka) když to pošleš zpět - ty chceš nadstandardní řešení, ty nes rizika...
To už je na tazateli jak se dohodnou no. Jak píšeš, buď to může zkusit kupující prodat dál nebo zašle bundu zpět a až poté dostane peníze zpět. Dal jsem příklad jak bych to řešil já. Kdyby souhlasil s částečným vrácením peněz, tak stále bude mít tazatel z bundy nějaký profit, než aby se mu vrátila zpět v bůhví jakým stavu.
muhe mu prispet ale na postovne po vzajemne domluveasi by bylo nejlepsi kdyby to kupujici zase prodal za stejne penize nekde u sebe ve meste nekomu dalsimu, pokud to jinak neporusuje pravidla co si stanovil 1. prodavajici
omlatil bych mu to o hlavu, tak nema kupovat pouzite z druhe strany sveta, vedel co kupuje, tak at to proda nekde u sebe pred barakem, vzdyt tam u nich ve vychodni evrope jsou jak africani, tam to urcite proda hned a jeste za vetsi penize, maji tam prdlajs, cesi sou na tom o mnoho lepe, nez tyhle degenerovane narody,
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.